Brynäs IF

728248 inlägg · 7961 ämnen

För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!

« · 2032139 · » Till forumet

Sv: För dåliga spelare eller systemfel eller en blandning?!?!
Peja:
Ja någon utifrån bör granska och rannsaka Brynäs ledning. Och fråga sig hur i helvete man tänkt ledarmässigt sedan Bulan försvann. Katastrof och för mycket svågerpolitik...
Kommentera

Willelöken:Kanske Brynäs kan anlita en konsultfirma för att reda ut detta?
Kommentera

Hahaha Nyman klar för HV. Vill tydligen inte vara med på Brynäs guldresa.

En som jag tror vore en bra offensiv kraft (realistisk) till nästa år:
Linus Hultström. Säger ni andra om honom?
Kommentera

Willelöken: Du glömde läsa det här eller?

Stefan Nyman var alltså högaktuell för Brynäs, men när Gävleklubbens beslut drog ut på tiden hann HV71 före.
Enligt vad Sportbladet erfar ville Brynäs göra en grundlig analys av de tränare de skulle anställa innan de ville ta ett definitivt beslut.
Under den här tiden hann HV71 före och gjorde klart med den populäre backcoachen.
Kommentera

Willelöken: Tveksam till Nyman som HC i Brynäs. Tror inte vi ska satsa på ett oprövat kort i den rollen.
Kommentera

Zappaholic: Han verkar ju själv vilja spela andrafiolen också.
Kommentera

Känns på den här intervjun att Ersson och Kihlström kommer att vara borta resten av säsongen.
Kommentera

Kopenga Kickass: "Kollar även spelare från Hockeyallsvenskan"... Vet inte om vad jag ska säga. Det bli väl en back från Modo alt Karlskrona eller någon bänknötare från ett annat SHL lag.
Kommentera

Kopenga Kickass: Positiva vibbar: ”Det regnar inte av spelare med spetskompetens så här års, men just nu är vi också ute efter någon som kan komma in och ge oss mer bredd. Vi behöver ha in en kropp, säger Sundlöv
Kommentera

Peja: Känns som luften gått ur dem lite - ambitionerna har tonats ner. Konkurs, nej, men tal om att man har dåligt med cash.
Kommentera

Zappaholic: Nyman sörjer inte jag över. Särskilt inte som HC.
Kommentera

Mattson: Vilka namn finns kvar därute? Gällstedt? Paananen? Finns inte så många namn lediga.
Kommentera

Lemp: Jag tror Brynäs får hålla till godo med det som blir över när HV m.fl. plockat det dom behöver. Därför tror jag Ove ligger bra till. Alternativet blir en riktig chansning. Finns pengar till ett ok spelarmaterial kommer Ove göra det lika bra som nån annan. Tror snarare att det där det kommer spricka, inte i valet av tränare.
Kommentera

Mattson: Ove skulle vara den givna kandidaten. Men han har så starkt avfärdat rollen som headcoach så skulle vara underligt om han helt plötsligt kovänder.
Kommentera

Mattson: Frågan är om vi ens har råd att ge nya tränaren lön? Det kanske får bli nån hockeyintresserad eldsjäl som kan ställa upp ideellt. Hen måste dock fixa egen skjuts till bortamatcherna. Det är minsann inte lätt att ha ett hockeylag i en by med bara 100.000 invånare.
Kommentera

Lemp: Offentliga personer säger det som uppdragsgivaren förväntar sej att de ska säga. Osäker men var inte Dackell också emot att bli dirre till en början?
Kommentera

munkas: Äntligen en chans för oss okunniga läktarcoacher att visa vad vi går för.

"Brynäs anställer tränarkollektiv"
Kommentera

Willelöken:
Ang granska och rannsaka.
Medlemmarna har med hjälp av valberedningen valt en styrelse. Man förväntar sig att de stämmer av om verksamheten bedrivs enligt plan. Om inte, konsekvens.
Nu agerade Campese genom att korrigera sitt eget beslut ang val av Sportdirektör och den tjänsten är nu halvvakant (dvs lite Brynäskt oklart). En konsekvens (Dackes entledigande) som styrelsen förmodligen är nöjd med när de går igenom verksamhetsåret eftersom de annars lite obrynäskt behöver agera visavi Klubbdirektören som är tänkt att implementera PLANEN/VISIONEN.
Byte av tränare för tredje året, också det en konsekvens av taffliga beslut på varandra. Lite oklart om det får några andra personella konsekvenser än att Dacke sitter på läktaren.
Sämst ingenmansland innebär att Dacke och Sunken blev bondeoffren. Kvalspel (osannolikt) då blir det svettigare, men vid fortsatt spel i högsta serien, inga fler offer. Nedflyttning innebär att hela Gavleån stormar. Ett tag. Slutspel är lika med business as usual. Tillbaka på ruta ett. Medlemmarna (de vanliga ca 80 trogna) cementerar kulturen på vanligt brynäskt sätt vid ett trött årsmöte i juni. Och så tar vi det hela ett varv till.
Nånstans här på vägen känner man att det vore bra med en tydlig riktningsförändring i kulturen. Vem sätter en ny nivå? Ställer stytelsen sina platser till förfogande? Vad gör Klubbdirektören (inte lika viktigt vad han säger)?
Osv.
I det korta perspektivet, hur hungriga och fokuserade är spelarna med tre matcher kommande vecka?
Kämpa!
Kommentera

Willelöken: "Men snälla du... Förstå mig rätt!"

Har försökt, men så här skrev du iaf:

"En som jag tycker Sundlöv borde ha värvat istället för Boken var Alex Bergström. En ruggigt stabil shl spelare att kunna ha i laget ett par sässar. Men där var han nog också för passiv."

Förstår jag dig rätt så påstår du att Sundlöv varit för passiv när det gäller att försöka värva Bergström och även Videll, Axelsson och Melart.

Hur kan du veta hur pass aktiv eller passiv Sundlöv varit när det gäller att ev försöka värva nån av dessa spelare?
Det hjälper väl inte hur jävla aktiv Sundlöv varit eller hur mkt Brynäs kan erbjuda i form av pengar, social situation och roll i laget, om nån av de där spelare tycker att andra lag kommer med bättre erbjudanden som Sundlöv inte kan matcha?

I övrigt håller jag med: alla dom där spelarna hade både i höstas och idag varit bra värvningar.
Kommentera

Deschen hänger i Örebro med bland annat Shane Harper
Kommentera

Jobb sökes, Läktarcoach i ERP Monitor Arena 😁. Meritet från HS!
Ha en trevlig fredag kväll!!!
Kommentera

Joel: låt han stanna å ta hem Rensfeldt ist 🤙
Kommentera

Joel: ta bartendern istället
Kommentera

Lunkan: Nä, bartendern är klar som tränare.
Kommentera

Några tankar om matchen på tisdag? Sitter redan framför tvn o väntar.. he he
Kommentera

Hörde att porseland är på marknaden, något att ta tag i?
Kommentera

Brynäs-krippa: Vi har HV, Luleå och FBK nästa vecka. HV har vi tagit 0 av 6 poäng mot och Luleå 1 av 9 poäng. Sen Fbk borta på lördag....
1 poäng på dessa 3 matcher känns rimligt.
Kommentera

munkas: Vilket leder till frågan: Om publiksiffran är så bra så borde vi vill ha en tillräckligt bra likviditet för nyförvärv? Eller är det som flera befarar, att rabatterna gör att vi inte drar in så mycket pengar?
Kommentera

Huss: Ja, någonstans på åsen eldas det pengar iaf..
Vi skrev ett väldigt lukrativt avtal med ERP för X antal miljoner, plus 1000 pers extra i snitt på hemmamatcherna. Vart tar pengarna vägen? Skulle dock inte bli så förvånad om Sunkan har 400 lök i månaden typ.
Kommentera

Huss: Vilka allsvenska klubbar har störst ekonomiska problem? Almtuna har ju släppt spelare på sistone, så finns ingenting vettigt kvar där. Rasmus Bengtsson? Nörstebö? Norbe?

Wilhelm Westlund är en spelare som jag vore intresserad av att ta in till nästa säsong men han lär ju inte vara tillgänglig nu, samma sak med Leduc. Skulle gärna ha Nörstebö eller Westlund som breddback nästa säsong, klart bättre än dagens breddbackar.
Kommentera

Peja: Även Löven har problem med licensen men det hindrar dem inte från att värva när de har vittring på SHL.
Jag tror att (förutom Söderström) Sundlöv inte kommer förlänga med Norin och Lundgren samt bryta med Lindelöf (alt swap Leduc). Men det förutsätter att Kilas och Ersson kan spela nästa säsong, vilket är tveksamt tyvärr. Tror Sundlöv behöver få in minst 4 nya, varav två från HA (då ingen förutom ev. Alftberg d.y. från J20 är redo) från HA känns Nörstebo rgiven.
Kommentera

Huss: Ja, det kommer behövas både bredd och spets till backsidan. Den stora utmaningen blir att hitta ett par toppbackar som kan driva spelet så som Söderström gör nu. Djoos vore drömmen men känns för tidigt för honom att vända hem nu. Bertilsson eller en sån som Borgman hade varit idealisk som defensiv förstärkning.

Nörstebö, Westlund och några av Modos unga backar känns hyperintressanta som breddvärvningar men jag tror att Modo kommer gå upp i SHL så de stannar nog där uppe.
Kommentera

Axle San: Nej, att Dackell fått en helt annan roll är jag med på. Men då antar jag att du vet att Dackell inte är med i rekryteringen? För jag har ingen aning då jag inte har någon insyn.
Kommentera

munkas: det ligger mkt i vad du säger. Det lär finnas pengar. Men var tar dem vägen? Int verkar det som det spenderas väl just nu iaf
Kommentera

varulf: ”det lär finnas pengar.” Därför att...?
Kommentera

Jag kom precis på ett namn.

Elias Fälth. Vet tyvärr inte status på honom, mer än att han tränade på rätt bra i början av årets säsong. Var väl i Finland ett tag också. Vet av källor att Elias är ruggigt vältränad. Känner till Gävle och Brynäs. Har rutin i massor. Kan kanske med bra träning vara rätt för Brynäs sässen ut?
Kommentera

Willelöken: passar perfekt, så tar
vi in farsan hans , Nisse Fälth som ass
tränare så har vi fler Pappor i båset.
Kommentera

Jeppe: ha ha ha...

Kom annars på dessa som jag ev tror kan gå att låna ut/skriva kontrakt med säsongen ut:
Johan Ivarsson
Christoffer Persson
Oliver Bohm
Mathias Lassen
Peter Andersson
Daniel Bertov
Adam Ginning
Malte Setkov
Johan Morin
Gabriel Karlsson
Anton Karlsson
Anton Lindholm
Lucas Carlsson
Andreas Borgman
John Nyberg

Blandad kompott. En del bredd, vissa lite spetsigare.. hur möjligt nån av dessa..? Ingen aning. Men gjorde en lista med några svenska backar.
Kommentera

Willelöken: C Persson är väl den som isf varit mest möjlig iallafall. Hv har väl haft han ute på marknaden men han är tydligen väldigt dyr.
Sen är det bara att inse att spelare som borgman tex, Brynäs är totalt ointressant för spelare som inte har anknytning till Gävle på nå vis.
Hela shl lär vilja ha han om han vänder hem, där hv lär ligga bäst till.
Att Vi fick jp kan nog mycket stavas att bröderna finns i Tierp, brorsans sambos (Gävlebon Marielle) familj finns i Gävle så han är här en hel del med, på eskön utanför Gävle på somrarna osv..
Hemvändare utan anknytning till Gävle och Brynäs skulle jag säga att vi är totalt oattraktiva för just nu.
Kommentera

Willelöken:
Elias Fälth har spelat i trean för Munkedal i vinter... vet inte om han är kvar i Bohuslän fortfarande... lite överraskande!
Kommentera

SnowKing:
Möjligt att jag drömt, men tror att frugan hans är från trakten. Om man vill bredda truppen finns det inte många fler alternativ nu. Men frågan är om och vad han vill.
Kommentera

SnowKing: Tror inte ha spelade så många matcher för Munkedal innan han la ner.
Kommentera

Auchinleck: Tja, det kanske är på Fälth-nivån ribban och attraktionskraften ligger just nu. Om nu inte någon spelare fiskar upp flaskposten som Sundlöv sjösatte sist han var i klubben. Jag gissar på att läget då var ungefär som nu, vi låg skrynkligt till och sökte med ljus och lykta efter spelare. Tyvärr var marknaden död.
Kommentera

Samsung: Varför är Brynäs oattraktiva för spelare.
Det måste vara en lönefråga, Brynäs väljer som förening att lägga en massa pengar på kringaktiviteter istället för att ställa upp ett slagkraftigt lag inför säsongen.
Jag ser inte att Brynäs kommer att spela i Shl om fem år om inget radikalt inträffar och läser man Sundlövs uttalande så kan man i mellan raderna läsa att nästa säsong kommer bli likadan som de tidigare.
Brynäs hopp till ett slagkraftigt lag bygger på juniorerna som kommer underifrån och utvecklas till toppspelare.
Dessa är billiga och sedan kan man fylla på med typ tre-fyra spetsspelare som i dagens lag.

Sundlöv har kommit på att det kan räcka med ett skott på foten för att Brynäs ska vara kort om backar vad han inte räknat ut inför eller under säsongen är vad som skulle hända om Rödin eller Scott får ett skott på foten.
Det stavas ALLSVENSKAN.
Kommentera

Makita: ” Varför är Brynäs oattraktiva för spelare?”

- En bidragande orsak kan ju vara att man själv spridit den myten i diverse officiella kanaler. Förmodligen för att rättfärdiga sina misslyckande värvningsförsök gentemot fansen... Slår ju åt ett annat håll och ”sanningen” sprids att ”ingen vill till Brynäs”. Märkligt hanterat av Campese o co.
Kommentera

Makita: Om jag inte minns fel satt Fälth i cmores studio när Brynäs mötte Luleå den 25 januari. Då hade han spelat match dagen innan, det visades ett klipp, med Munkedal.
Han berättade då att han tränat två pass om dagen, inför en ett eventuellt kontrakt i Sverige eller Europa, tom november någon gång. Det hade fram till dess varit ganska tyst och då bestämde han sig för att lägga ner satsningen på hockeyn. Familjen tror jag bor i Uddevalla därav spel med Munkedal på lägre nivå.
Skulle han kunna vara ett alternativ? Tja varför inte, marknaden verkar ju inte vara så stor. Om han inte kräver för stor roll och löneutrymme så kan det kanske vara en möjlighet?
Kommentera

Makita:
Kikade snabbt, 4 av Munkedals 10 matcher i Alltrean, senaste match 24 januari.
Kommentera

munkas:

Tror det ligger en hög med heta spelare i faxkön bara Mormor pluggar i kontakten.
Eller inte.
Brynäs rykte och prestation gör det inte lättjobbat nu, men det är förutsättningarna.
Det paradoxala är att Happy Camper slängt fram en väldigt ambitiös plan och man frågar sig hur han tänkte när han hittade sina "champions" för att leverera planen. "Ja, men jag rekryterar Ior och hans kompis som inte levererat världsklass förut och så går allt som en dans (4 guld på 10 år)"?
Tror det varit effektivare att sätta in Wolfgang Pichler. Eller Per Kentää. Eller så får man sätta Sundlöv under hårt förändringstryck. "Sluta sänk föreningen! Lyft den!"
Kommentera

« · 2032139 · »