Brynäs IF

446086 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1825228 · » Till forumet

Sv: Final
Grattis får man väl ändå säga till HV. Lördag kommer inte bli bättre.
Kommentera

mattiask: domarna ska inte släppa något som är utvisning, oavsett om det är tacklingar eller annat. Men om man släpper en solklar för sex man måste man också kompensera och släppa nästa regelvidrighet som Brynäs gör, tycker jag. Det är det enda rättvisa.
Kommentera

Nu hoppas jag verkligen att Bulan och Sjödda vågar ändra om lite i kedjorna för att ev få en nytändning. Kanske ev sätta in Ölund mellan Oskar och Clark alternativt ta bort Clark och in med Blomqvist.
NU måste vi våga ändra för att skapa chanser för just nu skapar vi i princip ingenting.
Kommentera

mattiask: Nåja, vi kan konstatera att vi inte är helt överens.

Ny match på lördag.
Kommentera

Peja: Men Peja, man kan inte släppa en tackling som är en utvisning? Så fungerar varken sporten eller situationerna.
Hade du blivit lika arg om domarna hade släppt tacklingen på Pudas?
Kommentera

Ingen dålig moståndare vi har heller, ska vi konstatera. HV har överraskat nästan lika mycket som Brynäs den här säsongen. Nästan, alltså.
Kommentera

7510: sorry, men vi tar inte ytterligare en vinst i kinnarps arena. Vi hade vår chans idag, Blomqvists taktik om att snacka upp matchen gick fel, tänka på vad som väntar om de vinner, all publik, m.m, onödig press som ingen av de klarat av att hantera. Framförallt inte Felix
Kommentera

Zappaholic: får man alltså delta i spelet om man har en fot i båset... borde gå sätta i system
Kommentera

mattiask: en domare med känsla släpper tacklingen efter fadäsen med uteblivna utvisningen för sex spelare.
Kommentera

honken21: Finns inte mycket kvar att säga. Oavsett hur det går framöver måste man väl ändå vara nöjd med säsongen. Att däremot släppa 0-4 på hemmaplan i en avgörande match, oavsett omständigheter med domare, otur osv, är fan svårt att svälja. Usch
Kommentera

@kinnarps lördag
Kommentera

Zappaholic: För mig är den tyvärr solklar. Tacklingen tar iaf i början i ryggen.
Samt att han kan hålla igen i det läget och inte sätta laget i en jävla knepig sits när vi ger dom ett 0-4 mål.
Dock ska det inte ske alls då Hv ska ha en solklar tvåa för 6 man först!
Kommentera

Zappaholic: Guldpipa my ass. ALLA 4 JÄVLA zebror borde avgå.
Kommentera

Anders Berg: Jovisst men samtidigt vill åtminstone jag att domarna ska visa ut spelare när de är sex man på isen.

Det håller du säkert med om.
Kommentera

Zappaholic:
Ja vi kan ju vinna i Jönköping bevisligen, men att göra det igen?
Förra gången förlorade vi mot håve som favoriter, den här gången blir det som underdogs.
Kommer HV bli nya fbk eller fhc för oss tro?
Kommentera

honken21: Nä det här är... jag vet inte vad. Bara konstatera att de inte pallade den delikata utmaningen och det känns förbannat tråkigt. Visar att det finns en del att jobba på även med detta laget.
Kommentera

Känns som att allt var balanserat med "en match i taget" osv fram tills igår då alla verkade ha fått hybris samtidigt med den ena jinxen efter den andra...
Kommentera

Qvarre: Haha, Nord står och försöker intala sig själv att han dömer rätt. Jävla sopa.
Kommentera

Domare hit och dit. EN bra målvakt hade räckt för att vinna...
Kommentera

Peja:
Om Brynäs och HV hade bytt målvakt så hade Brynäs tagit denna serie i 4a raka gissar jag.
Felix i nästa match är mitt val fr läktarcoachen.
Kommentera

mattiask: Väldigt tveksamt om det är en boarding. Tacklar mot axeln
Kommentera

Jag påbörjar och raderar nya inlägg hela tiden. Hittar inget vettigt att säga. Så förbannat tråkigt. Trodde inte den här typen av match var möjlig att få i ett sånt här läge. Man ska liksom inte kunna tillåta sig själva att falla ihop som vi gör, i en match om SM-guld på hemmaplan. HV har inte ens överpresterat. Vi ger bort det.

Den här typen av matcher kräver hjältar. Och det börjar från målvaktspositionen. Ser tyvärr inte en enda hjälte därute idag.
Kommentera

Zappaholic: samtidigt tappar Brynäs målvakter in varenda puck i den här matchen, de har ju betydligt större del i detta än vad domarna har. Men visst, det är en del konstiga domslut också. Sex spelare... en puck out som de friar för att helt plötsligt ta efter protester och så vidare.
Kommentera

Huge: Håller med. 4 blindstyren som inte reagerar. Men matchen hade redan gått
Kommentera

Lindström: Har aldrig trott på konspirationsteorier men efter det här slutspelet vette fan. Kan samma lag ha sån otur med domarna ett helt slutspel?
Kommentera

Zappaholic: Den är död vid 0-3. Efter första 5 så är HV helt överlägsna. Bara att lufta Zanetti och Mannberg så mycket det går samt få hål på Söderberg. Frågan vilken slips Bulan använder på lördag?
Kommentera

7510: Nädå. Vi förlorar den bra på egen hand. Men de dödade vår möjlighet att ta oss in i matchen.
Kommentera

Zappaholic: Ja, det värsta är väl att den dessutom är så jävla solklar.
Pucken tar klart och tydligt på en av spelarna som håller på att byta, där båda är på isen. Hur domarna då lyckas med konstycket att öht inte ens reagera är obegripligt. Jag menar: det första man själv gör i dom där lägen är ju att oroligt vrida på skallen och räkna in övriga spelare på isen, det sitter liksom i ryggmärgen.
Men vad händer? Inte ens en diskussion domarna sinsemellan om nån sett nåt.
Ridå....
Kommentera

Zappaholic: ddomarna ska förklara situationen i tv snart. Klart det finns en förklaring, dom gör aldrig fel.
Idag är det väl iofs inte dom som gör att vi förlorar matchen...
Kommentera

SH: titta igen, han kör arm/armbåge i ryggen för att sätta sig i respekt. Dock ska sägas att jag tycker det är patetiskt att filma på det viset MEN utvisningen är klar. Det är en boarding.
Den är lika klar som Tedenbys. Att Sanny sitter och försöker vara expert är väl bara ett bevis på att dom inte har koll för fem öre.
Kommentera

Zebrorna visar klass, Bif ser ut som samtliga har kramp...
Kommentera

nu orkar jag inte att vara positiv längre. Nu drar jag hemåt.
Kommentera

kennys: Allra minst SM-finaler.
Kommentera

SH: Sanningen är ju den att domarna dödar matchen helt. PP till oss och chans till 3-1 byts till BP och 0-4.

Snacka om att avgöra matcher.
Kommentera

Jan Grismöbel: Tack Philadelphia Flyers för att ni vill ha Felix i Brynäs ett år till!

Går d lika bra med Valbo...?

Alltså... Killen gör ju bra grejer...t.o.m. bra matcher... Men genomgående för säsongen OCH tidigare säsonger är att han släpper puckar han och alla målvakter på elitnivå skall ta... Han gör helt obegripliga tapp FÖR OFTA...

Bort med honom!!!!
Kommentera

Qvarre: Hockeymatcher som tar slut innan den ens har börjat är knappast vad hockeysverige vill se
Kommentera

Zappaholic: Ja kanske det. Det jag svarade på hans ord är väl vad vi andra i alla fall känner.
Kommentera

kennys:
Undrar om de som har betalat sjuka överpriser på svartabörsen är nöjda nu.
Vore det inte en idé av Brynäs att sälja typ 500 plåtar på auktion vid nästa final eller är bara syniskt?

Nästa match är det HV som har pressen på sig.
Kommentera

mattiask: titta igen... den tar i axeln
Kommentera

ellis: Krap nek var så där smaklöst ironisk. Det fattade du väl?
Kommentera

Zappaholic: Ja, både uselt och snopet. Uselt ingripande av Felix på ettan, han är oskymd och ser ut att överarbeta räddningen, tvåan är mer oflyt: pucken är på väg utanför målet men styrs in via insidan av benskyddet.
0-3 efter första speglar ju knappast matchbilden, jävligt snopet minst sagt.
Och som lök på laxen så gör domarna en jättetavla när man missar HV:s sex man på isen, istf PP och bra chans på 1-3 och momentum så åker vi istället på ett BP och 0-4 i arslet.
Ser tungt ut nu, är nog kört om vi inte får 2 snabba mål och lite kontakt.
Kommentera

pjåtor: precis som jag befarat domarna tar huvudrollen IGEN . men med våra målvakter blir det svårt att ta guld . Prio ett nästa år är en riktig första målis .
Kommentera

pjåtor: 1-2 mål i andra och Brynäs är med igen. Ge inte upp. Problemet är att hv gör mål på varenda halvchans.
Kommentera

SH: titta igen. Solklar boarding. Lika klar som Tedenbys!
Kommentera

mattiask: Solklar? Vet inte jag. Vill se den igen. Är den ens i ryggen???
Kommentera

Krap Nek: Det har du så rätt i. Man undrar vad de har emot Brynäs egentligen alla. Men de får väl bli belåtna och nöjda till slut nu då, armadan av Brynäs-dissare i media av alla de slag. Alla har väl rätt till ett tyckande, men när det hela tiden blir emot Brynäs och i deras motståndares favör, då är det osmakligt.
Kommentera

kennys: det är inte slut än, precis som det inte var klart inför ikväll, som många verkade tro.
Kommentera

mattiask: vad är fel med tacklingen... inte ens i ryggen
Kommentera

Bifbiffen: vi är bättre defensivt på bortaplan. Har gett upp idag, vi tar dom på lördag
Kommentera

Peja: Bara att bryta ihop och glömma denna match och ta dom på deras hemmaarena igen !! 👿
Kommentera

« · 1825228 · »