Brynäs IF

728246 inlägg · 7961 ämnen

FBK-BIF (21/2)

« · 509831 Till forumet

Sv: FBK-BIF (21/2)
65selander: De e klart ni kommer till baka vi kommer från MORA å stöttar er mot Leksand va så säker Brynäs tillhör elitserien
Kommentera

GävleLasse:Jag skrev hålla någorlunda,inte vinna!!!!!!! Nog är det ny match, ny dag ,ny förlust för BIF. Vinner aldrig 2 i rad och hade inte hoppats på det nu heller.
Kommentera

aphac: "Kan man köra över TIK så ska man kunna hålla någorlunda mot FBK med samma sorts taktik."

Du ser ingen skillnad på ett håglöst Timrå och ett ramstarkt FBK som dessutom får bra utdelning i första perioden?
Kommentera

Huge: Jag är mäkta imponerad över hur du kan få ett 0-4 resultat i röven till något positivt. Du måste antingen vara den mest positiva människan i hela världen, eller så har du väldigt lite att glädjas för i livet.
Kommentera

Huge: Som vanligt var väl du på plats i lördags och såg matchen så man får väl passa sig vad man säger. BIF gjorde faktiskt TIK "håglösa" med aggresivt,fysiskt spel, trot om du vill men så såg jag det.Jag trodde knappt på det själv.
Kommentera

munkas: "GävleLasse: Ja, jag har varit här ganska mycket de senaste tre åren...Vad tror du det betyder?"

Otur?
Kommentera

munkas: Samtidigt får vi inte glömma att man inte vinner matcher med "bara" en femma och då tänker jag naturligtvis på Leksand. Det bästa vore om både Brynäs och LIF går upp, tycker jag. Jag är lite trött på Percy mannen...
Kommentera

munkas: "Jag är mäkta imponerad över hur du kan få ett 0-4 resultat i röven till något positivt."

Förmodligen inte hälften så imponerad som JAG är över hur DU lyckas missuppfatta det jag säger i mitt inlägg.
Kommentera

bocken: Ang Percy så kanske han får fullt upp med att starta Korphockey på någon öppen anstalt eftersom han just nu är inför tinget.
Kommentera

65selander: ........någon som vet varför C.Phillips inte är med idag? Sjuk?
Kommentera

A_x_e_l: Han står med i förstalinan inne på swehockey.. Spelar han inte eller?
Kommentera

A_x_e_l: DJ har sagt åt C.Phillips att stanna hemma så att han får lira lite...
Kommentera

GävleLasse: Phillips tydligen struken inför matchen. Bergeron åker på 2+2+10 i första. Honken släpper in deras första skott i PP.

Smakstart på matchen.... :-)
Kommentera

Huge: Sjögren har fått matchstraff nu också......och vi spelar konstant BP...jag håller tummarna för 5-1.......inte mer mål för FBK iallafall......det här är pinsamt.
Kommentera

A_x_e_l: YEEEEEEEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!
Kommentera

A_x_e_l: Det är bara att bänka honom ett par matcher. Man snackar inte till sig 2 stycken 10:or i samma match. SÅ hjälper man definitivt inte laget.

Så är Philiips borta, inte konstigt att det är hönsgård i försvaret då..
Kommentera

GävleLasse: Bergeron var det som räddade våran heder och fixade att gerber inte fick någon rekordsvit.Bara att hoppas att vi behåller vårat fina hemmaspel nu.........och kör över bunkelagen i kvalserien........bortamatcherna måste vi tänka på vad vi gör, och helt enkelt bärga 3 poäng.Lycka till i kvalserien Brynäs!
Kommentera

GävleLasse: Bergeron var det som räddade våran heder och fixade att gerber inte fick någon rekordsvit.Bara att hoppas att vi behåller vårat fina hemmaspel nu.........och kör över bunkelagen i kvalserien........bortamatcherna måste vi tänka på vad vi gör, och helt enkelt bärga 3 poäng.Lycka till i kvalserien Brynäs!
Kommentera

Sorry för dubbeln nedan..........men HS går ruskigt segt för tillfället........
Kommentera

OT: Roligast idag var när Djurgårdan skall sätta pucken i tom kasse i slutet på matchen och klubban går av.

Är lite Brynäs i detta.

Nej slicka såren nu så hörs vi 17/3 19:00 ;-)

Skall Spöket få revansch eller utökar vi till 3-0?

Kommentera

65selander:
Selander..Jag förstår inte hur spöket skall få revansch? Kan vi supporters mobilisera framöver, så kan vi ej förlora:-)
Mobilisera komer vi att göra. Sedan är det upp till spelarna att göra dagsverket..Låter enkelt, men man skall svettas lite som supporters:-)
Hockey är en underbar sport..
Kommentera

Här är matchrapporten från Träningsmatchen i kväll.

Kommentera

65selander: BIF-Kvalseriespöket 3-0, inget snack om saken. BIF & MIF fixar detta! Leksingarna får knäckebröd i knäna när de börjar tänka på alla amorteringar på den nya arenan som skall göras nästa säsong. Sen har alla glömt det viktigaste av allt; "maskeneffekten"; Med sin "dynamiska" ledarstil lyckades han med konststycket att totalt sabba förra årets trupp. Årets leksandsupplaga har alla förutsättningar att kappsejsa när de får möta motstånd med NHL-tempo i kroppen. Om man skärskådar truppen finns det många sega gubbar som definitivt är "over the hill". Masarna får hålla till i Allsvenskan minst ett år till!!!
Kommentera

JanT: Önskar jag var lika säker som du. Får man välja ser jag dock helst att LIF följer med oss upp. Man måste ju tänka på ekonomin...
Kommentera

Tool: LIF har en ruggig 1:a line iaf men dom har inte ställts mot ett ES lag ännu. Blir intressant att se om Brynäs spelar några träningsmatcher under uppehållet inför KS.
Kommentera

« · 509831