Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Färjestad-Brynäs 5 januari

« · 1107058 · » Till forumet

Sv: Färjestad-Brynäs 5 januari
Gusten: Omöjligt! J18 vann en cup i Mora idag. Att det blir torsk ikväll och inatt är självklart.
Kommentera

Gusten: Nu ska vi inte vara sånna!
Kommentera

Bissett19: Så oerhört jävla tråkigt och förutsägbart ... fyfan.

Skulle fan inte förvåna mig om varenda jävla matchjävel går åt helvete ikväll.
Kommentera

rafalski: Helt rätt angående Wanvig, trycker han sig in på mål får han säkert med sig en utvisning som sämst.. Inte för att PP är något att hänga i julgranen, men ändå.

Lindbäck ska som du säger inte släppa första stolpen, han måste lita på att Svanberg ser till att passet i sidled inte kommer/går fram. Hans uppgift är att hålla första stolpen där, då har han gjort sitt, och målet hade aldrig kommit.
Kommentera

rafalski: Brynäs suger!!
Bjuder på bägge pyttsarna och själva lägger dom inte ens ner 60% i sina tafatta anfall!

PP en katastrof!
Kommentera

Jompe: Tycker Brynäs gör en helt okej förstaperiod, synd att dom inte utnyttjar dom ytor dom får lite bättre, synd att de transatlanter vi har inte går rakt på mål när vi har chansen, lite less att se Wanvig snurra ett varv runt buren när lägen ges. Lindbäck skulle tagit första målet, Svanberg tar bort passningsvägen och då kan inte Lindbäck släppa första stolpen som han gör.
Kommentera

Jompe: Jag tror inte man orkar vara mentalt på topp i 55 matcher. Undermedvetet blir det mot dom bättre lagen man dippar eftersom man vet att det krävs 120% för att rå på dom. Och en målvakt som tar allt (läs Markström).
Kommentera

Ojojoj, skona mig denna skit. Längtar till JVM-finalen inatt, hockeyn Brynäs visar upp är det ju Div 3 klass på.
Kommentera

Första ska Limpat ta då det är fri sikt. Att Brynäs sätter en puck i egen kasse är ju bara så sjukt jobbigt att behöva uppleva. Speciellt som vi hade en träff i stolpen vid 0 - 0.
Båda lagen ser ju halvdöda och sega ut och bara hoppas att Brynäs kommer ut som det piggare laget i andra.
Nästa match har vi förhoppningsvis en ordentlig målvakt och det borde ju hjälpa en hel del.
Kommentera

Man blir ju totalt rövkn*llnade vid första målet.
Kommentera

Peja: Tycker att det är faan att man går bort sig taktiskt. Alla vet att FBK kommer ut starkt. Varför inte täppa till i mittzon och, som det heter, växa in i matchen? Vid 1-0 var hela försvaret borta, vid 2-0 var också folk på turné. Bygg spelet bakifrån. Det är galenskap att tro att man kan sätta sin egen prägel på matcherna i Karlstad. Med den taktiken man följt hittills får FBK matchen precis dit de vill. Samma misstag som mot LHC borta.
Kommentera

Herregud vilken pensionärshockey. Orkar knappt titta, fyfan va dåligt.
Kommentera

Bissett19: Brynäs gör ju ingenting rejält. I första PP:et visade Hermansson direkt det genom att lägga en fjuttare till målvakten... Där ska det vara ett slagskott i rundeln.
Kommentera

Tom-2:

Kylle wäänvigg och Stäffen dixon........:))
Kommentera

Bissett19: Vi må förlora, men matchens behållning är väl ändå den helt otroligt dåliga komentatorn, han kan inte uttala ett namn rätt hahaha
Kommentera

Peja:

Ja man är helt chanslösa därnenere.
Möter hellre LHC,VF,HV borta,känns som vi har mycket större förhoppningar på poäng mot dem på förhand.

Kommentera

Hård: Säsongens mest givna torsk. I konkurrens med andra matchen i Karlstad. Fy fan vad jag väntar på att vi blir jämbördiga.
Kommentera

Jag har inga som helst förväntningar på att Brynäs ska ta poäng borta mot Färjestad men målen dom får är ju riktiga bjudningar!
Kommentera

Brynäs som väntat helt chanslösa. Stor klasskillnad på lagen.
Kommentera

När Brynäs byter så passar Färjestad på att göra mål.
Kommentera

Jajjen: 2 skott, 2 mål.
Kommentera

Bissett19: 1 skott, 1 mål.
Kommentera

65selander:

Aha,då var vi på burken igen då,men telefonen är fortfarande tyst,märkligt;)

Dax för rakning.....

Modoledning efter 28 sekunder.
Kommentera

Bissett19: Jonsson, de var repris igen på C+2
Kommentera

65selander:

Vilken jävla mas?
Kommentera

Gusten: Och före en sekund eller två så gjorde masen mål i sd ;-)
Kanalbyte och stora slakten ;-)
Kommentera

Jajjen: Periodpaus nu i Mora. Hv-Brynäs 2-3 ... skotten 9-4 ... skaplig effektivitet :)
Kommentera

Lindström: Tydligen Gustavsson som står och inte Divis som senast mot MoDo ... det här KAN ju inte gå fel?
Kommentera

Lindström: Hoppas också på Bertilsson nu när dom hämtat honom från J18:s finalspel i Mora. Vi leder finalen mot HV just nu.
Kommentera

Bissett19: Att Lasse Jonsson inte spelar betyder väl säkerligen fler skott PÅ mål i PP, vilket är bra. Har vi tur går de i mål också. Defensivt hade jag självklart hellre sett Jonsson på isen istället för Svanen.
Kommentera

Partyjack: In med nr15. BERTILSSON rakt av!!
Inte gör han jobbet sämre ivf!
Men det kommer dom på när Svanen har sett ut som en rundingskon å vi ligger under med 4-5 kassar...
Kommentera

Partyjack: Förstafemman skrämmer ju inte direkt skiten ur Färjestad kan jag tänka:

Andersén-Svanberg
Lauritzen-Hansen-Dackell

Vår enda chans är underskattning ... ska Färjestad floppa hemma mot oss någon gång så är det väl nästan läge nu? Markström, Jonsson, Lind, Björne och Sundström borta. Vik ner er å vidriga halvnorskar!
Kommentera

Jajjen: Hoho.. Jag förstår precis hur du tänker, men Svanberg vs Jonsson kan i värsta fall diffa 4-5 baklängesmål beroende på hur mkt istid Ola får.
Kommentera

Bissett19: Ja, är det nån gång vi kan vara utan nåra stjärnspelare så är det väl ikväll. Lär inte påverka resultatet mer än marginellt. Go LHC, LHF, HV (gäller bara fyra timmar fr.o.m. nu).
Kommentera

Peja: Jag sticker ut hakan och säger 3-4 i Brynäsfavör.. Mål av Widing, Jonsson Dixon och Granström
Kommentera

Lindström: Hoppas kan man ju alltid..Dock tror jag på 1 pinne,2-2 och Dacke + Hansen nätar.
Kommentera

Idag blire vinst med 2-1!!

Sandin å Dacke hänger dom!
Kommentera

Bissett19: Men mot Luleå så vill vi se Wanvig Duck bli farlig!
Kommentera

Tippar 6-2 till Färjestad.
Kommentera

Jompe: Inte för att vara den men hur står det till med luften nere vid västkusten, inget utsläpp som har rasat ut där nere? ;-)

Klockren förlust ikväll. Blir typ 5-1, 5-2

Kommentera

Jompe:

På vägen dit skulle man tydligen kolla på:

www.youtube.com/watch?v=zrE24-lwNXk

Tänk dej Widing längst bak i bussen vrålande:"HIPP HURRA"......

6-1
Kommentera

Bissett, Selander, Gusten: Sicken samling dysternissar. Varje nederlag för oss närmare segern. Titta bara på...på, på kristdemokraterna. Nästan 40 år av valkampanjer innan man kom in. Där kan man snacka om losing streak.

Ikväll kommer Goren och Wanvig att kasta handskarna och erbjudas tidig dusch. Brynäs spelar kanontajt styrspel i två perioder och söver ner FBK, hänger sen två baljor och hoppar på bussen hem.

Det enda jag inte vet är vilken film de kollar på vägen hem. Förmodligen Miracle on Ice.
Kommentera

arnio: Hehe lite svårt att ta det där på allvar...Vas har han gjort nåt mål?
Ett kanske..?
Kommentera

andreasknox: jag tror på 2-5 i kväll och bla. fyra mål av Vas.
Kommentera

Vore så jäkla skönt om Brynäs kunde motbevisa alla som tror att det
blir förlust ikväll!! Tyvärr tillhör jag en av dom (som det känns iaf) alla
som tror att det blir jättesvårt att ta poäng ikväll. Färjestad vinner..
Heja Brynäs!!
Kommentera

Bissett19: Ja 2-3 gånger per säsong så kan man titta/eller ge fan i att titta utan nervositet.

Ikväll ligger fokus på:

Inga skador inför Lulematchen
Inte knäcka egna målvakten
Heja på HV & LHC
Kommentera

65selander:

Ja säger bara 13 raka torskar i LLA.....
Kommentera

anderstell: Vad säger man om kvällens match? Jo allt som likanar en poäng i bagaget är en bragd. Senaste vinsten var 2002 enl Hockeyligan

Kommentera

Kom igen nu alla här??? Dra dit. Vet nån hur man får kontakt med Kamratkompaniet, har dom ingen hemsida????
Kommentera

« · 1107058 · »