Brynäs IF

723315 inlägg · 7955 ämnen

Första målet.

« · 482235 · » Till forumet


Sv: Första målet.
rafalski: Om nu Sundlöv lyckas hitta något/några nyförvärv så kommer det tyvärr inte att räcka till slutspel ändå, han har redan bränt slutspelschanserna genom att inte förstärka vid senaste fönstret.Nu är de operation"undvika kvalserien" som gäller.
Kommentera

Sv: Första målet.
rafalski: Nä, normalt sett brukar man ju rycka upp sig rejält efter en mindre bra insats. Jag såg matchen däruppe och Luleå var betydligt hetare än Modo, vilket också gav resultat.
Det gäller för oss att spela likadant som senast däruppe: täta bakåt och satsa på spelvändningar. Det går inte att försöka spela ut ett lag som Modo. Då blir det som det stundtals var mot Frölunda: mkt byte av chanser, och det gynnar definitivt inte oss.
Nu gäller det att göra som i golf, när man vill hålla koncentrationen uppe på det slag man skall göra, och inte blicka för mkt framåt och tänka på vad som eventuellt kan hända: ta match för match, i golf slag för slag, samt dela in matcherna i små perioder (byten), där det gäller att vinna varje byte.
Plus att hoppas på första målet denna gång... :-)
Kommentera

Sv: Första målet.
70 Rodrigues: Vi kan vara lugna att så kommer bli fallet, skillnaden mellan det Luleå jag såg igår jämfört med Brynäs är milsvidd i Luleåfavör. Vette fan om det räcker med förstärkningar för att undvika kvalseriespel, men om vi vill tillbaka så måste det förstärkas ordentligt. Fan vad less man är på detta loosergäng, säsong efter säsong med psykbryt. Kanske vore bäst om dom åkte ur och fick starta om. Risken är nog att dom aldrig isåfall kommer tillbaka till elitserien, depp, depp.....
Kommentera

Sv: Första målet.
rafalski: Enligt Kent Forsberg så kommer Brynäs att få sota för MoDos dåliga insats igår!!
Kommentera

Sv: Första målet.
Huge: Någon lite negativ gen i min kropp är övertygad om att det INTE kommer upprepas mot Brynäs, virrigt försvarspel, 2+2+10 på Foppa=revanchlust, jag undrar vilket lag som kommer få lida för det här, hmm...... Luleå lär knappast bli räddningsplanka åt oss, dom har bredare trupp och har visat starka upphämtningar i tredjeperioderna. Nä nu känns det som en ända bottenlöst mörker. HV, SSK seglar ifrån och Luleå kommer att ta de poäng som behövs på hemmaplan.
Kommentera

Sv: Första målet.
GävleLasse: Nog såg det bättre ut iaf, men truppen var även då tunn o skadekänslig!!
Kommentera

Sv: Första målet.
70 Rodrigues: Jag håller med. Detta är väl i grund och botten frukten av den ruttna administrationen av Brynäs som varit de senaste åren. Som tur är så är ju detta på bättringsvägen men som det ser ut så fortsätter baksmällan även den här säsongen. Det kanske vore dags att anställa lite mer kunnigt folk som tex nya scouter och förstärka på reklamsidan?

Det såg ju så bra ut innan NHL strejken kom...
Kommentera

Sv: Första målet.
Jompe: Visserigen kan inte Sundlöv göra något åt skadorna, men han hade fan kunnat sett till att vi har en bredd trupp, så laget hade kunnat prestera o orka trots 3-4 skador!!
Kommentera

Sv: Första målet.
...och som om inte det var nog ser skadesituationen mycket oroande ut just nu, se länk.
Kommentera

Sv: Första målet.
Alla: Vi är på kvalplats. Nuff said.
Kommentera

Sv: Första målet.
prosten: :-)) Är faktiskt sjukskriven för dagen: ärr på hornhinnan med infektion som följd. Inte blind mao, men ganska nära.... :-)

Fast sambandet mellan blindhet och nackspärr har jag svårt att se... :-)

Gonatt. Skall drömma om 9-10:e plats....
Kommentera

Sv: Första målet.
Huge:

Här kommer den blinda supporterns normala matchdag:

Vaknar kl 0700, loggar in på HS för att se om några supporters under natten kommit med kritiska kommentarer mot laget eller ledningen.
Jippiiiii!. Flera kritiska inlägg under hela natten. Vad göra?
Leta i "Mina dokument"-filen och fram med det förtryckta mothugg som alltid ligger redo vid nödfall. Skicka som inlägg.
Läser GD på webben och konstaterar att Pucken går hårt åt ledning och lag.
Det ska naturligtvis bekämpas med alla medel.
Frukost: ett hårdkokt (n)egg och en tallrik galla.
Slötittar på HS för att se om det finns ngt kritiskt inlägg att hugga på.
Napp direkt!
Ngn tycker att det "inte ser så ljust ut och att det blir svårt att undvika kval."
Hur fan kan man understå sig att ha sådana tankar här på sidan. Alldeles för negativt.
Det vet väl alla blinda att det inte finns några som helst problem i klubben. Idiot!
Dags för match framför datorn via Hockeylive.
Nedsläpp och avblåsning för icing efter 11 sekunder: "Kanonlir!!!"
Brynäs släpper in 0-1:  "Turmål...."
Brynäs släpper in 0-2:  "Blixten kan tydligen slå ner 2 ggr på samma ställe..."
Brynäs släpper in 0-3 med 10 sek kvar: "Ger mig fan på att dom vänder det här..."
Förlust med 0-3:  "Ähh det är lungt...nästa match då...!!!!

Dags att sova. Först smörja in sig med Tigerbalsam: det är jobbigt att vara blind. Nackspärr gör ont....
Somnar in och drömmer om stundande slutspel....   ZZZzzzzz
Kommentera

Sv: Första målet.
munkas:
Nu har du ju beskrivit en normalsupporters matchdag.
Här kommer gamnackens normala matchdag:

Vaknar kl 0700, loggar in på HS för att se om några själsfränder under natten lyckats såga ngn/några i laget eller ledningen.
Fan också. Inte ett negativt inlägg under hela natten. Vad göra?
Leta i "Mina dokument"-filen och fram med det förtryckta neggoinlägget som alltid ligger redo vid nödfall. Skicka som inlägg.
Läser GD på webben och konstaterar att Pucken går hårt åt ledning och lag.
Firas med en tänd Havanna och en cognac.
Frukost: ett hårdkokt (n)egg och en tallrik galla.
Slötittar på HS för att se om det finns ngt positivt inlägg att hugga på.
Napp direkt!
Ngn tycker att det "inte ser så ljust ut men än finns chansen att undvika kval."
Hur fan kan man understå sig att ha sådana tankar här på sidan. Alldeles för positivt.
Det vet väl alla gamnackar att det har varit kört från start. Idiot!
Dags för match framför datorn via Hockeylive.
Nedsläpp och avblåsning för icing efter 11 sekunder: "Djävla skitlag!!!"
Brynäs gör 1-0: "Turmål...."
Brynäs gör 2-0: "Blixten kan tydligen slå ner 2 ggr på samma ställe..."
Brynäs gör 3-0 med 10 sek kvar: "Ger mig fan på att dom tappar det här..."
Vinst med 3-0: "Vad var det jag sa...Brynääääässss Go!!!!!

Dags att sova. Först smörja in sig med Tigerbalsam: det är jobbigt att vara gamnacke. Nackspärr gör ont....
Somnar in och drömmer om stundande kvalspel.... ZZZzzzzz
Kommentera

Sv: Första målet.
Metal Guru: Du tänker på Likit Anderson.
Kommentera

Sv: Första målet.
Metal Guru: Han ska spela tillsammans med Ove Myling och Jakob Mörklack.
Kommentera

Sv: Första målet.
Metal Guru: Liket Andersson låter bättre...
Kommentera

Sv: Första målet.
Metal Guru: Likit tror jag .
Kommentera

Sv: Första målet.
Metal Guru: Likit Andersson, nuförtiden i Bakersfield Condors har jag för mig.
Kommentera

Sv: Första målet.
munkas:
den hete thai-killen från göteborg då? vad hette han?
nåt andersson-namn?
Kommentera

Sv: Första målet.
Metal Guru: Förresten glömde du nämna allas vår Elias i din berättelse. Han är ju ständigt aktuell. Visste du inte det?
Kommentera

Sv: Första målet.
munkas:
härligt! ;0)
Kommentera

Sv: Första målet.
Danne66: "Blir bara så jävla trött på Modo som spelar den sämsta hockey jag sett på bra länge - MOT LULEÅ!"

Motivation slår klass. Slut på analys nr 2. :-)
Kommentera

Sv: Första målet.
Metal Guru: Hehe, ja fast det där du beskriver är ju en onsdag.
Om du vill veta vilka spelare Brynäs fixar vid nästa fönster behöver du bara fråga. Jag har listan framför mig.
Kommentera

Sv: Första målet.
munkas: Analys av läget? Läget är prekärt. Slut på analysen. :-)
Kommentera

Sv: Första målet.
munkas:
Det är en helt vanlig dag. munkas har precis planerat in bytet mellan Moras Petré och Honken. Senare ska en han hacka en tjeckisk sida men lite information om MoDos byte mellan Peter Forsberg och två Sedinare. Tyvärr upptäcker staten detta, och tar Daniel i skatt. Stor-skäggets abrovink går i baklås. Men mycket annat ska också hinnas med. Djurgården har inte gjort klart kontraktet med Malmös Nurminen, medan Brynäs nu vill byta Petré mot Molin. Sulku cyklar förbi med morgontidningen. På framsidan syns bocken i flammor. munkas penslar på sig det där svarta, och rullar runt lite på den trasiga kudden innan det är dags för promenaden ut i värvningskarusellen. I trappuppgången står Jan Simons med en klurig min, hängande över svabbskaftet. "Harr'u sett Mormor", frågar han med en plirig blick. Nu är klockan åtta och det är dax att gå till jobbet. Nästa gång är Petré vår....
Kommentera

Sv: Första målet.
NuMo: Inte intresse? De gick bara bort sig lite i försvaret bara, lr?
Kommentera

Sv: Första målet.
Danne66: Torsdag den 6/1 är en helt vanlig dag som alla andra. Brynäs åker till ö-vik på bortamatch mot Modo. Man håller ganska jämna steg de två inledande perioderna och fansen på forumet börjar tro att något stort är på gång. Huge som sitter hemma i lägenheten iklädd en brynäströja med nr 29 på vill inte vara sämre och har redan korkat upp den nyinköpta champangen som han köpt för dyra pengar. Som jag sa inledningsvis är ju detta trots allt en helt vanlig dag och därför inleds den tredje perioden med ett felpass av D Johansson som tyvärr råkar friställa P Forsberg som enkelt kan överlista En tappert kämpande Honken och göra 2-1 till Modo. På bussen tillbaka till Gävle sitter många trötta och utmärglade brynäsare och funderar på hur det kunde rinnna iväg så pass i tredje. Det stod ju trots allt 1-1 efter två perioder och därför känns 7-1 i baken extra snöpligt.
Morgonen efter kan man läsa kommentarerna i tidningen och i en av notiserna berättar M Wahlberg att om han hade satt ett av sina frilägen i andra perioden hade matchbilden blivit en helt annan.
Nu är kl åtta och det är dax att gå till jobbet. Nästa gång tar vi dom....
Kommentera

Sv: Första målet.
Danne66: Det räknas inte. Brynäs var ju inte intresserade av att vinna. När de är det så vinner det. Det vet jag.
Kommentera

Sv: Första målet.
NuMo: Jo hej du! 6-3 för ett par dar sen?!
Kommentera

Sv: Första målet.
65selander: Nej jag säger inte att BIF spelar bra men lite hjälp skulle ju inte skada...
Kommentera

Sv: Första målet.
NuMo: I wish!!!
Kommentera

Sv: Första målet.
Danne66: Som tur är så har ni ju Modo snart. Är det något jag lärt mig så är det att Modo förlorar mot Brynäs.
Kommentera

Sv: Första målet.
Danne66: Du kan väl inte säga att Brynäs spelar bra?
 
Om vi hade spelat bra och skött våra spelkort så hade vi sluppit och förlita oss på andra igen.
 
In med juniorerna om än för en minut men dom avlastar iaf. På bänken gör dom ingen nytta!
Kommentera

Sv: Första målet.
Danne66: Du är inte ensam om det
Kommentera

Sv: Första målet.
Huge: Blir bara så jävla trött på Modo som spelar den sämsta hockey jag sett på bra länge - MOT LULEÅ!
Kommentera

Sv: Första målet.
Huge: Välkommen Huge! Får vi en analys av läget?
Kommentera

Sv: Första målet.
Danne66: Härinne var det livat. Har gamnackarna årsmöte? :-)
Kommentera

Sv: Första målet.
sylf: Helvete, det börjar spikas ordentligt i Brynäskistan nu... Det har klarar vi aldrig. Modo/SSK vinner med typ 5-1. Sen har vi ankrat på 11:an. Värva? Det kommer inte att hålla i alla fall, för sent!
Kommentera

Sv: Första målet.
65selander: Stjärnspelare? i passet kanske,dom spelar ju som arsel.

Räcker dock för att krossa ett uselt Brynäs på torsdag,som tydligen inte vill vara med och leka med dom stora elefanterna.Då hade man värvat.SYNDLÖV!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Första målet.
Nu är naturligtvis MODO spelarna revanschsugna efter förlusten idag och det kommer att gå ut över Brynäs. Tråkigt!!!
Kommentera

Sv: Första målet.
sylf: Äh Kan dom spela dåligt mot LHF som vi spöade så spelar dom sämre på Torsdag. Vet inte varför MoDo är så ojämna trots sina stjärnspelare.
 
Skulle vara kul att få testa dom i Brynäs ;-
Kommentera

Sv: Första målet.
Lilljanne: 5-2 till skoterraggarna nu,det inte bara luktar kval,det känns!
Kommentera

Sv: Första målet.
Enaranger: Imponerande genomgång! Men jag har också noterat att Brynäs inte bara släpper in första målet i matcherna dom 3-4 senaste åren, dom förlorar dom flesta matcherna också. Det här kan bero på att A) laget släpper in första målet, eller B) laget är sämre än motståndarna.
Det är ju helt sant att man måste våga för att vinna. Men en ännu större sanning är att man måste kunna för att vinna.
Nu ber vi tillsammans för att P. Forsberg gör 4 mål i sista perioden.
Kommentera

Sv: Första målet.
sylf:
Och en av tvillingarna har tänt hoppet...
Kommentera

Sv: Första målet.
sylf:
Hallin jr har tydligen retat upp Nisse (5+20), då vänder Timrå matchen. Tack för det...
Kommentera

Sv: Första målet.
sylf:
Ja, jag vet :-(

Men å andra sidan har ju även Jyrgårn juniorer där...
Salmonsson och Sundh spelar ju till och från i Jyrgårn också, den förra mer naturligtvis eftersom han tillhör Skansen, medan Sundh tillhör Almtuna.

En bra junior spelar i Elitserien, så enkelt är det med det.
Kommentera

Sv: Första målet.
rackham: Våra juniorer spelar ju i Almtuna!!
Kommentera

Sv: Första målet.
sylf:
Är inte du ute med hunden?
Det brukar ju gå som bäst för Brynäs då.
Det borde väl gälla också när det gär matcher som påverkar Brynäs tabellposition, eller :-)

Ser också att DIF har juniorer som gör mål, hur fan lyckas de med det?
Thörns (86:a om jag kommer ihåg rätt) andra i Elitserien...
Skandal
Kommentera

Sv: Första målet.
Snart är vi nere på kvalplats,Luleå leder över Modo.3-1
Kommentera

Sv: Första målet.
Enaranger:
Det kanske inte är så att de vill börja med ett underläge. Men visst, det ligger något i det du säger.
Som jag själv har sett det så har man varit nära till ledning och faktisgt kört hårt för det första målet i en del matcher, även nu senast (Man fick ett skott i ribban som med lite oflyt studsade ner på fel sida av linjen. Senare blev det även skott i stolpen).
Man ska för den delen inte heller deppa när ett mål faller in bakåt. Det räcker tyvärr då inte med att kämpa på bra för att vinna, som Kyrrö uttryckte sig innan en match under hösten: "Gör vi fler mål än dom så vinner vi". "Enklare" än så är det inte...
Jag tror dock på vårat Brynäs. De kommer att ta nya poäng. Det som är nu är en del av hockeyn. Det ska vara svårt, inte allt för enkelt. Det ska kännas att man är bäst när man vinner, även när man förlorar, för då vet man att man gjort en bra match.

Hockeyn lever, länge leve hockeyn
Kommentera

« · 482235 · »