Brynäs IF

724339 inlägg · 7957 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !

598153 · » Till forumet


Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
65selander: På lördag!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues:
Ja uppspelen är ju oftast under all kritik- saknar nästan Djoos som varvade indianare med uppspel bara ett geni kan slå.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Huge:
Klart som f-n att junisarna inte besitter pondus än, däremot kapacitet!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
wap.hockeysnack.com
Tony; Problemet är att jag känner inte vid mig när jag vände kappan efter vinden, förresten så äger jag ingen kappa heller. Nöjer mig mig med en "The Northen Face. Väntar fortfarande på sin fòrklaring när jag vände på min sk kappa
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Så är det dem flesta genierna,dem kan ibland tyckas lite "nonchiga",men så blixtrar dem till med några dragningar eller nåt kanonpass.Jag tycker Walle är en sån!!Vi behöver såna i Brynäs!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Junisarna skötte sig säkert bra, men dom har en bit kvar till de andras pondus och kapacitet.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Det där med uppspelen har vi ju diskuterat o kommit fram till at han ofta är orsaken till att det strular till sig o tar för lång tid!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Han har blandat och gett. Han är ju en humörspelare och kan vara riktigt bra stundtals. Det negativa med honom är att han saknar ödmjukhet i sitt spel många gånger och ger sig på för svåra lösningar under uppspelen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Wahlberg har väl inte rosat marknaden så här långt, eller??
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Huge: Vad vet du om det? Har du sett de två juniorerna spela? Enligt det man hörde på webbradion så skötte de sig bra...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Snäppet bättre? Måste vara dagens Anders Statement.. ;-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Huge: Jag vet inte om jag vill kalla Wahlberg och Aarnio för tunga pjäser, men de är ju givetvis snäppet bättre än de junisar som fick spela i deras ställe.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Ibland sätter du dom, ibland inte. That´s life, även om det svider gånger som dessa. Tyvärr så verkar Vitan inte vara den kyliga avslutare som exempelvis Wahlberg eller Lind är.
Vesa gör ofta sina baljor på direktskott eller på returer som han trycker in.
Om man nu skall försöka hitta ngn förklaring på hans miss... :-)
Det som ändå känns bra i nuläget är den stabilitet vi har i spelet och som är ljusår från den osäkerhet som har rått under ett par säsonger.
Nu gör vi faktiskt en riktigt bra match i Karlstad trots ett par tunga pjäser borta, så det ser bra ut trots allt.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
JanT: De möter Frölunda 6 gånger och de har mötts en gång. 5 gånger kvar, där har du 15 poäng som de troligen kommer att tappa.

De möter Linköping 6 gånger och det är alltså 18 pinnar kvar där att tampas om... svåra pinnar att ta för SSK

De har mött HV en gång och fick stryk, där har du 15 väldigt svåra pinnar att ta..

15+15+18=48
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Du har en poäng där... Men derbygrupperna handlar trots allt om 6x3 poäng. Visst har SSK ett tufft utgångsläge, men jag tror på laget.

Vilken j-a tavla honken gör på 2-0 målet! Självmål! Han får hemska hjärnsläpp med jämna mellanrum!!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
JanT: Nej SSK kommer inte att klättra. Just på grund av din tes om att de fyra topplagen kommer att vara så överlägsna. Hur många poäng tar SSK av Frölunda, HV 71 och Linköping i de återstående 16 matcherna som de har kvar att mötas? 16 x 3 =48 pinnar... Det kommer att bli tvunget för SSK att vinna i princip allt emot de andra lagen för att inte halka efter.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Huge: Visst avgörs matchen på ett snöpligt sätt. Detta är precis de marginaler jag har pratat om. Sen att Viitakoski inte kan sätta 2-2 i ett friläge är mer allvarligt. Man måste sätta de chanserna...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: helt OK inledning på serien, men vi får hålla i hatten och inte ha för stora förväntningar de kommande 10 omgångarna. 10 poäng får vi nog vara nöjda med. Det lättar dock ordentligt omg. 21-30!!

Lite reflektioner på tabellen; De 4 topplagen osedvanligt starka så här långt, mittenlagen ser poängmässigt ut som vanligt. Bottenlagen däremot svagare än normalt.

Mycket tyder på att topp 4 kommer att vara intakt när serien är färdigspelad. SSK tror jag kommer att klättra på TIK's bekostnad.

Hur går det då för BIF? Jag tror att får fina inledning bär till slutspel, men det kommer att bli en tuff strid framförallt med våra derbygrannar.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Visst är det synd. Men man måste gå efter de förutsättningar som är i dagsläget, precis som Boorken gör.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Huge: Va bra, då kan ju du ta över laget, för du är väl en av coacherna du pratar om???
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Förresten, sparka Boorken också. Vi har ju ett par coacher härinne som vet hur en slipsten skall dras.
Hur fan kan man t.ex spela lite annorlunda hemma mot vad man gör borta? Det måste ju betraktas som taktik att anpassa spelet efter motståndaren, speciellt då man vet att motståndaren är mkt bra.
Och taktik kan väl aldrig vara bra?
Om man inte hade vunnit i dag förstås, då hade Boorken varit ett taktiskt geni.
Lyssnade på webben idag och Karlstad har iaf de hittills överlägset bästa kommentatorerna, av de jag hört. Gamle FBK:aren Jan Ingman som bisittare visste vad han talade om. Men så är han också en gammal spelare som sadlat om på gamla da´r.
Synd att Honken mer eller mindre kanske avgör matchen på ett individuellt misstag. Har dessutom lite oflyt då han inte får upp puckfan på höjden vid rensningen, som i stället hamna på bladet hos M Johansson.
Som du säger Lasse: vi måste sätta chanserna i denna typ av matcher och mot lag som FBK. Nu var det faktiskt djävligt nära att Vitan kvitterade på sitt friläge, men moralen verkar det inte vara något fel på iaf.
Att det drar iväg på slutet är inte mkt att säga om.
Dom berömda marginalerna....
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Klart att vi inte har pengar till 2 sådana kanonlirare, ville bara påpeka att det var fart o finess på anfallen när vi hade säkra klippor i försvaret!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Näe, ta ert gnabb privat istället...
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
munkas: Du kommer med en kristallklar analys av läget...:O


Fortsätt med dina bilder du.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
65selander: Det borde du väl ändå veta själv???
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Jaså, målet är att komma bättre än 11:a..., en 10:e plats är med andra ord klart godkänt? Ja, det gäller att inte lägga ribban så högt. Precis som i bortamatcherna...
-Hockeyns finrum är för närvarande stängt, var god försök senare.

Mot Hv måste vi spela ännu tightare i defensiven. Knepet är att försöka få in alla fem utespelarna i eget mål, ikväll fick vi bara in fyra...

Tre poäng mot hv på torsdag?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
wap.hockeysnack.com
Tony: Du är välkommen att visa när jag har vänt kappan efter vind!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Huge: Ja absolut...vi har ett jäkla drag på lottförsäljningen just nu. Å korvförsäljningen har ju slagit alla rekord.. ;)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Konstigt att inte Boorken har tillgång till BomBom och Timonen. Sparka Sundlöv på direkten. Pengar finns ju att bjuda över NHL-lagen, eller hur?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !

Bissett19:

Fisticuff. Regel 528.

Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Bissett19: hehe...

Det gick tydligen "hett till" däroppe...man saknar bara

46.42 5 min DIF 7. RIBBENSTRAND, Alexander PREMATURE EJACULATION
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Ja det var skillnad när vi hade en världsback och en bra back i boumedienne som speluppläggare. Dessa spelare eller spelare av den kalibern har inte Boork och måste agera efter det. Vi får se om Sundlöv kan skaka fram nån förstärkning.

Som du säger, det ÄR en lång säsong och trägen vinner som man brukar säga.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Hittade några konstiga utvisningar uppe i Lule:

46.42 5 min Luleå 8. WALLGREN, Tomas FISTI
46.42 5 min DIF 7. RIBBENSTRAND, Alexander FISTI

Låter lite halvporrigt,Fistfucking i Lule eller 5 min:-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
65selander: Du får väl stötta vad du vill, säger bara att man ska stå för sina åsikter o inte vända kappan efter vinden!!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Falken: Men vi klarade oss undan KS, vilket är det primära målet den här säsongen. Boork har ett uttalat mål den här säsongen. "Bättre än 11:e plats" Han har alltså gjort en uppskattning på läget i Brynäs inför den här säsongen. Han värderar inte chanserna större sett till de ekonomiska resurser, organisation, scouter och spelarmaterial erbjuder.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
05/06
Brynäs IF 10 4 2 4 22-22 15p

04/05
Brynäs IF 10 2 2 6 20-26 8p

03/04
Brynäs IF 10 5 0 5 23-33 15p

02/03
Brynäs IF 10 2 1 7 23-34 7p
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: När vi hade ett stabilt försvar då Bom-Bom o Timonen gästspelade, då var det full fart framåt och man vågade ta chanser med stabila killar i försvaret.Med ett starkt försvar så skulle det se fan så mycket mer annorlunda ut, tro mig. Det känns som om vissa spelare nästan ber om ursäkt när dom har gett sig ut på offensiva raider. Men vi får väl se hur det utvecklar sig, det är ju 40 omg kvar :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Säsongen 03/04 har vi en nästan lika bra start efter tio omgångar som nu. Vi hade 15 poäng med dock -10 i målskillnad. Det året missade vi slutspel.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
wap.hockeysnack.com
Tony: Fortfarande inte släppt det att jag stödde "Nätverk Brynäs" Då lär du få det jobbigt. Inse det att det första målet blir att undvika KS, sedan så blir Slutspel ett bonus. Det fanns folk som hyllade Leksand, dom har redan sparkat Pirro och har ett gäng skadade. Man måste se om sin egen gräsmatta innan man ylar.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Så du menar att Brynäs har ett spelamaterial att spela med fart och fläkt mot FBK borta? Hur kan det då komma sig att vi har harvat i de nedre regionerna de senaste åren? Ca 60% av truppen är fortfarande spelare som har tagits in under den period som präglades av besparingar och "stålbad". Jag har fullt förtroende i att Boork tar ut en taktik som passar de kunskaper laget besitter.

Och efter att ha sett Honkens Blooper vid 1-0 som föranleder 2-0 finns det inte mycket man kan göra. Skärpa till 100% i 60 minuter är vad som krävs av dagens Brynäs för att man skall kunna sätta emot topplagen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Hinna förstärka laget o komma upp på säker mark?? Så har det låtit alldeles för länge nu anser jag!! Jag anser att vi har killar som kan spela med fart o finess, men dom blir ju hämmade av det totala försvarstänkandet!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
70 Rodrigues: Brynäs har inte spelarmaterial till att spela med fart och finess. Boork har tagits in för att klara oss kvar i ES tills Brynäs hinner förstärka laget, komma upp på säker mark.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
65selander: Och vissa säger saker o uttrycker sig på ett sätt privat o ett helt annat här på Gb:n.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
65selander: För att de älskar att gnälla. Det kan inte vara nåt annat. Men efter det man läst här ikväll så kan man lätt tro att de förväntade sig en vinst.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
GävleLasse: Visst ser det mycket bättre ut i år, men ibland så är det oroväckande när dom faller tillbaka och gör samma misstag som dom senaste 3-4 säsongerna, men jag tror nog att Boorken fixar till det, nu måste offensiven bli mycket bättre, man måste som sagt sätta dom chanser man får, det är lite för mycket panik o slarv när det ska till att avslutas.Tror nog inte Boork är så nöjd med kvällens match, visst fick dom ner tempot i matchen men det gynnade bara Färjestad som synes. Brynäs måste spela hockey med fart o finnes.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
wap.hockeysnack.com
Lasse: vissa stirrar sig blinda match för match. Det konstiga är att dom dömde ut Brynäs redan på försäsongen. Varför gnäller dom nu när dom vet vilket skitlag vi har nu trotts en förbättring?
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
65selander: Tittar man ett år bakåt så låg vi efter 10 omgångar i botten på tabellen med 6 poäng och en målskillnad på 20-29

Det ser betydligt bättre ut i år måste jag säga.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Tydligen gjorde vi ett fint 1-2 mål.

"Brynäs reducerade via ett drömmål i sista perioden där Jörgen Sundqvist fick äran att vara sist på pucken."
Från TT
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
Bissett19: Det handlar om att skicka signaler. Signaler till nästa match och matchen efter det. Han var inte nöjd och visade detta genom att ta ut Honken i båset även fast det knappt fanns mikroskopiska chanser att göra två mål på nån minut.

Jag har sagt det förr och säger det igen.

Skall vi vinna dessa "svåra" bortamatcher så måste vi göra mål på våra powerplay och sätta de lägen som kommer. Detta är också tanken med Boorks uttråkningsstrategi. Nåja, en torsk som var väntad och säkert inkalkylerad hos många, även fast de hakar på "gnälltåget" som just lämnat stationen. Ny match på torsdag, nya förutsättningar och framförallt. två friska vindar in i laget. Då är Aarnio och Wahlberg tillbaka.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF | 18/10 !
wap.hockeysnack.com
Rodrigues: Vi i femman vill ha tillbaka ett gäng "?" och "!" *gigantisk smiley*
Kommentera

598153 · »