Bissett19: ja, det vi sett hittills är för mycket spel runt-runt där ingen vill ta avslut. Sedan kommer ett avslut som nästan känns mer pliktskyldigt än att man går på avslut.
sylf:Absolut MINST en trea. En sak är i alla fall säker. Andersén spelar väldigt hämmad av sin axel. Han går sällan in i närkamperna på samma sätt som han gjorde förra säsongen. Tänk om vi haft kudden kvar... Najs backpar med Kudden och Kokko.
Kudde kudde kokko som en Gööök!
Venom: Molin fick ju en lårkaka igår så det kan bli så att han vilar imorgon.
När det gäller kedjorna så tror jag att CZ vill ha en viss balans så det lär han inte gå ifrån. Det han däremot måste göra är att TOPPA upp laget vid PP. Jag är inte längre säker på om Kahnberg är en spelare ens värd att köra med i PP. Han är för kall helt enkelt.
sylf: Lite konstigt betyg Kokko fick av Gävletidiningarna. En 2:a bara
Målvakter:
Eddie Läck 5
(Jacob Markström)
Förstafemman:
Petri Kokko 2
Niclas Andersén 4
Eero Somervuori 4
Steve Dixon 3
Andreas Dackell 2
Andrafemman:
Juuso Hietanen 3
Jörgen Sundqvist 4
Jonathan Granström 3
Mads Hansen 3
Sebastian Lauritzen 3
Tredjefemman:
Simon Bertilsson 4
Peter Nolander 4
Ove Molin 3
Jonas Nordquist 3
Magnus Kahnberg 3
Fjärdekedjan:
Daniel Hermansson 2
Alexander Sundström 4
Jakob Silfverberg 3
Extra back:
Simon Löf spelade ej.
Extra forward:
Emil Sandin spelade ej.
Snittbetyg: 3,26.
Poängförklaringar:
6: Landslagsklass. 5: Mycket bra. 4: Bra.
3: Godkänd. 2: Kan bättre. 1: Dålig.
-: Spelade för lite för att bedömas.
Redigerad kommentar
Gurra88: Ett Vackert mål :) Synd bara att man inte kan göra fler såna under matchen och inte under förlängningen.
Det är dags att börja bli lite mer effektiva. Timrå tog in en pinne på oss idag och Modo spelar imorgon. Marginalerna krymper
rafalski: "Skönt och rättvist att vi tar bonuspinnen, ett kryss till och man hade fått psykbryt. Kokko är ett kap, vårdar pucken och hittar alltid spelalternativ, ge honom mer speltid framförallt i PP.
Läck, Eero och faktiskt Molin är riktigt bra ikväll."
Flera som ska äras: Herman jobbar kopiöst och vinner mkt närkamper så att vi kan fiska upp andrapuckarna. Även Sundström såg bra ut och båda spelartyperna är viktiga nu när den här tunga spelperioden med match i princip varannan dag har hunnit halvvägs. CZ är nog smartare än många tror och har säkert medvetet och konsekvent matchat laget utan alltför mkt toppningar för att på så sätt försöka spara kraft så att vi har en bra chans att komma ur den här tunga perioden på ett bra sätt.
Oerhört viktiga 2 poäng med tanke på självförtroendet. Nån som tyckte att Markan såg knäckt ut efter matchen?
Han klättrade på Hietanen som om vi vunnit SM-guld.... :-))
AVGÅ: ska man utnämna bästa forward så kan man inte köra något slags jämförpris eller kilopris utan man får helt kallt kolla på vad de gör på isen.
Jag tycker att Dixon har blivit nåt snäpp bättre den här säsongen. Jag hoppas verkligen att man behåller honom.
sylf: Kan man bara få in en vassare tredjelänk i den kedjan så kan det blir väldans mycket bättre. Dackell är långt ifrån sin forna form. Seeeg och långsam. Jag tycker även att han spelar med för små marginaler många gånger.
Vikitga pinnar ikväll och ett spöke ligger slaktat. Även fast det inte blev en "riktig" vinst så är det i alla fall avancemang åt rätt håll.
Jag tror Brynäs måste bli mer desperata i anfallen. Lägg in mer puckar på mål och kämpa in dem...