Brynäs IF

724829 inlägg · 7958 ämnen

Färjestad - Brynäs (30/12 -03)

« · 360296 Till forumet


Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Vad tror ni?
Brynäs vinner med ett par måls marginal elr?
Det man får hoppas på är ju att Korhonen spelar sådär rukigt bra som han har gjort några matcher, och inte gör några tavlor som han får till ibland med hjälp av backarna.Sen är det ju Lind och Anger som behöver sätta ett par strutar och vissa vägen för dem yngre killarna.Samt att hela laget är riktigt tagat,men det skall väl inte vara några problem att vara tagat mot färjestad.Efter den tråkiga förlusten i söndags är varje poäng nu väldigt viktig, och jag hoppas att inställningen är TRE POÄNG!!
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Ikväll blir det storstorsk med 8-1
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Så vi hänger en balja, trots allt tror Du? #:-)>
Stryk blir det, men inte 8-1, snarare 6-3. Typ. Not that it matters...
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: Av det jag såg i söndags så är det inte mycket som säger att dom ska kunna slå FBK på bortais, det var rent ut sagt bedrövligt, nog det sämsta jag sett av Brynäs denna säsong. Det är för lite hjärta o smärta i laget, P3, Laitinen m.fl är som yra höns, det räknas fel i både anfall och försvarsspelet, dom åkte och tittade på varandra o väntade på att någon skulle ta tag i det. GP coachar väldigt underligt anser jag, han måste börja visa lite cohones i båset :-)) Sen tjatar jag vidare om skotten, vet inte hur många bra skottlägen dom hade i söndags men istället för att skjuta så kommer det en extra passning o så var den chansen körd.Sjödin klippte till och då blev det också mål. Gå rakt på mål o skjut mycket, ta o ge smällar samt jobba i 60 min, det ska smaka blod i munnen efter varje byte...
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Ikväll är inställningen viktig. Inställningen hos fbk. Vill karlstadstösera vinna lika mycket som Brynäs blir det 8-1. Ställer dom bara ut skrisskorna kan det bli 2-2.
Längtar till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Lilljanne: Det är ju det som är så förbannat frustrerande, det räcker med att FBK kör på 50% och ändå kan vinna medans Brynäs måste köra skiten ur sig för att överhuvudtaget knipa en poäng.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Håller med; det är otroligt frustrerande. Enda trösten är att detta inte är en "måste-vinna-match"; vi ska framför allt slå lagen under oss. Kan vi knipa poäng mot topplagen är det förstås guld, men inget man kan "budgetera" med. Det är det som var så vansinnigt irriterande med SSK hemma--det var en typisk "måste-vinna-match."

Kanske är det just det som talar för oss--ingen räknar med att vi ska kunna rubba FBK så laget borde kunna spela ut. När Luleå spelade i LLA härförleden lyckades de hyfsat bra med att störa FBK med (av referaten att döma) en blandning av ruffighet, grishockey och ryggsäckshockey. Frågan är om vi vill att Brynäs ska spela den sortens hockey. Satsar vi på öppen hockey, fart och snabba spelvändningar så passar det FBK som hand i handske.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: Men vi klarar ju inte att slå lagen under oss, tyvärr!! Tror att det skulle göra en otrolig skillnad om GP kunde visa lite engagemang i båset, gå omkring o peppa killarna, slå till dom axeln o pusha dom, jag studerade GP i söndags igen och fortfarande så står han o blänger på sin lilla lapp.Det måste vara lite action i ett bås, är det full fart i båset så speglar det i regel av sig på isen, det är min erfarenhet iaf.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Jo, det kan vara litet gotländsk rauk över GP i båset. Såg Conny Evensson härförleden, även han med lapp i handen men hann for runt då och då och peppade gubbarna också. Antar att varje coach bygger sin egen relation till sitt lag.

Vad gäller GP:s coachning funkar den ibland, ibland inte. Han slängde ihop Malmström med Lind och lille-Daniel inför slutperioden mot Timrå hemma för ett tag sedan, funkade kanonbra (och borde permanentas, antingen med ND eller Molin). Sist mot SSK var coachningen inte bra, av många referat att döma. Jag vill se hela säsongen innan jag bedömer GP som tränare. Han har inte mycket karisma men tycks ha truppens förtroende.

Vem skulle Du vilja ha som coach?
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: Curre Lindström, Strömberg i Bofors, Thelin, Evensson, Melin, Wikegård.. Själv då?
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: PS: Såg på hemsidan att man kör med samma lag som mot SSK (inte för att alternativen är särskilt många, men ändå...). AA fortfarande sjuk (men listas ändå i laguppställningen, antar att det ska vara P3 istället). Varför spela Daniel J tillsammans med VPL i ett backpar och Kupan och Björck i ett annat? Varför inte dela på Kupan och Björck?

Nu ska skitjobbet göras, lovar GP...
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: "Nu ska skitgörat göras" tycker jag känner igen det uttalandet!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Inte vara så negativa nu.Det är ny match idag och det spelar ingen roll om man har förlorat mot lag som ligger under en i tabbellen man kan slå lag som ligger över en i tabbellen också.
Visst har färjestad ett mer stjärnspäckat lag men Färjestad- Brynäs är ett speciellt möte, det känns lite extra än dem andra matcherna.
Och dem här matcherna brukar vanligtvis också bli mycket jämna.
Förra året så låg vi ju ännu sämmre i tabellen än vad vi gör iår, och då slog vi dem i karlstad med 2-1. Returen en månad senare blev viserligen en uddamålsförlust med 2-3.Och denna höstsäsongen har vi slagit dem en gång och sist i karlstad blev det en snöplig förlust med 3-2 men visst var vi med i matchen och var minst lika bra som dem.
Så det är inte alls så omöjligt som man kan tro med en vinst ikväll.
Hoppas alla brynäsare håller tummarna i afton och att laget gör sitt bästa för alla oss fans!!
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Om vi med den här diskussionen menar vem som bör komma efter GP, inte ersätta GP (vill se säsongen i sin helhet innan man kan bedöma hans insatser); Lindström skulle vara bra; Strömberg vet jag inget om; Thelin är suverän med juniorer, skulle kanske också funka på A-lagsnivå; Evensson lär stanna i Frölundas organisation efter tränarkontraktet; Melin--skulle han lyckas igen?--Wikegård lär inte vilja komma tillbaka till Gävle.

Lill-Kenta? Verkar suverän på att lyckas med måttligt starka trupper.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: Självklart efter GP!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: Den enda som är realistisk av de nämda är väl Thelin,som redan finns på lönekontot.De andra är en omöjlighet.Lindström är väl 85-90 år,Evensson,näe.Strömberg ? vem är det ? Melin,nja.Vikegård,vore bra men stannar nog i Stockholm.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
sylf: Jovisst, Thelin finns på lönekontot, men han är en helt suverän juniortränare och det är möjligt att han gör bäst nytta där. Hörde att många juniorer sökt sig till Brynäs enbart på grund av att Thelin är tränare. Seniorer har som bekant andra bevekelsegrunder när de bestämmer var de ska spela... Fast det är mycket möjligt att han skulle bli en bra A-lagscoach.

Jag gissar att GP kommer att köra minst de 1+1 år han har på kontrakt. En ny tränare brukar väl försöka förhandla fram en del spelarvärvningar, vilket innebär att Brynäs inte kommer att ha så värst mycket att erbjuda. Man lär också vilja undvika att ha fler än en tränare på lönekontot igen. Och sist men inte minst verkar GP ha starkt stöd från spelarna.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: Vi får nog rikta in oss på en säsong till med Gunnar. Jag tycker det ska bli intressant att se vad Djoos får fram för värvningar till nästa säsong.

Angående matchen i söndags så är det så jävla synd att vi spelar så jävla dåligt när det är mycket folk på plats. Läste här att det var någon som det skulle dröja länge innan han besökte G-rinken igen, och det är nog många som resonerar så, tyvärr.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Mickis: GP en säsong till är långt ifrån dåligt. Man kan ha åsikter om hans coachning men ser man sig omkring i elitserien hittar man flera tränare man är glad att inte ha i Brynäs.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: Först och främst så lär ju Brynäs få bort alla gamla lönekostnader för fd. tränare innan de kan tänka på ett tränarbyte och när de gör det om c.a 2 år då GP;s kontrakt går ut så tror jag på Melin igen. Då är alla hans gamla polare borta ur laget och han kan börja om på nytt. Jag anser honom vara en av Sveriges bästa tränare. Annars skulle aldrig Linköping ha ryckt upp sig som dom gjort i år.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Anneli: Är inte alla tränarlöner väck nu ? förutom GP då.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
sylf: Kors i taket, 0-1
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
YES !!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
sylf: Jo, så är det. Tycker det är lite konstigt att dom betalade Melin. Roger och Brynäs var överens om att gå skilda vägar. Måååålllllll.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
sylf: Det är bara att fortsätta trampa på resten av matchen.KOM IGEN NU BRYNÄS!!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
sylf: Bergqvist 0-1 till Djurgården!!
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Nu blir det 8:a raka FBK mål då ;-)
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Där sprack mitt tips på 7-0,men det kan jag leva med.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Mickis: Antagligen :-))
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Hoppsan, 0-1. Hellre en sådan matchstart än tre snabba FBK-mål. Bara 50 minter kvar. Dax att spela på resultatet?
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Nu tar vi in tre poäng på tik. Men dagens viktigaste match är lhf-mif. Kan båda lagen förlora?
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Lilljanne: Båda förtjänar det, det saken är klar.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Lilljanne: Såja,vi skall i hamn med det här först.

BP nu.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: Spela på resultatet, jag hoppas du skojar :-))
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Det är väl klart som skinkspad att jag skojar :-)
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: Skönt, trodde att du hade börjat fira nyår redan ????
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Vem gjorde målet, Tony?
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: D.J
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
1-1 efter VPL trassel.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
sylf: ARRRGH.

Goda nyheten är att råbocken Kåberg inte spelar ikväll. Brynäs krigar tydligen riktigt ordentligt, enligt radiosporten.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
sylf: Laitinen fipplar som vanligt, fan också!!!
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: Kåberg spelar som fan ikväll.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
sylf: Intressant--enligt radiosporten ställer FBK över Hyvonen och Kåberg ikväll.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Jompe: Daniel Johansson Ass Anger/Miettinen!
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
sylf: Djurgården spelar skiten ur LHC :-)))
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Småkronorna torsk mot USA, då är väl dom väck.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
70 Rodrigues: Va står det där då ?
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Nu leder LIF.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Mästarna sviker som vanligt: 0-1 mot masarna. Sannolikt skiljer 5 poäng till kval efter denna omgång.
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
sylf: 0-2 med bud på mycket mer :-))
Kommentera

Sv: Färjestad - Brynäs (30/12 -03)
Det verkar fan som om Brynäs dominerat hela perioden i stort sett.Ändå bara 1-1,fan.
Kommentera

« · 360296