Brynäs IF

723250 inlägg · 7955 ämnen

FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

1568740 · » Till forumet


Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Carl Lejonkräk: Båda du nämner är iallafall bättre än Lauritz. Det räcker för att Lauritz ska få sitta på bänken.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Gurra88: Inte är Wännström eller Martin Johansson mårlfarligare i alla fall. Det jag saknar finns inte i truppen tyvärr,
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Carl Lejonkräk: Det är ju precis det han är så dålig på.. Hur många frilägen tror du vi har råd med mot ett lag som Skellefteå? Eller hur målfarlig tycker du att han är? Är det hans fruktade skott som du saknade igår?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Tväst: Härligt :-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

70 Rodrigues:

Haha... försvarsadvokat.... jojo. Då e d väl så att du är bättre åklagare än jag är försvarare.

Om jag får din mailadress så kan jag skicka en blink varje gång nåt dylikt missas igen..... tror t.o.m. Silfver har gjort liknande missar.... men det vet nog du bättre ;-)

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Jo man saknar ju en Bissett eller en Silverberg eller en Ove Molin eller kanska alla dom :-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Carl Lejonkräk: Säg så här, det missas alldeles för jävla mycket för att vi ska ha en chans mot Skellefteå, vi måste sätta dom få chanser vi blir serverade.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Hahaha men var inte Järnkroks "målmiss" värre?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Tväst: Har spelat hockey i 20 år, en sådan miss gör man inte. Frågor på det Herr försvarsadvokat?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

70 Rodrigues:

Han får pucken väldigt snabbt..... ett par decimeter framför målvakten.... han kan skjuta direkt eller försöka med en dragning.

Den som inte ser svårigheten i den situationen har antagligen aldrig spelat så mycket bollspel annat än hemma på bakgården.

Har han tur ramlar pucken in i nåt litet mellanrum.... annars är målisen i vägen..... ganska enkelt..... om man inte bestämt sig i förväg.

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Gurra88: Jo Lautitzen är ett riskmoment i och med att han spelar med små marginaler men när vi behöver forchera framås så kan han vara en tillgång.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Zappaholic: Ta't lugnt nu allihop, tills chefen kommer hem.
Jag har koll på er, bara så ni vet..... :-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Carl Lejonkräk: Lauritz är ju också ett bättre alternativ om man vill ge motståndarna fler chanser
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Tväst: Nä du, Nordan har nog inte så många fans. Du tycker inte att han borde ha satt den solklara chansen eller?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Tväst: Nu var ju Nordans avslut riktigt dåligt men han fick iofs pucken lite för nära målvakten tycker ändå att man kan kräva ett bättre avslut där.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

70 Rodrigues:

"Hur Nordan kunde missa igår är helt jävla otroligt"

Javisst är det oootroligt konstigt..... du har aldrig sett straffavgöranden som blir rena maratonduellen för att målisarna tar rubbet??

.... men, hur var de nu.... du tillhör kanske inte Nordans största fans?

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

70 Rodrigues: Johansson och Wännström är kanske de hetaste kandidaterna till att sno Lauritzens plats  men att TJ har gjort fel påstår jag inte. Jag ser bara att vi blev nollade och inte hade mycket att komma med i kvart ett och Lauritzen kan vara en faktor om vi behöver mer offensiv. Jag tror att han kommer att få chansen längre fram i serien om vi inte vinner match två i alla fall.

Trisst som fan med Granis för han vill jag verkligen se i slutspelet.....

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Carl Lejonkräk: Han platsar ju inte ens på bänken, han är rökt i klubben!
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Skellefteå ;-)
Uppladdat:

450x300-skellefte.jpgskellefte.jpg

Kommentera


Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Carl Lejonkräk:"Granströms bör ju vara spelklar snart och Lautitzen kan bli en injektion. Kandidater till att ta Lauritzens plats på bänken finns det gott om."

Granström blir inte av med sin huvudvärk, så det tar nog ett tag innan han är tillbaka :-( Vilka är kandidaterna till att ta Lauritzens plats på bänken, tycker du att TJ gör fel som bänkar Lauritzen?

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Granströms bör ju vara spelklar snart och Lautitzen kan bli en injektion. Kandidater till att ta Lauritzens plats på bänken finns det gott om.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Jacobsson är tänd som fan, och går in i en tackling, tyvärr är Bellmere inte puckförare och är verkligen inte beredd på tacklingen, avstnägning 4 matcher plus 2 matcher böter tror jag på.  SKulle Belmere haft pucken skulle det nog bara varit 1-2 matcher. 


hehe riktigt rolig video om hitler ^^

Skulle vi fått in en puck i början av matchen skulle det säkerligen sätt annorlunda ut, spela lika defensivt igen och UTNYTTJA målchanserna så kan vi vinna... 
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Huss: Hade Jacobsson spelat i Leksand så hade han klarat sig från straff och Bellmere blivit avstängd för filmning ;-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

70 Rodrigues:

Undrar vad Adolf tycker om Sören dömer match 2? Väntar med spänning på fortsättningen ;^^

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Intressant :-)
Kommentera



Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Zappaholic: Nils Dacke är död :-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Dackell är väl inte död heller?
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Carl Lejonkräk: Granström har en hjärnskakning. Lauritzen har inte varit kreativ sedan Dacke dog, det finns ju en anledning till att han är bänkad. 
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
brynäs08: Kanske dax för Lauritzen och Granström nästa match, vi behöver tyngd och kreativitet.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues:Ta det:)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Zappaholic: Du menar försöker logga in igen ;-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Zappaholic: Jag, Huge o Gurra hade ju varit perfekt :-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: kliv fram nu och tag i moderatorjobbet här i Brynäsboken. Tänk vilken skön överraskning för Huge när han återvänder från Spanien. Du kan ju sitta med mysribba ända tills Huge loggar in igen :-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Jo, det var ju den lilla detaljen då....  ;-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Huss: Kontra blir nog skitbra, men då måste vi sätta chanserna, effektiviteten är ju beklämmande dålig :-( 
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
brynäs08: Vi var inte helt borta igår. Med en bra effektivitet hade vi gjort match av det igår. Skott och puckinnehav överlägset till SAIK men i klara chanser var det bara en liten fördel för hemmalaget. Med en bättre effektivitet hade det blivit en målvaktsmatch av det och jag tycker Honken såg vass ut så länge det var match och vi hade ett försvarsspel värt namnet.

Att det rinner iväg till 5-0 är synd för det mentala spelet. Matchen imorgon blir avgörande för fortsättningen.
Kommentera


Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Önska kan man alltid göra, men det vara bara att se på hur det såg ut när vi hade PP. Svårt att få långa anfall mot ett lag som arbetar så. Det känns som vår enda chans är att kontra sönder dem.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Huss: Vi måste få längre anfall, vi gör inga mål i egen zon och effektiviteten måste bli bättre. Hur Nordan kunde missa igår är helt jävla otroligt.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

70 Rodrigues: Fast öppna sig för SAIK är livsfarligt, klart att de måste chansa nu men då kan det lika väl bli riktigt stora siffror i baken.
Säsongens sista match på måndag, skall bli jäkligt kul att vara på plats ändå! Nästa säsong, då jäklar !!

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Zzz: Någon gladhockey kommer dom inte att fixa men lite mer offensivt vore på sin plats ;-)
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Detkommer säkert bli lite öppnare, men räkna inte med någon gladhockey från Brynäs sida.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Zzz: Vi spelar hemma imorgon, så lika defensivt som igår vill jag inte se det.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
brynäs08: Så är det, men man gör allt man kan för att försöka få någon spänning i det här =).

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
70 Rodrigues: Hade vi haft lag för att spela offensivt så visst, men som laget är nu gör man nog bäst i att backa hem och kontra. Vill inte att forwards kliver upp för högt och lämnar en lucka till backarna där Skellefteå kan komma med fart.
Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars

Zzz: Jag håller med dig om att Brynäs som lag gjorde en fantastisk kämparinstas i två perioder.

Men, faktum kvarstår. 42-14 i skott, 5-0 till skellefteå. Jag anser att norrlands AIK är otroligt mycket bättre på alla nivåer. Det är bara att lyfta på hatten. De är fan så mycket bättre än oss.

Allt annat än 4-0 i matcher vore märkligt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: FÖRSTA KVART 2013, SAIK-BRYNÄS 12 mars
Zzz: Imorgon så måste vi spela mer offensivt, det håller inte att lalla med Lasse Falk hockey.
Kommentera

1568740 · »