1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446636 inlägg · 7962 ämnen

European Trophy

Sv:European Trophy
Okej, hoppas DIF vinner stort då...

Och 3-3 direkt

Zappaholic:

Ett som man får lära sig på HS är att vissa tår är det väldigt lätt att trampa på ;-) 

Tväst: 3-2 Järnkrok

Anders Berg:

"när elitlagen möter de allsvenska lagen"..... rätta mig gärna om jag har fel... senaste GULDsäsongens träningsmatcher bjöds Brynäs bl.a. på en storförlust mot Leksand.... alltså.... utmärkta guldförberedelser!!!

70 Rodrigues:Missförstå mig inte, det var inte en pik till någon överhuvudtaget. Mer bara ett uttryckssätt. Klumpigt kanske, ber om ursäkt i så fall.

Sista kvar nu, tippar periodseger med 0-3. Brukar bli så när elitlagen möter de allsvenska lagen. 

Zappaholic: Aha, bara snack att man vill vinna turneringen alltså. Trist.

Zappaholic: Så nu kör vi Huges favorit "normalbegåvade" Bra där!!

2-2 Nordqvist :-)

Zappaholic: 2-1 nu :-(

70 Rodrigues:2-1 nu

70 Rodrigues: jag tycker så här: när seriespelet är igång och lagen skulle mötas tycker jag vi borde vinna med ett par tre mål. I början av en säsong, under träningsmatchandet så vet ju alla normalbegåvade att resultaten går upp och ner, beroende på att man tränat på specifika saker och testar nya formationer och kanske spelsystem. 

Älvdalen tycker du själv?

Tyvärr verkar det vara DIF mot Honken just nu :-(

Zappaholic: Härligt med ironi, vad tycker du själv vore ett normalt resultat mellan Svenska Mästarna och ett lag från Allsvenskan :-)

Anders Berg: minst sju åtta tycker jag...

foppa78: fan också kanske lika bra att åka och jobba igen:-(

Falken: 1-1 nu. Detta ska Brynäs vinna med 3-4 mål, minst.

Linus Wickman: Precis hemkommen från en vecka full med jobb jobb och åter jobb och får se att vi leder mot djurkyrkogården dags att hämta en kall från kylen och gotta sig framför datan;-)

Fantastisk rapportering. Inget om vem som gjorde målet eller hur det gick till. Ingen skottstatistik heller. Dåliga rapporteringar överhuvudtaget. Nästa gång kan de skicka någon som är måttligt intresserad av att rapportera. 

70 Rodrigues: Grymt! Thure börjar bli en liten favorit!

Djurgårdens IF-Brynäs IF 0-1 paus efter 1:a per

Mål: Thuresson 18:52

Wohoo 1-0

arnio:Äre borta lr hemma imorn?

Roger Ramkvist: Jo det bästa sett till Brynäs chanser i Elitserien är med största sannolikhet att vi missar slutspelet i ET, men samtidigt vill man ju som brynäsare vinna allt.
Så länge alla dessa landslagsturneringar ska spelas så kommer ET inte att ha någon större status ändå så ett missat slutspel kan jag leva med.

arnio: För min egen del så är väl slutspel i ET på både gott och ont. Visst skulle vara skit kul om dom gick hela vägen  och vann ET. Men jag har en känsla av att det kan bli slitna spelare under en tung periord i ligan och för mig är ET en kul cup istället för det vanliga lunken på försäsongen. Men jag vill inte att dom skall på någotvis äventyra seriespelet med trötta och halvskadade spelare i Elitserien. Så ett slutspel i ET kan betyda slitna spelare i Serien och det säger jag nej tack till. Men den som lever får se hur det blir.

arnio:ÄHHH bara vinna resten så är det klart :D

Spinningswede: Vi ligger ganska pyrt till med andra ord.

Huss: Stämmer med en liten hake om arrangörerna Vienna eller Bratislava misslyckas med att kvalificera sig. Då tar de sämsta tvåans plats.

arnio: Är det inte de två bästa i varje grupp som går vidare?

hahii: Jag har försökt att luska lite i vad som gäller i turneringen utan att lyckas. Nu ligger vi fyra i vår grupp men hur många lag går till slutspel? Hur spelas slutspelet?

Här har ni målen från gårdagens match

MarcusElving:tackar

kattan: https://twitter.com/Brynas

Redigerad kommentar

arnio: och det heter?

Inte ett inlägg på hela dan, måste gå bra nu.

kattan: ja

Så det så bättre ut idag?

kattan: Japp

någon av er som vet om eran klubb har ett twitter konto ?

Zappaholic: Nu är ju allt som det ska vara.

Så här går det när man spelar hockey i 60 min då kan man vinna matcher gott d!

Zappaholic: Ja en del flitiga skribenter lyser med sin frånvaro.
Måste vara tungt att leva med en ständig negativ inställning.
Hoppas för deras skull att inte Brynäs plågar dom med ännu ett sm-guld.

Zappaholic: Försäsong är ju inget att varva upp känslorna för egentligen. Önskar dock att mitt MoDo körde en lite tuffare utmaning innan SEL-säsong startar.

Icing-Ove: Var är Anders Berg med sällskap nu? Brukar inte de in och gnälla omgående efter slutsignal om vi förlorat? Jag antar att det är jobbigt när vi vinner, då måste de ju vara glada och positiva

Pettisbif: Skönt är ordet. Lyckades äntligen gnugga bort Gurra88.

tompap71: SKÖNT!

bifhjärta:

Slut, Brynäs vinner 2-1

bifhjärta:#9 avgör! trorjag

Gott Harju!!!

« · 1513615 · »