1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446547 inlägg · 7961 ämnen

En julsaga

Sv:En julsaga
xxx BIF xxx: Kinnvall är otroligt bra!

havre: gärna 7-0 i tom bur men viktigast nu är att lira för Claras nolla.

Slog precis på matchen. Kul att äntligen få lite utdelning.

Farsang: Alla NHL-backar under 2020-talet lägger bra förstapass. Det var många år sedan backar med betonghandleder platsade i NHL.

Roligt och viktigt långsiktigt att se att Gälla väljer att spela Sandström mer och mer.

Farsang: Såna där som SYLVEGÅRD skulle inte få va på en is utan avstängd på livstid 😈👺👺 när han får en sykknäpp så kan han förstöra en karriär för ngn som inte ser dåren komma!!!!!!!

Silfverkroken: otrolig back, och man förstår att han inte ska vara en poäng spelare! Karln har liksom spelat defensiv back i hela sitt liv och ändå lägger han så bra förstapass

JonteD: Framförallt är väldigt underskattad med puck. Han beskrevs typ som en stelopererad sarg ut-back av en del när han värvades men man märker hur mycket hockey han har i sig.

JonteD: ja det hade vart fint att se!

Gillade starkt att Larsson sänkte han totalt förra året (gillade dock inte lika mycket att Emil reste sig som om inget hänt)😂

Farsang:

Perfekt läge att spänna musklerna, total utskåpning.

Grattis Brynäs

Får vi se en 7-0 i tom kasse!?

Farsang: De gillas jättemycket av Lilla farbrorn (jag) sänka den där tandlösa psykopaten SYLVEGÅRD!!!!!!👍👍👍👍💪🇺🇿

JonteD: håller med, hoppas han hänger med upp till SHL ifall vi skulle gå upp, så han kan sänka Emil Sylvegård och Joakim Nygård.

Sa det till en polare när Brynäs värvade han. P g a Åldern att ”om han sänker Weigel i slutspelet så är han värd pengarna”

Farsang: Jordie Benn vilken härlig lirare ni har gillar han skarpt!!!!😎💪💪💪🇺🇿

Svensson_62: Absolut. Märktes direkt att Almtuna började spela mer fysiskt efter timeouten men att Brynäs höll sig kalla. Udd och Kinnvall fick tuffa smällar. Viktigt att inte slappna av nu i tredje.

Svensson_62: Ekberg skall vi ha

Peja: Kul att vi kan skruva på spelet och göra det enklare för oss

JohnnyBotox: håller med i din analys av spelarna men självklart behöver vi en ny målvakt.. det måste vara prio nummer 1 nu hos brynäsledningen, det hoppas och tror jag..

Erat: kombination

Undra vad Almtuna sa i sin time-out 🤔

Erat: Brynäs gör en bra match, men Almtunas taktiska upplägg i spelet utan puck har misslyckats kapitalt. Nere i Uppsala stängde de ner Brynäs spel på ett effektivt sätt under stora delar av matchen genom att stänga mittzonen, nu kommer Brynäs igenom mittzonen väldigt enkelt. De har också fallerat i deras disciplin', tycker de har tagit flera dumma utvisningar och för ovanlighetens skull har Brynäs varit effektiva i powerplay.

JohnnyBotox: det är vi som gör Almtuna dålig, enligt mig.

Buddha: Haha! Jag lägger ner..

Buddha: håller med

Costanza: Its go time!!!! som Mr Mandelbaum (för tung skivstång) däretter hans son (fasen TVn som skulle lyftas var fastskruvad) och sist hans pappa (TVn fortfarande fastskruvad) sa.
Uppladdat:

500x0-img6219.jpeg

Costanza: haha lägg ner

xxx BIF xxx: kändes mer som att han inte ville dissa sin gamla klubb som Samuel Johannesson gjorde när dem var nere i Ängelholm.

Han ville inte säga för mycket.

Farsang: sjukt att Löven ligger under med tanke på första periodens 16-3 i skott. AIK är fortsatt svaga vid ledning också. Ledde med 2-0 och tappat till 2-3. Tror inte det är så trevliga tongångar i deras forum direkt.

Alltså 6-0

Tycker egentligen inte att det är så mycket bättre spel än andra matcher, snarare att Almtuna gör en dålig insats. Vi får bra utdelning idag helt enkelt.

Ölund bra, Kinnvall går från klarhet till klarhet, Udd bra, Clara bra med tanke på vad han får att göra. Varför skjuter inte Benn? Nordamerikan som alltid håller in skottet vid bra läge och tar ett varv runt kassen och slår en pass på vinst och förlust. Lite besviken på just det beteendet.

Men vi behöver ju inte värva en ny målis så länge vi gör fler mål än motståndarna skjuter skott…

Erat: ”Birger är lite bitter ikväll”

Men var inte ljungen lite tvär inför matchen på intervjufrågan om det typ var speciellt att vara tillbaka och spela här. Tyckte han svarade lite som att han syftade på att han hade spelat här tidigare som ung (och som om det inte är ett alternativ att spela här igen? Egen tolkning såklart, men det kan ju vara så att han redan är klar för fbk)

Erat: sorry men jag håller inte med dig och kommentaren nedanför dig riktigt.

Tycker han har visat i vissa matcher den här säsongen att han kan vara så otroligt mycket bättre.

Bara för att han petar in en puck i förra matchen och ett 6-0 mål idag p g a ett utspelat Almtuna. Så tar det inte bort alla felpass/utvisning/åka och slöa.

Han kan så mycket bättre och det vet vi alla

Svensson_62: rödda har ett par bra matcher på raken nu

xxx BIF xxx: Oavsett mål (grädde på
mos) så har Rödda varit riktigt bra.

xxx BIF xxx: hoppas det fortsätter resten av säsongen nu

Buddha: Vill du slåss?

Farsang:
Brynäs spelar med en helt annan säkerhet i uppspelet från egen zon än hur det brukar ha sett ut annars. Mindre långpass som går fel.

Birger är lite bitter ikväll

Costanza Skönt att se kvalitet ge resultat. Grymt att ni pallar att leverera. Det är inte lätt i HA.”

PS! du glömde du kan hockey..eller???

Gavve: Fan va bra ni spelar o de gör även ÖIK borta mot rådisarna!!🇺🇿💪😎

Så som det ser ut nu så förlorar 4 av 6 lag i topp 6 poäng om resultaten fortsätter.

Hade vart väldigt bra.

Farsang: Samma för mig!

För helvete!!!! Inget PP mål, nu måste någon avgå

Undra om man är så lugn för att det står 6-0 eller för att Lindbäck inte är i arenan. Eller iallafall inte på isen eller dess närhet :)

Costanza: alla drömmer om att torska med 7-2 mot IKO

Farsang: Skönt att se kvalitet ge resultat. Grymt att ni pallar att leverera. Det är inte lätt i HA.

Gavve: fasiken att jag tog över ditt problem ;)

Jag hade felfri första period

Om man skulle säga att varje spelare i Brynäs har samma toppKapacitet så gör SAMTLIGA en riktigt bra match.

Om man går på meriter/lön så tycker jag dem med minst meriter/lön gör en otroligt match och resten gör en okej match.

Sjöng klacken ”djurgårn åker ur” ?

Farsang: det hände mig i första perioden väldigt ofta.

Jäklar vad bra Benn är defensivt när han är på humör.

Costanza: precis 😂 bästa andra -perioden i år🇧🇪

Forsberg 1978: Lekstuga!

« · 2615267 · »