70 Rodrigues: Det känns som ännu en "nästanmatch" där Brynäs gör det bra men ändå inte räcker hela vägen. Brynäs behöver matchvinnare, såna som blir tungan på vågen. Spelare typ Silfverberg förra säsongen. Idag skall vi förlita oss på Widing, Nordan och Lauritzen. Järnkrok i all ära men han känns inte som den matchvinnare vi behöver. Däremot kan han mycket väl vara en tänkbar radarpartner till den frälsare vi behöver.
Tips 4-2 Sista i tom kasse.
Lite uppladdning inför ikväll. Om inte annat värmer klippet ett Brynäshjärta!
micke: Hockeygodis!
Zimmerhofer och Ekström borde vara redo för speltid i A-laget.
Hade nog sett ett par st förändringar i kedjorna..
Brynäs IF (White) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
4th Line | 25. Johansson, Martin | 24. Hansen, Mads | 31. Granström, Jonathan | |||||
27. Lindgren, Alexander | 4. Berglind, Victor | |||||||
3rd Line | 62. Lavander, Mats | 39. Nordquist, Jonas | 41. Widing, Daniel | |||||
22. Sundqvist, Jörgen | 5. Löf, Simon | |||||||
2nd Line | 53. Thuresson, Andreas | 19. Järnkrok, Calle | 16. Lauritzen, Sebastian | |||||
8. Persson, Dennis | 44. Franson, Cody | |||||||
1st Line | 90. Harju, Johan | 9. Enterfeldt, Sebastian | 11. Ollas, Jesper | |||||
10. Styrman, Fredrik | 13. Gunderson, Ryan | |||||||
Goalies | 30. Rahm, Robin 40. Holmqvist, Johan |
70 Rodrigues:
Ja jag skulle gärna se att Lauritzen och Widing bytte plats, inte för att Widing förtjänar det men med Calle och Basse i samma lina känns det som det bara kommer bli en jävla massa snurrande i hörnen.
En seger i kväll skulle vara både oväntad och oerhörd skön. Vill inte ha en 3:e raka torsk mot äcklen.
Hoppas att inte domarna avgör denna match till våran nackdel ännu en gång...
tompap71:
Där ser man vem som bestämmer i hockeysverige, Max Görtz tackade nej till jvm pga skada, idag spelar han i fbk...duktigt Loob
tompap71: Jaha, dags att möta dansbandet, laget som endast framkallar avsky och fysiskt illamående. Det brukar inte sluta muntert, om vi bortser från förra årets slutspelsvictoria.
Det sämsta med matchen är att Rönnmark pipar ikväll igen, den mannen klarar ju inte tillstymmelse till publiktryck...
90Steen_:
Fan vad vi har börjat med att släppa frilägen den senaste tiden.
Cody dräller, ovanligt.
obs, inlägget innehåller ironi.
Zappaholic: Nej, det är värre.
Åtminstone sista 5-6 när jag började kolla ordentligt :)
Redigerad kommentar
90Steen_: Undrar om vi ser samma match? Skithögt tempo där vi skapat fler chanser än FBK samt fört spelet mer än dansbandet.
Sista minuterna mer FBK, det kan jag hålla med om.
Redigerad kommentar
Zappaholic: Som sagt, notera "sista 5-6 minuterna". Där såg jag ingenting.
Blir mkt "redigerad kommentar" nu känner jag :D haha
Redigerad kommentar
Brynäs lika bra som idioterna. Franson är för trög och långsam för att tjäna 200-300 tkr (enl. Expressen). Lauritzen rör på sej.
Mest uppseendeväckande hittills är att en svensk gjort mål för Modo.
Jajjen:
Idioterna, där kommer det ordet igen;-)
Redigerad kommentar
Jajjen:
Det var bara i vrede över det obefintliga markesringsspelet i 4 mot 4:a. De verkliga idioterna i den matchen va domarna.
Historisk dag - för första gången får Brynäs ett videomål.
Redigerad kommentar
Jajjen: blir en glögg på det :D
hoppsan, precis när ja skrev det ... 2-1
Zappaholic:
Det är förmodligen Honkens sämsta ingripande i Brynäs någonsin..Fan också.
sylf:
Han släpper den 1 gång på 10 000 och tyvärr så hände det nu.. Vi vänder detta.