Brynäs IF

728230 inlägg · 7961 ämnen

Färjestads BK-Brynäs IF 23/11-13

« · 1599766 Till forumet

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF 23/11-13
Huge: Något som är fullständigt obegripligt är att du inte fattar att det här är ett hockeyforum där vi diskuterar hockey med allt vad det innebär. Det här "gör det bättre själv" jiddret som du och ett par skribenter till kör med är ju bara patetiskt. Undrar hur det här forumet skulle se ut om du och dina två polare satt här och lallade?
Kommentera

kan inte va otur o förlora med 5-2  2-6  o 5-1 då är de något annat är otur.
Kommentera

70 Rodrigues: Få se om det tar 20 matcher till innan TJ agerare och kör sarg ut och igelkotts försvar för att klara Bif vidare till slutspel.
Sen 4 raka torsk som förklaras av otur i början av serien med skador och att man la om försvarsspelet lite för sent.

Känns det scenariot igen?!
Kommentera

otur var o ta i de är jonsson som måste börja få till linjerna i spelet nu annars tror jag inte han är rätt man för detta lag.
Kommentera

Lindström: Ja du, finns ju ett par skribenter som tror att det endast beror på otur ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

ja nu måste dom vinna i eftermiddag o göra som örebro. annars tycker jag att jonsson ska gå o lämna för någon annan.
Kommentera

70 Rodrigues: Att många av spelarna inte har grund fysiken & vad det beror på är en intressant fråga.
Att Bif inte är tränade för 60 min i högt tempo är ju tydligt hursom.
Hur många matcher har vi spelat strååålande första 20 för att sen se ut som dom förväxlade dykarskorna mot grillorna i pausen.

Uppenbart att spelare som Harju, Nordan & Lauritzen mf l inte är rätt tränade.
Har Nordan sen han kom som skadat gods vart ledande i laget?
För det var väl som 1a center han värvades hit som och haft lön efter.

Rensa nu ur rejält i truppen och bygg för framtiden istället för att vara rehab klinik för tidigare lovande/lysande spelare FÖRE skadorna kom..
Kommentera

Huge: Kul att fler fattat att namndroppande och grin efter sparkad tränare och sportchef är meningslöst. Men visst blir det lite komiskt med alla somm leker SHL-manager här på forumet istället för att ägna sig åt att stötta sitt lag?
Kommentera

70 Rodrigues: Nu är vi ju så bra som vi är, det är ju bara att hålla tummarna för att det ska gå så bra som möjligt. Gnäll löser inget.
Kommentera

Huge: Japp, vi hade våran formtopp i början av serien innan de andra lagen vaknade till liv och vi drabbades av skador. Men skadorna är ju inte hela sanningen, jävligt synd att du inte fattar det.
Kommentera

70 Rodrigues: Det stämmer ju inte.
Innan masskadeeländet spelade vi ut det mesta i motståndarväg, inte lätt att upprepa det med halva laget borta.
Jävligt synd att du inte fattar det.
Kommentera

Jävligt synd att dom sällan/aldrig visar upp det :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

Rodrigo: "Visst att man ska ha krav och sådär men vi får nöja oss med att en av spetsspelarna som kommer ifrån poängmässigt halvdana säsonger ifrån AHL faktiskt producerar."

- Producerar? Titta på Sweatts uppenbarelse! Kroppsspråket, attityden... Utstrålar ängslan. Producerar skralt med poäng? Då kunde man ju önska att spelaren banar väg för andra med frejdig skridskoåkning och aggressivt spel. Men icke....
Kommentera

70 Rodrigues: Du väljer två oprövade backar, vore intressant att få höra dina tankar om det valet.
Kommentera

70 Rodrigues: Ok ;-)
Kommentera

Sansad: I Almtuna typ :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Vart är Djoos i din uppställning?
Kommentera

70 Rodrigues: Skulle vara intressant att se Scott med Harju eller Sweatt. Bara för att få igång någon utav dem. 

Harju-Scott-Rödin

Thure-Lindgren/Enterfeldt/Nordqvist/Granström-Sweatt

Kommentera

Tips: 6-2 till FBK oavsett målvakt i BIF.
Kommentera

Zzz: Rödin-Scott-Thuresson ska givetvis vara intakt.
Kommentera

70 Rodrigues: Absolut, men vi vill väl inte röra Rödin, Scott och Thuresson som känns som den enda kedjan dom funkar. På övriga spelare tror jag inte att det sitter i hur man kombinerar dom utan att vi slitit lite för hårt på vissa senaste tiden och att en del helt enkelt inte varit tillräckligt bra. Men visst sätt ett lag och tala om att nu är det ni som ska fixa det här och stå kvar vid det.
Kommentera

Zzz: Nu har vi ju fått tillbaka spelare, kanske dax att bygga på en ny stomme? Sen undrar jag hur länge man ska slita på en skadad Lauritzen, han får ju vila i parit o minut.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Fast Brynäs har ju tvingats blanda i princip varje match pga skador. Då tappar man ju också effekten av att kasta om i kedjorna för att väcka spelarna. Sen att man tvingas till små ändringar är ju som det är, men jag tycker att det är viktigt med en stomme som man kör efter. Speciallt nu när skadorna gör laget sårbart.
Kommentera

Zzz: Säger inte att det är ett superrecept och att det betyder seger, men något måste hända, väcka liv i killarna på något sätt. Kolla på Luleå, där hade dom vaskat om rejält igår och det gav utslag direkt, det är något sådant jag vill ska ske i och med Brynäs.
Kommentera

Börja något såhär kanske om Ollas och Lauritzen är fortsatt borta?

Målvakter: Starkbaum(Holmqvist)

1:a Gunderson-Bertilsson   Rödin-Scott-Thuresson

2:a Kilström-Westlund   Sweatt-Lindgren-Harju

3:e Sundqvist-Nösterbö   Brodin-Enterfeldt-Strid

4:e                               Brodecki-Nordqvist-Granström

Extra: Jacobsson, Ljunggren

Kommentera

70 Rodrigues: Fast det känns som att kontinuiteten har skadats iom alla skador. Jag tror man måste bestämma sig för en uppställning och våga hålla fast vid den. Att blanda om i kedjorna kan ge ett kortsiktigt uppsving men på sikt vinner alltid kontinuiteten.

Redigerad kommentar

Kommentera

Färjestads BK-Brynäs IF 23/11-13

Så var det ny match imorgon igen. Har inga större förhoppningar, men att dom den här gången måste visa stake o kämpa iaf. Tror att vi får se Starkbaum i kassen och jag hoppas att TJ gör en del förändringar i formationerna.

Tips: 5-2

Kommentera

« · 1599766