Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Färjestad - Brynäs

« · 460527 · » Till forumet

Sv: Färjestad - Brynäs
Proppen: Åkej, då har vi fått en ny Branislav Janos! Jag hoppas han var billig. 100 papp? 100 tkr x 6 månader = 600 tkr. Det måste vara rätt bra även för en nhl-spelare på bänken.
Kommentera

dreamland: jeff williams varning på arne...
Kommentera

Vi måste nog ha tålamod med våra NHL killar, dom behöver ju några matcher innan dom kommer in i det svenska spelet var det någon som skrev ett inlägg om för ett tag sedan.Synd att det bara gäller Brynäs!!
Kommentera

70 Rodrigues: Arnason sitter på bänken!
Kommentera

70 Rodrigues: Arnason är bänkad
Kommentera

Lilljanne: Modo har aldrig varit nåt riktigt vinnarlag (undantaget SM -79 då) och är det verkligen inte i vinter heller. Hur många finaler har de inte förlorat. Överreklamerade är vad de är.
Kommentera

Lilljanne: Spelar Arnason på kanten i dag, enligt swehockey så skulle han göra det?
Kommentera

Att det ska vara så svårt att lära sig att det här Brynäs-laget inte har kvalitéer nog för att göra mer än på sin höjd ett par bra matcher i sträck. Håller helt med den som skrev att vi blir alldeles för uppblåsta och överoptimistiska när Brynäs råkar ta poäng 2-3 matcher i följd. Brynäs kommer att få kämpa i bottenstriden säsongen ut, tro aldrig nåt annat!
Kommentera

Real fortsätter att gå dåligt. Ingen som sparat pressklippen från september när alla experter visste att "det här är det bästa lag som spelat i svensk hockey". Hade jag haft lika fel i mitt jobb hade jag stämplat nu. Och södertälje flaxklubb icingar på mot en trepoängare. Är det hv i alla fall som blir skyddnät?

Nå´n som sett Arnason?
Kommentera

Lilljanne: Ja det har du rätt i men samtidigt så har vi spelat bra hockey på slutet och helt plötsligt ser spelarna helt vilsna ut. SÅÅ bra är inte färjestad. Sjödda är ju rena skämtet i vissa matcher i år. Soling och Malmström bäst hittils idag och då har de knappt fått spela
Kommentera

dreamland: Skrattar nå´n åt oss är det väl för att förväntningarna blir uppblåsta efter ett par segrar. Det dröjer minst 10 år innan vi kan mäta oss med fbk och andra lag som har bra ekonomi. Larvigt att på allvar tro att vi ska spöa lag som fbk i år.
Kommentera

Ska fortsätta följa matchen nu..
Vi höres här inne efter denna..
Kommentera

Jesus: Och frölunda tar ledningen över Luleå!
Kommentera

dreamland: Ett tröstmål iallafall. Hoppas vi gör något mer...
Kommentera

sylf: Ja det är väl det "Sämsta jag sett brynäs spela" listan byggs på oroväckande mycket i år

Vart är Arnasson....har inte sett honom i matchen
Jaja....tur med en studs nu....vi har iaf 1 mål idag
Kommentera

Tretjak-varning på Gerber i FBK.

FBK till toppen av serien...!
Eller?
Kommentera

sylf: Inga vinnarskallar i laget som synes eller vad säger du Huge du som tror att du har dom rätta svaren på allt???
Kommentera

sylf: Det e så illa, så illa.. Man märker att det är ett topplag mot ett bottenlag som möts...

Så tragiskt.....

Vi får väl försöka snygga till siffrorna nu och komma igen mot Djurgården på lördag istället....
Kommentera

dreamland: Det är därför dom ligger där dom ligger.
Kommentera

sylf: Hur fan kan ett lag som spelat bra flera matcher i rad helt plötsligt se ut som ett division 3 lag....hela sverige skrattar åt oss och jag förstår dem
Kommentera

70 Rodrigues: Matchen är slut,Brynäs har rasat ihop som ett korthus och kommer knappt över egen planhalva.

4-0
Kommentera

Lilljanne: Tänk att man verkligen trodde att Brynäs skulle kunna vinna ikväll, trodde på allvar att dom var på G, men inte!!!!
Kommentera

Jesus: Ni bör vända! Kom igen ta nu FBK =)
Kommentera

Nya tag på lördag. Det här får dif käka upp! Illa att ssk och mif leder å lule har poäng. Vi har inte gjort ett mål i PP på fyra matcher. Trots 11 gjorda mål.
Kommentera

70 Rodrigues: Faan !! Tungt nu !! Men kom igen.. vi kan fortf vända !
Kommentera

Då kör vi igen!! Kom igen nu Brynäs!!
Kommentera

Bissett19: Vem fan bryr sig om "snyggt" in med puckjäveln på o i mål!!
Kommentera

70 Rodrigues: Dem spelar ruskigt "snyggt" i PP,men knappt några avslut,ej stressat........nä mer skott o in med ett par gubbar framför Gerber!!

FBK har tappat 2-0-ledningar förr,så hav tröst!!
Kommentera

70 Rodrigues: De lilla power play de får så spelar de runt och försöker hitta olika skott alternativ men bollklubben spelar smart box play. De tillåter inte brynäs att komma in framför mål utan de styr ut dem i sarghörnen samt även till blå linjen...
Brynäs hittar inga vägar att ta igenom bollklubbens smarta defensiva spel. Hoppas de gör de i den 2.a perioden,...
Kommentera

sylf: Hur ser Brynäs PP ut, skapar dom några chanser eller är det som så ofta skott från svåra vinklar o stressade avslut??
Kommentera

rättelse nedersta raden: spelarna byter positioner.....
Kommentera

sylf: Rådbjer är en FJOLLA....

Han måste ha skjutit katt innan matchen för så jävla kattpissigt har ja aldrig sett någon döma förut...

Nu så kan vi inte göra så mycket och den Nollan utan vi måste gå ut till 2.a perioden med ett mål: ATT SPELA EN SMART DEFENSIV så inte färjestad kommer runt oss. Sen så ska de även spela ETT INTELIGENT ANFALLSSPEL som menas att de lurar färjestad med kontringar, olika spelvändningar och att seplarna byte rpositioner mer så att vi kommer runt dem på ett enklare sätt.-
Kommentera

sylf: Färjestads killar har nog rikskoll på att Sjögren är en hetsporre o vet nog precis hur man ska få honom ur balans. Hoppas att han kan bita ihop i fortsättningen....
Kommentera

70 Rodrigues: FBK´s utv är SOLKLARA medans Brynäs utv har varit totalt osynliga,skrämmande av Rådbjer.I spel 5-5 får FBK ägna sig åt kontringar.Sjögrens 10:a kom av att han fick en crosschecking i halsen.............
Kommentera

sylf: Håller fullständigt med...PARODI!!!
vilken sopa
Kommentera

sylf: FBK har ju också haft många utv, det som tar upp Brynäs statistik är ju Sjögrens 10 min!!
Kommentera

70 Rodrigues: RÅDBJER ÄR EN KOMPLETT IDIOT!!!!!! HAN TOTALSABBAR MATCHEN OCH HAR GARANTERAT EN ETTA PÅ ODDSET!!!!!

2-0,TACK RÅDBJER!

BRYNÄS DET KLART BÄTTRE LAGET.
Kommentera

70 Rodrigues: Brynäs har 18 utv min så här långt, Sjögren fick ett hjärnsläpp o fick 2+10 min!!!
Kommentera

Kom igen nu Brynäs, PP dax, 1-1 snälla!!!
Kommentera

Enligt folk på plats så hänger Brynäs med bra men att Rådbjer tar Brynäs utv alldeles för lätt!! Målet var tydligen en tavla av "Honken" han släpper en retur rakt ut till Koppartaket!!
Kommentera

BP dax :-((
Kommentera

Nu ska det bli intressant o se ifall det finns några vinnarskallar, nu är det bara att bita ihop o köra på!!!
Kommentera

1-0 i arslet när vi är en man mer på isen, lysande start, NOT!!!
Kommentera

A_x_e_l: 1-0 menar jag :-(
Kommentera

0-1
Kommentera

Nu är pucken släppt o vi får spela PP efter 44 sek :-)))
Kommentera

Ove Molin kommer ikväll att spela center mellan Arnason o Dackell!!
Kommentera

Hallå alla brynäsare!

Ikväll kör vi över de däringa kaffe wannabe:erna i Karlstad!

Mitt tips: 2-4
Phillips gör två strutar!
Kommentera

70 Rodrigues: Ove är för bra för Chara....

Chara e en liten liten vilsen kille i jämnförelse med våran OVE!

=).-...
Kommentera

96 Artisten: Nä, det ska gudarna veta :-))))
Kommentera

« · 460527 · »