70 Rodrigues: Gamla meriter spelar förstås in. Om två slåss om en plats och den ene har gamla meriter och den andre inga meriter så väger de gamla meriterna tungt. Molin och Lindgren får vi hoppas på men de har en bit kvar till att peta Lauritzen och Nordan vill jag tänka. Vi får hoppas på en sund konkurrens om platserna som faktiskt kan gynna både skadebenägna äldre spelare och yngre orutinerade förmågor.
Så här vill jag se laget mot Leksand. Räknar med att Lindholm stannar ;-)
Målvakter: Holmqvist(Johansson)
1:a Gunderson-Bertilsson Scott-Lindholm-Harju
2:a Sundqvist-Kilström Sweatt-Enterfeldt-Rödin
3:e Persson-Djoos Brodin-Lindgren-Ollas
4:e Jakobsson-Nörstebö Molin-Granström-Thuresson
Extra: Lauritzen och Löf
Nordan kan stanna hemma.
Resa bokningsbar
Mitt tips: 1-7
Ollas 3
Scott 2
Kilas 1
Elias 1
Brynäslegenden: Den som Lever får se, men varför sponsra tiggarna med en tröja?
Köp en brynäströja med Rahm på ryggen om han kommer över 90,5% istället.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Exakt 3 jävla sommarmånader kvar...
Tar gärna hjälp o hålla koll efter biljettsläpp...eftertraktade plåtar tro???
Det är väl ändå stor humor att Leksands IF:s nye ekonomichef kommer från..tam-ta-ram...Leksands Sparbank. Övergångssumman: 25 milj kr.
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk:
Har du kollat upp hur mycket han spelade i MoDo? I Lakers och i Leksand har han varit absolut formidabel. Tror han kommer få sitt riktigt stora genombrott i ES kommande säsong. Kan bli nyckeln till om vi skall klara oss från kvalserien eller kanske rentav nå slutspel.
mattias - 74:"Vi har Alsenfelt och Gistedt som jag håller som båda bättre än Rahm"
Ahlsenfeldt imponerade storligen i Modo, vilken keeper!!
Johan Norrström:
Ingen tavla utan Rahm.
Carl Lejonkräk:
Tänk att det förvånar mig inte att du inte vet det. Vi har Alsenfelt och Gistedt som jag håller som båda bättre än Rahm , Honken är dock när han är som bäst bättre än båda våra så det jämnar ut sig ;)
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Håller med om att Leksand är onödiga , vi är lite som en blindtarm. Alla vet att det finns men ingen vet varför? Var det så du menade? ;)
Gurra88:
Hockeyoraklet har talat ;)
Skämt å sido det finns inga segrar som är skönare än dom som kommer mot Brynäs. Ställer ni Rahm i mål så vinner vi ;)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Du tycker uppenbarligen inte att det är ok att betala skatt åt Leksands IF men är det är ok att betala skatt för detta?
Redigerad kommentar
Johan Norrström:
Idrottsföreningar har som en HELHET höga krav på sig att vara goda, etiska samhällsrepresentanter, i grund o botten kontrollerade av ansvarstagande medlemmar
Man kan inte göra det så enkelt att säga att "det där felet gjordes ju av sportchef eller ekonomichef eller VD...men jag, jag håller ju mest på högerforwarden i 2:a femman"
Om LIF-medlemmarna vid årsmöte el dyl hade visat 1% av energin från läktaren hade de sannolikt skött sig som en klubb ska göra o inte ta till sista/pinsamma/oetiska/regelvidriga (?) alternativet rekonstruktion
2008 fick föreningen Brynäs/styrelsen en rejäl uppsträckning vid årsmötet, sedan dess har vi unika 5 raka år med positivt ekonomiskt resultat...Get the picture...?
Johan Norrström:
Vad vill du ha sagt med ditt inlägg?
Är det ett citat, eller?
Johan Norrström:
Tack, äntligen någon som vet vad en rekonstruktion handlar om. Kan vi vara överens om att Leksand gjorde det enda rätta nu för att undvika Konkurs?
Davey_22:
Jag tar inte ansvar för Patrik han verkar i psykisk obalans, till skillnad från mig så alla leksingar är inte som honom så dra inte alal över en kant.
Redigerad kommentar