1150x200-brynasbanner.jpg

Final

« · 1823136 · » Till forumet

Sv: Final
7225:
"Publiken i Kinnarps Arena får i alla fall åter igen högsta betyg. Jag som var i Gavlerinken Arena i tisdags kan säga att det är klasskillnad när det gäller publiktryck."

Jag har ingen anledning att misstro honom, det skall mycket till för att sittplats skall leva upp rejält här hemma.

Hoppas däremot han är på plats nu på lördag också,
han kommer med stor sannolikhet revidera sina tankar angående klasskillnaden.. :)

www.jp.se/article/sjoblom-det-kan-bli-en-bitter-laxa-hv/
Kommentera

KalleTeodor: Laddad inför morgondagen och hotell i Gävle nu bokat, ska bli skoj som fan.

Guldet ska hem!!
Kommentera

Rumpelstiltskin: Ja Blomman är fantastisk!
Tänkte på det också i intervjun i periodpausen när han lyfter fram Lindbloms defensiva arbete med att täcka skott en dag när kanske inte Lindblom har sin bästa dag.
Nu ska jag iväg och spela lite veteranhockey på morgonkvisten... :)
Kommentera

Skönt att Borgman inte verkar förstå att han agerade helt fel som tacklade Clark innan 2-3-målet. Om han hade gjort en bra avvägning och koncentrerat sig på att förhindra spelvändningen istället för att jaga Clarke så hade det nog inte blivit mål. Väldigt egoistiskt av Borgman. Hoppas inte Lindbom coachat bort de dumheterna, Brynäs behöver de dåliga avvägningarna från Borgman för att kunna få bra kontringar.
Det var också åtminstone två situationer där Brynäs antagligen hade skapat 2mot1-situationer om det inte var för att HV-spelarna interferade Brynäsforward vid Brynäs blålinje. Där måste domarna vara uppmärksamma.
Kommentera

Jacob Blomqvist. Vilken jävla kapten vi har. Finns det någon bättre lämpad kapten? Nä, vi har fan världens bästa kapten i laget. Satan vilken underbar människa.
Kommentera

HERREJÄVLAR!!! Har äntligen fått tillbaka min normala puls 😅 Så grymt jävla taggad inför Lördag.
Kommentera

ellis: Kan man få läsa ett positivt inlägg från dig någon gång? Vi är två segrar från ett SM-guld och du börjar direkt fokusera på hur Brynäs eventuellt skulle förvalta denna framgång på ett dåligt sätt 😂
Kommentera

Rumpelstiltskin:
Sjuukt nervös inför lördag, men JÄKLAR vad jag längtar.
Har alla förutsättningar att bli stämning a la match #4 - 99!!!
Kommentera

7510: Jag som är för full (känner mig dock endast salongsberusad) Tuulola var ju såklart med 99. Jag avgår för ikväll :)
Kommentera

7981: Jag med! Alltid läskigt när
Brynäs ligger i förarsäte, när dom har allt i sina egna händer. Nu har vi verkligen ett guldläge med hemmaplansfördel, men det sagt så kommer ångesten.

Vill bara ha det där jävla guldet, så man kan dra iväg på semester och vila upp hjärtat. Det tär på krafterna.
Kommentera

7981: Det är lätt att bli segerviss efter två spelmässigt bra insatser men vi snackar ju två sudden-segrar, så det kommer att krävas minst lika bra insatser framöver också. Men OM det blir seger på lördag så är det verkligen guldläge... med betoning på OM.
Kommentera

Av någon anledning blev jag mer nervös nu inför lördagsmatchen
Kommentera

Bratwursten : Ja, Fälth gör ju mycket bra saker. Märks att han är rutinerad. Krånglar inte till det. Såg honom spela för Nybro och Borås ett antal gånger för typ 10 år sedan, då gick det verkligen inte att förutspå den här utvecklingen. Fälths sista säsong i Nybro hade Brynäs lånat ut Gynge dit, så försökte se deras tv-matcher.
Kommentera

Bratwursten : Bra skrivet. Det är säsongens uppsving Brynäs svarat för i svensk elit sett till upp-som-en-sol-och-ned-som-en-pannkake-säsongen ifjol. Nu gäller det att förvalta detta på ett konstruktivt sätt även nästa säsong. Inte se en rad tongivande spelare försvinna och till dem inhämta sämre ersättare.
Kommentera

Peja: Jo absolut, det är från situation till situation men vi behöver söka klubba mot Thörnberg Fälth gjorde det exemplariskt vid något tillfälle.
Kommentera

Bratwursten : När en puckförande spelare kommer i fart måste man gå på kropp också, annars är risken att han bågar runt dig och täcker bort klubban med benet/höften. Men man behöver inte toksatsa på kropp, såklart. Handlar ju mycket om att vara följsam, ligga nära och blad mot blad förstås. Försöka styra mot utsida. Problemet var att Zanetti gick på Thörnbergs lilla skottfint och satte sig ner för att täcka det skottet som aldrig kom.
Kommentera

Peja: Gå på klubba mot Thörnberg sök inte kropp!!
Kommentera

7510:
Fråga Sedinarna om han (Tuuloa) var med -99, tror dom kanske vet :)
Kommentera

Känner att jag fortfarande skulle behöva lite mer distans att hämta mig efter matchen men här är några reflektioner om match #3:
- Brynäs var det bättre laget. Skapade klart flest heta målchanser över 60 minuter. Skön känsla.
- Brynäs vann målvaktsmatchen. Rautio överglänste Söderström som för en gångs skull svajade rejält. Känns givet att spela Rautio i nästa match.
- Kilas tackling var klockren. Synd att Önerud blev skadad, men det är den typen av smällar som man får räkna med när han bryter in mot kassen. Det är därför som det är modigt att bryta in på det sättet. Önerud tog den risken för att försöka göra mål, all respekt åt honom och lycka till med hälsan.
- Pudas spelade bra med puck, särskilt i första och andra perioden. Också intressant att Pudas tillsammans med Granis och Alcén verkar psyka motståndarna i slutspelet. Trodde inte Pudas hade det i sig.
- Domarna gjorde en bra match. Jensens utvisning där i slutet var konstig men annars klockren domarinsats. Dopade domare?
- Brynäs spelvändningar är livsfarliga. Kommer Lindbom att byta taktik nu? Kanske försöka spela lägre och kontra på Brynäs, som LHC stundtals försökte göra?
- Hoppas Bertil är tillbaka snart. Defensiven kommer bli ännu bättre med honom istället för Zanetti.
- Den där jäkla Thörnberg. HV:s knattekedja faller bort i tuff hockey, men Owes grabb måste Brynäs hålla koll på även i till synes ofarliga situationer. Hans skott är spetskompetens.
- Sluta starta nya trådar under matcherna, vi har matchtrådar ;)
Kommentera

Skulle Brynäs tappa det här nu lär man aldrig komma över det...
Kommentera

honken21: Lär ju bli lättare att knyta till sig sponsorer framöver också :) Ska bli väldigt intressant att se hur Brynäs bygger vidare på dessa framgångar oavsett hur det går i finalsserien, efter 2012 lyckades man inte bygga ett topplag på lång sikt. Hoppas verkligen man lär sig av sina misstag till denna gång.
Kommentera

Gabbe9: Man vill ju att motståndarna ska ha alla sina bästa tillgängliga så man slipper massa ursäkter om man vinner
Kommentera

Pigalle: Är jag för full eller? Tuulola va med -99???
Kommentera

Bra självförtroendeboost för Zab o PoW, välbehövligt!

Men HV! Vad bra de tacklade i alla fall!
Avd Wikegårds smälla-hela-tiden-filosofi
Kommentera

Riktigt bra spel av kilström, Gunderson och Carlsson i defensiven idag.

När Bertilsson är tillbaka tycker jag att man borde spela honom ihop med Pudas för att stärka upp det backparet. Så slipper vi ha ett svagt backpar och två grymma.

Gunderson-Carlsson
Bertilsson-Pudas
Kilström-Fälth
Kommentera

Pigalle: HV-fansen jublade ju högt när Lance Ward skickade motståndare efter motståndare till sjukhus. Minns en slutspelsserie när Ward sattes upp som forward med enda uppdrag att skada Tommy Sjödin. De hyllar väl fortfarande Ward, säger ganska mycket om de.
Kommentera

2064:
"Efter första finalmatchen i Jönköping skällde Jacob Blomqvist ut sina lagkompisar och krävde skräpning av samtliga, vilket Brynäs levde upp till genom att vinna den andra finalmatchen hemma i Gävle."

Nyström introducerar ett nytt begrepp.
Hur fan gör man när man kräver skräpning av alla?= )
Är Blomqvist Skräp-Maja, eller?
Vem är i så fall Mulle? Alcén?
Kommentera

Samtidigt pågår internbox mellan HV-supportrar på deras forum. Smått underhållande faktiskt som lite uppladdning innan reprisen av matchen.
Kommentera

Auchinleck: Kilas har sedan Bertil försvunnit fan i mig varit minst lika bra som Bertil var innan. Ge honom vad han vill för att stanna!
Kommentera

Steenm: har inte dragit. Tycker bara att man inte ska glädjas o
över skadade spelare. Vi kan vinna även Önerud spelar 😀
Kommentera

Pigalle: skulle va grymt om Sjödin äntligen fick ett guld !!
Kommentera

2064: Marko Tuulola, den bästa spelaren i Brynäs som aldrig hann vinna ett guld. Fantastisk back!
Kommentera

Auchinleck: vi vinner mot Hv 71 borta utan att våran fruktade förstakedja egentligen visar sig så mycket under matchen. Snacka om bredd ;)
Kommentera

bifhjärta: Den fanns där och välja på också. Efter hemkomst på lördag kanske...😉
Kommentera

2064: Tuulola var fantastisk.
Kommentera

2064:
Tuulola tog tacklingarna längre upp i banan bara. Mr Protect the blue line... = )
Kommentera

Vet inte om någon sagt detta men Kinnarpsspöket är besegrat👍🏻😀
Kommentera

7510: De tog inte upp den för granskning ens. HV kommer inte anmäla givet Perssons tackling som var fulare.
Kilas var överjäkligt bra idag. Har inte sett en Brynäsare sätta en sådan tackling sedan Tuulola.
Kommentera

Peja:
En hyggligt kvalificerad gissning är att vi ligger drygt 10 miljoner plus efter lördag.
Med en match till plus bonusar landar vi på ca 13 miljoner plus vid Guld.
Kommentera

Gabbe9: Haha, dra härifrån lika snabbt som du dök upp.

Och apropå "riktig supporter", sådana ska kunna stava rätt på ett spelarnamn i klubben. Pajas.
Kommentera

Gabbe9: Diciplinnämden slaktar ju sig själva om Kilström blir avstängd efter att de släppt Perssons tackling. Som jag förstått att de granskat.
Kommentera

honken21: Nja, kortsiktigt är det faktiskt lönsammare att inte vinna. Segerpremierna brukar kosta en del.
Kommentera

Steenm: Du kan inte vara en riktig supporter. Aldrig något att glädja sig åt om motståndare blir skadad.
Tänk om det var vår spelare. Är rädd att Kihlström bli avstängd
Kommentera

8212: Glenfarclays är min favorit=)
Kommentera

Peja:
18.324.000 efter finansiella poster.
Kommentera

Peja:
Tror Brynäs gick 12 miljoner plus 2012. Ungefär.
Kommentera

2064: Oban är smaskigt. Har varit på destilleriet, ja de flesta stora destillerierna faktiskt! Men gillar även Bourbon och tackar aldrig nej till segerskumpa!
Kommentera

honken21: hur många miljoner plus gick Brynäs 2012?
Kommentera

5915: "miljonerna kommer inte hagla om Brynäs vinner två raka"

Eh jo! SM-guld ger miljoner.
Kommentera

2064: Isf bara bra för oss om Sanny ger såna korkade "tips". Gunde går ju inte att stoppa med fysiskt spel, han är för skicklig och i slutändan tröttar det ut HV-spelarna mer än den dom spelar fysiskt mot....😀
Kommentera

« · 1823136 · »