Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Första omgången 2002/2003!

91487 · » Till forumet

Sv: Första omgången 2002/2003!
Tyvärr dröjer det till den 22 oktober innan vi får se Leksand och Olsson i Gavlerinken... Hela spelordningen på swehockey.se.
Kommentera

6 Lundström:

Det blir väl skönt att visa Leksand var skåpet ska stå redan första matchen. Visst, dom kan vara taggade, tack för det!!, men det har ingen betydelse. Mosa masen!!!

Det kan väl vara svårt för vissa människor, som vurmat så förbannat för Leksand föregående säsong. Jag hoppas att dessa Judastakter avtar.
Kommentera

Ford Prefect: ? vad gäller Hockey andan i LHC så är den ganska stor om det var det du menade. Har själv bott där i ett år. Dom klarade sig kvar i år och jag tror det tände laget lite. Men vi får väl se, men för min del är det bara Brynäs 110%.

Men det är alltid kul att se riktig hockey och inte matcher som slutar 11-3 (Leksand minns sist de var här i J-ping och hälsde på tjurarna) Lite jämnare mycket roligare.

Väntar med spänning för nedsläpp den 24:e september..
Kommentera

Dags att köpa biljetter till isstadion redan nu va? :)
Vi ska se till att vara många där i år. De kommer säkerligen med ett jättebortafölje till Gavlerinken så vi får se till att vara bättre.
Kommentera

AnnaPanna: Tror ändå det behövs mer än ett par hockeyhoror för att lyfta ett lag...
Kommentera

6 Lundström: Ja lite väl optimisitsk är det väl allt, men själv hoppas jag på en riktig topp nästa år.

Men Linköping, glöm inte vilken toppning de har gjort tills nästa år... blir nog inte så lekande lätt som det kan se ut statistiskt sett.. Och om jag inte mins fel så dängde dom i år dit bla HV med 8-0 och oss med 6-3 under förra säsongen..
Kommentera

KentaK:
Det var så för några år sen att nykomlingen fick möta svenska mästarna i första omgången.
Kommentera

KentaK: Jag trodde det oxå, -99 mötte vi t.ex Linköping. Å andra sidan så spelade DIF mot Frölunda första matchen i höstas så det det är väl ingen regel.
Kommentera

Coolt det där med Cote förresten, hur fan dom kan lyckas leta upp en bild när han är och hälsar på i Gävle..

Det borde väl ligga närmare till hands med en bild från Amerikatt, men icke..
Kommentera

Micke & co:
Har för mig att det alltid tidigare har varit så att svenska mästarna ska möta en av nykomlingarna i premiären.. Möjligt att man blandar ihop det med fotbollen där det iaf är på det sättet...
Kommentera

6 Lundström: Tyvärr är jag inte lika optimistisk som du när det gäller serieöppningen. Möta ett entusiastiskt och revanschhungrigt Leksand borta i första omgången, kan det bli så mycket svårare än så? Och sen det hårdsatsande Linköping i andra matchen. Uj, vad tufft. Tror och tycker jag, alltså...
Kommentera

micke: Har ingen aning om det där med att svenska mästarna ska möta någon av nykomlingarna.De 2 första omgångarna finns att beskåda hos hockeymagasinet. Vi möter Linköping hemma i omgång 2.Skönt med full pott efter 2 omg!!!
Kommentera

6 Lundström: Jag kanske är ute och cyklar, men brukar inte svenska mästarna möta nykomlingarna i första matchen? Rätt schysst med att dänga till dalmasar på hemmaplan på en gång trots allt...
Kommentera

Första omgången 2002/2003!
Så här spelas 1:a omgången:

Leksand-Brynäs

Linköping-Djurgården

MIF-Frölunda

HV71-Luleå

Timrå-MoDo

SSK-Färjestad
Kommentera

91487 · »