Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

FEL MED 55 OMG, SKRIV PÅ HÄR

« · 642839 Till forumet

Sv: FEL MED 55 OMG, SKRIV PÅ HÄR
arnio: Finns väll inget på gavlerinken som går att saknas? Ifs så e du ju fortfarande i gavlerinken ellerhur? :P
Kommentera

88Lindkvist: Jo det är sant...någon fler än mig som kommer att sakna Gavlerinken?
Kommentera

arnio: Ja och det kommer locka väldigt mycke folk i början!
Då åker dom dit för att se arenan!
Men i mitten av säsongen kommer de bli "tamare" med folk.
Kommentera

88Lindkvist: men nästa säsong spelar vi i Läkerol arena...
Kommentera

85E-Martinsson: ligger lite i de där faktiskt! med 44 matcher så lockar de mer folk biljetterna blir väll billigare å så bättre tryck å allt! om de blir 55 matcher och det går dåligt kommer de inte vara mkt folk på matcherna! de stämmer nog ganska bra å tycker ingen kan tro annat! kanske går bra för dom som lockar mkt folk på matcherna å dom lagen de går bra för! som topplagen! dom har ju nästan alltid fullsatt! gavlerinken är de bara fullsatt mot leksand och aldrig annars!
Kommentera

Långdragen? äh jag hade gärna sett Bif spela året om. Det finns ju inget roligare än hockey för fan. Alltid när spelare intervjuas så vill de spela mycket matcher och för klubbarna blir det mer klirr i kassan...måste vara hemskt för dig att måsta genomlida några omgångar till...
Kommentera

Ja jag är dum i huvudet. För jag tycker att serien är för långdragen redan nu med 50 matcher. Och nästa blir det 5 matcher till. JAG tycker det.
Jag anser att matcherna blir mer betydelse fulla om det är 44 matcher. Spelarfacket ansåg också redan nu med 50 matcher att det var för mycket för spelarna. Spelarna är också människor de vill nog vara lediga någon mer helg även vi supportrar som åker på varje helg match.
Tror ni att det kommer mer publik med 5 matcher till? Ja totalt sett kankse. Men publiksnittet per match kommer inte att öka snarare sjunka.
Kommentera

Lumber Jack: Stämmer ang omröstningen och fotboll.

Hade DIF varit topplag med ekonomi så hade inte omröstningen dykt upp.
PROST!
Kommentera

65selander: En variant är att de sex sista lagen året därpå får den extra hemmamatchen. Lite som NHL:s draftsystem, att de sämre lagen får sig en fördel, förvisso en minimal men ändock.

I krönikan på svenskafans lyser fotbollssupporterierna igenom. Fick herrarna som de ville skulle hockeyn spelas på gräs, med elva man och hemmamatch varannan vecka, typ.

Sedan har vi mest korkade av alla idéer på den sidan: "För samtliga föreningar är det ekonomiskt försvarbart att sänka antalet omgångar till 44 redan till nästa säsong." Jo tjenare, vilket lag skulle må bättre av att få tre mindre matcher på hemmaplan?
Kommentera

Tycker alla skall sluta dömma ut varandra för att vara idioter mm.

Själv så håller jag på 55 omgångar. Derbygrupperna var kul första åren och då särskilt för DIF och AIK men efter tag så blir det för många derbyn. Intresset sviker, biljettpriserna höjs samt att AIK ramlade ur.

Vi i Norrlandsgruppen har haft det hyfsat bra ändå men tänk på SSK vilket j-ä getingbo

Själva omröstningen var det ju en falang från Stockholmare som startade.

Det är endast 5 matcher mera och det alterneras på ett hyfsat rättvist sätt vilka som får den extra hemma matchen.

God fortsättning på julen för nu bär det iväg till Vemdalsskalet på sk Afterski

Kommentera

85E-Martinsson: Det vore ju trevligt om du motiverade din ståndpunkt och fick till en debatt. Varför är du emot 55 omgångar? Hur vill du att det istället ska se ut? Det vore kanske en början på något vettigt.
Kommentera

85E-Martinsson: Är du dum i huvet på nått sätt???.
Saknar många hjärnceller så här efter alla julsnapsar förstår jag.

55 omgångar är ju idealiskt.
Det blir ju en roligare och framförallt jämnare serie.
Kommentera

85E-Martinsson: vad är det för fjanterier, kanske det inte är det ultimata men det är fan så mycket bättre än med derbygrupperna. Dessutom blir det ju några fler matcher och det är kanon. Använd er energi till något annat tycker jag.
Kommentera

Frisco: Nu fick man bli förvånad. För en gångs skull så har du en vettig synpunkt. Fortsätt på den inslagna vägen. Rätt som det är så kan du till o med få nya storslagna vänner. Kan det kanske vara julskinkan som har förändrat till det bättre? F.ö. tycker jag att "Koorken" idogt jobbar vidare med sina 80-tals-ideer. Gott nytt år på dig för resten!
Kommentera

Frisco: Du tycker att 55 matcher är suveränt, men inte jag, därför la jag in namninsamlingen på många ställen så att många kan skriva på den om de också ogillar idén med 55 matcher. Om ni gillar idén bry er inte om namninsamlingen då.
Kommentera

85E-Martinsson: Så farligt är det väl inte. Men det finns ju gränser. Derbygrupperna som ingen vill ha är borttagna, 55 matcher är en suverän lösning tycker jag. Jag får se mer hockey och alla lag möts lika många gånger. 1 hemmamatch mer eller mindre är ju nästan skrattretande att göra listor om. Det är stor jaghittarintepånåtannatattgöralistapåvarning över det.
Kommentera

Frisco: Ja men oj vad farligt, skulle bara försöka få så måmga som möjligt att skriva på namninsamlingen. Men alla moderatorer kan ju plocka väck dem då. Så kan vi vara här och vara tysta och låta hockeyförbundet göra vad de vill.
Kommentera

85E-Martinsson: Jo det är så här att sådana spaminlägg som du nyss gjort i flera gästböcker föraktas av alla och gillas inte. Reglerna säger också emot detta. Det var ofta problem förr när 10-11 åringar gjorde sådana inlägg men numera är de med allas glädje så gott som utraderade förutom när de ploppar upp ibland när nån inte kan hålla sig till reglera och vill visa upp sina spamalster för mänskligheten.
Kommentera

Gusten: Ja jag såg det sedan, oj. Men det står lite längre ner på sidan "Insamlingen kommer att avslutas den 31 december 2005". Så man kan ju iaf göra sin röst hörd.
Kommentera

85E-Martinsson: "Omröstningen pågår endast till onsdagen 21 december"
Kommentera

85E-Martinsson: Tänk på att spam inte är tillåtet på HS. Nu har du spammat friskt ala fjortisvis en stund. Börja skriv på försvarstalet vet ja;-)
Kommentera

FEL MED 55 OMG, SKRIV PÅ HÄR
Ni som tycker det är fel med 55 omgångar i elitserien kan skriva på här!
Kommentera

« · 642839