1150x200-brynasbanner.jpg

Försäsongsmatcher

« · 1691552 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher

Kopparjimmie:

Börjar brännas

Zanetti på flyget o @kilu88 i Gavlerinken

Det här har man väntat på ett tag

Last workout . Big thanks to and the rest of the boys for a great summer. Back to Sweden tonight to join

Kommentera

Såja, stort tack GD. 
Kommentera

Honken: Ja att skriva på för Modo ökade knappast hans chanser ;-)
Kommentera

Davey_22: Han är forfarande gubbsur för att Brynäs förstörde hans enda chans i livet att vinna ett guld;)
Kommentera

Blir bra med ett elddop direkt i premiären för oss. Inget att förlora och ett bra test. 

Redigerad kommentar

Kommentera

bradberry: Innan Oldens mål tycker jag Modo ägde mycket och var nära mål. Fast när vi hade 3-1 så kom Modos mål helt ologiskt också,vi borde gjort 4-1 i den sekvensen.

Anders Forsberg är ganska märklig. Kanske som jag inbillar mig,men han verkar vara extra sur när det handlar om Brynäs.

Kommentera

bradberry: Fattade inte heller vilken match det var som han såg. Jag tycker att Brynäs ägde matchen i början av andra perioden när 3-1 målet kom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Anders Forsberg anser Modo var både en och två klasser bättre än Bif vid tiden för straffen. Ganska ofta detta pretentiöse drygskåp yttrar sig så...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sondre Olden behövde helt klart det där målet, hoppas det stärker honom. Tycker han var dålig i övrigt även i denna match, rör sig verkligen bedrövligt otajmat och hamnar fel hela tiden. Trodde först han bara behövde släppa loss lite men nu tror jag han behöver särskild coachning i rörelsemönster.

Målet var det klass på, en repris på VM-målet. Man ser ändå tendenser till att han har något extra.

Tänk sen när vi har Ollas, Sweatt och Nordquist intakt. Det finns mer att ta av detta lag...

Dock väldigt synd att Jonas Johansson inte kunnat få någon match. Tror han blir vår etta och slår igenom stort under säsongen.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Fast läs förklaringen. Om han åker ut tre gånger i samma match för ovårdat spel med klubban kanske han äntligen slutar ta såna skitutvisningar.

Jag älskar hans spelstil och intensitet, kan han dra ner på det där vore det utmärkt.

Kommentera

Davey_22: Att Brodins utvisningar hamnar på + kontot känns lite skevt men man skall ju vara positiv.

Kommentera

Hur svårt ska det vara för media att lägga upp highlights på målen? 😤
Kommentera

Någon som vet om det finns highlights av matchen?
Kommentera

Davey_22: Kul med vinst även om Brynäs inte övertygade i spelet i 60 min.

För er som är sugna på mer hockey så sänder Eurosport 2 CHL med gamle brynäsaren Fredrik Warg som expertkommentator :)
Kommentera

Mina plus och minus idag :

+  Bra boxplay (Dacke som skruvat lite?)

+ Sandström visar att han kan täcka upp bra

+ Vinst trots många borta

+ Att Brodin får många utvisningar p g a sitt spel med klubban. BRA. För han måste få bort det ur sitt spel. Alldeles för mycket sånt förra säsongen. I övrigt tycker jag han vart grym idag.

- Ojämn insats över 60 min, dalar och toppar

- Ganska dåligt PP

- Sömning start på matchen, sker för ofta

Kommentera

Zappaholic:

Magiskt ass av Brodin

Olden fri, o tar pucken till o i mål, äntligen...

Kommentera

Rätt resultat hittills och två rätta målskyttar enligt mitt tipp. :) Skönt för Olden.
Kommentera

Sådärja, då har Olden presenterat sig. Sätter säkert 4-2 ensam med Ullmark efter att Modo pressat oss rejält under en längre tid. Märks att de stora zonerna gör det tufft för speciellt forwards i defensiven, dom får jaga mkt och har sen ingen kräm kvar i offensiven.

Kommentera

tjugo8: Psykologiskt viktigt för Olden med att göra mål!
Kommentera

tjugo8: 4-2 Olden
Kommentera

tjugo8: mer positivt: Olden gör mål!! Skönt och viktigt för honom
Kommentera

Sansad:

Håller med om Westlund, Jacobsson är 10 äldre men uselt omdöme i jämförelse

W är heller inte blyg o visar stundtals upp lite finurligheter...

Positivt!

Kommentera

Sansad: Han tar Djoos plats under dennes bortavaro och sedan får nog Sunken se sig petad faktiskt.
Kommentera

Kul att se Westlund som inte verkar ha några behov av att flasha. Spelar väl avvägt med sparsamma medel och utan misstag. Verkar vara en klok och över tid hållbar spelare.
Kommentera

tjugo8: va är det för pajasdomare?
Kommentera

Nån som sett Olden ta pucken till mål under försäsongen...?

Han ser inte bra ut...Oskar Lindblom kan mkt väl ta hans plats...

Kommentera

J F K:

så dumt att ni trodde det...

Kommentera

Jajjen: för några år sedan fanns det absolut dog för den, men vi har bättrat oss avsevärt och jag tycker inte vi längre förtjänar den.
Kommentera

J F K: ...men liknelsen med Grekland är helt åt hvete.
Kommentera

Jajjen: Jodå. Modo har också haft de pengarna. Vi hade mer än så när man blev korkade och trodde att man kunde ta förluster på fem mille per år...
Kommentera

J F K:

HAHAHA !!!

Kommentera

Jajjen: DP reducerar till 3-2. Släkten är värst...
Kommentera

J F K: Svar: Man kan gå back 4 mnkr fem gånger. Sen är pengarna slut. Du vet, dom där som Modo aldrig har.
Kommentera

reven: Du måste vara ekonom... Hur många år kan man budgetera med en förlust på fyra mille? Tycker på på fullaste allvar att det i längden är en hållbar strategi?
Kommentera

Zappaholic: Absolut. Jag hade gärna haft råd med det också. Samtidigt är jag glad för att vi kör ett reningsbad. Vi har en väldigt billig trupp med mycket juniorer, trots att vi alltså gick ekonomiskt plus fiol till skillnad från många andra lag.

Hjälp jajjen upp, för han har nog ramlat i en grop
..
Kommentera

....som sitter stensäkert. 3-1 och i stort sett bara ett lag på isen.

Kommentera

Den som hade friläget ska aldrig lägga straffen...
Kommentera

J F K: Brynäs har ca 20 millar i eget kapital och budgeterade för 4 miljoner i förlust förra säsongen. De höll alltså, i princip, budget. Brynäs är långt från beroende av kommunens bidrag på 500 000kr/år.
Kommentera

....som sitter stensäkert. 3-1 och i stort sett ett lag på isen.

Kommentera

Zappaholic: Brodin hakad i frikläge, straff nu...
Kommentera

J F K: jag personligen tjafsar inte. Ställde bara en fråga. Snyggt med reklamfria ställ, eller hur?
Kommentera

J F K: Jag tänker inte (fortsätta) sparka på en som ligger.
Kommentera

Zappaholic: Vi bygger ett museum. Hur gick det med gymmet??? Ni är så sjukt ute och cyklar om ni nu tjafsar om ekonomi.
Kommentera

MR Bif: Vi har absolut levt över våra tillgångar, men nu har vi en billig trupp och vi går plus ekonomiskt. Det var ett extremt korkat tillfälle att prata om Grekland...
Kommentera

J F K:

hahahaha...!!!

Kommentera

J F K: Sen kan man också sponsras å det grövsta av
kommunen för att bygga ett hockeymuseum...och använda pengarna till annat.
Kommentera

J F K: Nu var det jajjen som började här men du ska nog inte kasta sten i ett glashus!
Kommentera

Jajjen: Du menar Modo som gick plus ifjol är sämre ekonomiskt än Brynäs som backade flera miljoner och som är beroende av kommunens sponsring. Ibland har man väldigt otur när man tänker jajjen...
Kommentera

tjugo8: hahaha det är så awkward när de filmar "experten"
Kommentera

« · 1691552 · »