Brynäs IF

724847 inlägg · 7958 ämnen

Färjestads BK-Brynäs IF

« · 328357 Till forumet


Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
1 tim o 30 min till nedsläpp, vi kommer att vinna med 3-2, sista målet gör N Danielsson 14:32 in i sista efter att Jonas frögren har fipplat i egen zon....
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Larry: Det bir ingen ny Lidköping ikväll. Vi har till och med fixat fallskärmsavtal för alla lirare iaf det går åt skogen (länk).

Nej vi vill ha revansch för er överkörning av de våra i Gavlerinken.
Tips 5-2
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Brynäs överraskar och vinner med 5-3,målskyttar: Lind,"Sjödda",Nicklas Danielsson,Nylander och Anger i öppen bur.
Smart försvarsspel,Korhonen gör en toppinsats och grabbarna sätter målchanserna då ska 3 poäng inte var långt borta tror jag.


M.V.H Larry!


Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
65Selander: hur intensivt är det att slå icing-puckar? jag tycker snarare det handlar om feghet och att GP inte vågar spela med juniorerna. Chansen till seger ikväll är att Lind och/eller Molin kliver fram samt att Korhonen spikar igen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
lindberg: Det beror nog på att GP vill ha intensitet mot FBK. Dom första 5 kommer nog att bli som mot Frölunda, Icing på icing.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
p j davydjoos: japp de glömde skriva in Björck i laguppställningen, jag tycker det är lite synd att GP inte vill åminstone börja matchen med 4 kedjor.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
lindberg: Enligt hemsidan(om man läser texten) så blir laget så här:

Laget:
Målvakt: Markus Korhonen (Joakim Lundström)

1:a femman: Adam Andersson, Tommy Sjödin, Tommi Miettinen, Micke Lind, Ove Molin

2:a femman: Daniel Johansson, Vello Laitinen?(Mattias Karlsson), Henrik Malmström, Roger Kyrö, Björn Danielsson

3:e femman: Mikko Kuparinen, Jesper Björck, Peter Nylander, Jakob Johansson, Niklas Anger

4:e femman: Mattias Karlsson, Nicklas Danielsson, Patrik Rönnqvist, Jonas Soling
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
20 Lindgren:
Ja då sitter man på tåget till Karlstad och skall jobba lite på dagen innan kvällens drabbning som jag vet att vi vinner med 5-3!

Får vi bara press på FBK i början så kommer det att ordna sig ;-)

På återseende i en annan Kaffe stad.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Huge: Tror inte Anger är så spjuveraktig. Money talks!

Får han chansen så sticker han som en avlöning!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Är det ingen som läst artikeln om Anger och som kan tala om vad det rör sig om. Kan tänka mig att det ställdes en del frågor i samband med MIF:s senaste ekonomiska problem. Svårt att uttala sig när man inte vet hur frågorna ställdes och i vilket sammanhang.

Anger är ju annars en spjuver och det låter mer som att han svarat med glimten i ögat.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: sä här blir kaget enligt hemsidan

Laget:
Målvakt: Markus Korhonen (Joakim Lundström)

1:a femman: Adam Andersson, Tommy Sjödin, Tommi Miettinen, Micke Lind, Ove Molin

2:a femman: Daniel Johansson, Vello Laitinen, Henrik Malmström, Roger Kyrö, Björn Danielsson

3:e femman: Mikko Kuparinen, Mattias Karlsson, Peter Nylander, Jakob Johansson, Niklas Anger

4:e femman: Nicklas Danielsson, Patrik Rönnqvist, Jonas Soling

Inget spel med 4 kedjor utan 4 ytterforwardspar, borde inte Miettinen ha kommit igång tillräckligt nog att ta en egen kedja snart?!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Lilljanne: Vi har vunnit skotten i båda matcherna mot Djurgår'n även om Karhu och Bjurling båda fick 26 skott på sig i andra omgången.

2003·09·27 15:00 [f]Brynäs IF–Djurgårdens IF 3–1[/f] (1–0, 3–1, 1–2)
[f]27–26[/f] (11–4, 7–11, 9–11) B: 12 (6*2)–D: 18 (9*2) 4 816 i Gavlerinken

2003·10·30 19:00 [f]Djurgårdens IF–Brynäs IF 5–3[/f] (1–0, 3–1, 1–2)
[f]25–32[/f] (9–15, 10–7, 6–10) D: 14 (7*2)–B: 12 (6*2) 7 820 på Johanneshov

Dock har du ju en poäng i det häpnadsväckande faktum att vi inte lyckats få igenom skotten mer än vad våra övriga tio motståndare fått någon gång.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Lilljanne: Öh... Han reser inte med oss i bussen iaf. Jag hoppas dock att han kommer att deltaga som en av huvudattraktionerna när det väl blir matchdags. Mer än så vill jag inte skriva med tanke på att det kan finnas en del 054-folk som läser detta. :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
20 Lindgren: Är Jörgen Jönsson där?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: matchen på O'Learys på Götgatan i Stockholm


De som inte har möjlighet att se Canal+ på torsdag kan infinna sig på Brynässhopen klockan 14 imorr'n för att följa med och se hur koppartaket på Löfbergs Lila Arena ser ut i verkligheten. Trevligt sällskap i intim miljö utlovas! Res på er!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
På 17 matcher har Brynäs vunnit skotten i en (!). Vi skjuter minst i Elitserien. Börjar dom skjuta snart kan det bli en riktigt rolig vinter.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Jag vet att det här inte är bandysajtsdelen av SportSnack men tänkte bara inflika att SAIK ligger under stort i Bollnäs. Känns som Stålisarna inte är så bra i vinter.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Lilljanne: Håller - till viss del - med. Jag gillar a l d r i g förluster på isen. Men dito i klubbkassan är ännu värre.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Clarence: Framtiden blir ljus den dagen klubben säger att man har fått ordning på ekonomin. Eller rättare sagt att man fått ekonomi. Jag kan t.o.m. acceptera en förlust imorron om Henning går ut och säger att Korsnäs går in med 10 miljoner i föreningen. En förlust mot leksand funkar också om Volvo går in med 100 mille.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Kan han, liksom övriga spelare, möjligen ha fått sänkt lön till den här säsongen? Han klagade väl inget ifjol, väl?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Frisco: Jag tror ingenting, jag VET att Brynäs vinner med 5-2 :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Lilljanne: Rätt mycket divalater från den mannen, hade inte sagt något om han låg i skytteliga topp, men när man producerar nästintill inget så ska man nog vara lite mer ödmjuk anser jag.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Oss legender emellan. Tror du verkligen på Brynäsvinst på lördag?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Överhuvudtaget är tiden fram till jul/nyår av högsta betydelse. Börjar laget tappa stilen nu så blir det ett helsicke fram i januari-februari. Spelar de däremot någorlunda hyfsat som hittills kanske vi för första gången på flera år kan se lite ljust på tillvaron fram i mars.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues:

Vi borde mailbomba klubben och kräva ett klargörande, vad menar karln??
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Varför är jag inte förvånad?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Lilljanne: Att han förtjänar varenda krona och att han tjänar för lite och han skulle aldrig kunna tänka sig att sänka sin lön för att hjälpa klubben.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Vad har Anger sagt?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Frisco: Även raka in in den :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Clarence: Matchen mot Modo måste dom vinna och jag tror dom gör det med 5-2 :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Kan man inte klippa in den i mål?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Känns nästan som utpressning från karln gentemot klubben. Och Soling verkar hänga på. Nä, nu ska vi inte komma med dumma beskyllningar!
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Clarence: Nej och han ska inte ha nån lön heller, om han inte tar i och jobbar. Kanske det är tid att införa prestationrelaterad lön?
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Mickis: Och den lönen lär han väl inte få i denna förening.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Mickis: Som sagt, har han fällt ett sådant uttalande så ska han bänkas.Han har ju själv skrivit på kontraktet så han får ju skylla sig själv, snacka om Solnas intelligens reserv :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Anger börjar göra mål när han får en anständig lön :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Eller sy in den. Men då tänker man ju på nåt annat...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Frisco: Väva in pucken kanske :-)
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Lördagens match mot Modo blir oerhört viktig. I morrn kväll kan jag inte se hur det ska bli poäng. Men jag hoppas inte spelarna är lika pessimistiska som jag. Hur skulle det se ut...
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
70 Rodrigues: Trå in pucken blir kanske svårt, men man kan ju alltid VIRKA in den.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Jag glömde nästan det viktigaste, SKJUT utav bara fan, det går inte att trä in puckfan jämt o ständigt.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Om grabbarna ska ha en chans i morgon så måste dom forechecka högt upp i banan och ligga tätt på, gå rakt på mål och våga gå in framför båda målen och ta/ge stryk, det ska göra ont att spela hockey.Det går inte att åka runt som ett gäng primadonnor och tro att det ska lösa sig av sig självt, alla måste ta ansvar och kriga i 60 min, det duger inte att lägga av efter 57 min trots ett 0-2 underläge, utan det ska vara fullt ös ända till slutsignalen.
Kommentera

Sv: Färjestads BK-Brynäs IF
Vi är några här på Gb:n som tänkte se matchen på O learys på Götgatan i Stockholm i morgon, jag, Ford Prefect, Westerlind, 67 Noden och ev Sylf.Om det är några fler som är intresserade så skicka en bubbla till mig..
Kommentera

Färjestads BK-Brynäs IF
Så här vill jag se laget i morgon:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Andersson Molin-Lind-N Danielsson

2:a VPL-Kuparinen Malmström-Miettinen-Anger

3:e Johansson-Karlsson Nylander-Kyrö-B Danielsson

4:e Björck-? Rönnqvist-Johansson-Soling

TIPS: 2-3 Mål: Molin, N Danielsson, Malmström.
Kommentera

« · 328357