Brynäs IF

728246 inlägg · 7961 ämnen

Försäsongsmatcher 2013

« · 1585500 · » Till forumet

Sv: Försäsongsmatcher 2013

70 Rodrigues:Lika bra att vänja sig vid hedersamma förluster. Har man en effktivitetsprocent på skotten som motsvarar en folköl så vinner man inte många matcher.

Sundlöv måste värva målskyttar annars är vi up shit creek

Redigerad kommentar

Kommentera

munkas:Våra målskyttar vill inte avslöjas sig före seriestarten. Sedan återkommer vi i ärendet lite längre fram då dom som inte får plats i NHL kommer tillbaks.

Redigerad kommentar

Kommentera

EskilstunaLasse:Såg du matchen ?
Kommentera

Treklövern1912:

Ja vissa har ju mörkat sitt målsinne i flera säsonger nu. Men i höst ja då kommer vi minsann få se på andra bullar.
Kommentera

Johan Norrström: Du har så rätt så rätt.
Kommentera

Jag tycker att Brynäs får vara lite prestiglösa nu och kolla på
varifrån och hur, till exempel Frölunda och Luleå gör sina mål.
De tycks ju vara riktigt effektiva.

Skapar de lagen fler klara målchanser?
Hur gör de för att skapa klarare målchanser än oss?
Vad måste vi i så fall ändra på för att skapa lika klara målchanser?

Eller är det bara så att de är bättre på att ta vara på chanserna?
Varför i så fall?
Vad måste vi förbättra för att ta vara på målchanserna lika bra som dem?

Är det avsluten det är fel på, eller är det sista passningen som
inte håller tillräcklig kvalitet så att den som avslutar får ett
för svårt läge?

Det håller inte att ha en måleffektivitet på 3-5 procent.
Minst 7-8 måste det vara, och helst 9-11 procent.

Vi måste också se till att hålla nere målen bakåt till max 2,
i så många matcher som möjligt. Och absolut inte släppa in
mål i numerära överlägen. I serien är det ett stort "no no".
Kommentera

För att så något positivt på måltorkan.
Än så länge har inte Sweatt sumpat några målchanser.

Det ska onekligen bli intressant att se om han har sån fart
på skridskorna som vissa har sagt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Treklövern1912:Nej, jag har sett statsen vilka inte vittnar om nån vidare effektivitet.

Sluta stoppa huvudet i sanden och ljug för dig själv. Det finns allt för många likhetstecken med förra säsongens Timrå i det här lagbygget.

Kommentera

Brynäs porslin if!!!
Kommentera

45 skott, 2 mål...

Varför är det bara supportrar som kunnat räkna ut detta på förhand? Årets värvningsstrategi måste ifrågasättas...
Kommentera

bradberry: Japp och det är inte första gången detta hänt att brynäs måste ha ca 45 skott för att göra 2 mål! Sundlöv måste bort!!!
Kommentera

EskilstunaLasse: Det lossnar säkert snart, helt uppenbart att de flesta brynässpelarna går på halvfart än så länge. Brynäs blir definitivt att räkna med när serien börjar och målskyttet är jag inte ett dugg oroad över.
Kommentera

Carl Lejonkräk:På vad bygger du detta? Vilka i laget har produverat förr? Harju och vem mer?

Det låter mer som en förhoppning från din sida än något annat.

Kommentera

Carl Lejonkräk: De har ju gått på halvfart sedan jul!
Kommentera

Carl Lejonkräk: Sluta med att "vissa Brynäsare går på halvfart". Kvalificerat skitsnack om du ursäktar! Varför skulle Brynäs av alla lag välja att köra på halvfart under försäsongen...? Obegripligt resonemang...
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Låter som ett slitet Sundlövmantra det där. :) Snart lossnar det, snart lossnar det, ja snart lossnar det nog.
Kommentera

"Jag tränade lite med Brynäs tidigare i somras men känner att det är bäst på egen hand..." (J. Silfverberg)

Hm... Säger det något om Brynäs träningskvalitet? Eller gör det inte det...?
Kommentera

bradberry: De vilar sig i form. :) Det tar tid att återhämta sig efter skadeuppehåll och operationer. Snart gör Sweatt tummen upp och då löser sig allt.
Kommentera

bradberry: "Hm... Säger det något om Brynäs träningskvalitet? Eller gör det inte det...?"

behöver ju inte på nått sätt betyda att det är dåligt,
bara att de skiljer sig från den träning han e van med i Anaheim.
Kommentera

bradberry: Björklöven slog Modo till exempel
Kommentera

Sheena Punkrocker:

Någon större erfarnhet av Anaheims träningsmetoder har han väl inte? :)
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Och det beror på att Modo också går på halvfart under uppbyggnadsfasen inför seriestarten? Brukar inte försäsong innebära att man gör precis tvärtom? Att man ska träna extra hårt?
Kommentera

Johan Norrström: Man kan ju träna ner sig ;-)

Kommentera

Johan Norrström: eller på är Löven riktigt bra, Alexander Sundström är ju stora stjärnan där nu när Lavander är skadad.
Kommentera

Treklövern1912:

Vilket var lite av poängen. Det är ju som sagt inte så troligt att man går på halvfart nu när detaljerna inför säsongen ska gnuggas.
Kommentera

Ordern från Anaheim Ducks ledning inför träningslägret som börjar 11 september är tydlig: "Kom väl förberedd – och inte skadad".

Usch! Hårda krav.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Lavander har ju förra försäsongen i bagaget... Sundström var väl relativt skadedrabbad under Brynästiden också? ;)
Kommentera

Tycker diskussionen gällande försäsongen skulle vara mer konstruktiv om man hade klart för sig lite statistik när man diskuterar. Hur såg Brynäs försäsong ut 2011/2012? Hur såg SAIK:s ut förra säsongen? Hur har de senaste säsongernas topplag sett ut på försäsongen?

Själv har jag ingen aning, har heller inte så mycket massa tid att titta och jämföra. Finns det ingen statistiknörd ibland oss som kan upplysa oss andra? :-)

Kommentera

Zappaholic:Så mn ska barajämföra med säsongen 2011/2012

Ala vet ju vad SM guldet berodde på. Det stvas Silfverberg och en formtoppad Svedberg i kassen.

Gör istället jämförelser med säsonger där vi haft liknande spelarmateriel. En trupp med arbetare men ingen riktigt vass offensiv spelare.

Kommentera

Har vi fått ännu en skada?

Dennis Persson verkar inte finnas ombytt till kvällens match.
Allt enligt European Trophys hemsida.

I rapporteringen där från gårdagens match såg jag att Löf spelade
efter ett tag, fastän han var uppsatt som sjunde back.
Var det Persson som utgick då?
Kommentera

1-0 Bern :-(
Kommentera

foppa78: Tyvärr så verkar Sundlöv jobba mer på lunchbuffen än lagbygget. Ingen här på hockeysnack kan vara nöjda med jobbet han gör/gjort för årets BIF... Tyvärr tror jag årets fuskbygge leder till en kvalplats.
Kommentera

1-1 Rödin
Kommentera

Rossa: Hahaha jo det finns dom som hyllar allt Sundlöv gör här inne!
Kommentera

foppa78:Det är för att de tror att de hjälper Brynäs genom att iinte ställa krav. Sen komer bortförklaringarna och deras gamla mantran om ekonomi, otur och allt det där när det visar sig att truppen inte räckt till.

Men detär ganska enkel matte. Det behövs runt 100 mål gjorda för att vara med i matchen om slutspel. Säg att Harju gör en fullt godkänd säsong och gör 20.

Vilka ska göra de resterande 80+ ??

Kommentera

EskilstunaLasse: Då räcker det med att 20 andra gör 5 mål var. Några kommer göra färre mål och andra kommer göra mer än 5.
Kommentera

KevinNa : Vi får se...jag är skeptisk i alla fall.
Kommentera

KevinNa : Förra säsongen var det 7 spelare som gjorde fler än fem mål. Varav 3 av dessa inte är kvar. Järnkrok, Lindholm och Widing...
Kommentera

EskilstunaLasse: Scott och Sweatt gör ju 30 mål var såklart.
Kommentera

EskilstunaLasse: Snittar vi 2 mål per match så gör vi 110. Att vi gör 2 framåt känns inte som en omöjlighet direkt i mina ögon. Men visst, vore skönt med en till målskytt i laget som kan göra runt 20 baljor iaf.
Kommentera

KevinNa :Vilket gör att vi inte får släppa in mer än ett i snitt per match om vi ska vinna..

Har du inte lärt dig nånting av alla säsonger som Sundlöv varit kock åt soppan Brynäs? Visst ETT Sm guld. men resten?

Kommentera

EskilstunaLasse: bäst är ju att helt enkelt vänta och se hur det går, kanske det går riktigt bra i vinter för Brynäs. Sen när det gnälls så otroligt på Brynäs trupp så vore det kanske på sin plats att faktiskt jämföra med konkurrenterna istället för att jämföra med tidigare upplagor av Brynäs.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Och din jämförelse låg i a Modo fick däng av Björklövensåg jag.

Mästerligt ;-)

Kommentera

Rossa:

Jag har väldigt svårt att styra mina känslor , måste tygla mig lite ,

Är så satans less på denna Sundlöv för det är ett djävla skämt att han ska få fortätta med  sin satans lek med detta klassiska lag , det gör ont för nu har vi sett detta under flera år och han får fortsätta , jag bublar över av ilska snart , Hur länge ska detta få fortgår ? fuskbygge !!! det är ett snällt ord , Han satt för några månader sen  å lovade igen spets tillåt mig le , han ljuger åter för oss alla som älskar detta lag ,  . I slutet på mars nästa år kommer han åter att sjukskriva sig när laget han skulle bygga spelar kvalserie , det har han ju gjort förut ,

Har nu fölgt Brynäs IF sen tidigt 70tal men frustrationen bara växer , det gör ont i min själ , ,

Roger Ehrngren

Kommentera

Carl Lejonkräk: Men Holy shit, är du ens med i matchen. Det har ju jämförts med både motståndare o tidigare Brynäslag hur mycket som helst. Dax att plocka bort skygglapparna nu ;-)
Kommentera

EskilstunaLasse: Absolut, men jag räknade bara på snittet. Vi kan väl vinna med 4-3 vissa matcher och torska med 4-0 osv... Helt onödigt att spekulera i men jag har ändå en positiv känsla inför säsongen.
Kommentera

70 Rodrigues: Om jag har skygglappar så har vissa pessimisstlappar. Hur det än jämförs så kommer ni ju fram till samma sak. Alla som värvas till andra klubbar är kanon medans Brynäs nyförvärv är skit. Sundlöv har tur om han värvar bra och är kass om han värvar någon som inte lyckas i laget. Till och med det senaste guldet lyckas ni ju snacka bort och hänvisar till tur.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Så det är att vara pessimist av att ha tagit lärdom av 95% av Sundlövs "arbete" med lagbygget?

I början hade han lite "slack" på grund av ekonomin. Det har han inte längre...

Kommentera

Carl Lejonkräk: om vi tänker lagen som Brynäs antagligen kommer få kämpa mot när det gäller tabellplacering så är det rätt solklart att Brynäs har värvat sämst, iallafall när det gäller potentiella målgörare och poängproducenter. Modo har värvat både Hensick och Tambellini, Växjö har värvat Rakshani och Armstrong. Det är väl bara Frölunda som inte värvat något starkt offensivt kort men dom tappade inte sina två offensivt bästa spelare till denna säsongen heller.

Sen behöver vi inte ens prata om HV, Linköping, Skellefteå och Luleå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kanske det lossnar för Rödin nu. 2 mål i kväll, och blev vald till matchens second star igår.

Kommentera

« · 1585500 · »