1150x200-brynasbanner.jpg

European Trophy

« · 1542719 · » Till forumet

Sv: European Trophy
Gurra88: Stackars Gurra88. Jobbigt för honom att brynässpelarna har en egen vilja. Som dessutom inte överensstämmer med hans. Det skulle han tänkt på innan han blev brynässupporter. Korkad var ordet.
Kommentera

Jajjen: Ja för de lär ju betala sina egna resor hem? nya biljetter till ett helt lag kostar inte några kronor. Bekväma var ordet
Kommentera

Gurra88: Jaha, tänka sig, det gick att gnälla idag också...på hur laget tog sig hem från Wien...herrejösses. 

Har du inget viktigare att tycka till om?

Kommentera

Zappaholic: Vad tror du hemresan kostade? 5 tusen ihop? Om man lägger ihop allas biljetter för att de ska få en ledig helg hemma.. det är nog det löjligaste jag har hört..
Kommentera

Gurra88: Nu är det väl ändå så att klubbledningen bättre kan bedöma vad Brynäs har råd med än du? 

Är det inte jobbigt att se halvtomma glas överallt?

Kommentera

Gurra88: de lär ju knappast ha köpt nya biljetter utan de bokade nog om istället.... Sundlöv tar hand om bonuspoängen....

Hockeyabstinens i Thailand för mig vilket suger, thailändare vet knappt vad hockey är, de vet bara att det spelar på is och att det är mycket slagsmål. Tur att ni mina älsklingar på HS finns.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic:Att de "Har råd" är det väl ingen som  bestrider. Men det gör ju inte denna extra utgift mindre onödig.
Kommentera

Slajsarn: laget har väl en budget som de ska hålla. Detta lär väl inte spräcka den...ombokade biljetter medför en extra avgift. Så in i helvete stor kan den inte bli..

för övrigt tycker jag alla Brynässpelare bör bajsa hemma och inte i Läkerolen. Detta bör spara pengar!

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio:

Ingen här på HS som kan något om ishockey heller. Skulle vara Huge då möjligtvis. :)
Kommentera

Gurra88:Vad tror du 3 nätter på hotell kostar då?eftersom dom skulle hem på måndagen!
Kommentera

arnio:Nu är det ju inga juniorer Lindström nämner,utan ettablerade elitspelare,där kan man väl ändå inte prata om att få chansen!!!
Kommentera

faceoff: du tror inte de var bokade sedan innan? Haha.
Kommentera

Gurra88:

Har jag fattat detta rätt?

Efter att vårat favoritlag nummer 1... Brynäs IF blivit utslagna ur ET så tyckte Sundlöv & kassören att laget kunde få en helg hemma med familjerna istället för att turista runt i Österrike. Vän av ordning tycker då att det är ett enormt slöseri med pengar o menar att dom skulle spara pengar till föreningen o sitta av tiden.

Är det detta det handlar om???

Kommentera

faceoff: Tydligen räcker det med att bara stämpla in..
Kommentera

Tväst: tror du summerade det ganska bra. Jag utgår från att Gurra88 inte har några nära att längta hem till.
Kommentera

Gurra88:Naturligtvis spar dom 27x 3nätter a ca 700-1300/natt,vi säger en tusing,det blir 27000kr.Även om dom är proffs så är det många som har barn å fam.så vad är problemet att dom åker hem till sina fam.?
Kommentera

faceoff: så du tror de bara kan boka av dagen innan? Tveksamt
Kommentera

Zappaholic: Kostnaden för hotellnätterna kommer inte att försvinna. Däremot kostar ombokning av biljetterna gissningsvis 1500 - 2500 per biljett.
Kommentera

arnio:

Jag tror du tar i lite för mycket där, min erfarenhet är att åker man på ombokningsbar biljett brukar det vara en ombokningsavgift på 500 spänn, sen tillkommer tillkommer flygskatter, administrativa avgifter och annat sådant tjafs på några hundra, slutnotan kan hamna runt 800-1000 per stol. 

Men det är väl egentligen oväsentlig, prissumman för att man gick till slutspel täcker förmodligen det mesta av resan och att få komma hem och vila en helg för att sedan sätta igång med kvalitativ träning på måndag känns vettigare än att stanna i Österrike på "träningsläger" där man fick tillgång till hall en timme om dagen vilket knappast duger till någon bra träning.

Kommentera

tompap71: Sundlöv säger ju dessutom att pengar finns och rent sportsligt så låter det ju bättre att få komma hem så tidigt som möjligt.
Kommentera

Gurra88: Bokar du av 24 eller ibland 12 h innan så uppstår ingen kostnad. Alltså, en ren kostnadsbesparing. Dessutom, om flygbiljetterna var Economy extra typ så är de ombokningsbara.
Kommentera

Huss: ombokningsbar innebär inte att det per automatik är gratis. Jag gissar att flighten de bokat om till är dyrare då det är helg och sen bokning.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio:

Vilket fantastiskt intressant ämne. Ska vi räkna på hur mycket de sparade på skadade och sönderskjutna klubbor också? Det blir ju billigare när det äter hemma också. Siffra på det någon?
Kommentera

Johan Norrström: Ska jag vara helt ärlig så är jag nog ännu mer trött på de som klagar på vad som diskuteras här inne utan att själva bidra till någon diskussion överhuvudtaget.
Kommentera

Johan Norrström: nu var det ju inte direkt jag som drog igång snacket om ombokningarna.
Kommentera

Johan Norrström: Den "diskussionen" känns totalt onödig. Bara att lägga ner.
Kommentera

Johan Norrström: Cykel till träning och match i LA. Spar både pengar och underhåller konditionen.
Bajsa hemma har nån redan varit inne på.
Gå tillbaka till att använda gamla hederliga träklubbor, KoHo har säkert nåt restlager kvar, mkt billigare än dagens kompositvariant.
Finns som sagt massor av saker där vi kan göra besparingar.....
Kommentera

Gurra88: " Ska jag vara helt ärlig så är jag nog ännu mer trött på de som klagar på vad som diskuteras här inne utan att själva bidra till någon diskussion överhuvudtaget."

Håller med.
Här försökte du få igång en oerhört seriös diskussion kring ombokade biljetter, nåt som faktiskt riskerar hela vår ekonomi och framtid.
Förstår inte varför du får mothugg...

Kommentera

Huge: Lite typiskt dig att hälla på bensin på en falnande diskussion som inte ger ett skit.

Släpp det, Gå vidare...

Kommentera

Slajsarn:

Ja visst var den?

Gurra

Om det är den här sortens dynga man förvänta sig att bidra med, så avstår jag nog hellre.
Kommentera

Johan Norrström:Bortsett från spekulationer om hur Brynäs bokat sina biljettter, JA

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn:

Nä det var nog den diskussion jag främst syftade på faktiskt.
Kommentera

Johan Norrström: Okej, då tycker jag du kan stå för diskussionsämnena framöver, blir lättare för oss andra att veta vad som är godkänt eller inte.

Det var rena spekulationer. Lägger man över 100000 för att få en extra helg med julmat hemma hos familjen så tycker jag det är värt att diskutera. Om du inte tycker det är värt att diskutera - LÅT BLI

Kommentera

Gurra88: Du får väl räkna med mothugg när du tar upp ämnen att diskutera. Det är väl vad ett forum är till för...att tycka olika. Tål du inte att det du skriver blir ifrågasatt...LÅT BLI att skriva ;-)
Kommentera

Gurra88:

Vart har jag skrivit att jag har för avsikt att ta över makten gällande det som skrivs här?

Däremot så tänker jag även i fortsättning att ifrågasätt inlägg på det här forumet som jag inte håller med om. Är inte detta själva idén med ett forum? Eller ska vi lämna ifrågsättandet exklusivt till dig?
Kommentera

Zappaholic: Absolut inte.. Det är fullt tillåtet att diskutera, när har jag sagt det?.. Men larvet om vilka ämnen som får diskuteras är ju bara löjligt när ni inte har något bättre att komma med själva.
Kommentera

Johan Norrström: Du är fri att kommentera, men JAG bestämmer vilka ämnen JAG vill diskutera.
Kommentera

Gurra88:

Varför måste man ha något eget diskussion ämne att bidra med för att utdöma någon annans som ointressant?
Kommentera

Gurra88:

Låter ganska logiskt tycker jag. Gör dig beredd på fler mothugg då.
Kommentera

Johan Norrström: Nej vi kör på din variant. Att ingen säger något innan det har gått igenom ditt filter om vad som får publiceras
Kommentera

Gurra88:

Har du problem med att bli ifrågasatt eller vad är problemet? Ja eftersom du fortsätter grina. Trodde vi rett ut att du tyckte ämnet var högintressant, jag tyckte det sög. Enas om att vi är oense?

Redigerad kommentar

Kommentera

Johan Norrström: HAHAHA.. inte det minsta, jag älskar att diskutera. Men jag tröttnar ganska fort på folk som klagar på ämnena, men som inte kommer med ett skit själva.
Kommentera

Gurra88:

Tar det som ett ja och ett nej. :) Ja och skit var som sagt ordet. :)
Kommentera

Gurra88: "Det var rena spekulationer. Lägger man över 100000 för att få en extra helg med julmat hemma hos familjen så tycker jag det är värt att diskutera."

Hmmm...
Du säger att det är spekulationer, samtidigt som du vet att det handlar om över 100.000.
Hur har du kommit fram till den siffran, om du inte har en aning om hur resekostnaden för Wientrippen ser ut?
Du sitter ju bara och gissar, som vanligt.

Kommentera

Huge: Det jag vet är att man fått köpa nya biljetter, alltså inte omboka... Sen i övrigt var det bara rena antaganden. Vet inte hur många de är som åker ner. Men antar att de är runt 30 st.

"Du sitter ju bara och gissar, som vanligt."

Du menar som när jag gissade till mig att den nya backen hade samma årsmodell som Bertilsson..

Kommentera

Gurra88: Så du vet fortfarande inte hur mkt det har kostat och om utgiften ska klassas som "onödig" eller inte?
Alltså sitter du bara och gissar, som vanligt.

"Du menar som när jag gissade till mig att den nya backen hade samma årsmodell som Bertilsson.."

Vem har påstått att du gissade dig till det?

Kommentera

Huge: Sorry att jag inte vet den exakta siffran. Men jag vet bara att man fått köpa nya biljetter, och de lär väl kosta lite mer än enkelbijetterna på din buss?

Kommentera

En skräpturnering - men Luleå tog den på allvar och vann. Stort GRATTIS till Luleå!
Kommentera

Anders Berg: inte lätt att få till en bra turnering med Europeiska klubblag inte. Rejäla prispengar saknas tror jag och skulle klubbarna tex. Ha chans att vinna tio miljoner eller nåt och nån miljon för slutspel så skulle det nog tas på ett helt annat allvar.
Kommentera

arnio: Precis vad jag tänkte också....blev förvånad när jag såg första och andra pris. Trodde iaf det skulle vara lite mer men samtidigt så är ju turneringen rätt ny också
Kommentera

« · 1542719 · »