1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733058 inlägg · 7961 ämnen

European Trophy

Sv:European Trophy
3-1 Thure!

Thomas Kongo Sv: Prova Brynäs GB på HS!

;)

Brynäs_89: Finns det någon bra live blogg?

Thomas Kongo Sv: det finns ingen som sänder så det finns ingen stream...

Någon som vet var man kan streama matchen?

tjugo8: Widing!!! 2-1

nån på plats? hur mkt/lite folk är det?

"Applåder från den lilla åskådarskara som kommit ikväll."

"Och till kvällens möte med TPS Åbo pekar det mesta mot någonstans mellan 3 500 och 4 000 åskådare."

hahii:Bra Honken, straffräddning  19.21  :))

Lindström: Brynäs egna Twitter e 12566 gånger bättre!

Man undrar om dom som refererar matcherna inte behärskar engelska i skrift.. Genom uselt är det ivf..

hahii:Yeees......1-0 Granis

Granis 1-0 ivf!!

gevalia: Verkligen!!

hahii:sååå jävla ruttet :(

atilla: Jäkligt intensiv liveblogg... 
Period 1
06:36 Nr 71 in TPS Laakso 2 min hooking

00:28   Shot by TPS

00:00   The game starts

Ingen stream till matchen ikväll?

Är tyvär inte i Gävle ikväll och kan inte se matchen. Någon som vet om den live streamas? 

foppa78:

vet inte vad "lättare skada" består i...

Varför är inte Kroken med ikväll?

Wesley: Ah, du tänker så klart på en vinylskiva! ;-)

Huge: Dags att släppa saker och gå vidare. Du låter som LP-skiva som har hakat upp sig. OBS! ni som inte vet vad en LP-skiva är får använda Google :-)

Dunc: Absolut. Trots att man har det sämsta lag som nånsin ställts på isen så räcker det med en bra tränare, enligt vissa.
Märkligt att inget lag kommit på denna geniala lösning?
Jag menar, här sitter alla ES-lag med dyra spelartrupper när det räcker med att skramla ihop ett lag av frivilliga amatörer som tränar hockey utan att kräva nån större ersättning. Och sen räcker det med att man anställer en bra tränare.
Här finns alltså massor av pengar att tjäna....

Redigerad kommentar

arnio: Har man tillgång till så bra tränare så kan det nog bli ett nytt SM-guld.

Gurra88: bra skrivet där, + på det.

Huge: Inte nödvändigtvis. Men framför allt den mest onödiga med tanke på att vi redan har Sveriges bästa tränarduo som tagit oss till toppen efter år av missär.

Huge: Gunnar Persson är ju helt värdelös, fan vad besviken jag är över att Brynäs har släppt in mål i träningsmatcher samt European Trophy... AVGÅ ALLA! :)

Ironiskt nog ser ju t.ex Djoos och Berglind ut att ha utvecklats sedan förra säsongen. Naturligt med tanke på hur unga de är, men låt oss istället KONSTATERA en gång för alla att varenda bra backinsats beror på en bra backcoach och varenda dålig backinsats beror på en dålig backcoach...

Redigerad kommentar

Gurra88:  Om jag är imponerad av GP? Tja, han har väl ett SM guld med Brynäs? Denna säsong är ju ännu bara inne i träningsmatcherna så jag har ingen åsikt där faktiskt.

Redigerad kommentar

Huge: Börjar bli ett uttjatat tema nu!

Gurra88: Nä, GP måste vara den sämsta backcoach som Sundlöv nånsin ställt i båset...

okej, kul att Brynäs kan plocka fram fler unga talanger och ge dom chansen! =) Finns många fler i J-lagen som skulle vara kul att se..

Sen varför man plockar in GP. Vi måste se långsiktigt, vi har fått fram riktigt bra målvakter just för att vi har en målvakts coach, vi har fått fram några av landets bästa forwards och vi har en forwards coach. Vi har dock ingen back-coach och vi har heller inte några super backar för landslaget. Bertilsson har nosar där, Djoos är hyverintressant och jag har stora förhoppningar där.
Men med GP i laget finns faktiskt en större chans att vi kan förädla dom unga talangerna vi nu faktiskt har i djoos, Löf, Bertilsson, Fredriksson, bergling mfl. Vi får avvakta och se vad planen är med GP innan vi börjar kasta skit tkr jag=) för pengarna vi lägger på honom kan faktistk ge bättre backar i längden än att köpa in en klassback nu för stunden. Med en god plan kommer man långt!! :D

arnio:Säkert tanken. Men är du imponerad av GP?

Gurra88: Det kan ju handla om avlastning, LJs påsar under ögonen växte ju månad för månad förra säsongen och det håller knappast i längden.

Jajjen: "Bara så jag förstår dej rätt - du är alltså inte nöjd med hur utvecklingen av Brynäs fortgår?"

Det är jag absolut. Men jag har svårt att se varför man ska lägga pengar på GP när det är backförstärningar vi behöver snarare än fler ledare. Speciellt eftersom vi redan har elitseriens bästa duo.

Peja: Lindgren helt ok, jag håller med

HappyX3: Lindgren var klart godkänd. Han tog för sig.

Svedberg släppte också mycket returer i början av förra säsongen så tror nog Rahm kan få ordning på det så småning om! Han verkar hitills helt OK iaf! =)

Widing, Fan vilken försäsong han gör. Hans kedja som producerat varje match hitills. Först LEW kedjan och nu med Laurtiz och Norda. Hoppas han kan hålla en hög nivå genom hela säsongen, behöver vi! =)

Thuresson verkar också hittat in bra i BIF.

Hur var Lindgren igår? klarar han av ES/AS motstånd? =)

Slajsarn: Så är det, men så länge han producerar så är de små marginalerna bara härliga.

Redigerad kommentar

KevinNa : Fast jag gillar inte hans spel med allt för små marginaler. Han tenderar att slå sina sidledspassningar i PP som känns väldigt chansartade. En klubbspets och man kan få spelvändningar på sig. Samma sak gäller hans dribbel på egen blå. Precis såna saker man brukar få jobba för att ta ur juniorer som kommer upp till A-laget.

Grymt skönt att se Lauritzen tillbaka i hyfsad form. Han kommer bli viktig iår! Bara jag som tycker DP har höjts sig? Blir bättre för varje match.

Någon som vet hur det är ställt med Kroken?

Venom: Tycker faktiskt det är en bra tackling. Inte just för att det är Brynäs som tacklar. Precis när han blir tacklad så lägger han all vikt på högerbenet, han lyfter liksom upp vänster så röven träffar knät. Om han hade gjort som Ollas och haft båda fötterna i isen så hade den träffat låret. Tråkigt att han blev skadad helt klart! Men som sagt, man ser på reprisen uppifrån att han försöker undvika med hjälp av att stödja på höger så han kan komma igenom. Vilket blir att han lyfter vänster ben precis innan, stenhård röv vs knä kan inte vara skönt.

Venom:Förtydligande, jag säger inte att tacklingen var felaktig. Bara att det är små marginaler som avgör.

arnio: bra match igår. Ang. Bertilsson så tycker jag att det är lite svårt att bedöma då både harju och en djurgårdaren är iivägen strax innan smällen. Man ser att Bertilsson kommer in med benet lite före resten av kroppen. Säger dock inte att det är en bentackling, då han säkert kan ha samlat ihop kroppen innan smällen. Sen är han lite låg men inte tillräckligt för en clipping. 

Väldigt tråkigt med en så allvarlig skada i alla fall, både för Nisse och Bertil.

Brynäs_89: Kanske det blir så, kanske inte.

70 Rodrigues: vi måste ju komma 1:a för att komma vidare för vi kommer bli sämsta 2:an vilket gör att vi kommer åka ut...!

tobhund: Trevligt med en seger sånt vill vi ha mer utav!

Hemkommen från LA kan konstateras att det är mycket bra att Kuben inte dömer våra matcher i Elitserien. Katastrofalt felbeslut vid Bertilssons klockrena tackling. Rahm håller nollan men ska han funka i Elitserien krävs att han slutar att sprida returer...

Hur mycket folk?

Jajjen: Vårda ditt språk slyngel!

Anders Berg: Rövslickare!

Skön seger :-) Sundqvist bäst i Brynäs. Skott 33-24. Nu ligger vi tvåa efter Tappara med 11 poäng o slutspelet är nära.

Redigerad kommentar

« · 1514486 · »