Brynäs IF

727636 inlägg · 7961 ämnen

Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?

« · 1140621 · » Till forumet

Sv: Fbk-Bif kvart 4. Flaggan i topp eller förnedring?
sylf: Tänk om vi hade spöat FBK hemme i omg 55...

Sjöberg gjorde bort sig big time i Göteborg... men tror knappast att de törs ge LHF omspel, men rätt skall vara rätt.
Kommentera

Så var det över då, hela säsongen är över innan ens kvalserien har börjat. Skönt på sitt sätt.
Konstig säsong, ingen trodde på Brynäs men Brynäs visade att med kämpaglöd, tight försvar och bra målvaktsspel kan man nå långt med små medel. Poängen har tickat in men underhållingsvärdet har varit otroligt lågt stora delar av säsongen. Publiken vill se mål och profiler men av det har inte mycket synts till.

Slutspelsplats till slut men där tog det tvärstopp och ingen hade trott annat, knappast ens brynässpelarna själva.
Besvikelse nu javisst men mest en säsong att glömma, det man vill komma ihåg är Markströms första del av säsongen, Lindbäcks andra del och Silferbergs minigenombrott på slutet.

Tyvärr så är nog dock Micke "Luffarn" Sundlövs attack i spelargången och Mattias "räddande ängeln" Petterssons knytnävsslag på Jämtin som kommer att vara de bestående minnena från säsong 2008-2009.
Kommentera

MarcusElving: Alla lag placerade 5-8 har hävdat sig bra, utom ETT!
Kommentera

65selander: Jaja, whatever.-

3-1 i matcher till Timrå. Pyyyööörääläää avgör i förlängningen...

Kul att Norrland hävdar sig lite
Kommentera

Ja all heder år grabbarna! Vi får hoppas att vi har mer att säga till om next
season, och att Rådbajsasshole slutar att dömma hockey NU!! Brynäs i mitt hjärta, jag hoppas på en bättre nästa säsong!
Kommentera

Jajjen: Glöm det, Dumlöv har ALDRIG bytt en spelare mot en bättre och kommer inte att göra det heller. Kvalspöket kommer att finnas där som en skugga i eoner, alt så länge dåren sitter kvar.
Kommentera

Fy fan vad surt, Impotent anfallsspel straffade sig och nu måste det in ett par vassa forwards vill nästa säsong. LJ klart sämsta back ikväll, såg sliten ut.
Kommentera

sylf: Kan sura, trista Färjestad dra in så inihelvete med pengar kan vi det med.
Kommentera

MarcusElving: Likt förbannat så bjöd Markström på två mål, de enda som FBK gjorde.
Kommentera

65selander: Kommer inte att hända, vi har inte material till annat än destruktiv hockey. Det är därför vi är bra i BP, sämst i världen i PP.
Kommentera

sylf: Nu börjar en betydligt viktigare match. Sundlöv vs agenterna under silly season. Ska vi slippa kvalhotet nästa säsong behöver han byta upp sej med 5-6 spelare. Finns pengarna? Kan Sundlöv lyckas med mer än 50% av spelarköpen? Han skulle behöva börja med att avsluta några kontrakt.
Kommentera

65selander: Markström gjorde en kanonmatch. 92%-ig och storspelade när det behövdes som mest i 5-3. Hade vi haft tillstymmelse till anfallsspel så hade det varit 2-2 eller 2-3.
Kommentera

sylf: Totalt oförmögna att föra ett anfallspel, backar som slår felpass efter felpass. Markström bjuder på två mål.

Får hoppas att vi kan träna lite anfallspel i sommar där spelarna låter pucken flyta samt att de byter positioner istället för att harva slängst sargkanten.
Kommentera

Sådär ja. Nu tar vi sommarlov grabbar! Känns ganska skönt att få koncentrera sig på lite annat än hockey nu, även om jag tycker att Brynäs förtjänade en eller två segrar.

All heder åt killarna för en bra säsong, nästa säsong går vi till semi.

Om Lars Jonsson ska ha så mycket speltid och kalla sig försteback nästa säsong så måste han minimera sina brutala misstag i egen zon och börja träffa mål när han skjuter. Defensivt är Andersén flera klasser bättre.

Förlängning mellan Timrå och HV nu ... spännande!
Kommentera

tjugo8: 2 mål på 4 matcher i slutspelet och ett underhållningsvärde under all kritik hela säsongen. Jag blir förvånad om man drar in samma sponsorpengar nästa år.
Kommentera

MAN KAN INTE VINNA HOCKEYMATCHER UTAN ATT GÖRA MÅL. SÄSONGENS DEFENSIVA SKITSPEL STRAFFAR SIG. MAN ÄR HELT ENKELT FÖR OVAN ATT ISTAS I ANFALLSZON.

TÄNK OM, TÄNK RÄTT!
Kommentera

arnio: "Jag är kvar i den här säsongen fortfarande, analyserna får komma efter att Brynäs spelat klart..."

Bara att börja!
Kommentera

Tack för god kamp lycka till nästa säsong.
Kommentera

Molin avslutar säsongen med att från sarghörnet passa till ett annat sarghörn, signifikativt...

god natt !!!
Kommentera

Jajjen: Fattar inte hur du resonerar så jag nöjer mig med att säga att alla tycker olika..
Kommentera

MarcusElving:

Nu går #16 Mrs Browntongue in o fixar det här...!
Kommentera

MarcusElving: Känns som att Fbk gör precis det som behövs för att vinna och det fyra gånger om. Varje gång Brynäs verkar koppla greppet så skärper de till sig och vinner. Det är nog otroöigt mycket det mentala i den här matchserien, Brynäs tror inte riktigt på att dom kan vinna och Fbk vet att dom inte kan förlora. Mot alla andra lag är jag övertygad att vi knipit minst en match......traditionens makt är stor.
Kommentera

MarcusElving: Var tacksam för andra perioden istället. Att Brynäs spelar slutspel med det här materialet är helt obegripligt. Det är större än SM-guldet -99.
Kommentera

Jajjen: Med tanke på hur Brynäs spelade i andra så förväntade man sig en riktig forcering. Vi är ett mål ifrån och Brynäs gör absolut ingenting förutom misstag i egen zon.
Kommentera

Målkamera...???

Har Rådbjär tagit en grogg o spöat kärringen innan matchen denna gång...?
Kommentera

MarcusElving: Vad skäms du för? Att Brynäs inte haft råd att köpa lika bra spelare som FBK?
Kommentera

Tredje perioden är tragisk att skåda. Det är nu vi ska ut och vända matchen och man spelar såhär.. Jag skäms
Kommentera

Jag gissar på 2-2 full tid också avgör FBK efter 1.11 i förlängningen..
Kommentera

MarcusElving: Rådbjer är ju fullständigt patetisk.

Boxplay håller finalklass måste jag säga..alltid nåt.
Kommentera

Viktiga räddningar MARKAN!!! :D
Kommentera

bradberry: Japp, riktigt nöjd! Bittert, bittert, bittert
Kommentera

MarcusElving: Alcén satte en klockren tackling = 2 minuters utvisning!

Hur många räddningar har Gustavsson gjort utan att ha sett pucken?
Kommentera

klubba mellan benen ger bara utvisning för brynäsare...
inte för dem som har en get som pappa...
Kommentera

MarcusElving: Rådbjer så nöjd nu...
Kommentera

Qvarre: Har du lika stora förväntingar som jag?
Kommentera

Så jävla onödigt Alcén, du tillför ingenting. MEN VAFAN SLUTA TA SÅNA ONÖDIGA UTVISNINGAR ÅTMINSTONE!!

5 mot 3 nu i 1.30.. Tack å hej
Kommentera

KOM IGEN BRYNÄS ! Ge os åtminstånde en sudden det är vi värda!!!
Staken i baken nu kör vi !!
Kommentera

Qvarre: Lindbäck var fan inte "mer än godkännd" förra matchen...herregud han var väl ok men absolut inte mer. Inte en viktig räddning i matchen, returer, virriga utflykter runt banan och 4 i rumpan. Gustavsson hade fler skott, en knippen frilägen emot sig och häll nollan. Klart att det var logiskt att sätta in Markström idag.
Kommentera

bradberry: Nej, det krävs mer än en säsong av slutspel för att bedöma om vi är på väg upp ur gropen. Silly season kan visa vartåt det bär.
Kommentera

Conrad:

Jag är ingen större fan av Sundlöv jag heller med då av andra anledningar än vad som nämnts här.
Den som vi ska ersätta är Widing och det borde vi kunna göra med tanke på att vi borde ha i alla fall lite pengar efter detta slutspel.
Nu för vi....Sista peioden fär säsongen??
Kommentera

Qvarre: Vad snackar du om? Jag är kvar i den här säsongen fortfarande, analyserna får komma efter att Brynäs spelat klart...Tror på sudden idag..
Kommentera

Qvarre: "Denna säsong är ett steg i rätt rikting"

- Håller inte med. Underhållningsvärdet har varit så sanslöst lågt att jag är rädd att man tappat anhängare. När tröttnar sponsorerna?

Jävla skitsäsong om du frågar mig.
Kommentera

arnio:
Tycker att lindbäck var mer än godkänd förra matchen mevad vet jag. OK, svårt att säga om det var rätt eller fel att byta målvakt men efter första var det lätt att säga att det var fel.
Nu tar vi och vinner denna match.
Kommentera

Helvete vad svårt det ska va och få in pucken. Börja hålla med dom som vill ha in fler juniorer, jävlar vilket drag det är när Silfverberg är på isen.
Kommentera

Qvarre: Aa fan rätt riktning var ordet, Synd att stommen är på väg bort eller i pension, dock så hinner väl Sundlöv byta ut 2-3 stommar till innan han går i pension..
Kommentera

arnio: Bästa vore om Sundlöv letar en ersättare till sig själv snarast..
Kommentera

arnio:

Man får ju utgå från förutsättningarna. Klart som fan att man blir besviken om man är naiv nog att tro på SM guld när det handlar om att i första hand undvika kval.
Denna säsong är ett steg i rätt rikting och kan vi bara bygga vidare på detta så kan det bli bra. Om nu de flesta "experter" tippat att Brynäs i kvalserien och vi uppnår slutspel så är det väl mer än godkänt, eller trodde du på SM guld i år? :-)
Kommentera

Conrad: Nu hänger säsongen på en smal pinne, ett mål mer än FBK under följande tjugo minuter annars sommarlov......dax att ta fram offensiven!
Kommentera

arnio: Hans farsa är från Egypten (rätta mig om jag har fel)
Kommentera

Jajjen: Precis. Rådbjer är pinsam. Hoppas han lägger av. JÄVLA HEMMADOMARE!!!!!
Kommentera

« · 1140621 · »