Brynäs IF

730580 inlägg · 7961 ämnen

Final

« · 1826305 · » Till forumet

Sv: Final
moment22: domarbasen Peter Andersson kan ju vara den minst lämpade domarbasen genom tiderna... Det är klart man som domare inte bör gå på en fest där segrarna är. Det är bara korkat...

För övrigt har Robert Pettersson uttalat sig.
Kommentera

moment22: Inte första gången..
Kommentera

Så återstår det bara att tacka för en fin säsong, oväntat lång och vi var med ända fram till målsnöret!
Vi slog ut LHC som hade en hel del Morgansupport... Frölunda och Sören var en riktig svår nöt... ett tag var jag helt säker på att Sören inte skulle godkänna ett Brynäsavancemang.
Avslutningsvis 7 jämna och ovissa matcher i finalen, det hade i.v.f. inte jag förväntat mig! Tacksamt med en jämnare och bättre domarnivå dessutom!

Väldigt synd att förstalinan tappade så mycket när de behövdes som mest...
Nick Johnson, vart tog skyttekungen vägen?
Bertil... ja, mer behöver egentligen inte sägas!

Mest positiva överraskningen... Jacke!!! vilken kapten vi har! :-)
Hur skall man kunna stå ut hela låånga tråkiga sommaren? ;-)

Till sist... kan någon förklara varför Granis blir bortplockad från teket innan han ens hinner fram?
Kommentera

moment22: äckligt...
Kommentera

Så domarna från matchen igår firade tillsammans med HV71. Kul.
Kommentera

Volleyträff med klubbskaftet som går över benskyddet
Så slutar alltså detta...

Grymt stolt över dem, även om Lindblom o Clarks målnollor i finalerna är förödande och en svaghet
Bra år för varumärket Brynäs o livsavgörande för ekonomin (egen tråd)

För mig stannade det vid 14 livematcher av 20 i slutspelet

Tyvärr är ett bestående intryck idioten jag tillrättavisade på sittplats när han under #6 skriker; -"Ni skämmer ut klubbmärket"
Sittplatspubliken är i mångt o mycket en sorglig sörja som lika gärna gottar sig i hemmalagets motgångar då det ger möjlighet o gnälla o känna sig lite bättre i sin egna miserabla vardag

Over and out! Snart släpps spelschemat för 17/18!
Kommentera

Bifbiffen: såg ni den här... Ganska oproffsigt..
Kommentera

Brynäsgubbe: ja vi slarvar bort guldet.
Kommentera

Forsberg 1978: Matchen går i repeat i mitt huvud. Vi hade så jävla många chanser.

Fan vad jag hatar hockey just nu.
Kommentera

Fyfan vilken tung jävla dag detta är!!!
Kommentera

Bra också om HV förlänger med så många som möjligt. Tappar de Söderström kommer de få problem.
Kommentera

Rit-Ola , nej tack!! Överskattad
Kommentera

5915:
Island har 3 inv/kvadratkilometer.
Stort upptagningsområde (en tredjedel av Sverige) men inte så tätt befolkat.
Kör du en cirkel runt Gävle som innehåller Gästrikland, Hälsingland, norra Uppland, nordöstra Västmanland och östra Dalarna så blir det rätt många människor i det upptagningsområdet. Många av juniorspelarna kommer från det här området också.
Närhetsprincipen är bra både för spelare, sponsorer och publik.
Jag har inte jämfört med skogarna i Värmland och Småland, men jag tror vi står oss bra där.
Sen är det ju en fråga om hur man bearbetar "marknaden".
Just nu är det väl läge åt Västeråshållet... Hehe...
Kommentera

Auchinleck: Är inte det samma sak?
Kommentera

bradberry:
Eftersom jag inte hackar Brynäs ekonomisystem varje dag så blir det grov uppskattning.
Skall jag skicka excelarket... : )
Räknar på antal hemmamatcher i slutspelet och räknar med dryga miljonen back efter grundserien. Vet ungefär vad snittintäkten ligger.
Simsalabim.
13-14.... Välbehövliga elitlicensmiljoner.
Funkar med 7-8 också. Det är ju 15-16 bättre än 15/16...
Gå långt i slutspel är bra för ekonomin.
Kommentera

bradberry: NHL-exporterna kommer med i nästa räkenskapsår. Ska jag gissa så tror jag att vinsten landar mellan 5-7 miljoner.
Kommentera

5915:
Tänker du på det geografiska området eller populationen?
Kommentera

Horace76c: Ja med lite distans till finalserien så kanske det var det bästa. det hade ju inte varit optimalt med en ny tränare i ett läge där man börjar på toppen. Nu finns det en rejäl morot att gå HELA vägen nästa säsong.
Kommentera

5915:
Letar glädjeämnen i mörkret, och funderar.... .
Undra om det inte i långa loppet (som någon skrev tidigare här) kanske var för det bästa att vi föll på målsnöret...
Dom tidigare gulden (-93 och framåt) har ju blivit lite upp som en sol och ner som en pannkaka.
Nu när euforin uteblev kanske ambitionen att bygga ett ännu bättre lag med revanchlusta gör att vi förhoppningsvis kan bli en stormakt a la FBK eller SAIK igen.
Börjar bli på tiden...
Kommentera

5915: Ja Pudas är ingen spelare jag kommer att sakna i brynäströjan. Jag hoppas verkligen att man satsar på Ersson. En utlåning av Zanetti skulle jag inte klaga på heller.

Ryktena om att man vill ta in Ritola gör mig väldigt kluven. Han kostar nog mer än han smakar. Jag ser hellre en förlängning med Ikonen i första hand.
Nåja, vi får se hur laget formeras inom en ganska snar framtid skulle jag tro.

Jag vill passa på att tacka samtliga skribenter här inne för en bra säsong. Jag tycker att nivån här inne har höjts avsevärt. Om det beror på en skärpning från oss eller om det helt enkelt är en följd av Brynäs fina säsong låter jag vara osagt.

Vi får se hur det utvecklar sig. Jag och mina medmoderatorer kommer i alla fall att fortsätta vårt arbete med att hålla en bra nivå på den här gästboken och vid behov sänka taket för vad som tillåts.
Kommentera

Såg just Pudas ingripande (avsaknad av) vid avgörande målet. Är det klart att han hår till Saik?
Kommentera

Auchinleck: "Medieskugga här, men 13-14 borde det hamna..."

-Millar plus...? Nej, nej... Stark vittnade ju om att man låg ca: 1 mille efter budget efter grundserien. Sen har han varit noga med att påtala alla spelarbonusar som inträder i slutspel...som iofs sägs för att dämpa förväntningar...

Jag skulle gissa 7-8 millar plus beroende på om vår/våra NHL-exporter och de avgifter som kommer oss tillhanda går på detta års resultat eller nästa... Får vi betalt för Sandström/Oscar i år så kanske runt 10 miljoner då... Gissar ju bara... Men hur får du d till 13-14...?
Kommentera

Auchinleck: HV:s upptagningsområde är större. FBK:s beläggningsgrad ska vi ha. Minst.
Kommentera

Auchinleck: Helt beroende av omgivningen.
Kommentera

5915:
Och "Clark Kent"?
Kommentera

Auchinleck: Lindblom tappade formen. Men Jensen! WTF? Som nån Phillysupporter twittrade "Jensen is a liability to Lindbloms line. It's like he has no hockey sence"
Kommentera

5915:
HV ligger på ca 92% beläggning i grundserien.
Kan Brynäs matcha det?
Är målet 5000 seriekort för att ta tillvara på hypen?
Kommentera

5915:

Den stora frågan... vart tog förstalinan vägen?
Blue balls och toktacklade Önerud levererade.
96-40-11?

Där rök Guldet.

Bara att ta nya tag, BZ. 3 mån till is.
Kommentera

Peja: Bra med överskott men påverkar spelarbudgeten marginellt. Vi behöver höja publiksnittet till HV:s och FBK:s nivå men också passera kvarten varje år.
Kommentera

Peja: Ersson måste vi förlänga med...
Kommentera

Lesky: Håller med om Bertilsson. Större var inte skillnaden mellan lagen.

Brynäs behöver en vass förstacenter till nästa säsong.
Kommentera

Peja:
Medieskugga här, men 13-14 borde det hamna...
Kommentera

Peja: Ersson förhandlar enligt uppgift... Kanske utlåning? Vi har ju Z på kontrakt...
Kommentera

micke: Är det bekräftat med +10 miljoner i kassan? Fantastiskt om så är fallet.
Kommentera

Lesky: Nåja... varken Ersson eller Pudas kommer ju att spela för Brynäs nästa säsong. Inte för att det på något sätt besvarar dina frågeställningar, men ändå...
Kommentera

bradberry: Det är många som lyft sig i laget den här säsongen. Det har varit en grym säsong och vi är väl alla stolta över Brynäs prestation. Jag har inte kunna följa slutspelet pga tidsskillnad så jag ska inte uttala mig om hur spelet sett i de matcherna. Men Brynäs står för något, en värdegrund och en spelidé som jag beundrar väldigt mycket och är stolt över att vara en del av. Vi har en massa talanger på väg upp genom juniorgrupperna. Varje säsong kan man se ett par av dem etablera sig i A-laget. Jag hoppas vi kan bli ett stabilt slutspelslag igen och kriga om de högsta placeringarna varje år. En del av oss har varit med där tidigare, men också genomlidit darriga kvalserier.

Jag gillar också att forumet här fungerar så bra nu. Klar förbättring jämfört med tidigare. Bra jobbat, moderatorer och alla skribenter!
Kommentera

Vilken resa Jacob Blomqvist gjort!

Den här säsongen har utformat och befäst hans roll som lagets självklare ledare. Hans pondus, hans status nu jämfört med före säsongen är så mycket starkare, så mycket högre... Han har varit bäst när det gäller. Växt som spelare ju större match som spelas. Gått i bräschen, visat vägen, visat att "titta på mig, jag är ingen stjärna och kan ändå dominera på isen, då kan du det också..." Att genom fysik och järnvilja förädla sin talang att bli en så mycket bättre spelare är precis vad en kapten skall göra. Dessutom bra i media. Artig och vältalig men med bibehållen pondus... En pondus han också har med sig in i omklädningsrummet. Före säsongen tyckte jag Jacob var ett bra val som kapten. Under säsongen och framförallt i slutspelet har han utvecklats till att bli den självklare ledare som laget Brynäs behöver i flera säsonger framöver...
Kommentera

Varför envisades Bulan med att spela Pudas och Ersson tillsammans? De är ju inne på 90% av alla HV71s chanser denna match. Borde man inte para dom med någon annan. Eller ville Bulan få de andra 2 backparen att spela så mycket som möjligt? Men det är ju rent sjukt att dessa 2 är inne på i princip alla heta lägen som HV har.

Vi vinner den här finalen om Bertilsson är frisk, riktigt surt.
Kommentera

Davey85: Davve, tummen upp. Vi vann det stora silvret och gått 10 milj. plus i kassan. Det var två bra lag som möttes i finalen åh det bästa vann, Inget att bli sur sur över ? Nya tag nästa säsong David...!
Kommentera

Såhär med lite distans till allt så är jag fan stolt över laget. De har bjudit på en säsong över alla förväntningar. Surt som fan att vara så nära, så klart. Men laget förtjänar rejält med beröm för detta.

För övrigt tycker jag Söderström är en riktig lipsill som ska gå ut och snacka om vad som sägs på isen.
Kommentera

6984: Precis...mkt starkt jobbat av Bulan och Brynäs :-)
Kommentera

JohnnyKnoxville: Det här med "ex-TIKare" är lite tröttsamt. Alla vet att spelare som behöver speltid skickas till Timrå, hela Sveriges farmarlag. Till och med vår Jesper Boqvist fick ju samla på sig lite A-lags tid där. Vilket är bra men försök inte att få Timrå IK till något annat än just vad det är.
SHL kommer aldrig att få besök av TIK igen. Då ligger Sundsvall Hockey närmare att ta sig dit på sikt.
Kommentera

6984 Word 👊
Kommentera

6984: Kanadensaren, Henke Larsson, Bertilsson kvar... det är en väldigt bra början.
Kommentera

Lunkan: Vaknade till lite bara
Kommentera

pjåtor: Jag har fullt förtroende för att Bz och Melin får ihop ett slagkraftigt lag till nästa säsong. Mitt enda ber är att vi ska delta i Kalle Anka Cup... Jag ser CHL som något man kan lägga ner...
Kommentera

JohnnyKnoxville: skrev du inte godnatt nyss?
Kommentera

6984: Blir intressant att se vad han kan göra med Luleå. Och hur vårat spel kommer att se ut med Melin ? Känns avslaget nu men snart är man ju taggad igen efter en lååång och bedrövlig sommar 😂
Kommentera

M.Lemiux: Tack. Visst var det surt att vi inte nådde ända fram men med lite distans till dagens förlust så får man vara nöjd med Brynäs insats den här säsongen.
Tänk vilken förvandling man gjort under Bulans tid som tränare. Han tillträdde när Brynäs var riktigt illa ute och nu lämnar han efter sig ett lag som slagits ända in i kaklet om ett SM Guld.
Kommentera

« · 1826305 · »