Brynäs IF

728294 inlägg · 7961 ämnen

Försäsongsmatcher 2013

« · 1585650 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher 2013
Huge:Ja Kilström blir vass med sina 9 ESmål totalt i karriären.;-)
Kommentera

Zappaholic: vem ska göra mål hade du tänkt?
Kommentera

Jösses vad alla drar stora växlar av träningsmatcher. Jag kommer dela er oro när serien dragit igång om inte målskyttet fungerar. Men att måla fan på väggen redan nu känns lite väl onödigt...

Vi får väl se när serien startar och vi har spelat tio omgångar. Fungerar det inte då är inte jag sämre än att erkänna att ni olyckskorpar hade rätt, och vi som ser halvfulla glas istället för halvtomma som ni, hade fel

:-)

Kommentera

Huge: Joråsatt!
Kommentera

Johan Norrström: Vilka då?
Kommentera

Huge:

Vilken professionell inställning de verkar ha.
Kommentera

EskilstunaLasse: Sorry, glömde Gunderson, Kilström av backarna.
Bra skott och kommer att göra en del mål.
Även Enterfeldt får i viss mån äran att tilldelas epitetet "målskytt".
Kommentera

Huge:Är det målskyttar som du har som "tilltänkta"?
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker att vi har en bra spridning på tilltänkta målskyttar med bra skott: Harju, Thuresson, Rödin, Brodin, Nokelainen, Scott, Ollas, för att nämna några.
Visst, vi saknar en naturlig sniper typ Silfverberg eller Holloway, men det gör många andra lag också.
Är inte speciellt orolig för den biten.
Kommentera

Johan Norrström: Precis. Dom fokuserar både på att vinna och att inte förlora.  :-)
Kommentera

Huge:

Så motståndarna fokuserar både på att vinna och på annat? :)
Kommentera

Huge:

Hmm ganska grovt förenklat tycker du inte? :) Men hoppas du har rätt. De borde ju ha skjutit in sig snart hur som helst.
Kommentera

DavyDjoos: Det är väl inte så konstigt ifall motståndarna fokuserat mer på att vinna träningsmatchen?
Ändrar inte på faktum: spelarna skärper sig mer när det gäller poäng i serien, än när det handlar om en ren träningsmatch där fokus oftast ligger på nåt helt annat än att till varje pris vinna matchen.

Kommentera

Huge: Skärpan o fokus var ju verkligen klockren förra säsongen. Vi saknar naturliga snipers, där ligger problemet.
Kommentera

Huge: konstigt att motståndarna oftast har mer skärpa då, även fast de också har försäsong...
Kommentera

70 Rodrigues: Exakt, precis som förra säsongen och alla andra säsonger: inte alls samma skärpa och fokus hos spelarna under försäsong, jämfört med när det blir allvar och spel om poäng.
Nästa fråga.
Kommentera

foppa78:Det är ju bara försäsong. Tre Kronor går inte för full maskin ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:Finnarna leker med Sverige 5-0 nu, skäms :-(
Kommentera

Huge:"Skönt att vi skapar mkt, målen kommer när det blir allvar och den rätta skärpan infinner sig."

Som förra säsongen menar du?

Kommentera

Treklövern1912: "Hur har Golfsäsongen varit ?"

Över förväntan, håller mitt hcp runt 4. Bärgade seriesegern i Sthlmsserien H55 match med minsta möjliga marginal: samma poäng som Wermdö, samma målskillnad och inbördes möten över hela säsongen fick avgöra, där vi gick segrande ur striden med 10.5 - 9.5.
Återstår sista omgången i slagserien där vi ska ta in 7 slag på Lidingö, tufft men inte omöjligt.
Själv då?

Hockeymässigt ser det bra ut, starkt att fälla schweiziska mästarna borta med ett junislag.
Viktigt att försvarsspelet börjar sitta, då får även Rahm den hjälp han mer eller mindre saknat de gånger han fått chansen.
Skönt att vi skapar mkt, målen kommer när det blir allvar och den rätta skärpan infinner sig. Hur man än vrider och vänder på det hela: dom här försäsongsturneringarna genererar aldrig samma tändvätska och fokusering hos spelarna, som det gör när poäng står på spel i serien.

Kommentera

Hur har Brodin sett ut i Czech turneringen?

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk:Du får helt enkelt lära dig att skilja på kritik och att spy galla.

Du verkar inte kunna skilja på det så jag har inga högre frhoppningar om bättring från din sida.

Kommentera

EskilssutnaLasse: fantastiskt inlägg där måste jag säga, en otrolig hyllning till SAIK kan man säga. SAIK förtjänar all upptänklig beröm för vad de åstakommit de senaste åren och man kan inte annat än att bli imponerad men den skit du och andra spyr rakt mot Brynäs är inte befogad. Brynäs har gjort det väldigt bra de senaste åren med flera slutspel och ett guld så att spy galla äver spelare och ledare i Brynäs är helt uppåt väggarna även om det mesta  givetvis alltid kan bli bättre. Fridens lilja säger jag och jag hoppas att du förstår vad jag menar när jag sätter mig på tvären gentemot den negativa kritik som du riktar mmot Brynäs. Sjutton, vi har ju samma blod i ådrorna alla härinne och vi borde dra åt samma håll ju.
Kommentera

EskilstunaLasse: Åh herregud. Orkar inte ens svara. Men vi älskar samma lag så vi får hoppas de gör en grym säsong :)
Kommentera

KevinNa :Man behöver inte vinna 55 matcherför att vara bäst. Jag tycker att SAIKs trackrecord talar för sig själv sedan de kom tillbaka till hockeyns finrum. Tycker inte du det? SEMI, SEMI FINAL, FINAL, SM Guld på deras 5 senaste säsonger...

Visst hänger det på hur laget formeras och så vidare. Men merparten av laget har spelat ihop väldigt länge. Länge nog för att jag ska ha en någon så när grund att göra en bedömning. Det är konstigt att du vänder dig mot min bedömning bara för att jag spår en vidare positiv utkomst medan du inte skriver nåt om de som är hoppfulla.

För det är väl precis vad du gör. HOPPAS. Förväxla inte DINA FÖRHOPPNINGAR med analyserbaserade på MINA VÄRDERINGAR baserade på de kunskaper oh erfarenheter jag har. De må vara ringa i och med att jag inte är nåt annat än en läktarcoach. Men det är fortfarande grunden för MINA åsikter. Jag har haft rätt allt för många gånger i det här skedet hur säsongen slutar för att själv misstro på mina värderingar och slutsatser.

Kommentera

Yoda:Och det har jag gjort menar du? För jag antar att ditt "Kongo Lasse" var riktat mot mig.

Så jag har spytt galla över förlusterna under försäsongen?

Nu är det läge för en förklaring från din sida.

Kommentera

Yoda:

Känns lite som att någon vill igång lite pajkastning igen. Gläd dig åt vinsten istället du.
Kommentera

EskilstunaLasse: Bedömer du lagets chanser enbart på vilka spelare ett lag har på pappret? Man måste ju kolla hur de spelar ihop. Inget lag vinner på att vara bäst på pappret. Det handlar om att få ihop ett spel som passar alla i laget och att de tar sina roller till 100%. Om man bara tittar på pappret så ska ju Skellefteå vinna samtilga 55 matcher i serien då de är bäst på pappret. Elit idrott avgörs på väldigt små marginaler och jag håller med alla om att vi skulle behöva någon mer "målskytt" men man kan inte bara kolla på pappret.
Kommentera

EskilstunaLasse: Känns lite Luleå över säsongens Brynäs tycker jag. Vi saknar bara en Niklas Olausson...låt oss hoppas att Scott och Sweatt blir våra bröder Abbott.
Kommentera

munkas: jag är också mycket skeptisk inför kommande säsong. Men därifrån till att lägga sej att dö redan nu är det ganska långt.
Kommentera

Enaranger:Det kan även bero på en överförfriskad snubbe som räknade skotten ;-)
Kommentera

EskilstunaLasse: sorry missade inlägget om Rahm. Och nej jag drar inga stora växlar av en vinst på försäsongen. Det jag ville ha sagt var att att ett antal skribenter här är väldigt snabba att spy galla efter varje förlust men är väldigt tysta efter en vinst....
Kommentera

Av skottstatistiken att döma, så verkar kvällens match ha varit rena
revolverduellen a la O.K. Corral. Men med tanke på antal mål i matchen
så verkar de flesta skotten ha avfyrats med knallpulverpistoler.
Eller så var det helt enkelt lysande målvaktsspel i båda lagen.
Låt oss hoppas på det senare.
Kommentera

Zappaholic:Jag missförstod ju ditt inlägg... som jag skrev "my bad"
Kommentera

Yoda: Det spelar ingen roll, en sketen seger mot ett skitlag från Bern gör ingen sommar. När serien väl startar kommer magskotten från brunkarbrynäs vina som aldrig förr. På läktarn sitter Basse och Nordan och akupunkterar varandras ljumskar samtidigt som de cashar in 200 lök i månaden. Lite högre upp på läktaren står sportchefen med huvudet så långt ner i golvet att han kan se fundamentet till gavlerinken. På presskonferensen efter matchen uttalar sig Tommy positivt om vissa delar av matchen. Han är dock lite besviken på att laget bara gjorde 1 mål på 48 skott. Men det är bara att jobba på..
Kommentera

EskilstunaLasse: Men snälla...nu var det ju faktiskt du som kommenterade mitt inlägg om försäsongsmatcher. Lite bättre koll får du faktiskt ha.
Kommentera

Yoda:Det fins tydligen de som drar väldigt stora paralleller på en försäsongsmatch i alla fall.

Du kanske skulle ta och trycka upp en T-shirt i samma anda som "Vi är guld".

Sen gjorde jag ett kort inlägg angående att Rahm gjorde 49 räddningar ikväll men den kanske inte räknas?

Kommentera

Zappaholic:Men i och med att jag inte kommentera hur laget presteratpå försäsongen så behöver du inte dra in det i diskussionen över huvetaget.

Det enda jag har kommenterat var min frågeställning om Scott och hans ovilja att ta avslut i de första matcherna. Att han hellre sökte ett svårt pass än att gå på avslut.

Kommentera

EskilstunaLasse: Tror för övrigt inte att jag påstått att just du lägger vikt vid försäsongsresultat...
Kommentera

EskilstunaLasse: Du kanske skulle göra bedömningar utifrån vad du ser på isen, det blir mer trovärdigt då.

Klart det inte spelar någon roll var jag spelat, jag försökte bara nyansera vikten av försäsongsresultat en aning. Tror inte jag lyckades...

Kommentera

Zappaholic: oops! En Brynäs-vinst och inte några kommentarer om detta från varken Rodrigo, Rodríguez gurra eller Kongo-Lasse....
Kommentera

Zappaholic:Om du spelat fotboll på högsta nivå i sverige spelar ingen roll i diskussionen. Jag är realist. Jag gör bedömningar utifrån vad jag ser på pappret. Hur laget spelar på försäsongen rör mig inte i ryggen. Du kan ju leta fram ett inlägg där jag gör det om du vill.

Såhär resonerar jag.

TJ insåg att förra säsongens taktik inte funkade och har därför tänkt om och satsar på en variant av 1-3-1.

Man ska alltså spela tillknäppt i mittzonen och förlita sig på kontringar. Då måste man ha spelare i laget som är vassa målskyttar. Det har inte Brynäs.

Man har förstärkt backsidan en smula vilket är positivt men forwardsidan ser inte bra ut alls.

Kommentera

EskilstunaLasse: Visst kan jag föra en diskussion utan glåpord, även om gnällspik och gamnacke inte är så värst farliga...

Jag är bara så trött på att det ska sågas längs fotknölarna baserat på några försäsongsmatcher. Därför efterlyste jag lite statistik, som kanske skulle nyansera bilden något. Visst har resultaten på försäsongen betydelse, men kanske inte så stor som en del här vill göra gällande.

Jag har spelat fotboll på nästan högsta nivå här i landet. Vi kunde vissa säsonger vinna allt på försäsongen, för att sedan åka ur superettan. Andra säsonger förlorade vi det mesta, men kvalade upp till Allsvenskan.

Pubishåren har suttit där de sitter ett antal år...

Kommentera

Zappaholic:My bad...

Men säsonger avgörs inte under försäsongen. Mycket avgörs tidigare när lagen formeras.

Sundlöv har återigen förlitat sig på skadebenägna och överbetalda spelare.

Kan du föra en diskussion utan en massa glåpord eller har du fått dina första pubishår?

Kommentera

Carl Lejonkräk: Och där bytte vi ämne jävligt snabbt, hur tänktedu nu?
Kommentera

EskilstunaLasse: Jag citerar mig själv:

" Hur har de senaste säsongernas topplag sett ut på försäsongen?"

Så förutom de nämnda lagen SAIK och Brynäs, vad är ett topplag för dig de senaste säsongerna? HV, LHC, FBK, Luleå?

Läs om läs rätt, gamnacke...

Kommentera

tjugo8:Way to go :-)
Kommentera

49 räddningar av Rahm

Redigerad kommentar

Kommentera

Zappaholic:Ja du tog upp den och SAIKs senaste i ditt inlägg...

Skriv om skriv rätt

Kommentera

EskilstunaLasse: Var fan skrev jag att vi bara skulle jämföra med säsongen 2011/2012? Jag gav två exempel, och dessutom poängterade jag även att det kunde vara intressant att se hur topplagen presterat de senaste säsongerna.

Läs om och läs rätt, gnällspik...

Kommentera

« · 1585650 · »