Brynäs IF

728240 inlägg · 7961 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF 19/9-15

« · 1698828 Till forumet

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF 19/9-15
SWEATT: Ja herregud, pojken gör en kanoninsats mot Malmö o betalningen blir bänken😠😠😠
Kommentera

Pettisbif: Törsten borde defenitivt peta Sundqvist.
Kommentera

Tråkigt att Nörstebö är extra back. Men dom kör väl med 7 backar idag.
Kommentera

bradberry: haha... De har tagit 3-4 poäng mot Allsvenskt motstånd, sen nothing 😂😂
Kommentera

bradberry: ja haha, de skulle ligga under med 7-0 mot malmö isåfall, och 10-0 mot oss 😂😂
Kommentera

Chris11:...hur dåliga måste inte Modo då vara...?😂
Kommentera

Fan örebro måste ju vara skitdåliga. Ligger under med 4-0 just nu mot Malmö..
Kommentera

honken21:

Agreed.. Porseland försöker vara lite som Sjödin. Han var inte en snabb jävel direkt men lik förbannat var han på rätt plats redan innan pucken kom dit. :P

Redigerad kommentar

Kommentera

pjåtor: Drog in en tvåhundring ialllafall!

Skönt insalg med Percy just nu på hockeylördag. :D

Kommentera

SWEATT: släng in en lax ;)
Kommentera

pjåtor: Hade 4.4 på Nordicbet
Kommentera

Rumpelstiltskin: 3,80 i odds på brynäsvinst ..
Kommentera

Härligt med hockey igen ikväll!

Dags för en riktig värdemätare idag! Håller bortaspelet? Jag tror på en tät, grinig och skitig match! Brynäs vinner med 3-1, sista målet i öppen kasse av Ollas!

FRAMÅT BRYNÄS!
Kommentera

munkas: Sen håller jag med om att Porseland har underpresterat hittills. Sämre än väntat utan puck, där ändå Salmela och Pudas klarar sig bättre. Men också slagit bort några passningar för mycket. Förhoppningsvis bättrar det sig. Tur att han är relativt rutinerad och kommer fortsätta tro på sin spelstil. Det ska han göra!
Kommentera

munkas: För mig är det här den avgörande skillnaden på Brynäs i år. En mer kreativ backuppsättning. Tror inte det var en slump att Pudas var Bengtzéns första värvning. 

Både Salmela, Pudas och Porseland är spelande backar. Nörstebö är likadan men fick inte spela lika mycket i fjol. Djoos ville vara den typen av back men brast i självförtroende, Eklund tror sig också vilja vara åt det hållet men har missförstått sin egen förmåga. 

Kommentera

honken21: Där har du en poäng. Det blir svårt för övriga backar nu när Salmela är nya måttstocken :)
Kommentera

honken21: Bra ananlys där tycker jag.

Kommentera

Ang snacket om Porseland. Håller med om att han ser loj ut. Det är nog hans stil. Han är mer en tänkande back. Vill hitta kreativa lösningar och röra sig smart. Tycker ändå han bidrar till känslan av en betydligt mer pucksäker backuppsättning som har förmågan att etablera tryck i anfallszonen och våga stå kvar på blå, även om det skiter sig ibland.

Grovjobbarna har vi också. Måste vara så Bengtzén har resonerat. För inte är han "boforsig". Ser ändå fördelarna med att ha en kylig back med puck, ibland som sagt för kylig, men det saknades helt i vår backuppsättning i fjol. Eklund/Sunk/Kilstörm med flera slänger bort alldeles för mycket puckar på chans.

Mindre kaos och panik, mer veta vad vi gör!

Redigerad kommentar

Kommentera

munkas: Ska bli intressant att följa Törstenbö i år. Han kommer få sitt stora genombrott!
Kommentera

tjugo8: Tyvärr tror jag du har slagit huvudet på spiken angående dina farhågor för Porseland. Han har sett loj och nonchalant ut i alla träningsmatcher plus seriematchen. Är det årets Niinimäki vi ser på isen? Med Bertil och Kilas tillbaka i laget hoppas jag att det är Sunk och Porse som får sitta på sidan. Pudas, Törsten och Zanetti har varit bättre. Porseland kanske behöver en liten väckarklocka!?
Kommentera

atilla: Det är inget gnäll utan ett konstaterande, han har inte varit bra så här långt. Förhoppningsvis/troligtvis så vänder det.
Kommentera

Peja: Katastrof var väl kanske o ta i, men han har varit mindre bra😃
Kommentera

Kul att ni gnäller på enskilda spelare efter en enda tävlingsmatch som vi dessutom vann med 6-3. Ta den lugnt och andas lite istället
Kommentera

tjugo8: Det kanske inte är dags att summera Porselands säsong ännu? Ge han lite tid att komma in i SHL:s matchspel. En del, som Salmela, är överjävligt bra direkt. Andra tar det längre tid för.
Kommentera

Så! Nu är det färdiggnällt!

ikväll vinner vi!  3-4 till Sveriges bästa lag! 

Kommentera

tjugo8: Jag tycker inte att man kan dra några slutsatser när en spelare har spelat 1 tävlingsmatch för klubben. "Katastrof hittills" var det väl någon som sa, jag tycker det är en trist vinkling och ärligt talat diskussionsämne efter 6-3-seger i premiären. Visst var det inte första SHL-matchen någonsin för Porseland men han har inte spelat i SHL på några år, det är ett annat slags spel än i KHL/SM-Liiga.
Kommentera

Peja:

Fö var ju Gunde o Ekholm shl-debutander, inte konstigt att det ser skevt ut i början

Porseland ska ha högre förväntningar på sig

Kommentera

tjugo8: Ja faktiskt.
Kommentera

tjugo8: Exakt. När Gunde hade det jobbigt dom första 10 matcherna så kämpade han i alla fall. Porseland ser inte ut att ens ta i max när han gör något på isen. Vi får hoppas på att Bulan och Sjödda pumpar i honom lite jävlar anamma-inställning.
Kommentera

Stende89: Så länge man är på plats är det ju bra! Sen kan det ju vara kul att alla hakar på någon ramsa ellet iallafall atäller sig upp i slutet av matchen när vi som t.ex. mot Malmö har spelat bra och leder med 3 mål!
Kommentera

Peja:

Vem har sågat för all framtid...?

Av de 3-4 matcherna jag sett oroas jag dock av hans ngt loja inställning i trängda situationer, ngt överkonstruktiv, ganska seg åkning

Vore tråkigt om vi bara fick uttala oss efter en spelares karriär är slut...

Kommentera

Stende89: Jag tror att avsaknaden av läktarkultur i Gävle är en orsak till de dåliga publiksiffrorna. Bra stämning på matchen skulle kunna vara en anledning att vilja uppleva den på plats istället för på TV. Jag har gått på hur många Brynäsmatcher som helst och är precis som du, dvs analyserar spelet osv.
Kommentera

Det finns många olika målgrupper som går på hockey. ALLA är Viktiga för att få mycket folk på läktaren. Alla (jag själv bland annat) tycker inte in att skrika och Sjunga. Jag vill sitta och analysera matchen inte sjunga. Jag respekterar att det finns dom som vill det. Men det finns många supportrar som inte vill det.
Kommentera

tjugo8: Äh, att såga spelare efter enstaka matcher är sånt som Leksand sysslar med, jag tror att man bör ha tålamod med spelare. Ekholm hade några svåra matcher i början, Gunderson hade ännu fler. Och de blev väl i princip seriens bästa backar så småningom.
Kommentera

70 Rodrigues:

Daniel Johansson-varning?

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja du, Porseland måste styra upp sitt spel, han har varit en katastrof. Vi får hoppas att vi gör som vi gjorde i slutspelet med Färjestad😯
Kommentera

Tips 2-3 Sudden! Ollas, Rödin och Salmela avgör!
Kommentera

70 Rodrigues: Det ska bli riktigt intressant att se vårt bortaspel denna säsong, är vi toksämst borta igen?
Kommentera

Tippar 4-1 till Brynäs.
Målskyttar, Scott, Salmela, Rödin och Johnson.
Kommentera

70 Rodrigues:Tips 3-5
Mål: Vrana, Scott x2, Lindblom, Ollas,  
Kommentera

70 Rodrigues: 3-2
Kommentera

3-5

Nörstebö, Scott, vrana, brodecki, salmela
Kommentera