Gurra88: Jaha, tänka sig, det gick att gnälla idag också...på hur laget tog sig hem från Wien...herrejösses.
Har du inget viktigare att tycka till om?
Gurra88: Nu är det väl ändå så att klubbledningen bättre kan bedöma vad Brynäs har råd med än du?
Är det inte jobbigt att se halvtomma glas överallt?
Redigerad kommentar
Slajsarn: laget har väl en budget som de ska hålla. Detta lär väl inte spräcka den...ombokade biljetter medför en extra avgift. Så in i helvete stor kan den inte bli..
för övrigt tycker jag alla Brynässpelare bör bajsa hemma och inte i Läkerolen. Detta bör spara pengar!
Redigerad kommentar
Gurra88:
Har jag fattat detta rätt?
Efter att vårat favoritlag nummer 1... Brynäs IF blivit utslagna ur ET så tyckte Sundlöv & kassören att laget kunde få en helg hemma med familjerna istället för att turista runt i Österrike. Vän av ordning tycker då att det är ett enormt slöseri med pengar o menar att dom skulle spara pengar till föreningen o sitta av tiden.
Är det detta det handlar om???
arnio:
Jag tror du tar i lite för mycket där, min erfarenhet är att åker man på ombokningsbar biljett brukar det vara en ombokningsavgift på 500 spänn, sen tillkommer tillkommer flygskatter, administrativa avgifter och annat sådant tjafs på några hundra, slutnotan kan hamna runt 800-1000 per stol.
Men det är väl egentligen oväsentlig, prissumman för att man gick till slutspel täcker förmodligen det mesta av resan och att få komma hem och vila en helg för att sedan sätta igång med kvalitativ träning på måndag känns vettigare än att stanna i Österrike på "träningsläger" där man fick tillgång till hall en timme om dagen vilket knappast duger till någon bra träning.
Redigerad kommentar
Gurra88: " Ska jag vara helt ärlig så är jag nog ännu mer trött på de som klagar på vad som diskuteras här inne utan att själva bidra till någon diskussion överhuvudtaget."
Håller med.
Här försökte du få igång en oerhört seriös diskussion kring ombokade biljetter, nåt som faktiskt riskerar hela vår ekonomi och framtid.
Förstår inte varför du får mothugg...
Huge: Lite typiskt dig att hälla på bensin på en falnande diskussion som inte ger ett skit.
Släpp det, Gå vidare...
Redigerad kommentar
Johan Norrström: Okej, då tycker jag du kan stå för diskussionsämnena framöver, blir lättare för oss andra att veta vad som är godkänt eller inte.
Det var rena spekulationer. Lägger man över 100000 för att få en extra helg med julmat hemma hos familjen så tycker jag det är värt att diskutera. Om du inte tycker det är värt att diskutera - LÅT BLI
Redigerad kommentar
Gurra88: "Det var rena spekulationer. Lägger man över 100000 för att få en extra helg med julmat hemma hos familjen så tycker jag det är värt att diskutera."
Hmmm...
Du säger att det är spekulationer, samtidigt som du vet att det handlar om över 100.000.
Hur har du kommit fram till den siffran, om du inte har en aning om hur resekostnaden för Wientrippen ser ut?
Du sitter ju bara och gissar, som vanligt.
Huge: Det jag vet är att man fått köpa nya biljetter, alltså inte omboka... Sen i övrigt var det bara rena antaganden. Vet inte hur många de är som åker ner. Men antar att de är runt 30 st.
"Du sitter ju bara och gissar, som vanligt."
Du menar som när jag gissade till mig att den nya backen hade samma årsmodell som Bertilsson..
Gurra88: Så du vet fortfarande inte hur mkt det har kostat och om utgiften ska klassas som "onödig" eller inte?
Alltså sitter du bara och gissar, som vanligt.
"Du menar som när jag gissade till mig att den nya backen hade samma årsmodell som Bertilsson.."
Vem har påstått att du gissade dig till det?
Huge: Sorry att jag inte vet den exakta siffran. Men jag vet bara att man fått köpa nya biljetter, och de lär väl kosta lite mer än enkelbijetterna på din buss?