Brynäs IF

728241 inlägg · 7961 ämnen

Försäsong 2017/2018

« · 1835255 · » Till forumet

Sv: Försäsong 2017/2018
David Persson: Spelar inte så stor roll, tycker det är rätt drygt att gå in på andra lags forum och racka ner på deras supportrar. Du kan ju börja med att städa upp ert eget forum (www2.difhockey.se/forum/) där inte en jävel verkar positiva kring Djurgården. Varför ska du sitta här och läxa upp Brynäsare?
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja men det va ju massa annat du hade skrivit i den vevan med!
Va ju inte så du skrev bara det där, det ser du väl på svaret!
Kommentera

David Persson: "Tror du på själv att jag skulle säga att supportar som dig behöver inte Brynäs för att du missat vilket kontrakt nån har??"

Var ju inte ens svårt att hitta... 🙄
Kommentera

Brynäsgubbe: Tror du på själv att jag skulle säga att supportar som dig behöver inte Brynäs för att du missat vilket kontrakt nån har??

Tycker du säger en hel del saker som inte en supporter gör, men du gör och tänker så klart som du vill.
Tycker att du även har en del bra funderingar, alla kan ju inte bara ösa beröm över allt som sin egen klubb gör=)

Må gott Brynäsgubbe
Kommentera

Brynäsgubbe: Så länge som de som skriver är håller sig inom de regler som finns så är alla välkomna att skriva. Även om de haft den dåliga smaken att heja på ett annat lag än BRYNÄS! ;-)
Kommentera

Huge: Ironin att den kommentaren kommer från dig, hahaha. Har du verkligen så lite självinsikt?

Anledningen till att jag påpekade det var mest för att jag tycker han är otrevlig rent allmänt. Kommer bla hit och säger att supportrar som mig behöver inte Brynäs för att jag missade en detalj i Berras kontrakt. En typisk dryg djurgårdare helt enkelt, inte den första jag stött på som Stockholmare...
Kommentera

Huge: Spot on!
Kommentera

Brynäsgubbe: Så du tycker att det är märkligt att vår djurgårdsvän bara skriver härinne, när hans "egen" bok i princip är helt död?
Man får nästan intrycket att du är en inskränkt skribent som försöker mota bort andra lags supportrar och hindra dom från att skriva om hockeyrelaterade saker härinne. Isf ett märkligt beteende, då min uppfattning är att hela upplägget och idén med HS är att man bl.a ska kunna debattera hockey över "gränserna" sas, dvs utbyta åsikter även med motståndarsupportrar i deras egna gästböcker och inte bara med egna supportrar i sin "egen" gästbok.
Kommentera

David Persson: "Och angående Melin så kommer ju du tänka så här...Går det dåligt för Brynäs är det Melins fel och går det bra är det för att spelarna är bra."

Det första låter ju logiskt, det var ju därför vi sparkade Tommy Jonsson och såg en stor förändring med Bulan. Tränaren spelar stor roll, så är det bara. Blir vi ett bra lag å andra sidan kommer det vara för att Melin kan ingjuta samma jävlar anamma trots att han är passiv i båset. Men det kunde inte en lika passiv Tommy trots att laget hade god potential även då. Det är därför jag gillat Bulan så mycket, hans tränarstil passade oss perfekt genom tydliga riktlinjer och grym rollfördelning bland spelarna. Det är ingen slump heller att många spelare gått ut med att Bulan hjälpt dem i utvecklingen väldigt mycket och har även påpekat en stor förändring i sättet Brynäs tränade på tack vare honom.

Jag tror nog Melin blir bra. Jag är lite orolig bara och jag tänker högt. Det är väl det man ska få göra på ett forum. Märkligt förresten att du bara skriver i vår bok hela tiden... Mer än er egna...
Kommentera

David Persson: Melin är en så mycket mer kompetent matchcoach än Bulan.
Jag sitter lugn i båten.
Kommentera

Brynäsgubbe: Du verkar inte gå in i säsongen med nån skön känsla för Brynäs du.

Och angående Melin så kommer ju du tänka så här...Går det dåligt för Brynäs är det Melins fel och går det bra är det för att spelarna är bra.

Melin är lik Lindblom i HV både på isen och i båset och ger verkligen spelarna chansen att kliva fram och känna att dom vågar gå ut och släppa loss.

Plus att Bengtzen Sjödda och alla andra är kvar runt a-laget så om du är orolig för Melin så tror du väl inte hela Brynäs (slappar) på match och träning?
Tex Blomqvist, Alcen, Bertil osv osv skulle ju gå i taket då som verkligen skulle känna av det.
Kommentera

Jompe: Han är skadad...
Kommentera

Jag kan ha missat något över sommaren, men vart har Fälth tagit vägen? Långtidsskadad, utlånad? Han ingår forttfarande i truppen men har inte spelat i de matcher jag kollat på.
Gött att säsongen snart är igång nu.
Kommentera

Dalrt: På samma sätt som den blev mycket mycket bättre på grund av en person?
Kommentera

Skrubben: Alla teorier han har hit och dit i sin artikel, jag tycker ändå det är underligt att tippa ett SM-finallag som är ett sd-mål från guldet på en så låg plats som 7:a. Men visst, man får tippa som man vill och det är väl inte hundraprocentigt givet att Brynäs blir ett topplag i serielunken.
Kommentera

Skrubben: Den spelargruppen som Bulan tog över klarade inte av att ta ansvar i avsaknaden av en tuff tränartyp. Frågan är om den här gruppen är mogen att göra det. Det är egentligen svårt att veta innan man har sett det i aktion. Att det inte krävs en gaphals till tränare för att vara framgångsrika behöver du inte exemplifiera med Hallam eller Lindbom, räcker att kolla på vår egen Tommy Sandlin.
Kommentera

Brynäsgubbe: Samtidigt är Bulan den coach i SHL som är solklart mest energisk i båset. Titta på t.ex. Hallam och Lindbom. Två framgångsrika coacher som står kolugna i båset.

Jag tror som Sanny skriver att det läge Brynäs var i för 2,5 år sedan så var Bulan perfekt att få in. Det behövdes en tränare av den typen för att få igång laget igen. Men därmed behöver det inte vara så att Bulans ledarstil är den som Brynäs behöver för alla framtid heller. Det finns en risk att spelarna tröttnar till slut. Dessutom har vi ju behållt 21 spelare som redan är präglade av Bulans hårda krav.

Övriga ledare, materialare, fystränare m.fl. är också kvar. Jag har svårt att se att en persons utträde skulle göra att alla spelare blir lata på träningarna igen. Det skulle i sådana fall Bengtzén ta tag i om han märker att det är på väg åt det hållet.
Kommentera

Förstår inte varför mentaliteten som föreningen byggt upp tillsammans med Bulan skulle kollapsa helt plötsligt på grund av en person.
Kommentera

Precis det som Sanny skriver om Brynäs idag är jag också orolig för och tänkte när vi värvade Melin. Bulan är den första pådrivaren vi haft på länge och det är ingen slump att vi gjorde vår poängmässigt bästa säsong någonsin förra året.
Kommentera

Tycker MJ är ett bra förvärv, en spelande center som gör att vi får en ruskigt stark centeruppsättning. Hoppas han levererar och får förlängt. Juniorerna ska matchas klokt och ingen av dom är bärande ännu.
Kommentera

En anledning till Caporussos lyft?

"Har du förändrat ditt sätt att spela ishockey sedan du kom till Brynäs?

- Kanske direkt när jag kom. Men sedan märkte jag att jag ska spela precis som jag brukar och det spel som har gjort mig framgångsrik."
Kommentera

Jag tittar på game 7 mot Frölunda.
Herregud vad bra Lindblom är!
Det tappet kan bli hur stort som helst att ersätta.
Kommentera

På expressen står det i stor text "Vilken målshow, Skellefteå AIK!" när man vinner över allsvenska björklöven med 4-0, någon som har hybris månne
Kommentera

Huss: Jag skulle sätta Micke i en tredjekedja med Blomqvist och Caporusso. Seriens bästa tredjekedja.
Kommentera

Skrubben: Precis som med Boqvist. Hans plats bredvid Jensen och Clark var bara ett test. MJ är dessutom en annan spelartyp och borde sättas i en formation där han kan bidra till att lyfta sina kedjekamrater.
Kommentera

KalleTeodor: "Den som får" rätt... skulle det vara. Har provat lite för mycket öl från familjen Boqvists hemtrakter...
Kommentera

Pettisbif: Holla! Hoppas du har rätt, gillar din uppställning bättre. Vi får väl helt enkelt vänta och se. Den som får en korv med bröd i en periodpaus nån gång... :). OK?
Kommentera

SWEATT: ganska tidigt om jag förstått höken rätt. Frågade innan den släpptes om den var gjord innan eller efter boqen skada och han svarade att den var gjord långt tidigare.

Sen sa dom att dom satt på golfklubben, dessutom vandrade Silfverberg å några andra NHL stjärnor förbi. Då kan man teorisera om att dom var där på Brynäs golftävling och den var väl i mitten av augusti.
Kommentera

Pettisbif: Bengtzén sa väl snarare typ "nu testar vi Palushaj där". Podden var inspelad strax före första träningsmatchen mot Djurgården och mycket riktigt hade Palushaj den platsen då.

Men sedan dess har ju Melin testat lite olika konstellationer under försäsongen. Det är nog inget som är spikat i sten, men mycket lutar kanske åt att det ändå blir Palushaj som får den platsen till slut.
Kommentera

Pettisbif: Samtidigt vet vi inte när den är inspelad.
Kommentera

Powerfade: Och samtidigt powerfide förälskad i sig 😉
Kommentera

KulaShaker: Nej. Man får absolut inte ändra sig. Då får man Attila på sig😉
Kommentera

atilla: Tydligen, men 21 timmars eftertanke kan ju självklart leda till att man hittar lösningar som verkar bättre.
Kommentera

Pettisbif: Ändrat dig på 21 timmar nu?
Kommentera

KalleTeodor:
Melin och staben kommer inte spela Micke med Clark-Jensen. I hökens podd med Bz så säger han klart och tydligt att den platsen är given åt Palushaj! Alltså så som jag skrev:

Rautio (Ersson)

Gunderson Bertilsson
Larsson Kilström
Carlsson Sunqvist
Zanetti

Palushaj Jensen Clark
Ikonen Ölund Caporusso
Blomqvist Johansson Paille
Asklöf Granström Alcén
Liljewall

Så tror jag och hoppas jag Melin och staben ställer upp!
Kommentera

Är det någon som har en försäsongs-poängliga?
Kommentera

KalleTeodor: jo förstod det, var bara en liten input från mig att jag inte riktigt köpt den kedjan sen den skapades
Kommentera

Huss: och Charles
Observera att den första uppställningen i mitt inlägg är vad jag tror att Melin ställer på isen vid seriestart, inte vad jag tycker. Uppställning 2 (längre ner i inlägget om man orkar läsa så långt...) är mer i linje med vad jag tycker.
Varför jag tror att Melin kommer att spela Johansson i 1:a beror dels på hur det sett ut på träningar och i träningsmatcher. Dels för att Johansson är den som är mest lik Boqvist i kvalitéer av potentiella forwards. Och slutligen för att Johansson (potentiellt) är den skickligaste (av forwards) i truppen som är leftare och jag tror att man vill ha en maxad 1:a kedja.
Men som jag skrev längre ned i inlägget så skulle jag personligen också vilja "sprida på gracerna" och sätta upp 3 kedjor med likvärdig slagstyrka.
Kommentera

Charles:
Nu såg jag visserligen bara semi och framåt, men där tyckte jag dessa 3 var riktigt bra, kanske därför man låter dem fortsätta. I Brynäs är jag mest spänd över hur stort steg Ölund skall ta, slutspelet lovade iaf gott. Fö har RP skrivit ang Mikael J.
Kommentera

KalleTeodor: jag gillar inte Paille, granström ikonen kedjan som man har spelat med ofta. känns som alla 3 är spelare som behöver en som driver kedjan med kreativitet. Ikonen närmast där men något klingar inte för mig med den.
Kommentera

KalleTeodor: Johansson och Jensen är de spelare som liknar varandra mest gällande spelstil och position. Varför ha dem i samma kedja? Sprid på gracerna istället.
Kommentera

Pettisbif: Pettisbif: Hej, så här gissar jag att Melin ser laguppställningen inför säsongsstart:

Rautio (Ersson)

Gunderson, Bertilsson
Kilström, Larsson
Carlsson, Sundqvist
Zanetti/Ersson

Johansson Jensen Clark
Caporusso Ölund Palushaj
Paille Granström Ikonen
Liljewall/Asklöf Blomqvist Alcén

Jag tror Johansson kommer att spela på den plats som Boqvist hade (eller var tänkt att ha). Det finns en del likheter i hur dom spelar framförallt deras spelförståelse. Dessutom så var det nog inte bara en kul ide att låta Bjurström spela i 1:a. Det var helt enkelt den platsen som var "ledig". Jag tror inte att man ställer ”Sunken” utanför laget och jag sympatiserar med att verkligen ge honom chansen att komma tillbaka. Om Johansson spelar i 1:a ger de andra uppställningarna sig självt.

Så här skulle jag vilja se laget formeras utifrån form och stark (över?)tro på våra juniorer:

Rautio (Ersson)

Gunderson, Bertilsson
Kilström, Larsson/
Carlsson, Boqvist
Zanetti/Ersson/Sundqvist (formen får avgöra)

Paille Jensen Clark
Asklöf Ölund Palushaj
Johansson Blomqvist Caporusso
Alcén Granström Ikonen
Liljewall

Denna uppställning skulle ge 3 kedjor som håller riktigt hög nivå och som kan producera. Samtliga blir också tunga att möta då även har fart och tyngd. Fjärde blir extra tuffa att möta och får spelintelligens och förmåga att hålla puck genom Ikonen.
Kommentera

Kul med Micke som alltid varit lite av en favorit hos mig. Lite Omark-Light över honom.
Kommentera

Pettisbif: visst håller jag med om att Bjurström förtjänat sin plats.
Men jag tycker det är korkat att sätta honom som 13 men minimalt med istid. Bättre då att låna ut honom till ett lag i HA där han får göra det han ska göra. Dvs vara en top 6 forward och lyfta mycket tid.
Kommentera

Peja: ja jo. Men du får inte skriva kontrakt som inte sträcker sig säsongen ut i Sverige om det inte gäller ersättare för långtidsskada :)
Kommentera

Peja:
Laget nu?

Rautio (Ersson)

Gunderson Bertilsson
Kilström Larsson
Carlsson Boqvist
Ersson

Palushaj Jensen Clark
Ikonen Johansson Paille
Asklöf Ölund Caporusso
Blomqvist Granström Alcén
Bjurström

Bästa uppställningen helt klart!

Lika barn leka bäst.
1a kedjan otroligt vass, 2a så byt ut Grana mot Micke som trivs bäst som center. 3e har klickat enormt bra på slutet, dumt att splittra. 4e köttar kedja som spelar emot motståndarens ledande kedja, Jacke kan även måla. Sen förtjänar Bjursa den 13e forwardsplatsen istället för Stoffe. Och Boqvist förtjänar istid istället för dom bägge omorderna rundningsklossarna #22 3.
Kommentera

Inkazar: Innan transferfönstret under pågående säsong stänger skriver ju många klubbar kontrakt "resten av säsongen", det är i praktiken korttidskontrakt för alla förutom möjligtvis för de få klubbar som går långt i slutspelet.
Kommentera

Peja: korttidskontrakt får man bara skriva om man har en långtidsskada.
Tycker det är bra att inte korttidskontrakt finns på att annat sätt än så
Kommentera

Inkazar: gillar värvningen av Mike tycker där att SB visar något, men är även glad över att försäljningen av säs biljetter ökar det tyder på ökat intresse vilket OM laget presterar att intäkterna ökar.
Kommentera

Något som har luftas här inne? Jag hade ivf missat det.
Kommentera

« · 1835255 · »