1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 735636 inlägg · 7963 ämnen

Emil fast i frysen.

Sv: Emil fast i frysen.
Burken: Det var väl även han som gav honom ett tre årskontrakt, bra jobbat Sundlöv!!

tompap71: A M E N ! ! ! ! !

Jajjen: "Förra säsongen bänkades lagets tredje dyraste spelare."

Japp, BRA scoutat Sundlöv!!

Lindström:

Den förklaringen borde inte vara särskilt svår, han är inte den förebild för laget som ett "A" kräver. Frågan är väl snarare om någon kan förklara varför han INTE blivit av med sitt kontrakt efter det senaste årets prestationer.

arnio: Inte alls men kanske efter prestation som man haft senaste 5-10 matcherna. Inte 5-10 senaste åren..

Men det är klar man ser vad man vill se.

Nån kanske kan förklara varför Hansen vart av med sitt A?
ES bästa spelare eller hur var det nu igen?!

Jajjen: Precis man kan ju inte ta ut laget efter lönekuvertet som vissa härinne vill.

Burken: "Rätt intressant att man ratar Emil. Tänk om man hade likadana krav på våra sk "stjärnor" som man verkar ha på Emil."

Förra säsongen bänkades lagets tredje dyraste spelare.

Synd om Emil. Dyrt för Brynäs. Brynäs skrev 3-årskontrakt med Sandin, och sparkade honom året efter? Med den typen av affärer är det inte konstigt att ekonomin aldrig tillåter dyra värvningar.

arnio: Visst ska bästa laget spela... Det är ju därför man har spelare som Hansen i PP ;)

Burken: Bästa laget ska väl spela? Eller ska billiga spelare gå före dyra även om den dyra är lite bättre? Nordan är definitivt bättre än Sandin, punkt.

arnio: Men allvarligt? Tycker du att man kan jämföra exempelvis LJ's bristande backspel med en forward? Hela andemeningen med mitt inlägg var att man ska ha SAMMA krav på samtliga spelare, krav att de gör skäl för sin lön.

När det gällde Nordan så skyllde man på att han fått säsongen förstörd av skador, samma med Jonsson och Hansen. När det gäller Sandin så verkar det inte vara aktuellt alls.

När man är trött på det eviga "vi har inga pengar" så blir man fundersam.
Hur många Sandin får du för Nordans lön?

Burken: Var snäll nu Burken och titta dig själv i spegeln innan du hoppar på andra.

Lindström: Ja det verkar inte bättre...

Burken: Tydligen så är det flera som följer Bif enbart via Text teven..

Lindström: Ja det är tråkigt detta med Sandin men vi får hoppas att dom äldre får en jävla boost iår och inte åker runt och lallar och gömmer sig om så skulle vara fallet så ska det bli väldigt intressant att se hur TJ sköter detta? Men jag hoppas innerligt att jag vi kommer slippa det!
Sen vad gäller våra nyförvärv så har jag en positiv känsla dock inte i Gunderson men vi får hoppas att samtliga höjjer sig några snäpp tills på Torsdag!!!

FYFAAAAAAN VAD JAG LÄNGTAR det är detta som gör hösten så fantastisk!

Burken: "Hence: Rätt intressant att man ratar Emil. Tänk om man hade likadana krav på våra sk "stjärnor" som man verkar ha på Emil."

Vilken "stjärna" har presterat mindre än Emil då? Ganske bra konkurrens på hans position tycker jag.

Hence: För det krävs det att Bif talar sanning.
"Platsar man inte så måste det ändå fälla avgörande"
Finns många i truppen som inte platsar men får nya kontrakt titt som tätt ändå.

Hence: Rätt intressant att man ratar Emil. Tänk om man hade likadana krav på våra sk "stjärnor" som man verkar ha på Emil.

arnio: Borde väl ändå kunna hitta plats i nån allsvensk klubb. Lite synd eftersom han har sånt Brynäs-hjärta. Samtidigt kan man inte hålla kvar honom enbart pga det heller. Platsar man inte så måste det ändå fälla avgörandet.

Emil fast i frysen.
Tyvärr så ser det ut som att Emil aldrig igen kommer att spela i Brynäströjan. Han är inte ens välkommen på A-lagets träningar längre och på lagfotot fick han heller inte vara med.

– Det är inga konstigheter. Vi försöker hitta en lösning för Emil så att han kan fortsätta spela ishockey i någon annan klubb, säger Brynäs sportchef Micke Sundlöv.

Fantastiskt tråkigt, för när Emil slog igenom för ett par säsonger sedan så var han mycket duktig och definitivt en spelare som jag trodde mycket på.
Onödigt att spekulera allt för mycket vad som hänt mellan Emil, tränartrojkan och resten av laget men att allt inte är frid och fröjd står klart.

Vi får hoppas att Emil och Brynäs kommer överens angående kontraktet och att Emil hittar en ny klubb att lira i.

Redigerad kommentar

« · 1398959