foppa78:
Grattis, har nu sett matchen i efterhand och det ar inget snack om saken att ni vinner rattvist men rakna inte bort Leksand an, sjalvklart blir det en tuff sasong men inte ens en bitter javla pessimist och idiot som jag kastar in handduken an.
Redigerad kommentar
Godmorgon!
första 3p bärgade. bra.
Bra igår; enter, nocke, jänkarna och Thure. Men framförallt tyckte jag backspelet ser helt annat ut än förra säsongen. Fortsätt på detta spår nu, viktigt med en bra start!
Redigerad kommentar
Tväst: Härlig seger igår, vi var ett, två och kanske tre nummer större än Leksand.
Som många påpekat ser backsidan klart starkare ut i år, Bertilsson lysande t.ex.
Sen saknas det playmakers vilket märks, kommer bli mycket chanspuckar alt dump and chase i uppspelen i år. Men fart och fläkt lär det blir, lite som Luleå.
Bäst var Bertilsson, Thuresson, Scott och jag gillade även Jacobsson.
Brodin och Nordan var däremot riktigt svaga, Gundersons pp-spel alldeles för lättläst.
Nu är vi igång! En ordentlig värdemätare i nästa match dock....
atilla:
Innebar inte den nya operationen, att något slags nät skulle opereras
in för att förstärka bukväggen (som var försvagad och orsakade alla
problem med ljumskarna)?
Nu är jag i och för sig ingen läkare. Men borde det då inte
vara en operation som görs i magtrakten? Om nu bukväggen
skulle förstärkas.
Men som sagt. Jag är ingen läkare, och vet inte exakt var bukväggen sitter.
Å Martin Johansson nätar i sin första match för Örebero...Så dags att vakna nu???
Huge:
Tänkte ge mig på en matchanalys! Fan vad skönt med seger! Vi gör en bra match men leksand är ganska bleka. Vad gääller våra spelare så är förstakedjan med Nokelainen, Thuresson och Scott en riktigt bra offensiv kraft. Nokelinen är en klasspelare, framförallt när han tar in puck över offensiv zon, vänder om, och hittar bra passningar! Gillar Swett, inte bara för han gör mål, han är också väldigt transatlantisk i sin spelstil och nosade på mål flera gånger. Han ligger och smyger runt mål, flera gånger under matchen, vilket jag gillar...skarpt! I övrigt är Kilström den stabila back som jag hoppades han skulle vara. Helt felfri i denna match! Frågetecken då! Ja, Harhu gjorde ingen glad, tycker inte att Lauritzen är het heller. Nordguist och Rödin är väll inte heller lysande men heller inte dålig. Brodin skall ha beröm också, avig och åker mycket grillor! Ingen värdemätare för Brynäs ännu men trots en mardrömsstart så kör vi över leksand på bortaplan! Det känns riktigt bra!! För alltid Brynäsare!!! Tack för mig.....HEJ!
SH:
Harju spelade väl inte så mycket? Nån som hörde nåt snack om det? Eller bedömde bara T J att de andra förtjänade mer speltid?
Redigerad kommentar
EskilstunaLasse:
Ja... många rejäla närkamper över hela banan. Ser bra ut inför fortsättningen. Väldigt skönt att börja med 3 poäng..... serieledare just nu ;-)
Tväst:Ja Brynäs spelade upp sig rejält efter den bleka inledningen av matchen. Jag gillar att många spelade på gränsen och delade ut mycket stryk.
Bäst idag var nog i alla fall Ollas...
rafalski:
Godkänt till slut.... om än ett par mål för lite kanske. Men premiär mot ett taggat Leksand är väl inte det lättaste.... såg ju oxå väldigt tafatt ut i första.
Bra fart på Sweatt, Brodin o Rödin, borde vi få nytta av längre fram. Ganska tryggt bakåt, men LIF hotade inte så många gånger. Hyffsat positionsspel i PP några gånger.... kan bli bra längre fram.
Det kommer nog att ta en del matcher innan jag fullt ut kan lyssna på regelanalyser av Sanny "bentackling" Lindström.... men han hade ju rätt om Enterfeldts bröstvärmare på Ryno.