Brynäs IF

731184 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1824250 · » Till forumet

Sv: Final
J F K: Om vi nu är så sinnessjukt dryga och arroganta som du skriver i ert forum, så förstår jag inte varför du är här överhuvudtaget. Fast det klart, du är väl lika populär inne i ert forum...
Kommentera

Jan Grismöbel: Han sa "det är för tufft ta den"... Fyfan..dessa domare.
Kommentera

Rumpelstiltskin: det glädjer mig att du tycker att du är duktig. Men det är väl så.

De som verkligen kan ett ämne brukar vara osäkra, bara de som inte kan ett skit tror sig ha full koll.

Jag känner inget behov att att bevisa vad jag kan eller vad jag åstadkommit. Vem vet. Kanske har jag vunnit flera sm-guld som tränare på juniornivå?
Kommentera

Peja: men visst är det Öhlund som trycker till Tedenby som i sin tur hamnar på Sandberg och de hamnar i målgården eller tolkar jag situationen fel?
Kommentera

Jan Grismöbel:
Frågan är snarare hur han inte kan ta en 2a på den.
Kommentera

Krap Nek: Nej, jag tror slumpen gjort att Brynäs har drabbats hårdast av dåliga domslut i slutspelet. Gör det saken bättre?
Kommentera

Lunkan: domaren snackar med en av våra vid båset . Vår spelare påpekar att det var 2 hv spelare som körde över felix . Domarens svar . JAG KAN JU INTE TA EN TVÅ PÅ DENNA !!! Varför inte???
Kommentera

J F K: Själva hakningssynvillan kommer av att han kniper till. En hakning kräver ett ryck med klubban av hakande spelare. Det sker inte. Att smeka klubban längs sidan på en spelare är långt ifrån regelvidrigt.
Kommentera

cdsuede: Zaborskys utvisning i förra matchen är faktiskt solklar... i P6.
Kommentera

Gör inte modo trollen... de skall möta västervik nästa säsong.....
Kommentera

mattiask: Sandberg driver stenhårt mot mål och blir även inknuffad av egen spelare, dvs stormar en hv-spelare rakt in i Brynäs målvakt utan att hv-spelarna försöker undvika det, tvärtom. Så varför är det inte solklart? Vad är den förmildrande omständigheten?
Kommentera

tagga ner nu!! Uppmanar andra lags supportrar som skriver här att hålla en god ton, annars kommer åtgärder att vidtas.
Kommentera

J F K: haha, lilla du. Det är skönt att du vet själv hur okunnig du är, det glädjer mig.
Kommentera

Horace76c:
Vi har inte en chans så länge Zanetti får spela tyvärr....
Kommentera

Känns som det kommer ringa direkt nu i första:(( nu Zaborsky i paus!!!
Kommentera

cdsuede: Du glömde första matchen mot frölunda, 2 abuse och llt vad som hände samtidigt. Men men. Nu jävlar kommer vi ut som ett nytt lag och tar detta.
Kommentera

J F K: "Lugn grabbar. Vi förlorar aldrig en matchserie mot Leksand i bäst av sju"

Analyskungen.
Kommentera

Ni tror väl inte på allvar att domarna har bestämt sig för att vara emot just Brynäs i både semi och final? Klart att domarna gör massa misstag match efter match, de är bara människor...
Kommentera

honken21: du menar att klubban inte var högt uppe om hv-spelaren kniper fast den under armen? Jag kan nog tycka att klubban var för högt upp till att börja med.
Kommentera

J F K: men helt ärligt, varför snackar du ens? Hela hockeysnack skriver hur okunnig och jävla lost du är. Du är så fel ute varje gång du öppnar käften så att det är pinsamt. Till och med dina egna tycker såhär
Kommentera

smallround:
Överlev nu!
Kommentera

370: "Qvarre: Detta känns ändå som er match! Tycker Hv ser krampaktiga ut och kommer darra ännu mer när ni sätter 1-0"

Haha, krampaktiga....
Vad ser Brynäs och Zanetti ut som i så fall!? Skyltdockor hämtade från omgång 23?
Den var bra.
Kommentera

dAVydov: det lär ju ringa snart
Kommentera

Lunkan: Han stammar mu pga all upphetsning...
Kommentera

Nu slutar vi upp med att mata trollen tycker jag.
Kommentera

mattiask: HV lallaren låser fast Alcens klubba, modigt av domaren att ta den. Sanny går du på rökheroin ikväll?
Kommentera

Rumpelstiltskin: jag förstår det som att du saknar argument. Visst är det jobbigt när man inte har något vettigt att säga, men man är arg och måste få ut ilskan?
Kommentera

mattiask: Båda är solklara utv. Handlar ju inte om det. Måste ju vara konsekventa i sina bedömningar.
Kommentera

J F K: Ok pys iväg nu!
Kommentera

mattiask: Håller med att de är klara utv. Däremot har jag sett ännu klarare utv som de släpper bara för de har handen uppe. De är inte konsekventa. Men självklart ska de ta denna nu. Liksom zaborskys sensast liksom handstoppningen liksom 6 man på plan 3ggr. Känns som jag glömt många situationer också. Men men man är väl bara färgad då.
Kommentera

J F K:
Schas Ashole of hockey!
Kommentera

mattiask: Hade de hållit samma nivå rakt igenom så hade det nog inte varit lika uppjagat. Felix blev helt överkörd i början och HV-spelare hugger en Brynäsklubba till småflis precis innan dubbelutvisningen.

Men det är klart att spelet ser tungt ut. Nu får vi dessutom börja andra i 3v5 så vi lär bli minst lika tillbakatryckta då.
Kommentera

Qvarre: Detta känns ändå som er match! Tycker Hv ser krampaktiga ut och kommer darra ännu mer när ni sätter 1-0

Avsaknaden av deras kapten blir nog för stor
Kommentera

J F K: Mr Cyklob du är så fruktansvärt diskvalificerad att uttala dig i något som rör ett domslut. Du har gnällt dig harmynt hela säsongen i superettan ellervilken serie ni nu spelar i så ta och scouta Sleipner och Troja istället för att mystrolla här.
Kommentera

J F K: Inget fel på de två de tog men Arlbrandt hakar framför mål innan den andra. Sandberg åker in i Sandström.

Tycker domare ska vara konsekventa i son bedömning. Plocka Brynässpelare när de begår regelbrott. Plocka HV-spelare när de begår regelbrott. Sök hjälp om du inte håller med.
Kommentera

J F K: Håller inte med. Den första är felaktig i mina ögon. HV-spelaren kniper till med armen och klubban sitter där den sitter. Omöjligt att ta sig loss. Försöker man rycka ur den, då lägger han sig och det blir en tydlig hakning. Men i inledningsskedet har han bara klubban längs HV-spelarens sida. Ingen hakning.
Kommentera

smallround: Detta har jag befarat hela slutspelet . Dom har försökt få ut Brynäs i alla lägen . Överkörning på felix . Dom slår av klubban på blomman . Men utv ?? Nej . 5mot 3 känner vi igen från frölunda serien så det är inte nytt för Brynäs . Blir fan mörkrädd men inte förvånad .
Kommentera

Qvarre: jodå. Andra matchen mot hv hade ni inte någon. Seriöst kan jag förstå irritation över utvisningar och avstängningar mot Frölunda, men jag förstår inte gnäller i finalen.
Kommentera

Peja: "Två olika regelböcker idag. Sandbergs överkörning på Sandström är ju periodens överlägset klaraste utvisning."

I mina ögon nej - Sandberg driver på mål och får sedan en tackling/knuff av en annan Hv-spelare. Jag kan absolut köpa en utvisning, men i mina ögon ingen solklar överkörning som du vill få det till.
Kommentera

HV71 är "smarta"och filmar och sätter ännu mer press på domarna.
Kommentera

J F K: Finns det inget forum för Allsvenska lag?
Kommentera

J F K: dom är nästan lika klara som det domaren släppt under perioden. Pååkning av målvakten och hvspelaren slashar av klubban för Brynässpelaren. Den senare exakt samma som det dom tog för nu förutom att klubban gick av. Det går bra att döma åt ena hållet men inte det andra. Vid pååkningen av målvakten så säger domaren kampsituation. DET VAR TVÅ HVSPELARE SOM GJORDE DET
Kommentera

mattiask: överkörningen på Sandström är också solklar....
Kommentera

7800: bara att krypa till korset, vi är som bäst 3a på pucken KUKA UPP!!
Kommentera

J F K: Slå upp konsekvens i en ordbok. Google huvudtacklingar på brynäsare i slutspelet. O, du okunnige!
Kommentera

Peja:
Är det någon match i detta slutspel då vi inte har drabbats av fler utvisningsminuter än motståndarna?
Kommentera

J F K: Båda är riktiga, det konstiga är att vi inte får nån med oss när de slashar av klubban på oss. Mycket okonsekvent.
Kommentera

Haha, som vanligt ganska dålig nivå här inne.
Alcéns utvisning är solklar, Jackes ännu mer solklar.

Vi måste steppa upp många, många nivåer för att ha en chans i denna match för just nu sköljer Hv över oss fullständigt vilket också Lindblom säger till Åström i intervjun.

Den här perioden var inte bra - men det kan bara bli bättre.
Hänger man inte med - då tar man dumma utvisningar.
Kommentera

Zappaholic: NÄR hände det senast att domaren tog ytterligare en utvisning under avvaktande?? Det är så många sjukt konstiga händelser som drabbar Brynäs.
Kommentera

J F K: Nej, men det har ju funnits flera lika solklara HV-utvisningar som inte har resulterat i ett skit.
Kommentera

« · 1824250 · »