Brynäs IF

731072 inlägg · 7961 ämnen

Försäsongsmatcher

« · 1626738 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher

Powerfade:

"inget lag åker ur den här säsongen"

???

Kommentera

Zappaholic: Det känns mer som en provokation än som ett seriöst tips från din sida. Ingen motivation till ditt tips...

Det finns för många okända faktorer i nuläget för att kunna säga varken bu eller bä. Bland annat så har vi en ny sportchef. Hur kommer han att agera om det blir skador på nyckelspelare eller om man ser att en viss spelartyp, tex en offensiv back saknas? Kommer han att "sitta lugn i båten" eller chansar han med ett höftskott till värvning?

Man får aven komma ihåg att inget lag åker ur den här säsongen så blir det "året då man valde att spara pengar"?

Sen har vi vår ständige sjukstuga Bertilsson, en bra back när han är frisk och skadefri. Men hur ofta händer det? Hur mår Ollas? Hur mycket mörkar Brynäs angånde hans skada och förväntade comeback?

Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag tror vi blir topp fyra!

Så, nu har vi stuckit ut hakan...unleash the kraxande olyckskorparna!

Kommentera

Zappaholic: Så vad tror du, topp fyra igen?

Lakers, Frölunda, Färjestad, Luleå, Saik, Brynäs, där har vi nog topp sex men i vilken ordning vet jag inte men jämt lär det bli. Jag gissar på att vi kommer trea i serien.

Kommentera

70 Rodrigues: Och sen jag kom med i forumet har ni ofta haft så jävla mycket fel :-)
Kommentera

Huge:
Äntligen är Huge tillbaka och Lika provocerande obekväm som vanligt.. Härligt.
Kommentera

Pigalle:

o andra som funderat på det, tröjan vi spelade i mot Djurgården var förra årets ET-tröja, Alltså inte den nya.

Kommentera

Zappaholic: Innan du ens existerade på det här forumet så hade "vi" så jävla mycket rätt😂
Kommentera

Carl Lejonkräk: jag tippade oss topp fyra hela serien igenom. Olyckskorparna kraxade hånfullt men de fick fel...
Kommentera

J-18 träningsmatch : Bif - Luleå 1-4.

Bif hade 8 st -99:or i laget så de gjorde en bra match ändå.

Dackell var däremot inte bra i målet.

Kommentera

Huss: Tror du att SAIK tagit två guld i rad för att de varit mest motiverade eller för att de haft bästa tränarna? Att Brynäs hade sin dyraste trupp någonsin och bara kom fyra vad säger det? Jag misstänker starkt att lönekostnaderna ökat i stort sätt varje år sedan år noll....sen har ju de andra  lagen trupper i serien med i de flesta fall ännu dyrare trupp. Vem i hela världen tippade egentligen Brynäs som topp fyra förra säsongen (förutom jag då kanske?

Redigerad kommentar

Kommentera

EskilstunaLasse: Skrev inte att just du använt ordet uselt, jag skrev att profeterna som sågar allt vid första bästa tillfälle tyckte att det mesta var uselt förra säsongen. Trots det slutade vi fyra...
Kommentera

Huss: Hur vet du att Djurgården mötte sämre motstånd?
Dom mötte väl bl.a tjeckiska mästarna, om jag inte har fel.
Dom spelade iaf om poäng, nåt som vi inte gjorde i Finland.
Därav min övertygelse om att matcher som betyder lite mer i poänghänseende kan ge ett rent spelmässigt försprång när man möter lag som kanske är lite mer i ett uppbyggnadsskede, sas.
Vi spelade dessutom på liten rink i Finland, ännu ett argument för min åsikt att Djurgården kommit lite längre spelmässigt så här långt.
Även om matchen igår avgjordes mer på tillfälligheter och givmildhet från vår sida än att Djurgården var så mkt bättre.
Kommentera

Zappaholic: var har jag skrivit att det är uselt? Jag påpekar att TJ är en väldigt begränsad tränare. Detta baserar jag på HELA hans tid i Brynäs occh inte på det jag sett under försäsongen.
Kommentera

Huge: Skulle DIFs två CHL matcher mot sämre lag än vad Brynäs mötte i Finland ge dem ett försprång?
Har det ett försprång i tempo genom att spela på större rinkar (är det inte tvärtom?)
Är det att de har en match mer spelad kanske?
Jag håller med om att det bara är försäsong och det är för tidigt att dra slutsatser men man kan se tendenser.
När dessutom din argumentation är lika ihålig som ett durkslag så... :-)
Kommentera

Zappaholic: Vet inte vad som är mest pinsamt:
att vissa i sedvanlig ordning drar tvärsäkra slutsatser av en träningsmatch eller att du ens ska behöva påpeka att det ÄR försäsong, med allt vad det innebär gällande olika förutsättningar för resp lag som möts?
Herregud, efter en uddamålsförlust mot ett Djurgården som tack vare CHL-spel kommit lite längre när det gäller både tempo och matchvana med större ytor, ska TJ bytas ut och vårt PP-upplägg skrotas.
Ska man skratta eller gråta, som nån skrev igår...
Kommentera

Zappaholic: "men jag vågar påstå att det var också spelarna på isen som bidrog till fiaskot i kvarten, inte bara TJ"

Det är spelarna som spelar, tränarens uppgift är att motivera och leda dem till stordåd. TJs meritlista är inte direkt i uppåtgående och vi får väl se om det hjälper att byta ut en stor del av forwardsuppsättningen mot nya, unga ansikten som kanske lyssnar bättre. Alterntivet är väl en förtroedekris eller att TJ helt enkelt inte är bättre?

Kommentera

EskilstunaLasse: Vi underpresterade av olika anledningar i slutspelet förra säsongen. Under säsongen härjade domedagsprofeterna okontrollerat i forumet. Det skulle minsann bli kvalserien, vänta och se...allt ar uselt, alla borde sparkas.

Vi slutade fyra i grundserien, är det så att du tycker det var ett uselt resultat? Du borde ju tycka att det är förbannat bra av ett lag att bli topp fyra i serien med en så begränsad coach.

Slutspelet gick åt helvete, men jag vågar påstå att det var också spelarna på isen som bidrog till fiaskot i kvarten, inte bara TJ.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Hur menar du? Förra året fick han den dyraste spelartrupp som någon Brynästränare förfogat över, SHLs starkaste anfallsuppsättning (i paritet med SAIK) med en relativt svag backbesättning. Att komma fyra då var snarast i linje med förväntningarna. Att åka ut i kvartsfinalen var under förväntningarna.
Fenomenalt resultat?
TJ har åkt in i en återvändsgränd som han inte kommer ut ur. Klart att det behövs skifte på den posten för både föreningens och hans skull.
Kommentera

EskilstunaLasse: Alltså Lasse du får ta och ge dig. TJ har ju visat på fenomenala resultat med de trupper han förfogat över, se bara förra säsongen som ett lysande exempel på detta. Förlorar gör alla lag ibland...
Kommentera

Huss: TJ känns väldigt begränsad. Han verkade ha koll sin första säsong när han hade din generallösning. "In med Silfverberg". Efter det känns han långsam i sitt agerande och det han gör är mer av ett spel för galleriet än en genomtänkt plan B, utformad redan innan i lugn och ro. Han är säkert nöjd. Det är hans sätt att skjuta på problemet precis som han ofta gör när det gäller de snabba besluten under match. Han går lätt i "gott om tid" fällan. Samma fenomen man ofta läser här. "Det är ju bara försäsong" blir "det har ju bara gått 10 matcher" till "vi är ju bara framme vid jul uppehållet. Och så vidare...
Kommentera

EskilstunaLasse: Det enda man med säkerhet vet efter en förlust är att TJ är "nöjd".
Kommentera

Huss: joo. Samma nuffra på ryggen ;)
Kommentera

Någon mer än jag som tyckte David Westlunds uppåkningar påminde väldigt mycket om Mathias Ekholms?

Kommentera

Pigalle: "Var det inte lite Dick Axelsson anno 2011 på Ponthus W? :)"

Fick nästan lite Edvard Persson vibbar med skånskan där också ;-)
Kan tänka mig hur rådgivarna resonerat, "nu är det SHL grabbar, då gäller det att lägga på sig några kilon":

Kommentera

dAVydov:  en lärdom av igår var att DIF var klart bättre förberedda på de förändrade blålinjerna.
Snabba igenom mittzon och sedan etablera tryck, spelet gick nästan alltid på djupet.
Likaså pp, utnyttjande av ytor, rörelse och snabb pucktransport.
Brynäs spel gick i sidled med alltför lång tid spenderandes i mittzon. De lyckades underligt nog inte ens utnyttja Sweatts snabbhet i uppspelen.
Pp utom för Westerholmsformationen var erbarmligt. Att bara byta ut Gunde mot Djoos istället föt att byta modell och utnyttja de nya ytorna är ett misstag.
Westerholmarna och Rödin var bra, i övrigt betyg i.g.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Sämsta jag sett!! Tur Shl utökas till nästa år...
Kommentera

Äh, vad gäller Brynäs insats ikväll måste man väl få säga att den inte var bra utan att bli kallad domedagsutropare (oavsett vem det är riktat till). Somliga är oroliga, somliga är det inte. Är det så svårt att förstå det? 

Tänka sig att folk tycker olika! 

Kommentera

dAVydov: Har full koll på definitionen,frågan är vad du har koll på😂
Kommentera

Trodde detta forum var en plattform för att göra uttryck för sin besvikelse över Brynäs insatser, men ack så fel jag hade när det visade sig att 99% bara är rena gnällspikar;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Det är skillnad på gnäll och rena domedagsprofetior. Det är det jag menar med "nyanserad" analys. Har du svårt med definitionen får du slå upp ordet.
Kommentera

70 Rodrigues: Visst får man gnälla, men då får man också vara beredd på att få mothugg. Och vice versa, är man positiv, så får man höra hur naiv och blåögd man är :-)

Kommentera

Zappaholic: Vi vinner inte SM-GULD. Som jag skrev tidigare, i den här gb:n får man inte "gnälla". Brynäs har ju bara otur hela tiden😉
Kommentera

70 Rodrigues: vet inte, tror vi har bra chans att gå långt i ett slutspel. 

Tycker det är tröttsamt att det inte kan vara lite mer nyanserat efter en träningsmatch. Folk får ju böla sig harmynta över en förlust om de vill, men det känns  som det är att överreagera en aaaaaaning...

Kommentera

Zappaholic: Din filur, svara nu på frågan😃
Kommentera

70 Rodrigues: sitter du med säkerhet inne med svaret på din egen fråga så kläm fram det i så fall :-)
Kommentera

Zappaholic: Vinner det här laget SM-GULD,det är ju ändå det som gäller?😃
Kommentera

dAVydov: Tycker vi samlar ihop en namnlista och åker upp till Brynäs kansli och kräver att laget drar sig ur serien. Förlora en träningsmatch, det är för jävligt...och på vilket sätt sen. 

Vi lär lätt få ca 15-20 underskrifter bara från det här forumet...

Så sent som 2012, var det ju en av dessa kunniga läktarcoacher med skrivklåda, som minsann basunerade ut likt trumpeterna vid Jerichos murar, att detta, var det klart sämsta lag Brynäs någonsin ställt på isen. 

Ni kanske ska kalmera er något, era domedagsutropare, innan ni anser säsongen körd ;-)

Kommentera

Clarence: Försök inte...

EDIT: Sorry gubbar, ville inte störa er stora stund. Ni verkar må bäst i nederlag. Jag håller med - laget borde arkebuseras och klubbmärket brännas. Förhoppningsvis är skiten över snart.

Redigerad kommentar

Kommentera

dAVydov: I den här gb:n får man ju aldrig hänga någon, oavsett tid på säsongen😃
Kommentera

dAVydov: Du menar alltså  att detta Brynäs-lag kan vinna SM?
Kommentera

70 Rodrigues: Går inte att hitta exempel på detta forum tyvärr. Men i grova drag går det ut på att inte hänga hela laget verbalt innan säsongen dragit igång.
Kommentera

dAVydov: Hur ser ett nyanserat inlägg ut?
Kommentera

Clarence: Som du resonerar, är det lagen som är bäst under försäsongen som alltid vinner SM-guld?
Kommentera

dAVydov: Som du resonerar, är det då bara Brynäs som blir bättre till serien och inte de som slår dem på försäsongen?
Kommentera

Hoppas fan att ni skämtar med domedagssnacket. Pinsamt att läsa.

Tycker själv självklart inte att det var en bra match från Brynäs, men ni måste fan försöka tänka lite nyanserat ibland ändå.

Fanns ändå en hel del bra indikationer - om TJ lyckas väcka ett par formationer och försvaret överlag är jag inte orolig. Vi är ändå fortfarande i augusti.

Kommentera

Herregud vad han flaxar i mål. Försvaret är uselt som vanligt. Kan inte förstå vad en spelare som sweatt gör i pp, visst han är snabb men verkligen ingen höjdare när det gäller puckbehandling. Olden är en superbesvikelse än så länge. Anderesen ser klenare ut än någonsin, trodde han skulle va en mur men det har han inte visat upp. Försäsong hit och dit....det spelar ingen roll för det är inte mycket som är bra och jag börjar bli orolig. 

Ett plus till tvillingarna dock.

Kommentera

Brynäsgubbe: Förspel eller inte. Det här laget kommer inte hålla. Men som man bäddar får man ligga. Men OK, om man inte har råd bygga ett bättre lag så blir resultatet därefter...
Kommentera

Brynäsgubbe: Lars-Erik Spets varning på Olden, eller?
Kommentera

Två boxplay-mål och tre sent i perioderna, Starky allmänt svajig och Westerholmarna de enda som har riktigt bra fart. Var är Scott, Sweatt, Nordquist, Olden? Sistnämnda fullkomligt osynlig.
Kommentera

« · 1626738 · »