1150x200-brynasbanner.jpg

Färjestad BK - Brynäs IF 2019-11-14

« · 2004716 · » Till forumet

Sv: Färjestad BK - Brynäs IF 2019-11-14
7981: Ja, känns isf som det närmast liggande alternativet.
Kommentera

Forsberg 1978: Ingen fara. Under uppehållet var det väldigt många skribenter som hävdade att spelet är bra nu. Lite småjusteringar i PP och Bp är allt som behövs, thats it. Sen börjar vi resan mot slutspelet och medaljerna. Vi har dessutom fått in Molin så att sitta och gapa efter förändringar i spelartruppen är ju fullkomligt galet.
Kommentera

Huge: Han borde vara välkommen tillbaka till Tyskland om man skall bryta. Något måste göras för att få en 1a kedja som producerar mål. Helst även 2a.
Kommentera

12:e plats med en poäng före LIF och OIK.... går bra nu....🤢🤢🤢🤢
Kommentera

munkas: Tyvärr en värvning som inte hållit måttet i en tuff liga som SHL. Är han dessutom förmodat skadad så lär det knappast förbättra vare sig spelglrmågan eller självförtroendet.
Hoppas man snabbt kan komma överens och hitta en bra lösning för båda parter så pengarna kan läggas på nåt nytt.
Leskinen? Mormor verkar iaf vara intresserad där...
Kommentera

7981: Desch såg riktigt lovande ut i början av säsongen. Sen har det bara blivit sämre och sämre och sämre. Kan nog bli foten snart. Är det nån spelare som kommer till Brynäs som blir bättre? Blir de hämmade av okarheten angående game plan eller är det för att game plan ändras efter varje bottennapp, dvs 6-7 ggr hittills? Nåt skit är det iaf.
Kommentera

Är så trött på negativa inlägg,
Efter en förlust gnälls det på Bif-laget, sedan mellan matcher grinas det på skribenter som myling, munkas, jag själv, och någon till, när brister påtalas.
Samma gnäll, samma skribenter, annat fokus.

Borde ju vara innan förlust bristerna bör påtalas, efter är det bara onödigt jobbigt missnöjesgrin..
Kommentera

Stefan R 63: Ja, dåligt av Andersen att inte kunna markera bättre från båset när backarna på isen agerade släpphänt.
En tung och jobbig forward har vi behövt sen länge, även när en så pass viktig back som Andersen är frisk och spelar.
Vad vi behöver mer?
Tja, fler supportrar som inte grinar och gnäller så ini helvete?
En bra början iaf...
Kommentera

Mattson: Fördel Saik med tanke på att Brynäs är laget man bryter sina negativa trender mot...
Kommentera

Stefan R 63: synd bara att VS är borta på backen. Tycker helt klart att Ersson borde få en chans.

Var det bara jag som tänkte på att i slutet av matchen stod Desch längst ut på bänken. Slagit upp skadan igen? Eller bänkad?
Kommentera

Viktig match på lördag. En av de matcher där vi har klar poängchans. Hemma mot ett formsvagt motstånd måste vi få med oss ett par poäng. Särskilt som vi inte tar mer än enstaka skrällpoäng
Kommentera

Huge: men nu va ju Andersen tillbaka..ja o nu behöver vi en jobbig forward..Vad behöver sen då?? Vad vi behöver en ny man vid roďret...
Kommentera

Peja: Håller med, Lundgrens spel präglas av panik. Ersson är en bättre back både defensivt och offensivt.
Kommentera

Peja: Ja, en riktigt bra och värdefull värvning.
Surt poängtapp, en markeringsmiss och Marcus Nilsson har maxflyt innan tvåan: missar först dragningen, får pucken med sig och undviker att få klubban upphakad med nån millimeter.
Sen återigen klen markering på Rydahl.
Ingen skam att torska borta mot ett starkt FBK, men som sagt: ändå surt när vi bortsett från agerandet vid deras mål ändå gör en bra match.
Skulle behövas en tung och jobbig forward som kan böka in pucken à la FBK:s ryggsäcksstil...
Kommentera

Tycker över 60 minuter att vi gör en bra match. FBK skapar väl de hetare chanserna matchen igenom, men tycker trots allt att vi står upp rätt bra.

Sen måste jag återigen få vara lite förbannad på ledarstaben. Jag har så svårt för deras coachning. Vår förstalina ska in så fort vi har en offensiv tekning OM, jag säger OM de vilat mer än 2-3 byten. Spelar de första bytet, varpå vår andra och tredje spelar efter det.. får vi då en offensiv tekning så ska vår förstalina in igen. Vår fjärdekedja har ingenting på isen att göra i det läget.
Detta är en liten detalj som JAG tror kan göra att vår förstalina kommer igång ordentligt.
Min känsla är att vår tredje och fjärdekedja har klart mer istid än samma kedjor i topplagen. Inte säker att det är så, men känslan säger så.
Tycker det finns otroligt många lägen i matchen där de borde vara mer offensiva i sin coachning/bytena.

Sen som sagt, FBK hade sina monsterbyten i anfallszon och det hade vi med framförallt i tredje. Jämn match som jag tycker vi borde kunnat ha en poäng.
Kommentera

Back: Blir extra besviken på Lundgren varje gång han gör dåliga ingripanden i egen zon, och det händer tyvärr allt för ofta, av den enkla anledningen att han bara platsar på grund av sina påstådda defensiva egenskaper. Han är ju oerhört begränsad i spelet med puck. För att vara en defensiv back är han inte särskilt bra defensivt...
Kommentera

Var det nån som trodde att vi skulle göra 4 mål? Med en sån här sprudlande offensiv bör vi vara glada för två...
Kommentera

munkas: Ja, det är väl det som är skillnaden mellan topplag och bottenlag tyvärr. När de gör en dålig match kan de ändå kriga till sig 3p. När vi gör en dålig match blir det alltid 1-6.
Kommentera

Huge: Bra kamp. Ärofylld förlust. Nästa gång vinner vi. Oflyt med domare. Snedstudsar och stolpar. Serieledare vi möter. BLA BLA BLA! Mycket bra och fyllig sammanfattning. Det var bara Desch skott det satt i! Vi fortsätter att förlora och förlora, det är vad som kännetecknar ett dåligt lag tyvärr.
Kommentera

munkas: Boqvist eller inte, i botten kommer vi harva under resterande 35 omgångar. Fan vilken lång säsong det här kommer bli.
Kommentera

Kan inte den där skäggiga ovårdade mannen stanna i Karlstad när bussen lämnar . Nämnde det förre säsongen han ska representera en anrik förening på riktig dekis . Han ser lika ovårdad ut nu med .
Det hjälper inte att försöka flytta puck mellan spelarna när det gått 59 min troligen försent då . Är inte kul med Hockey i år .
Kommentera

Forsberg 1978: Görs inget blir det kval. Tämligen uppenbart. Det räcker inte med Boqvist. Klubben måste vara helt förblindad av att de ska vända. Jag tror inte en sekund på att man funderar på Leskinen. Bara alibi snack från Sundlöf för att slippa kritik.
Kommentera

munkas: Igen? Där har vi väl varit sen typ omgång tre...
Kommentera

Tufft att gå poänglösa från kvällens match men med spelare som Lundgren och Norin i laget slår man inte ett tajt Färjestad.
Kommentera

Huge: Jag tycker inte Fbk är så bra idag. Vi hade 1-0 och bra chans på poäng. Lyckades dock sumpa det, som så många gånger förr. Trots allt svårt att ta poäng när vi gör ett mål framåt. Växjö och Linköping vann. Nu är vi nere i skiten igen.
Kommentera

Ännu en förlust in på kontot.... förlorarmentaliteten sitter som fastgjutet i Brynäs, vem i föreningen vet hur man använder en bilningshammare, Sundqvist går ju fett bort....
Kommentera

Huge: Molin spelade riktigt bra i slutminuten. Fina passningar. Har varit en lyckad värvning hittills.
Kommentera

Efter att bara följt matchen på swehockey är jag positivt överraskad. Uddamålsförlust borta mot ett riktigt bra SHL-lag! Kunde varit betydligt värre.
Kommentera

Norin i 6-5 skjuter 1 m över....
Kommentera

Huge: ja en pinne där i slutet hade varit skönt
Kommentera

Och Brynäs förlorar som vanligt.
Kommentera

KulaShaker: Jätteläge för Desch som träffar stöten.
2 dm högre och den sitter i nättaket istället.
Surt om vi går poänglösa efter en bra bortamatch mot ett stabilt FBK..
Kommentera

Eriksson godkänd i mål. Mannberg riktigt bra. Resten får ta och rycka upp sig.
Kommentera

En annan sak.
Är det bara jag som tycker att det är grönt överallt på isen?
Känns som Färjestad är 6-7 spelar på isen jämt.
Och större är dom med.
Med undantag för Nilsson.
Kommentera

lapad: Nej, men jag blev road av att du tog illa upp när det snarare var en pik mot Sundquist och inte dig.
Kommentera

Spelet runt egen kasse håller div 4 klas, stirrar puck och väger på tok för lätt.
Hurfan Ersson kan vara utanför laget är en gåta, hur kan Lundgren (gräsligt dyr) & Norin (med sämst bollsinne i SHL) gå före?!?

Nu tryck en stund vilket garanterat renderar i 3-1
Kommentera

Allså Adam B och Duchen är ju helt osynliga..
Duchen (ursäkta stavning) tillför inget.
Gör om gör rätt.
Byt ut honom.
Kommentera

Spajderman: Brodecki är en av få i laget som kan hålla i pucken och gå förbi spelare. Nu iscensatte han ett bra anfall.
Kommentera

lapad: "Vi gjorde en bra match mot ett väldigt bra motstånd."

Fixade det åt dig...
Kommentera

Forsberg 1978: Kanske finns platser kvar i ngn hockeyskola under jullovet där de kan delta...
Kommentera

munkas: Du kan väl återkomma när det är dags för de matcherna och stötta läget lite...
Kommentera

OveForShow: "Vi gjorde en bra match" säger M.S. efter matchen. Det räcker inte att spela bra coachen, vi spelar om poängerna.
Hoppas att vi vänder.
Kommentera

Spajderman: Vad ser Brynäs i Sundqvist???
Kommentera

Brynäsgubbe: Hade någon räknat med att vi skulle vara med i matchen efter 46 min spelade? Tycker vi gör en ok bortamatch trots att en del härinne gnäller som om de förväntat sig at5 vi skulle dominera och nu är besvikna.

Mycket bättre chans till trepoängare på lördag.
Kommentera

Wesley: Stark försvarsspel igen. 4 vita och en grönklädd. Den gröne får pucken. Jaja, det är inte dessa matcher vi ska vinna. Det är de i mars/april mot Modo eller Löven.
Kommentera

Vad ser Sundqvist i Brodecki som inte jag gör? Kan någon förklara här?
Kommentera

Forsberg 1978: Jaja de klart.
Sjukt att dom höll så länge
Kommentera

Game over..... jävla statister
Kommentera

« · 2004716 · »