Zappaholic: Det känns mer som en provokation än som ett seriöst tips från din sida. Ingen motivation till ditt tips...
Det finns för många okända faktorer i nuläget för att kunna säga varken bu eller bä. Bland annat så har vi en ny sportchef. Hur kommer han att agera om det blir skador på nyckelspelare eller om man ser att en viss spelartyp, tex en offensiv back saknas? Kommer han att "sitta lugn i båten" eller chansar han med ett höftskott till värvning?
Man får aven komma ihåg att inget lag åker ur den här säsongen så blir det "året då man valde att spara pengar"?
Sen har vi vår ständige sjukstuga Bertilsson, en bra back när han är frisk och skadefri. Men hur ofta händer det? Hur mår Ollas? Hur mycket mörkar Brynäs angånde hans skada och förväntade comeback?
Carl Lejonkräk: Jag tror vi blir topp fyra!
Så, nu har vi stuckit ut hakan...unleash the kraxande olyckskorparna!
Zappaholic: Så vad tror du, topp fyra igen?
Lakers, Frölunda, Färjestad, Luleå, Saik, Brynäs, där har vi nog topp sex men i vilken ordning vet jag inte men jämt lär det bli. Jag gissar på att vi kommer trea i serien.
Pigalle:
o andra som funderat på det, tröjan vi spelade i mot Djurgården var förra årets ET-tröja, Alltså inte den nya.
J-18 träningsmatch : Bif - Luleå 1-4.
Bif hade 8 st -99:or i laget så de gjorde en bra match ändå.
Dackell var däremot inte bra i målet.
Redigerad kommentar
Zappaholic: "men jag vågar påstå att det var också spelarna på isen som bidrog till fiaskot i kvarten, inte bara TJ"
Det är spelarna som spelar, tränarens uppgift är att motivera och leda dem till stordåd. TJs meritlista är inte direkt i uppåtgående och vi får väl se om det hjälper att byta ut en stor del av forwardsuppsättningen mot nya, unga ansikten som kanske lyssnar bättre. Alterntivet är väl en förtroedekris eller att TJ helt enkelt inte är bättre?
EskilstunaLasse: Vi underpresterade av olika anledningar i slutspelet förra säsongen. Under säsongen härjade domedagsprofeterna okontrollerat i forumet. Det skulle minsann bli kvalserien, vänta och se...allt ar uselt, alla borde sparkas.
Vi slutade fyra i grundserien, är det så att du tycker det var ett uselt resultat? Du borde ju tycka att det är förbannat bra av ett lag att bli topp fyra i serien med en så begränsad coach.
Slutspelet gick åt helvete, men jag vågar påstå att det var också spelarna på isen som bidrog till fiaskot i kvarten, inte bara TJ.
Någon mer än jag som tyckte David Westlunds uppåkningar påminde väldigt mycket om Mathias Ekholms?
Pigalle: "Var det inte lite Dick Axelsson anno 2011 på Ponthus W? :)"
Fick nästan lite Edvard Persson vibbar med skånskan där också ;-)
Kan tänka mig hur rådgivarna resonerat, "nu är det SHL grabbar, då gäller det att lägga på sig några kilon":
Redigerad kommentar
Äh, vad gäller Brynäs insats ikväll måste man väl få säga att den inte var bra utan att bli kallad domedagsutropare (oavsett vem det är riktat till). Somliga är oroliga, somliga är det inte. Är det så svårt att förstå det?
Tänka sig att folk tycker olika!
70 Rodrigues: Visst får man gnälla, men då får man också vara beredd på att få mothugg. Och vice versa, är man positiv, så får man höra hur naiv och blåögd man är :-)
70 Rodrigues: vet inte, tror vi har bra chans att gå långt i ett slutspel.
Tycker det är tröttsamt att det inte kan vara lite mer nyanserat efter en träningsmatch. Folk får ju böla sig harmynta över en förlust om de vill, men det känns som det är att överreagera en aaaaaaning...
dAVydov: Tycker vi samlar ihop en namnlista och åker upp till Brynäs kansli och kräver att laget drar sig ur serien. Förlora en träningsmatch, det är för jävligt...och på vilket sätt sen.
Vi lär lätt få ca 15-20 underskrifter bara från det här forumet...
Så sent som 2012, var det ju en av dessa kunniga läktarcoacher med skrivklåda, som minsann basunerade ut likt trumpeterna vid Jerichos murar, att detta, var det klart sämsta lag Brynäs någonsin ställt på isen.
Ni kanske ska kalmera er något, era domedagsutropare, innan ni anser säsongen körd ;-)
Clarence: Försök inte...
EDIT: Sorry gubbar, ville inte störa er stora stund. Ni verkar må bäst i nederlag. Jag håller med - laget borde arkebuseras och klubbmärket brännas. Förhoppningsvis är skiten över snart.
Redigerad kommentar
Hoppas fan att ni skämtar med domedagssnacket. Pinsamt att läsa.
Tycker själv självklart inte att det var en bra match från Brynäs, men ni måste fan försöka tänka lite nyanserat ibland ändå.
Fanns ändå en hel del bra indikationer - om TJ lyckas väcka ett par formationer och försvaret överlag är jag inte orolig. Vi är ändå fortfarande i augusti.
Herregud vad han flaxar i mål. Försvaret är uselt som vanligt. Kan inte förstå vad en spelare som sweatt gör i pp, visst han är snabb men verkligen ingen höjdare när det gäller puckbehandling. Olden är en superbesvikelse än så länge. Anderesen ser klenare ut än någonsin, trodde han skulle va en mur men det har han inte visat upp. Försäsong hit och dit....det spelar ingen roll för det är inte mycket som är bra och jag börjar bli orolig.
Ett plus till tvillingarna dock.
Powerfade:
"inget lag åker ur den här säsongen"
???