1150x200-brynasbanner.jpg

European Trophy

« · 1543294 · » Till forumet

Sv: European Trophy

Någon som vet status på Lasse J? Tränar han?

Eftersom LJ skulle ersätta Ekholm och han ev inte kommer spela mer den här säsongen skulle det vara intressant att veta om tanken är att Styrman skall täcka upp för både LJ (Ekholm) och Bertilsson.

Som det ser ut just nu har vi Djoos och Berglind som gör första säsongen och väger lite lätt i många situationer. Fransson är väl helt ok men blandar rejält backspel med missade passningar. Dennis Persson har varit borta länge och behöver fler matcher i benen. Sunken är under isen och håller Simon Löf i handen. Kvar har vi Golden Gunde och Skellefteås waterboy. Vi får verkligen hoppas att Gunde förblir skadefri och att Styrman blommar ut till en gyllene orkidè, annars är vi nog ganska rökta.

Kommentera

Johan Norrström:
Amen!
Kommentera

faceoff:

Brynäs bidrar ju redan till att sponsra sina supportrar.

Supporterkortet 1100 kronor!
Som medlem i Brynäs IF eller i någon av våra supporterklubbar (Brooklyn Tigers, BSKV eller Supporterklubben Brynäs Stockholm) har du nu förmånen att köpa ett seriekort på ståplats för endast 1100 kronor. Det innebär att du betalar 39 kr/match i grundserien.

Till nästa säsong kommer jag kräva på årsmötet, att det får bli ett slut på denna förmån, då jag starkt oroar mig för att det äventyrar klubbens ekonomi. Många bäckar små som sagt. Ja och i detta fallet handlar det om en flod.

Kommentera

Slajsarn: Ja, i motståndarlagets klubbkassa...
Kommentera

Slajsarn:Kanske har det generar till mer kvalite på träning .....
Kommentera

Slajsarn:Tifon,bussresor????
Kommentera

faceoff:Jag gav ETT förslag på något man skulle kunna lägga pengar på än att köpa nya biljetter åt ett helt lag. Dessa pengar skulle ju i alla fall generera nånting.
Kommentera

Slajsarn:VARFÖR??
Kommentera

tjugo8:

"mest korkade debatterna"........att diskutera om alla har samma åsikt ger väl just... ingenting..... men ibland överträffar vissa skribenter alla lågt ställda förväntningar, suck 

Kommentera

sylf: Amen!
Kommentera

sylf:

mest korkade debatterna...??? Är det verkigen möjligt...??? :D

Kommentera

Peja: precis, inget bevisat åt endera hållet, Brynäs tog ett beslut, på sina grunder, enligt vad de ansåg bäst för laget, oavsett pris — frågan är om det ens är värt att försöka neutralisera diskussionen till någon sansad nivå, att försöka påpeka självklarheter... Att jag ens orkade slösa energi i denna diskussion berodde på SJ, vänta på tåg är nästan lika tråkigt som ytterligare en urspårad diskussion på HS.
Kommentera

sylf: Okej. Något säger mig att om Brynäs hade valt att stanna, då hade somliga klagat på att man slösade pengar genom att stanna istället för att åka hem tidigare. Typ.
Kommentera

Peja: Nej, rena spekulationer. En av de mest korkade debatterna här inne!
Kommentera

DavyDjoos: Jag har inte orkat läst alla inlägg i "debatten", men är det överhuvudtaget bekräftat att det kostade Brynäs mer pengar att åka hem tidigare?
Kommentera

Gurra88: Hmm, 100.000:- för en bättre back? Som sagt, 100.000:- är kaffepengar om du pratar lön för resten av en säsong... Pratar du om nämnvärt bättre back för resten av säsongen pratar vi säkerligen minst 10ggr den summan...
Kommentera

Jajjen: 100000 vi kunnat lägga på en bättre back än styrman.. Men nej, värva fler överblivna spelare och handla julklappar till spelarna istället, för att då blir de glada inför matchen mot HV på annandagen.
Kommentera

Slajsarn: många bäckar små... ;)

De borde isåfall också sponsra bensinpengar och tågbiljetter... Samt vinterkläder för utematchen...

Brynäs ser om sitt eget hus, man är beroende av sponsorer och supportrarnas bidrag (a'la "många bäckar små"). Tror inte man tjänar nämnvärt på att sponsra en del av sina fans och inte andra...

Måste säga att det känns som ett resonemang som gått lite snett!?

Däremot kan väl supporterklubbarna söka egna sponsorer, men jag betvivlar att Brynäs någonsin kommer att vara en av dessa...
Kommentera

Slajsarn: Märkligt att ingen idrottsförening, eller förening öht, i hela världen har fattat det där med att betala delar av medlemmarnas/supportrarnas kostnader. Du är nog först med den geniala idéen.
Kommentera

Jajjen: Japp, det är precis vad jag menar. Genom att stötta supporterklubbarna med ekonomiska medel till exempelvis tifon. Detta skulle höja kvalitén på hela hockeyupplevelsen som Brynäs vill sälja på alla sina potensiella besökare.

I grund och botten så investerar ju Brynäs pengar åt sig själva med en sån gest. Nu pratar ju inte jag om att man skall örja ösa hundratusentals kronor till supporterklubbarna men ekonomiskt stöd tycker jag vore på sin plats.

Var i ligger det hemska i att exempelvis bistå med två tre bussar till en avgörande bortamatch i slutspelet?

Kommentera

Gurra88: Du påstår alltså att spelarna är bortskämda eftersom de fick åka hem tidigare från Wien, 100 tkr gissade du att det kostade Brynäs (precis som om du skulle ha nån susning)? Samtidigt har du inga problem alls med att tjata om att Brynäs ska vara med och buda på de bästa spelarna i konkurrens med FBK och HV, på spelare med månadslöner som ligger på 100 tkr x 3. Du tycker inte att Brynäs bidrar till att skämma bort spelarna när de trissar upp redan höga spelarlöner?

Det kommer förmodligen som en chock för dej men elitidrottsmän är sanslöst priviligierade, oavsett idrott och oavsett vilken klubb de representerar. Och är ditt krav att Brynäs IF ska gå i bräschen för att minska idrottarnas privilegier då får du nog sänka dina sportsliga krav på föreningen. Jag antar att det är ok för dej. Vad är ditt nästa steg? Att kräva att Brynäs lägger ner hockeyn och blir en lokalavdelning till Greenpeace?

Slajsarn: Menar du att Brynäs ska sponsra supportrarna? Brukar det inte vara tvärtom i idrottsvärlden?

Skulle du och Gurra stå för föreningens långsiktiga strategier, skulle nog strategierna bli mer långlivade än föreningen.

Jag vet inte, jag kan vara ute och cykla här, men ibland får jag en vag känsla av att ni ständigt är på jakt efter något att klaga på när det gäller Brynäs IF.

Kommentera

Lunkan:Jag tror de flesta tycker att det skulle vara väl använd pengar.
Kommentera

Slajsarn: Hur tror du tongångarna här inne hade varit om klubben betalat tifon och supportrarnas resor? Då snackar vi ramaskri....(med all rätt).
Kommentera

DavyDjoos: visst har man fått en del pengar med i och med avancemanget till slutdpelet i ET.
Men det blir lik förbannat en kostnad, även om det är HÄLFTEN så är det inte bra.
Tänk om man var lika frikostig med att dela ut såna summor till supporterklubbarna i form av gratis bussar eller stöd för tifon. Då heter det "vi har inga pengar".
Kommentera

Slajsarn: tydligen fick man runt 200.000:- genom att ta sig till slutspelet, samt att man inte gjorde förlust på försäsongsmatchandet för första gången genom tiderna, så budgetmässigt är det nog både guld och gröna skogar än så länge...
Kommentera

Gurra88: men "många backar små" är väl ändå Brynäs melodi historiskt sett!? ;)
Kommentera

Slajsarn: det kan ju ha kostat 25-35.000:- också, jag undrar vart den fasta summan 100.000:- kommer ifrån? (jag nämnde den hypotetiskt efter att ha sett den här tidigare)

Vad gav avancemanget till slutspelet i ET?

Tydligen är det extra matchandet något "vi" velat ha, ge laget lite mer mening i träningsmatchandet, juniorer får någon extramatch per säsong mot kvalificerat motstånd etc. - sedan så får man utvärdera om det påverkar positivt/negativt i seriespelet, om juniorer utvecklats positivt/negativt av ET-deltagandet etc. - troligtvis, och förhoppningsvis, utvärderas allt sådant i rätt instanser inom föreningen, alltså både ur sportsligt och ekonomiskt perspektiv...
Kommentera

Zappaholic: precis...

Gurra88: många bäckar små - och andra uttryck - är inte något som enbart är applicerbart åt ena hållet, många bäckar små, räknat i åtgärder för att hitta den optimala uppladdningen inför resterande del av ES, kan anses vara en god investering.

Oavsett vad det kostat är det nog värt det, i mina ögon, inte i dina. Men nu är det ju inte vårt beslut, utan de som är inröstade att styra skutan... Jag litar på dem i detta läge...
Kommentera

Slajsarn: Är det någon som sitter inne med en uppgift om hur stor utgiften var för ombokningen av flyg var? Det blir ju lite svårt att diskutera huruvida det var onödigt eller inte...

Själv nöjer jag mig med att i detta fall lita på att ledningen i Brynäs har koll på ekonomin, något de visat att de har under de senaste åren. Detta är inget som påverkar möjligheten till nyförvärv, då inte pengarna som togs till hemresan ligger under samma budgetpost.
Kommentera

DavyDjoos: Hade Brynäs haft match idag så hade den extra utgiften kanske varit försvarbar i det avseende du syftar på. Dessvärre så tror jag inte att dessa få träningar på hemmaplan ger så mycket.

Om nu träningar på hemmaplan med mycket tid med familjenunder uppehållen är så otroligt viktiga att man kan punga ut med 100 000 så kanske Brynäs skall omvärdera beslutet att ens delta i ET. Om detta är ett sätt att starta matchandet under försäsongen så känns det väldigt dumt att detta skall ge utgifter i den storleken i december.

Kanske hade det varit nyttigt för laget att stanna i Wien och tagit tiden tillsammans till något nyttigt. Det finns många saker man kan göra för att stärka dynamiken i gruppen.

Kommentera

arnio: Varför då? Vad har det med saken att göra? Nejnej, nu ska vi spendera.. dubbla flyg till alla slutspelsmatcher!!
Kommentera

Gurra88: varför inte lägga med hela brynäs, då blir det inga utgifter alls.
Kommentera

Kommentera

Kommentera

DavyDjoos: Hört talas om många bäckar små?
Kommentera

Gurra88: om man väger fördelar och nackdelar, så handlar det inte enbart om att spelare ska umgås med sina familjer och att det är jättekul att betala extra för att komma hem tidigare, utan man gör bedömningar om att utgifterna i paritet med förberedelse för ES-matcherna — att vara bra rustade, att kunna träna i egna anläggningar där spelarna kan göra sitt enligt vanliga rutiner — är värt minst lika mycket som de extra kostnaderna.

Vad finns det för extra kostnader, som isträningar etc. genom att vara kvar utomlands?

Det finns en budget, som innefattar spelarkostnader, rörelsekostnader etc. etc. — man har koll på ekonomin och vad truppen mår bäst av... I detta fall anser jag det vara kaffepengar... Om du pratar 100.000:- (någon summa jag tyckte mig läsa i forumet tidigare under dagen/gårdagen) så får man inte mycket kvalitet i någon spelare under någon längre tid än någon vecka... Tar man då istället och ger hela truppen optimala förutsättningar för att tackla fortsättningen av ES har man investerat klokt...

Jag vill också ha förstärkningar i truppen, men jag anser inte att det ena utesluter det andra — vår trupp ska både förvaltas och förbättras, på ett eller annat sätt...

Kommentera

faceoff: ja jag säger ju det.. Boka dubbla flyg till slutspelsmatcherna så att se får komma hem tidigt om det inte blir förlängning.
Bortskämda var bara förnamnet
Kommentera

faceoff:Gå till dig själv å ställ frågan?,(kommer jag att fungera bättre på mitt jobb om mitt sociala liv fungerar?)eller tänk tvärtom...
Kommentera

Gurra88:Hur fan orkar du!!

Kommentera

lucky luke: Hehe
Kommentera

Gurra88: Tyvärr är det för ofta vårt forum på HS får mig att tänka på en aforism av Jan Carle, nämligen:

"Dårskapen låter sig inte inspärras"!

(Det är inte oavsiktligt, jag styr inlägget mot en av dina inlägg!)

Kommentera

Gurra88:

Egentligen daltas det alldeles åt h---vete för mycket....... the big red machine låg internerade 11 månader om året. Men så kunde dom lira hockey oxå.

Kommentera

Jajjen: Jag håller med. I slutspelet tycker jag att man ska åka flyg till alla matcher.

En biljett om matchen är avgjord efter 60 minuter och en om matchen går till förlängnig. Så att spelarna kan få en halvtimme längre med sina familjer på kvällarna.

Vi har ju råd dessutom.

Kommentera

Gurra88: Ja, billigast är ju att hålla nere spelarbudgeten, låta dom åka buss och tåg till matcherna och käka matsäck. Det är ju så alla framgångsrika lag gör.

Klarar inte ledningen av att bedöma vilka extrakostnader man har råd med då ligger vi taskigt till. Har du sett några tecken på att Brynäs egentligen inte hade råd med att ta hänsyn till spelarnas önskemål?

Kommentera

Jajjen: men jag ser hellre nyförvärv än att man bränner pengar på ombokningar och missade flyg. Oansvarsfullt mot de som sponsrar klubben
Kommentera

munkas: Fatta vad en hockeyspelare kostar! Sundlöv har lyssnat på stämningarna ute i landet - långt, långt ute i landet - och håller nere kostnaderna. Klokt.

Gurra88: Du tillhör inte dom som vill ha ett par backar, målvakt och nån sniper, va?

Kommentera

Gurra88: Det blir ju ändå inga etablerade nyförvärv så de kan ju lika gärna bränna pengarna på ombokningar och dyl. Arslen!
Kommentera

tjugo8: ytterligare utgifter med andra ord. Undra hur många potentiella månadslöner de förbrukat där nere nu
Kommentera

tjugo8: Gardemoen är inte direkt en stor flygplats heller...
Kommentera

tjugo8: det var säkert backarna som gick bort sig av gammal vana ;-)
Kommentera

« · 1543294 · »