EskilstunaLasse: Var fan skrev jag att vi bara skulle jämföra med säsongen 2011/2012? Jag gav två exempel, och dessutom poängterade jag även att det kunde vara intressant att se hur topplagen presterat de senaste säsongerna.
Läs om och läs rätt, gnällspik...
Zappaholic:Ja du tog upp den och SAIKs senaste i ditt inlägg...
Skriv om skriv rätt
EskilstunaLasse: Jag citerar mig själv:
" Hur har de senaste säsongernas topplag sett ut på försäsongen?"
Så förutom de nämnda lagen SAIK och Brynäs, vad är ett topplag för dig de senaste säsongerna? HV, LHC, FBK, Luleå?
Läs om läs rätt, gamnacke...
Zappaholic:My bad...
Men säsonger avgörs inte under försäsongen. Mycket avgörs tidigare när lagen formeras.
Sundlöv har återigen förlitat sig på skadebenägna och överbetalda spelare.
Kan du föra en diskussion utan en massa glåpord eller har du fått dina första pubishår?
EskilstunaLasse: Visst kan jag föra en diskussion utan glåpord, även om gnällspik och gamnacke inte är så värst farliga...
Jag är bara så trött på att det ska sågas längs fotknölarna baserat på några försäsongsmatcher. Därför efterlyste jag lite statistik, som kanske skulle nyansera bilden något. Visst har resultaten på försäsongen betydelse, men kanske inte så stor som en del här vill göra gällande.
Jag har spelat fotboll på nästan högsta nivå här i landet. Vi kunde vissa säsonger vinna allt på försäsongen, för att sedan åka ur superettan. Andra säsonger förlorade vi det mesta, men kvalade upp till Allsvenskan.
Pubishåren har suttit där de sitter ett antal år...
Zappaholic:Om du spelat fotboll på högsta nivå i sverige spelar ingen roll i diskussionen. Jag är realist. Jag gör bedömningar utifrån vad jag ser på pappret. Hur laget spelar på försäsongen rör mig inte i ryggen. Du kan ju leta fram ett inlägg där jag gör det om du vill.
Såhär resonerar jag.
TJ insåg att förra säsongens taktik inte funkade och har därför tänkt om och satsar på en variant av 1-3-1.
Man ska alltså spela tillknäppt i mittzonen och förlita sig på kontringar. Då måste man ha spelare i laget som är vassa målskyttar. Det har inte Brynäs.
Man har förstärkt backsidan en smula vilket är positivt men forwardsidan ser inte bra ut alls.
EskilstunaLasse: Du kanske skulle göra bedömningar utifrån vad du ser på isen, det blir mer trovärdigt då.
Klart det inte spelar någon roll var jag spelat, jag försökte bara nyansera vikten av försäsongsresultat en aning. Tror inte jag lyckades...
Zappaholic:Men i och med att jag inte kommentera hur laget presteratpå försäsongen så behöver du inte dra in det i diskussionen över huvetaget.
Det enda jag har kommenterat var min frågeställning om Scott och hans ovilja att ta avslut i de första matcherna. Att han hellre sökte ett svårt pass än att gå på avslut.
Yoda:Det fins tydligen de som drar väldigt stora paralleller på en försäsongsmatch i alla fall.
Du kanske skulle ta och trycka upp en T-shirt i samma anda som "Vi är guld".
Sen gjorde jag ett kort inlägg angående att Rahm gjorde 49 räddningar ikväll men den kanske inte räknas?
Yoda:Och det har jag gjort menar du? För jag antar att ditt "Kongo Lasse" var riktat mot mig.
Så jag har spytt galla över förlusterna under försäsongen?
Nu är det läge för en förklaring från din sida.
KevinNa :Man behöver inte vinna 55 matcherför att vara bäst. Jag tycker att SAIKs trackrecord talar för sig själv sedan de kom tillbaka till hockeyns finrum. Tycker inte du det? SEMI, SEMI FINAL, FINAL, SM Guld på deras 5 senaste säsonger...
Visst hänger det på hur laget formeras och så vidare. Men merparten av laget har spelat ihop väldigt länge. Länge nog för att jag ska ha en någon så när grund att göra en bedömning. Det är konstigt att du vänder dig mot min bedömning bara för att jag spår en vidare positiv utkomst medan du inte skriver nåt om de som är hoppfulla.
För det är väl precis vad du gör. HOPPAS. Förväxla inte DINA FÖRHOPPNINGAR med analyserbaserade på MINA VÄRDERINGAR baserade på de kunskaper oh erfarenheter jag har. De må vara ringa i och med att jag inte är nåt annat än en läktarcoach. Men det är fortfarande grunden för MINA åsikter. Jag har haft rätt allt för många gånger i det här skedet hur säsongen slutar för att själv misstro på mina värderingar och slutsatser.
Carl Lejonkräk:Du får helt enkelt lära dig att skilja på kritik och att spy galla.
Du verkar inte kunna skilja på det så jag har inga högre frhoppningar om bättring från din sida.
Redigerad kommentar
Treklövern1912: "Hur har Golfsäsongen varit ?"
Över förväntan, håller mitt hcp runt 4. Bärgade seriesegern i Sthlmsserien H55 match med minsta möjliga marginal: samma poäng som Wermdö, samma målskillnad och inbördes möten över hela säsongen fick avgöra, där vi gick segrande ur striden med 10.5 - 9.5.
Återstår sista omgången i slagserien där vi ska ta in 7 slag på Lidingö, tufft men inte omöjligt.
Själv då?
Hockeymässigt ser det bra ut, starkt att fälla schweiziska mästarna borta med ett junislag.
Viktigt att försvarsspelet börjar sitta, då får även Rahm den hjälp han mer eller mindre saknat de gånger han fått chansen.
Skönt att vi skapar mkt, målen kommer när det blir allvar och den rätta skärpan infinner sig. Hur man än vrider och vänder på det hela: dom här försäsongsturneringarna genererar aldrig samma tändvätska och fokusering hos spelarna, som det gör när poäng står på spel i serien.
Huge:"Skönt att vi skapar mkt, målen kommer när det blir allvar och den rätta skärpan infinner sig."
Som förra säsongen menar du?
Jösses vad alla drar stora växlar av träningsmatcher. Jag kommer dela er oro när serien dragit igång om inte målskyttet fungerar. Men att måla fan på väggen redan nu känns lite väl onödigt...
Vi får väl se när serien startar och vi har spelat tio omgångar. Fungerar det inte då är inte jag sämre än att erkänna att ni olyckskorpar hade rätt, och vi som ser halvfulla glas istället för halvtomma som ni, hade fel
:-)
Wesley:
Vinst med 2-1. Alla 2 Brynäsmål av Anton.