Brynäs IF

446449 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1824477 · » Till forumet

Sv: Final
Lunkan: jag tänkte också på det. Gävle regerar, helt enkelt.
Kommentera

7225: snott från Diskussionsforum Gefle IF, jag var själv för nervös för att tänka på det under matchen

"Sänt: 2017-04-24 22:30
Säga vad man vill om Gästrikemodellen och Brynäs IF ! Brynäs sista toppning 1 min kvar , på Isen: Sandström IK Huge född 97, Carlsson Hille/ Åbyggeby född 97,Öhlund IK Huge född 97, Lindblom Hille/ Åbyggeby född 96, Blomqvist GGIK , Alcen Sandviken IK ! Wow hatten av för våra grannar! Vi kanske har något att se och lära där !"
Kommentera

7225: Haha. Du är inte kräsen du
Kommentera

Bifbiffen: en kanonmatch tycker jag, väldigt bra hockey ikväll från båda lagen.
Kommentera

Ja vad säger man. Seger i Kinnarps arena, minns inte sist det hände när jag varit på plats. Det är också en av de sämre matcher jag sett, men vad gör det när vi vinner.

Hv får återigen möjligheten v domarteamet med 2 min i PP, men skapar väl knappt ett skott.

Vi var minst dåliga denna gång och vi har skapat oss 2 matchbollar. Sug på den!:)
Kommentera

7225: Jag var på plats -93, försmädliga -95 och 2012. Nu skickar jag dit mina två barn och fru då jag själv är på tjänsteresa.... Hoppas verkligen de kan hjälpa hem guldet!
Kommentera

Pigalle: Du gör en Zaborsky nu... Fyfan. Vill du att de hånar oss i nederlag?

Förresten:
Kommentera

Steenm: Idag var alla bra i Brynäs, +++++ till samtliga.

Ni lyckliga Gävlar som har biljett till på torsdag se nu till att maximera klappandet och hejandet och göra allt för att bära fram laget.

Jag såg gulden 99 och 12 bärgas live så jag kan leva med att se 17 på TV...
Kommentera

Jompe: haha, exakt.
Kommentera

Chris11: Hur lång vill du han ska bli?
Kommentera

Rumpelstiltskin: så då hänger flickvännen löst nu? 😁
Ruggigt stark insats men inget är klart!
Kommentera

Ååååh forum-porr på länken!
Kommentera

Jag finner inga ord över hur lycklig jag är, framförallt efter lördagsmatchen i Gävle som aldrig mer får nämnas.

Vilket jävla lag vi har asså. Dagarna fram till torsdag kommer vara extremt plågsamma.
Kommentera

Pressman: Det gör vi👍
Kommentera

Skrubben: jag vet inte vad ja mår bäst över. Vinsten ikväll eller avundsjukan hos trollen i Skellefteå boken!
Kommentera

7510: Nä så är det, vi missförstår varandra. Jag menar att en back ofta slänger eller täcker pucken när de vet att de skall bli tacklade. Jensen söker avgörande pass länge och hamnar då oftare i situationer där han inte hinner göra sig klar för att ta tackling. Svårt att jämföra de två spelarna och jag tror inte Jensen poängskörd varit lika stor om han skulle och åka och tänka på hur han ska ta emot tacklingar. Men vi kan släppa det nu och börja ladda inför torsdag :)
Kommentera

Forsberg 1978: Om jag vore dig skulle jag köa utanför Gavlerinken på torsdag. Varje match finns det 90 ståplatsbiljetter som är gratis. Först till kvarn.
Kommentera

Pressman: Tycker förstakedjan hade en del ljusglimtar i dag faktiskt, förhoppningsvis lossnar det på Torsdag. Tycker även Jensen var involverad mer i dag i positiv bemärkelse.
Kommentera

Bratwursten : Zab och Lindblom är ju lagets skickligaste spelare, han skulle nog bli ännu bättre i en hetare omgivning.
Kommentera

Bratwursten : FÖRLÄNG STEFAN!!!!
Kommentera

Brynäsgubbe: Ta inte ut förluster i förväg heller. Tror alla begriper att detta inte är över, bulan har rent allmänt varit väldigt samlad i det här slutspelet, man skulle kunna tro att han har varit huvudtränare i 20 år.
Kommentera

Davey85: Bra läge att komma in. Inga förväntningar och HV stormen hade lagt sig.
Zanetti harvarit vilse i pannkakan hela finalserien.
Kinnvall konkurrerade dessutom ut honom i grundserien. Blir spännande att se vem som startar på torsdag.
Kommentera

2064: Fan vad Zaborsky är het alltså.. Målskytt men kan ändå driva spelet i offensiv zon och känns svår att ta pucken ifrån.. Imponerande.

Av det man sett av honom i slutspelet tycker jag det är fel att endast kalla honom målskytt, känns som han har flera andra kvaliteter också som skrivet ovan.
Kommentera

Pressman: Tror inte du förstår hur jag menar.
Är inte att han ska sänka den som kommer utan ta smällen utan att ta så mycket stryk. Det är ju nära en skada på honom fem ggr per match. Menar inte att han ska stå upp fysiskt och sänka motståndare till höger och vänster.
Kommentera

Glöm inte att Frölunda ledde med 3-2 i matcher. Detta är långt ifrån över. Ta inte ut några segrar i förväg.
Kommentera

Lite kul med Ersson. Han har inte visat så mycket innan tycker jag, inte vart dålig, men nu i slutspelet så tar han för sig helt respektlöst. Riktigt fint att se.
Kommentera

tjugo8: -93 satt jag fast utomlands
-99 kom sista minuten resa i jobbet i vägen för det Bissetska undret
-12 såg jag Silfver skjuta straffen i stolpen och nästa match kom återigen tjänsteresa i vägen.
-17 ? På torsdag blir det fjärde gången gillt...

Kan gå precis hur som helst men nu börjar vågskålen tippa tillbaka till vår favör igen.
Dessutom, Brynäs vinner sina finaler. Det sitter i dräkten tror jag.
Hoppas att sittplats äntligen goes wild för de behöver allt stöd de kan få. Jag kommer definitivt göra mitt!
Kommentera

7510:
Angående Granis i spelargången.
Förstår motståndarna, fy fan va skönt att ha han i sitt lag...
Kommentera

7510: Jag har aldrig hört att man inte värvar en poängspelare med motiveringen "han är sämre på att ta emot tacklingar" Han kommer förmodligen sluta topp 5 i poängligan och topp 3 i assistligan och kosta en fjärdedel av Gunderson men skit i honom, här ska vi ta emot tacklingar. Your call...
Kommentera

Pressman: Alla spelare behöver kunna ta emot en tackling. Har väl inget med roller att göra.
Kommentera

Mrassarson: NEJ NEJ NEJ DOM HAR JAG TINGAT IGÅR!

Underbar vinst men nu mår man skit utan biljett!
Kommentera

7510: Det är inte hans jobb att ta emot tacklingar, visst bra om Gundersson kan lära honom det. Han är här för att var 3:e center som helt plötsligt blev 1:a center och ribban vad som förväntas av honom höjdes kraftigt. Nu verkar det som att den kedjan har en svacka när det minst behövs, men är man en riktig supporter så stöttar man istället för att prata i termer som petning etc. Ni ska se att de kommer börja producera igen, helst redan på torsdag. Fattar ni hur nära det är nu? Är redan nervös.
Kommentera

Som medlem i Brynäs och inte fick tag i någon biljett.. Känner ni någon som känner någon som fått förhinder? Skriv till mig.
Skål Brynäsvänner!!!
Kommentera

Leonardo:
" är klart det blir darr på torsdag, men vi förlorar inte två raka hemma mot HV71...Guldet skall bärgas inför fanatisk publik...spännande o se nu om Bertilsson ev kan spela på torsdag och om Thörnberg inte spelar för HV, dom var överlag bleka när de inte får sitt spel att fungera.....Kilström grym idag igen"

Tack för jinxet. Bäckman - 99, rönnqvist - 17 ringer inga klockor?
Kommentera

Ett stort problem för Jensen är att han inte har en aning om hur man tar emot en tackling. Är ett under att han överlever. Han skulle behöva en lektion av Gunderson på den punkten.
Kommentera

Pressman: Jaha haha! Trodde de va någon sorts pik just till mig ;)
Kommentera

Jag lyckades inte få tag på några biljetter till match 6 2012. Men nu jävlar ska man skrika som en galning i Gavlerinken på torsdag 😆

Det känns som att hela det här slutspelet är en dröm. Att få uppleva en avgörande final på plats, där vi har chans att ta hem guldet, är helt ofattbart.
Kommentera

ellis: Slå till? Han petade lite. Fick Andersson att byta fokus. Underbart!! Mer sånt.
Kommentera

ellis: Granis gör allt för att Hv-spelare ska lägga energi på annat än hockey. Dessutom vart han knuffad först.

Granis insatser för Brynäs förtjänar applåder.
Kommentera

Mrassarson: skrev inte till dig specifikt. Valde nog bara senaste inlägg. Sorry. Heja Brynäs! :)
Kommentera

ellis: Hela idrottens idé bygger på att man får leka och vara barnslig.
Kommentera

Lindström: Ölund och Ersson är ju grymma idag.
Gunde hade lite problem i början men va ju som vanligt grym sett över hela matchen.
Kommentera

5915: Instämmer. Ska egentligen inte gå ta guld utan en producerande 1:a-kedja. Förstår inte varför de hux flux blivit så uddlösa. Men visar att det finns kapacitet bakom, som tur är. Starkt!
Kommentera

Pressman: Tycker dock Jensen gör sin bästa match sen kvarten. Åkte bra med skridskor och inga större misstag.
Kommentera

ellis: sa aldrig att det var tufft. Älskar däremot folk som står upp för vårt lag.
Kommentera

5915: Ja nu, kanske inte imorgon, vi får se.
Kommentera

Pressman: Jag undrar bara vad du menar med det du skrev till mig?
Kommentera

ellis: Granis axlade till 21 & då skulle valpen kaxa vilket han troligen ångrar 😁
Kommentera

Leonardo: Nja, kan HV förlora två raka hemma så finns risken även för Brynäs. Allt kan hända, men hoppas publiken bär fram laget nu på torsdag.
Sen bifhjärta, håller inte med dig om att det är tufft slå till motståndare i spelargången. Dumt och barnsligt, Granström.
Kommentera

Sv: Final Kommentera

« · 1824477 · »