Brynäs IF

726945 inlägg · 7960 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF 19/9-15

1699410 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 19/9-15
SWEATT: kl 11 varje dag. Jag tänkte gå och kika någon dag också. Kör hårt!
Kommentera

Chris11: Vore kul om någon kunde gå upp och kika.

Annars kanske jag gör det. Någon som vet när de tränar?

Kommentera

Skrubben: Olden brukar väl vara på is? Med röd tröja. Sedan kanske Enterfeldt också går på is, för han ska ju kunna köra för fullt snart. Enter kanske kör med janne larsson vid sidan om?
Kommentera

munkas: Tveksamt om verkligen Olden och Enter tränade. Jag antar att det är underförstått att dessa inte var med då dom är långtidsskadade.
Kommentera

Chris11: "Sweatt får 150-170k i månadslön hos luleå tydligen.. om det är så så hade han väl kunnat stanna i brynäs?"

Han har mycket mer. Inte en chans att BZ skippar honom för 170k och sen säger att vi helt enkelt inte kan matcha Luleå. Och OM det stämmer har Johnson förmodligen det mest prisvärda kontraktet i SHL, någonsin. 

Redigerad kommentar

Kommentera

munkas: Den i alla fall jag är mest spänd på att se in action igen är Olden. Hoppas han friktionsfritt kan börja spela snart nu då. Tycker det ska kunna finnas ett sparkapital att hämta i honom.
Kommentera

"I övrigt fanns alla spelare tillgängliga under måndagens Brynästräning."

Kul att Enter, Olden och Bertil är med och kör! Bertil borde snart vara klar för match kan man tycka, då han i princip var redo för match redan i slutet av augusti. Är hans HP uppe i 99,2% eller 99,3% nu?
Kommentera

Chris11: Självklart en saftig sign-on.
Kommentera

Chris11: det tror jag inte dugg på, med sign bonus ligger han garanterat på +300k/månaden
Kommentera

Chris11: hade väl samma pengar i Brynäs? ;o
Måste vara nått att dom får lön från annat håll också (utomlands?) som är den bonusen porser pumpar in?
Kommentera

Sweatt får 150-170k i månadslön hos luleå tydligen.. om det är så så hade han väl kunnat stanna i brynäs?
Kommentera

bradberry: Hoppas det inte är allvarligt. Jag erkänner att Mannberg var en av dem i lagtruppen jag mest hyste frågetecken kring inför säsongen, men han har överraskat i åtminstone svag positiv riktning i höst.

Förresten, det verkar nästan vara obligatoriskt med skador för Brynäs när de möter Färjestad...

Kommentera

bradberry: sasse på GD skulle kolla upp det såg jag
Kommentera

Inte ett ljud i media om Mannbergs skada... Nån som hört ngt...?
Kommentera

Johan Norrström: Påstår jag att du påstått det?
Kommentera

Johan Norrström: Länk på det?
Kommentera

Monno:

När har jag påstått att Ryan pratat med Bengtzen? Däremot har Bengtzen blivit tillfrågad om man var intresserad av Ryan.
Kommentera

Skrubben: Jag tycker det är konstigt att somliga resonerar som så att "inte ha utmärkt sig" är samma sak som "har varit dålig och borde bli bänkad". Jag tycker det vore dumt att splittra en kedja som helhetsmässigt fungerar. Lindblom är en väldigt bra ung spelare som tillför mycket.
Kommentera

Johan Norrström: Ryan pratade aldrig med någon annan klubb än Modo enligt honom själv. Så Bengtzen lär inte kunnat säga så mkt.
Kommentera

Johan Norrström: Vad har jag nu missat? Har Bengtzén uttalat sig om man var intresserade av Whitney?
Kommentera

bradberry:

lysande scouting kring den värvningen. Fanns kanske en anledningen till att Bengtzen var så kallsinnig när Ryans namn kom på tapeten
Kommentera

Skrubben: Lindblom är den i förstakedjan som ska skymma målvakten och peta in returer precis som johnson gör i andrakedjan. Lindblom på 87kg är inte allt för lätt att flytta på när han parkerat sig framför nätet. Sedan gör han även fina sidledspassningar som kan vara matchavgörande. En bra spelare helt enkelt, snart så kommer han igång och jag tror att han är god för en 25-30 poäng den hör säsongen om han gör det bra!
Kommentera

Pettisbif: Om du tycker Lindblom har varit ruskigt blek hittills undrar jag vilka förväntningar du egentligen har på honom. Killen är född 96, så man kan inte förvänta sig att han ska vara extremt bra vecka ut och vecka in. I matchen mot Malmö gjorde han en mycket fin assist till Rödins 4-1-mål. Han gjorde även en ypperlig skymning på Nörstebös 6-3-mål i PP.

Skulle man vilja toppa laget maximalt, skulle man sätta Johnson i förstakedjan, men då får vi istället en mycket sämre andrakedja. På sättet man komponerat ihop kedjorna gör att vi får en mycket bredare spets än förra året. Förra året var det liksom kört att göra mål när Rödins kedja hade gått på byte.
Kommentera

Pettisbif: Lindblom har hittils varit ruskigt blek och anonym!

2 matcher har spelats. Och du konstaterar det här redan. Jag tror inte att du har kollat matcherna med coach ögon.
Han har knappast varit "ruskigt blek och anonym"
Lindblom har gjort det bra hittills. Verken mer eller mindre. Ge formationerna lite tid så ska du se att det sätter sig snart.
Kommentera

Pettisbif: Du får sätta honom på läktaren om du vill. Det påverkar inte Bulans laguttagning😂
Kommentera

Chris11:Skiter fullständigt i poäng. Lindblom har hittils varit ruskigt blek och anonym! Därför sätter jag honom som extra forward. 
Kommentera

Pettisbif: okej, ollas har gjort mindre poäng än lindblom. Isåfall får han också sitta på bänken. In med Ölund istället för ollas. Sedan Salmela, han har likt lindblom bara gjort en poäng, så han får sitta på läktaren, in med lucas carlsson istället.
Kommentera

mattiaskarlgren:
Håller med angående Porseland. Man ser att han besitter fina spets kvalitéer. Han har bra spelhuvud, och är resolut i närkampsspelet. Han har även ett tungt slagskott som jag tycker han borde använda oftare. Dock har han hittills börjat lite sisådär. Han spelar ofta svårare än vad som behövs. Men Porse är en mycket bra back! Han kommer bli nyttig, om han spelar enklare och används i rätt lägen.

Sunken tycker jag spotta upp sej rejält mot FBK. Han var tuff i närkamperna och spelade enkelt. Precis så som han ska spela.

Dom som jag inte tyckte kom upp i normal standard var Salmela, Pudas och Kilström. Kanske även Nörstebö. Att Salmela inte kom upp i den klass han egentligen besitter är väl inte så konstigt då han är väldigt färsk i Brynäs och deras sätt att spela. Han kommer bli enormt viktig för Brynäs och en fantastisk tillgång! Var så säker. Pudas och Nörstebö kom inte heller upp till deras vanliga nivå tycker jag. Nörstebö tycker jag spelade för svårt. Pudas kladdar för mycket. Vad höll han på med i slutet av matchen?? Kilas lite seg och kantig. Där väntar jag mig mer utav honom när han blir matchvan.

Zanetti tycker jag växer och växer! Han blir jäkligt mycket bättre än vad både Westlund och Eklund var ifjol!

Mot Djurgården kommer förmodligen även Bertilsson tillbaka.

Såhär vill jag se laget mot DIF:

Sandström (Starkbaum)

Salmela Bertilsson
Rödin Scott Ollas

Pudas Nörstebö
Johnson Vrâna Brodecki

Zanetti Porseland
Mannberg Westerholm Westerholm

Sundqvist Kilström
Alcén Blomqvist Lööke

Extra blir Lindblom som jag ej tycker har presenterat ännu.
Kommentera

bradberry: Vi fick Salmela istället. Tack gode gud för det.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Visst kanske inte Porseland har startat serien som fansen hoppats på. Men jag håller helt med dig.
Att han ska bli en hackkyckling är bara bedrövligt.
Ge honom en ordentlig chans för fan.

Det enda negativa jag känt med hans spel hittills är att jag tycker han varit för anonym framåt, där ändå hans styrkor ligger. Det syns att han och Pudas är väldigt lika i spelstilen med att försöka vara mer tänkande backar än tex Sundqvist.
Kommentera

bradberry: kul för modo.

Vilken JÄVLA TUR att vi inte värvade honom säger jag bara!!
Kommentera

Ryan Whitney lägger av.

Eh...?
Kommentera

Rödin måste ju vara given i tre kronor. Han var riktigt bra ifjol och är ännu bättre i år. Tar jobbet varje gång
Kommentera

Carl Lejonkräk: Verkligen. Jag ska till Hovet, jag glömde hur jävla jobbig deras hemmapublik är innan såg dem mot Skellefteå. Sjukt gnällig mot varenda litet domslut.
Kommentera

70 Rodrigues:Det blir tufft
Kommentera

Carl Lejonkräk: Djurgården borta.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Djurgården - Brynäs på torsdag
Kommentera

Skrubben:Vilka spelar vi mot på torsdag?
Kommentera

bradberry: Salmela kommer få istid i PP. Pudas har kört ihop med dom andra i PP1 under hela försäsongen. Att Salmela, med två träningar i benen, ska ta över hans plats på direkten hade nog inte varit så smart. Nu är man lediga fram till torsdag. Då har man chansen att spela i Salmela i någon av PP-formationerna.
Kommentera

tjugo8: ja salmela ska spela allt han kan. Han ska svälja minst 25min. Framförallt ska han spela PP. Igår såg jag honom inte så mycket, men ändå spelade han 19min tror jag att det var.
Kommentera

tjugo8: Förväntar mig mera istid framförallt i PP...
Kommentera

Jag kan tänka mig att det är svårt som ny spelare i laget att lära sig att slå lite längre passningar på bladet?

Det tar väl lite tid innan man vet hur satans snabb Mannberg kan vara t.ex. Då kommer passningen på grillorna. ;D

Anyway, det har gått 2 matcher. Ge Porseland lite tid så han får komma igång ordentligt. Nytt lag och allt. Salmela var inte heller så jävla lysande igår. Men alla kan inte prestera på topp varje dag. Då måste någon annan kliva fram.

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry:
Sparsamt m istid?
Mest bl backar
Näst mest i laget
Kommentera

bradberry:Porseland har blivit en ny hackkyckling tyvärr.

Kommentera

I Aftonbladet får Salmela betyg som matchens femte bäste spelare. Det är en så pinsam bedömning av en icke hockeykunnig människa som sätter betyg efter poängprotokoll och stora namn... Han var inte bra igår. Dessutom sparsamt med speltid...
Kommentera

tjugo8: Tycker till skillnad från många här att Porseland har en förmåga att lugna ned spelet när det är stressigt och rörigt. Det är värdefullt! Sen slarvar han för mycket och det hoppas jag han förbättrar i takt med att timing etc. sätter sig om några omgångar....
Kommentera

Porses åkning 1.10?

Lojt, överambitiöst

Kommentera

Peja:

Tittar du på huvudet ser du ingen whiplash vid kontakten, snarare kastar M huvudet bakåt efteråt...

Nått revben månne...?

Kommentera

Peja: Nog trycker han till med armen allt men det är.

Kommentera

1699410 · »