Brynäs IF

727647 inlägg · 7962 ämnen

Försäsongen 2006/2007

« · 734223 Till forumet

Sv: Försäsongen 2006/2007
GävleLasse: Låter kul ang Sebbe. Tror han i grund och botten är en bättre spelare än vad Almtorp var/är.
Kommentera

65selander: Det han visat hittills så tycker jag inte att man kan se honom som utfyllnad. Det finns ett antal forwards i truppen som jag han kan peta, ingen nämnd ingen glömd...

Hansen, tja vad ska man säga om honom. Jag har inte kollat in honom så noga. Men vi får se hur det går för honom. Däremot så tycker jag att Sebastian Karlsson är snäppet bättre än vad Almtorp var vid den här tiden förra året.
Kommentera

GävleLasse: ang Cipulis tror du att han är aktuell för ett kontrakt om han fortsätter och gör bra ifrån sig eller är han bara utfyllnad under försäsongen?

Nu har jag inte orkat kollat igenom om det redan är skrivet men hur ser den andre Norsken ut?

Skall bli kul att få se dom mot finnarna nästa lördag och jag räknar med en utförlig rapport från Sandviken nästa Torsdag ;-)

Kommentera

Falken: Sperrle har tränat ganska sparsamt då foten inte verkar vara 100% ännu. Kristan har sett ganska ok ut tycker jag. Men det är svårt att riktigt avgöra efter att ha sett endast träningar. Junioren Anders Lindbäck har tränat i Sperrles ställe och han har utvecklats på ett bra sätt tycker jag. Kanhända en framtidsman för Brynäs...

Jag tror vi får vänta och se när det gäller Kristan. Det kommer ju ett par träningmatcher i nästa vecka....
Kommentera

GävleLasse: Hur har Kristan och Sperrle sett ut?
Kommentera

mattiaskarlgren: Ja någon omöjlighet är det inte...förutsatt att målvaktsfrågan blir positiv. Där har vi akilleshälen.
Kommentera

GävleLasse: Vem vet om vi är med i toppen eller inte, med lite flyt så.. FBK kmr ju garanterat ta hem Elitserien iaf sedan så får man ju se i slutspelet, men jag tror på Brynäs som femma :)
Kommentera

mattiaskarlgren: Med och fajtas i toppen lär vi inte vara med det här laget. Däremot så kanske vi kan hoppas på ett stabilt slutspelslag. Sen får vi se hur det blir med Cipulis, det finns ju inga garantier att han blir kvar, ens om han gör bra ifrån sig. Vill han ha för mycket betalt så kan det ju spricka på det. Personligen så vill jag ha honom kvar. Vi har ju några oprövade spelare samt spelare som inte "nått ända fram" i sina gamla klubbar. Jag tänker mest på Sebban Karlsson. De oprövade korten är ju spelare som t ex Gynge och Hansen...
Kommentera

Bissett19: Ja, vi får hoppas att Hulken tar det defensiva ansvaret om dom ska kampera ihop.
Kommentera

GävleLasse: SÅ Cipulis ser bra ut? Låter riktigt intressant om vi ska vara med och fajtas i toppen!
Kommentera

Fundamentals: Angell är väl inte nån brutal spelare direkt även om han fick in en kyss på Kenny Jönsson,utan jag ser Nick mer som en frejdig spelande back som gärna följer med upp i offensiven,tycker han påminner mycket om slovaken Rikard Lintner,ska bli intressant o se om Boorken lyckas tygla honom eller om han får fria tyglar.Han kommer säkert bli nyttig i powerplay men kommer förmodligen oxå vara inblandad många mål bakåt.
Kommentera

GävleLasse: Angell och Hulkonen har väl bägge en spelstill som är ganska brutal, kanske håller dom igen lite så här i början innan alla har hunnit aklimatiserat sig?
Kommentera

GävleLasse: vad tror du om Ström blir det nått kontrakt?
Kommentera

Bissett19: Den som imponerat mest på mig är letten Cipulis. Hans stil påminner mycket om Mikko Luovi i sina bästa stunder. Snabb på rören och verkar vara väl förberedd med sommarträningen. Annars så tycker jag att de största utropstecknen är gamilngarna Dackell, Lind och Danielsson som hittar varann bra.

Mer oroande är backparet Angell, Hulkkonen som har det lite svårt. Antagligen beror det på den nya miljön och allt annat som är nytt för dem.

Salmonsson tycker jag påminner om Soling när han var som bäst. Det ska bli intressant att se hur laget formeras på torsdag mot knätofsarna. Det kommer att bli en tuff match då masarna har ett par i bagaget redan.
Kommentera

GävleLasse: Är det bra fart på träningen?några som tar för sej lite extra?jag tänker på tryoutspelarna......
Kommentera

Försäsongen 2006/2007
Röd:
Sjödin, Sundqvist, Månsson, Bäckström, Sunna (J20)

Svart:
Morin, Nolander, Hermansson, Karlsson, Cipulis

Vit:
Andersson, Ström Spets, Molin, Sebban Eriksson (J20)

Gul:
Johansson, Jonathan Carlsson (J20), Dackell, Lind, Danielsson

Orange:
Hulkkonen, Angell Gynge, Malmström, Erik Belin (J20)

Grå:
Casselståhl, (J20 back), Salmonsson, Hansen, Alcén

Målvakter:
Kristan, Sperrle, Lindbäck (J20)
Kommentera

« · 734223