Brynäs IF

724799 inlägg · 7958 ämnen

Framtiden......

« · 414824 Till forumet


Sv: Framtiden......
JanT: Kan säga att jag inte gillar tanken på Björkman, men om vi ska jämföra Björkman med Björck, så utan att ha sett Björkman så väljer jag nog honom före(även om Björck inte varit skadad), för han har mer rutin än Björck, och gör förhoppningsvis inte lika mkt missar i egen zon...
Hade hellre sett en Tuulola-99-klass back, men...

Sen vill jag se juniorerna mkt i år, hoppas dom kommer in och gör bra insatser... Visar dom mer än t.ex. Björkman på träning, så ge dom chansen i match...
Kommentera

Sv: Framtiden......
Lingonben86: Björkman lär inte vara ett nedköp jämfört med Björck. Håller nog samma klass. Inget fel med den affären enligt mig. Däremot behöver vi en rejäl backförstärkning vid en ev. lockout om vi skall hänga med i racet om slutspelsplatserna.
Kommentera

Sv: Framtiden......
danoj: Ja det var ju en till, imponerande! "Hans kedja" med det menar jag det dom kallades "juniorfemman". Det var väl tre stycken juniorer som slog igenom samma säsong?!
Kommentera

Sv: Framtiden......
magoo70: Ne men det var det ju ingen som gjorde =)
Kommentera

Sv: Framtiden......
Lingonben86:
Inte för att jag är en kritiker, men såg han i Sala och han övertygade inte..
Kommentera

Sv: Framtiden......
okej nu har vi surat färdigt, vi kanske inte får någon toppback men det beror ju på att vi inte har pengarna.
Björkman har skött sig bra i dom träningsmatcher han varit med i så varför inte ta in han.?
har någon av er "kritiker" sett han spelat? isånnafall kan ni ju säga vad han har gjort dåligt?
Nog skulle jag också helst se en toppback i laget men nu får Henke duga och jag tror nog att han är lika bra som björck.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Kahn: "Henric Björkman skulle man inte ha kontrakterat. Han är bara i vägen för Niklas Andersson pga kompiskorruption."

För det första är det uteslutet att på denna nivå syssla med ngn sorts "kompiskorruption", som du kallar det.
Skulle TJ var skyldig Björkman pengar, eller vad? Det faller på sin egen orimlighet. Hade det varit frågan om ngn gärdsgårdsserie i div12, då hade man kunnat syssla med sådana saker.

För det andra måste Björck ersättas med en seniorback med lite rutin.
Både Andersson och Karlsson må vara lovande, men det är som Rackham säger, mkt svårare än man tror att leverera.
Dom är trots allt fortfarande juniorer. Vi måste ju dessutom ändå ersätta Björck med ngn utifrån. Annars står vi ju där med 7 backar lik förbannat.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Kahn:

Okay.
Jo det låter ju som att Sundlöv ska plocka över Björkman från Arboga.
Sen hur lyckat det är får framtiden utvisa.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Makkan: Tyvärr så säger min kontakt att det är nästan 100 % klart med Björkman. Han har haft rätt tidigare, så jag tror på honom tills dennes information inte stämmer.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Kahn:
Henric Björkman har väl inte signats än, eller har jag missat något ?
Kommentera

Sv: Framtiden......
rackham: Jag tänker positivt och tror att Bif:s juniororganisation kan ge dessa spelare precis den utblildning som de behöver för att ta steget upp i A - laget när det blir aktuellt. Dessa spelare utmärker sig rejält i Bif:s juniorer och en av dem är landslagsman, vilket jag tror att de andra blir den här säsongen för att ta ytterligare ett steg i karriären.

Jag tycker att man skall ha stort tålamod med talanger och ge dem istid och därmed mer rutin. Vi har två grymt bra backtalanger i Bif:s A-lag för närvarande. Ger man dem istid och förtroende kommer de att blomma ut. Henric Björkman skulle man inte ha kontrakterat. Han är bara i vägen för Niklas Andersson pga kompiskorruption.

Mattias hoppas och tror jag kommer att ta en ordinare plats bredvid "Sjödda". M.K är mer fysisk än N.A och kommer därför, förhoppningsvis, redan den här säsongen att ta en fast plats.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Kahn: Om du ställer Elitseriekrav mot spelarna du nämnde, ser du dessa 4 klara kraven Elitseriespel kräver?
Vilka egenskaper är det som gör att du tror att just dessa killar klarar av det som så många andra inte mäktar med (i Brynäs)?
Att vara lovande är en sak, att leverera i Elitserien är en HELT annan sak...
Kommentera

Sv: Framtiden......
Hong Kong:

Är du seriös i ditt påstående?
Loui Eriksson tex, låter namnet bekant, vad du sedan menar med uttrycket "och hans kedja" har jag ingen aning om.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Huge: Jag har sagt det förut och säger det igen. Hur många juniorspelare från dom egna leden lyckas elitserieklubbarna plocka upp? Alla pratar om Frölunda, men vad har dom lyckats med före och efter Steen och hans kedja?

Det är enormt svårt för juniorer att ta klivet upp till en ordinare elitserieplats. Sen om det är fel på det svenska hockeysystemet eller om steget är för långt, det för dom lärda tvista om.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Kahn: Jo, jag vet. Såg honom i en J20-match på Hovet ifjol och han dominerade på backen.
Det var väl mer ett principiellt förslag jag hade... ;-)
Kommentera

Sv: Framtiden......
Kahn: Det stämmer. Dessa spelare e också under utveckling och kan ta ern plats i A-laget så småningom.
Vi i Brynäs har ett förbaskat bra lag på gång om alla utvecklas positivt och om de bästa ta en plats i brynäs senare. Det handlar om våra tränare samt om ledningen släpper uppdem. Gör de det så kan vi snart ha en ny guld vitring om några år. Vi kanske komemr att dominera Elitserien om några år framåt om vi få dessa spelare får fortsätta utvecklas en ta en plats i A-laget.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Huge: Niklas Andersson har ett spelsinne som är i klass med, eller bättre än Adams. N.A är en större talang på det hela taget.
Kommentera

Sv: Framtiden......
Jag vill lägga till fyra till talanger från juniorerna som om de tas om hand ordentligt kommer att ta steget till A - lagsspel i Bif: Linus Morin B, Kim Sunna F, Nicklas Bäckström F och Johan Alcén F. Alcén-pojkens farsa är Leksing, undrar om grabben är detsamma?

3-4 år till blomstring?
Kommentera

Sv: Framtiden......
84 Norberg: Exakt. Synd att man inte kan kombinera Adams spelsinne med de andras fysik....
Kommentera

Sv: Framtiden......
Huge: Det stämmer.... Niklas och Mattias är större fratids löften än Adam, spec Mattias har en mycket bättre kropp, både starkare och mer fysikt kropp än vad Adam hade.

Sen så är Nicklas m.fl mycket bättre tränade än vad Jobs o co var.
De är både bättre spelare i de avseenden som brynäs behöver och sen så e det större talanger än sina förehavanden...
Kommentera

Sv: Framtiden......
84 Norberg:Jaja, men jag menar på isen. Där borde N.A få utvecklas medan Björkman borde avvecklas på bänken.
Kommentera

Sv: Framtiden......
aphac: Björkman tar Jesper Björks plats. Han kommer att vara borta ett bra tag så Henric går in på hans plats. Niklas och Mattias har fasta platser i A-laget....
Kommentera

Sv: Framtiden......
aphac: Problemen för Mårs, Jobs, Östlund och i viss mån Adam var väl att dom helt enkelt inte räckte till.
Så enkelt löste man den Gordiska knuten.... :-)
Kommentera

Sv: Framtiden......
84 Norberg:Björkman kommer väl att ta N.Anderssons plats!?
Kommentera

Sv: Framtiden......
aphac: Tänk på att när Mårs, Adam, Jobs etc, de var med i klubbern under Berg, Bäckstöm o co.

Nu när Wackfeldt, Jocke osv lirar i A-laget så har vi nya i gemet, nya personer i styrelsen som Sundlöv, Janne, Tommy etc, de kommer vara mer rädd om våra duktiga splare från det egna ledet och ge dem en chans att slå sig in i truppen. Titta på Niklas Andersson nu. Född -86 och redan med i truppen. Det är för att sundlöv o co har tagit upphonom i a-truppen och TJ och Roger gett han chansen att lira.
Så det handlar om vilka man har i ledningen och vilka tränare som vill ge juniorerna chansen.
Ja tycker att vi har en väldigt bra Ledning nu samt ett bra tränarpar som ger dessa spelare chansen. Tror att de kommer att få ännu mera spelstid så länge vi har dessa män i båset samt i ledningen.
Kommentera

Sv: Framtiden......
84 Norberg:Jocke,Rönnqvist,Wackfeldt och Bäckström, det är spelare som jag aldrig tror kommer att ta en plats i BIF. Dessa kommer inte ha det enorma tålamod man måste ha om man ska ingå i BIF:s organisation. Tyvärr kommer dessa att bli med i samma skara som Östlund,Mårs,Jobs,Adam A och säkert nån mer som jag har glömt.
Av tradition så får inte unga spelare chansen istället för nån seg gamling som står med kontrakt som kostar.Av alla talanger som kommit från J20/J18 borde väl någon tagit en ordinarie plats, det skulle nån ha gjort om det hade varit i tex. Frölunda.Var nånstans ligger problemen?
Kommentera

Sv: Framtiden......
Boström: haha, ja risken finns ju
Kommentera

Sv: Framtiden......
84 Norberg: ja men dom kanske går till mora dom med.
Kommentera

Framtiden......
Ja har suttit och tänkt en del på Brynäs väldigt många och duktiga juniorer/seniorer och kommit fram till att om några år så komemr vi kanske om vi har riktigt tur ett nytt Frölunda hos oss.
Att många A-lags seplare kommer från egna ledet.

Just nu har vi Mv: Jocke Lundström född -84 (utlånad just nu)
Backarna Mattias Karlsson -85, Niklas Andersson -86 och Kristoffer Bäckström (som är en av mina favoriter) -85 i dagens trupp. Bäckström tränar med a-laget för tillfället, har lirat några matcher med.

Sen har vi forwards i Nicklas Danielsson -84 samt Patrik Rönnqvist -84 (just nu utlånad).

I j20 laget har vi spelare som Johan Wackfeldt -85 som har lirat lite granna med a-laget, framtidsnamn även han.

Dessa spelare om de får fortsatt förtroende i A-laget i Brynäs komemr vara våran stomme om 3-4 år. Hopaps att Brynäs tar väl hand om dem så vi får se ett nytt storlag födas fram under slutet av 00 talet och början av 10-talet.

Ja tror skapt på våra unga och lovande talangaer, ser fram imot de närmaste säsongerna när de får ännu mer rutin ...
Kommentera

« · 414824