1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733245 inlägg · 7962 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF
Bissett19: Klart han vill nog att vi är med från start, sen får vi vila, ajdå 1-2.

Bissett19: fan det här kommer att gå åt fanders är jag rädd.

Jaha......

Bissett19: 2-1

rafalski: Boorken verkar coacha rätt friskt i dag,Bäckislinan har varit inne mycket i början,har inte hört att fjärdelinan varit inne på isen ännu.

arnio: Hehe skriv inte så där, det brukar sluta illa:P

Bissett19: Brynäs måste hålla sig på isen ikväll, rugigt effektiva som sagt,

Lät lugnt men nej nej, tillbaka där vi började.

Bissett19: Ja för bra

Aj aj aj.

brynasaren: 28 %,ruggigt bra!!

Låter lugnt...

arnio: Dags för kvällens första BP mot seriens vassaste lag i PP.

arnio: Nu kan det bli hett om öronen, FBK har ju riktigt bra PP!

arnio:
03.542 minBrynäs8. ANGELL, NicholasHOOK

Håll i nu gubbs

Hoppas att vi inte fegar för mycket nu

arnio: Bäckis assade

00.420 - 1 EQBrynäs14. MÅNSSON, Mathias 
 (19. BÄCKSTRÖM, Nicklas)

arnio: Månsson!

Månsson tack

Ja! 0-1.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Bäckis ass hurra

Falken: Jajamensam fattas bara!

Falken: Jepp.

0-1

arnio: Jaaaaaaa!

arnio: Jo, Sperrle står.

Nu kör vi kom igen nu djävlar.

(In med Gynge i laget efter jul)

Gästboksklacken är ni klara??

Nu tar vi Färjestad!

arnio:

Kom igen nu BRYNÄS.... KROSSA =)

Ska inte Sperrle stå?

Falken: Gick tydligen inte att länka direkt.

Gå in på länken >> Klicka på Historical Database >> Total Standings

Dream Team: En fråga. Vad tycker du då om den här? Se länk.

Dream Team: Fortfarande fakta:Sju förlorade matcher under 2006,det var det började med.Vi får hoppas att den åttonde inte kommer ikväll.

Vi ställer upp enligt följande på swehockey.se:

18. ALCÉN, Johan 33. KARLSSON, Sebastian 27. SPETS, Lars-erik
4th Line

--------------------------------------------------------------------------------

21. MOLIN, Ove 24. HANSEN, Mads 11. ALMTORP, Jonas
3rd Line 22. SUNDQVIST, Jörgen 8. ANGELL, Nicholas

--------------------------------------------------------------------------------

14. MÅNSSON, Mathias 19. BÄCKSTRÖM, Nicklas 41. BICEK, Jiri
2nd Line 10. NOLANDER, Peter 7. SJÖDIN, Tommy

12. DACKELL, Andreas 36. LIND, Mikael 23. DANIELSSON, Björn
1st Line 3. JOHANSSON, Daniel 29. LAVINS, Rodrigo

Goalkeepers 30. SPERRLE, Daniel
1. KRISTAN, Robert

Bissett19: Varför inte räkna med matcherna i kvartsfinalspelet, ja, om du ändå bemödar dig med att göra en tabell för hela året 2006 såhär långt? Eller det kanske gör er statistik sämre..?

Jodå, jag förstår. Jag vekar nog vara den ende av oss tre som förstår att det inte går att blanda ihop resultat från olika säsonger. Men jag ger mig. Eller rättare sagt, jag orkar inte motivera mig själv till det längre. Om en tabell inte är relevant, om du påtalar att det du försöker bevisa saknar relevans som du själv tydligt säger, varför då ens göra en tabell från början? Du säger ju själv att den inte stämmer överens.

Dream Team: Jag tar igen,ska jag behöva TA DET MED STORA BOSTÄVER SÅ ATT DU FÖRSTÅR?

Jag skrev att vi hade förlorat sju grundseriematcher under 2006,Falken gjorde en utomordentlig tabell på det,jag fattar inte varför du har såna problem med det egentligen?Känns som du sitter o agerar Troll här just nu.

Dream Team:

Verkar inte som den där Bissett19 inte förstår vad du menar..Kanske dumt av dig att försöka förklara för någon som inte förstår?? 

Bissett19: Hur vill ni göra nu, räknar ni även med slutspelsmatcherna mot Frölunda i statistiken. Ja, för även de har väl spelats under innevarande år, 2006? För i såna fall förlorade Brynäs fyra matcher mot Frölunda i kvarten, plus fyra under vårsäsongen av elitserien 2005/06. Åtta matcher allt som allt där, plus tre under säsongen 2006/07. Men det kanske inte är så ni vill räkna?

Dream Team: Men snälla. Förstår verkligen inte vad det är du bråkar om. Jag har egentligen sagt något utan bara lagt ut fakta om hur vi har fördelat poängen mot lagen under 2006. Kan tänka mig att många brynäsare säkert vill veta hur vi har tagit poängen mot lagen under dom 36 matcherna vi har spelat i år. Poängen med allt det här är ju att vi har varit grymt svårslagna under 2006. Hur vi har tagit poängen var bara extra godis.

Gusten: Wennerhholm på Sportbladet har ju lovat att Frölunda ska göra en HV o ta en massa raka treor o åka raket upppåt i tabellen.Jo o han brukar alltid ha rätt va?......:))

Bissett19: Tro hur länge Lillis och Calle sitter kvar? 5-0 till Modo :)

Bissett19:

Hmm..Känns mer som att du INTE är sann..Återgå du till din sprit

Falken: Nej, det är inte tabellen som du lagt ut som förbryllar mig. Det är hur underligt du resonerar. Då måste ju hålla isär säsongerna när du vill bevisa något med hjälp av statistik. De poäng ni tar eller de matcher ni nu inte förlorar under hösten går ju inte att blanda ihop med de matcher ni spelade under den förra säsongen. Iom att det är en ny säsong så får vi ju helt nya lag och helt nya förutsättningar.

Dream Team: Du är fan inte sann,vi har förlorat sju matcher under 2006 det är ju det diskussionen handlar om.Återgå till din match nu.

Dream Team: *ASG*

Bissett19: Men vilka fakta är det du menar är så säkra? De fakta som visar att Brynäs anno 2005/06 vann ett visst antal matcher mot de lag man mötte under den säsongen kan ni ju inte blanda ihop med matchstatistik från den här säsongen.

Dream Team: Nej, och även Brynäs har ju ändrat en hel del i truppen. Det vi vill ha sagt är att Brynäs är väldigt svårt att slå och år 2006 bevisar ju verkligen det. Haka inte upp er på tabellen som ni nu gör. Den finns bara för att visa hur vi har tagit poäng mot olika lag under 2006.

Dream Team: Lägg ifrån dig träspriten nu :)

Dream Team: Men herregud,vad då vill ha sagt?det är ju bara fakta!!!

Falken: Men de lag man spelat mot den här hösten är ju inte precis desamma som under våren 2006. Så frågan är vad vill du ha sagt, eller vad du vill försöka bevisa med din tabell. För vad säger den, egentligen?

Bissett19: Exakt!

« · 782152 · »