Brynäs IF

724452 inlägg · 7958 ämnen

En ev. kvalserie..

« · 494555 Till forumet


En ev. kvalserie..
Alltför stort fokus läggs som vanligt på norrlandslagen i en eventuell kvalserie. Jag tycker resultaten i år hittills visar att söderlagen hänger med väl så bra.
Jag säger det igen o har sagt det förrut. Vi som elitserielag skall inte frukta något motståndarlag såväl i elitserien som ev. i ett kommande kval, dock skall vi respektera våra motståndare.

Har sett ett 15 tal matcher med Sundsvall Hockey i år, o kan bara konstatera att gapet mellan elitserien o övriga består. Med tanke på hur denna säsong har sett ut med NHL konflikten mm, så kan allt hända med nyförvärv etc...

Förespråkade redan innan serien startades i år, att elitserien borde stängts detta år, så ändrar mig inte på den punkten..

I Brynäs fall fick vi lägga alltför stor energi samt pengar på att rädda elitlicensen o kunde ej hänga med när det drog igång i början på säsongen.
Det får vi sota för nu, men det är på egen förskyllan, men detta löser vi...
Får väl säga att vi har varit otroligt mycket drabbade av skador de senaste åren. Hur är det med sommarträningen:-)?

Utav svåra stunder kommer det alltid något gott. Om några/något annat år, så är det andra klubbar som har problem..Tjusningen med hockey..

Vi får kriga de matcher som återstår o göra det bästa utav det..
Kommentera

« · 494555