1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733069 inlägg · 7961 ämnen

Fast sen då...?

Sv:Fast sen då...?
westerlind: Visst fan är det bra men det finns ett litet men...

Hoppas bara han är så bra som vi föreställer oss!

Fråga ??? När får man som Brynäsare vara glad över ett nyförvärv
Men kanske jag som inte är född i Gävle inte har den pessemistiska bittra gen som många verkar ha....Finns jämt nå att klaga över och saker man borde gjort bättre

RavenLord:
Som sagt, inte FÖÖR stort fokus på Timonen nu..

claesw: Precis! Tycker Brynäs klarat sig bra utan dessa 2 kanoner. Bara de kommer ju höja spelet till en annan dimension. Sedan sockrar vi på med Kimmo i 10 omgångar. Kimmo kanske blir kvar ? Vad eller vem har sagt att han inte blir kvar längre! Ser framemot fortsättningen.

Det enda BIF kan erbjuda och locka Timonen med är att han kommer trivas enormt bra med laget och staden och att det alla supporters kan göra är att se till att det är enormt drag i de matcher han lirar i Gavlerinken,då kanske han kan väga det mot pengarna han får om han drar----Men knappast troligt då pengar är Nr1 för så gott som alla

lapad:
ALLA glömmer Phillips och Arnason...Två riktigt bra NHL-nyförvärv, samt att vi spelat ganska skapligt på senaste tiden trots att dessa inte ens debuterat...

pastorn: Ja! Jag är bara orolig eftersom jag inte vill uppleva en säsong till med rädsla att det blir kval för våra killar.

lapad:
Troligen går det inte att ersätta en sådan kille om man inte har polare som lockar för bland lönecheckarna kan inte Brynäs vara med och tävla. Men vad spelar det för roll, nu är han snart här och 10 matcher är inte så lite, det är 30 poäng som han är med och krigar om.

pastorn: Naturligtvis tycker jag att är jätteroligt att få se en sån stjärna representera BIF men jag tänkte på tiden efter. Hur ska man ersätta en sån lirare? Hoppas bara mormor hittar en lösning eller om Miettinen kan övertala Kimmo att stanna kvar i Brynäs säsongen ut.

Clarence, Lunkan, lapad m fl:
Visst känns det märkligt att värva en spelare för tio matcher, men ändå kan jag inte låta bli att le - det är nog bara i Gävle som de här reaktionerna kan uppstå: Här har Brynäs IF lyckats att värva en superback som alla jagat, en spelare som tydligen nästan kan jämföras med Börje Salming - och då är inte det bra heller.

Va f-n, dansa och sjung brynäsare - det gör jag.

Nu är det ju inte så att Brynäs betalar han miljoner för 10 matcher utan han kommer endast för att han vill spela med sin polare Miettinen. Dumt att neka en världsstjärna när han vill lira billigt.

lapad: Det är klart vi kommer att vara bakfulla nästa säsong, men bara en mild bakfylla. Tänk vilken underhållning vi får för stunden och nästan helt säker en mycket stabilare ekonomisk grund att stå på inför framtiden.

Lunkan: Jag har också lite blandade känslor med tanke på att han kommer att spela bara tio matcher. Vad har dom tänkt sig efteråt? Mycket konstigt tänkande! Är det inte bättre att hitta en lösning säsongen ut? Snart finns inte lagkänslor kvar i svenskhockey och allt handlar bara om pengar. Vad händer när alla sjärnor sticker tillbaks över atlanten? Kommer Gavlerinken och andra arenor vara lika fullsatta även då? Tveksam!!!

Clarence: Han skall ju vara kvar till nästa fönster öppnas meningen måste ju vara om han sticker värvas en ny lirare. Pajassäongen har ju gjort allting möjligt. Här gäller det att ställa bästa tänkbara lirare på isen i varje match om dom nu så bara stannar 1 vecka. Timonen lirade ju tex på ett 3 matcherskontrakt innan han kom hit!

Som sagt man är kluven men här gäller att lika barn leka bäst värvar dom värvar vi!

Fast sen då...?
1 dygn har gått sen den härliga nyheten om Timonen i Brynäs briserade. Att få tillgodogöra sig en sån spelare känns verkligen spännande . Måste ändå medge att känslorna det här dygnet inte har varit genuint hundraprocentigt översvallande. Mitt i glädjebägaren finns nämligen några illasmakande beska droppar. Det här med att Timonen inte ska spela fler än 10 matcher för Brynäs gör att jublet dämpas en del. Det kommer man inte ifrån. Det är alldeles för få matcher för att man ska vara helglad, tycker jag. Fixar det sig inte bättre än att Kimmo försvinner till julpausen måste BIF ovillkorligen hitta en likvärdigt bra spelare utifrån igen inför resten av serien. Tittar man t ex på en bottenkonkurrent som Malmö så kommer väl deras igår fina presenterade förvärv (3 st!) att stanna säsongen ut. I motsats då till "vår" Timonen. Säkert kommer också de flesta andra lag, kanske alla, att införskaffa fler lån som stannar resten av säsongen. Brynäs får absolut inte låta sig gå "back" gentemot de andra lagen i det här sanslösa, men ack så intressanta, spelarkriget!

« · 452292