Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07

« · 947284 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK - Brynäs IF Torsdag 29/11-07
För mig just nu kvittar det om inte Brynäs tar sig till slutspel, bara dom inte hamnar i Kvalserien för jag är tämligen säker på att dom tyvärr inte klarar det.. Vore riktigt jobbigt med kvalserien.
Kommentera

Magico: Påminner inte all denna debatt med Muppen dig om någon speciell bild? En bild som beskrev debatter på internet... Är det verkligen Huge som springer på bilden?
Kommentera

Nä stopp nu, jag tycker att vi alla tar varandra i händerna och tillsammans sjunger "We shall overcome"!
Kommentera

Magico: Jag beundrar broder Huge som orkar vara positivt i detta utsatta läge......

Men samtidigt undrar jag över hur hans lösning på problemet ser ut....

Det går inte att "bara komma igen på lördag..."
Kommentera

Magico:

Jo han sa även i samma intervju att det finns INGET försvar över Brynäs uppträdande ikväll.
Kommentera

Får väl skicka in tabellen som lök på laxen.

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTL
1 HV 71 24 16 3 5 90 : 61 52 1 0
2 Färjestads BK 24 12 6 6 82 : 61 43 1 2
3 Linköpings HC 24 12 5 7 71 : 61 42 1 1
4 Djurgårdens IF 24 11 4 9 63 : 57 37 0 1
5 Timrå IK 24 10 4 10 57 : 61 37 3 0
6 Frölunda HC 24 11 1 12 72 : 72 34 0 1
7 MODO Hockey 24 10 2 12 56 : 60 34 2 0
8 Luleå HF 24 8 6 10 66 : 75 31 1 3
9 Mora IK 24 9 3 12 51 : 68 30 0 1
10 Skellefteå AIK 24 7 7 10 56 : 62 29 1 3
11 Brynäs IF 24 7 3 14 59 : 75 26 2 0
12 Södertälje SK 24 7 4 13 43 : 53 25 0 0
Kommentera

70 Rodrigues: Vissa Brynässpelare har lite insikt i alla fall. Betryggande.
Kommentera

Jag tror att Ove ljuger, han är en jävla överbetald dysterkvist!!
Kommentera

Hitman: Gamnackeklubben? Är du med där Hitman? Låter som en kul klubb.
Kommentera

Magico: Det stod ju 1-0 en lång tid iaf innan Brynäs kom på att de kanske skulle tänka på lördagsmatchen. Kan inte se hur vi skall hinna med SSK på lördag.

G'natt moder Svea
Kommentera

Ove Molin: "-Det är pinsamt hur vi uppträder. Efter första två har vi inte ett rätt säger Brynäsveteranen Ove Molin i PPV."
Kommentera

Magico: Du menar onyanseradegnälldysterkvistarläktakcoachergnällspikar?
Kommentera

JanT: Lite moment 22 över det där. Inte så nyanserat heller.

Snart kommer ett inlägg långt som en bibel med försvar av Brynäs insats och allmänt gnäll mot alla gnälldysterkvistar.
Kommentera

JanT:
"Tror du det skulle gå att applicera resonemanget på klubbdräkter?

Svart och vitt blir grådaskigt....=JA

Grådaskigt blandat med rött blir bajsbrunt?=JA

Intermediär nedärvning baserad på hårt omvärldstryck...= Ehhh, ja

Har vi tillräcklig genetisk variation inom föreningen för att överleva?=NEJ

Jag tror tyvärr att det behövs några rejäla mutationer för att få ordning på torpet...=JA

Skicka A-laget till Tjernobyl på studiebesök?= NU!!
Kommentera

Magico: "Dagen efter spenderas att döma ut landets alla experter i alla medier, samt ettrigt försvar och hyllande av Brynäs som en stor förening här på forumet mot sk "tonårsläktarcoachdysterkvistar". Huge krossar tabellteorin igen, Brynäs är inte sämst trots att de ligger sist. Det är en massa odefinierbara variabler som "vanligt folk" inte förstår sig på som gör att Brynäs är mycket bättre än den placering de grävt sig ner i"

Det är sällan jag blir förvånad men jag sitter helt förstummad i soffan efter att ha läst Huges alla inlägg (fin sammanfattning av dig förresten). Jag misstänker att han bara driver med oss, ingen kan mena all denna verbala inkontinens av dumheter.
Kommentera

mattiaskarlgren: JC är utlånad till 16/12.
Kommentera

sylf: Sitter och filar på en fråga om färgen hos undulater...

Tror du det skulle gå att applicera resonemanget på klubbdräkter?

Svart och vitt blir grådaskigt....

Grådaskigt blandat med rött blir bajsbrunt?

Intermediär nedärvning baserad på hårt omvärldstryck...

Har vi tillräcklig genetisk variation inom föreningen för att överleva?

Jag tror tyvärr att det behövs några rejäla mutationer för att få ordning på torpet...

Skicka A-laget till Tjernobyl på studiebesök?
Kommentera

Kanske dags att börja fundera ordentligt på Kvalserien.. Tyvärr, men sant.. Plocka hem dom utlånade juniorerna, ge dom speltid.. Klart som fan att dom just nu gör ett bättre jobb än vissa andra i laget. Jonte Carlsson, Morin, Gynge osv, Tro fan att dom är mer hungriga än någonsin. MEN NÄR FAN ska dom få chansen? J-a amatörförening med rena nötter som styr..
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, om spelarmaffian hade blivit fett bänkade efter sina läggmatcher. Sedan var det helt fel att bänka "hat-trickare" men det hade gått att reparera. J-la primadonnor är dom, lite får man faktiskt stå tillbaka i sin egen fåfänga, till förmån för lagets bästa.
Kommentera

sylf: Eller inte, det gick ju jättebra med Boork vid rodret!!
Kommentera

70 Rodrigues: Mycket möjligt. Allt hade ju varit bättre än det här.
Kommentera

sylf: Så vi hade varit ett slutspelslag med Boork eller??
Kommentera

70 Rodrigues: JanT har helt rätt. Facit ser vi nu!
Kommentera

JanT: är inte det samma sak ? ;)
Kommentera

JanT: "Föreningen är rutten ända in i märgen. Den nya styrelsen och försöken till en ny organisation är steg i rätt riktning. Men vad hjälper det när de som skall utföra jobbet (spelare och klubbledning) så uppenbart misslyckas gång efter annan."

Amen.
Kommentera

70 Rodrigues: "JanT: Släpp haschpipan nu!!"

Börjar argumenten tryta. Var lite storsint nu och inse faktum. Även om du har något personligt mot Boorken så har det inget med det vi ser hända nu att göra.
Kommentera

70 Rodrigues: Haschpipan? Jag sitter för f-n och konstruerar ett prov i genetik! Svarta och vita kaniner......

;-))
Kommentera

JanT: Släpp haschpipan nu!!
Kommentera

Robban74: Föreningen är rutten ända in i märgen. Den nya styrelsen och försöken till en ny organisation är steg i rätt riktning. Men vad hjälper det när de som skall utföra jobbet (spelare och klubbledning) så uppenbart misslyckas gång efter annan.

Vad skall ta upp Brynäs i elitserien igen? Våra duktiga juniorer! En ny ledning utan kopplingar till den gamla unkna "Brynäsandan". En ny tränare av Boorkens kaliber.

Tony; Det var ett monumentalt misstag att sparka Boork. Det inser nog även du när vi lirar i KS till våren.
Kommentera

GävleLasse: Boork gjode en gigantisk felbedömning när han breddade truppen och bänkade spelare. Övermod förmodligen. Ger han fan i att göra om den missen är han rätt man. Bara för att få föreställa sej Dackells minspel. Förra året hade vi inga såna här genomklappningar. Boork vettu.
Kommentera

"-Det är pinsamt hur vi uppträder. Efter första två har vi inte ett rätt säger Brynäsveteranen Ove Molin i PPV."

Dagens understatement.
Kommentera

Jajjen: Ända ville inte de "glänsande" spelarna ha kvar muppen från sollerön...

Nylagd hundskit glänser den med vet du.
Kommentera

Springsteen: Ja det verkar inte bättre... Men innan den så skall det rensas i organisationen. Huvuden måste rulla...
Kommentera

70 Rodrigues: Glöm det!!! Boork gjorde det bästa som gick att göra av patrasket. Att det går som det går beror på det smutsiga spelet bakom kulisserna i "Gavlerinken" (som smuts-spelarna anser att den heter fortfarande) i kombination med den riktiga spelarmaffian som styva i korken införde läggmatcher på menyn i syfte att bli av med den mest hockey-kunnige tränaren vi haft på 2000-talet. Det gick inte att komma igen efter den torpeden i maskinrummet. Hur du än vrider och vänder på det kan du aldrig någonsin få detta till Boorkens fel.
Kommentera

JanT: En sak måste alla förstå tror jag... Det som INTE hjälper det är som du och några påstår "att ner i Allsvenskan och börja om". Det är det absolut farligaste "tänket" man kan ha. Kan du säga vad, EXAKT VAD, det är som säger att Brynäs ska ta sig upp till Elitserien igen? Det är ingen som helst garanti. Se på Timrå och Skellefteå så många år det tog. jag har inte lust att vänta 15 år på Elitserien, så det där snacket är det bara att lägga ner och aldrig ta i sin mun !! PUNKT!
Kommentera

GävleLasse: I stort sett samma spelare som förra året. Då glänste dom. Det spelar en jävla roll vem som står i båset.
Kommentera

JanT: "Du ska veta att jag saknar Leffes frysbox!"

Den frostade han själv av i tredje omgången i och med bänkningen av Widing efter sitt hattrick. Signalen var tydlig. Spelar du dåligt får du inte spela nästa match, spelar du bra får du vila för du måste vara trött efter prestationen.
Kommentera

GävleLasse: Det finns bara en sak för bif att göra ! börja att
förbereda sig för kvalserien redan nu .........
Kommentera

70 Rodrigues: Boork har varit borta 15 omgångar. Hur påverkar han idag?
Kommentera

70 Rodrigues: Knappast Boork som satt oss i denna situation...

Jag väljer hellre Sjödin/Dackell/Molin mfl.
Kommentera

70 Rodrigues: Nej Boorken hade ju sina förnedringsatcher han med...LHC - BIF 8-1...

Det spelar ingen roll vem som står i båset när spelarna är så dåliga.
Kommentera

GävleLasse: In med juniorerna! Förstår inte hur underpresterande föredettingar ges chans på chans.

Du ska veta att jag saknar Leffes frysbox!

Kom ihåg att Molin var placerad där i de 3 sista matcherna innan Boorken fick gå, samt att Dackell och Sjödin blev bänkade i Leffes sista match. Med facit i hand är det hela glasklart.........
Kommentera

Jajjen: Hur jävla bombad är du, tror du verkligen att Boork hade fixat detta, det är ju för fan han som har satt oss i denna situation!!
Kommentera

JanT: Det finns bara en sak att göra..skicka ut båda målvakterna på en kobbe i kustbandet. Ta hem Lindbäck och spela resten av säsongen...

Det ska bli jävligt skoj att se plus minus statsen ;)
Kommentera

Burberry: Kan räcka med en elak tränare. In med Boork igen och sparka alla otacksamma, bortskämda, gnälliga spelare. Så jävla många kan dom inte vara. Och ta in dom unga lirare som är utlånade/bänkade. Kan bara bli bättre. Kan bli lika bra som förra året.

LEFFE BOORK! KOM HEM! ALLT ÄR FÖRLÅTET!
Kommentera

Ta hem Lindbäck & Jonte.
Flytta upp en J20 kedja (inkl Alcén) och in med en ny tränare bredvid Olov.
Kommentera

TV4s nätupplaga skriver efter en period:
"Man talar ofta om utklassning. Eller utskåpning, överkörning.
Färjestads målkalas mot Brynäs kan kallas allt detta.
Efter första perioden hade Färjestad gjort 6-0 på Brynäs.

Det hjälpte inte att Brynäs bytte ut den olycklige målvakten Markus Korhonen sedan denne släppt in tre mål på tio minuter.
Ersättaren Daniel Sperrle var inte mer lyckosam han. Han släppte också in tre mål på tio minuter.
Summa summarum. 6-0 till Färjestad efter en period. Rekord, någon?
Det ska nog betonas att det inte var målvakternas fel. Gävle-lagets spel lämnade mycket övrigt att önska - milt sagt."

Professor Sundlöv bör åka till Leksand med kladdtavla relativt omgående och kolla in Belfours ev. luckor. Ett helrör hemlevererat till kanadicken med DHL express varje matchdag kanske kan skaka fram ett eller två mål för våra Brynässtjärnor. Om Brynäs budget håller dvs.
Kommentera

Huge: Ok men hur som helst måste det till med en förändring.. tex tränare + en ny målvakt.. Eller håller du inte med om att det måste göras något? Ser du inte hur det ser ut på banan?
Kommentera

Magico: Vad tror du om laguttagningen på lördag? Ograverat?

"Grabbarna behöver en chans till revansch?"
Kommentera

« · 947284 · »