DavyDjoos: Löf kan heller inte lastas för målet när han blev ensam med två riktiga hockeyspelare men nån gång borde han komma ivägen för pucken.
Har Brynäs drabbats av nya sparkrav? Försäljningschefen ersätts av intern sökande. "Jag älskar utmaningar och att lära mig nya saker så det här känns fantastiskt inspirerande" säger den tillförordnade försäljningschefen. Brukar inte vara billigt att anställa chefer som måste läras upp.
DavyDjoos:
Tycker Sunken varit mkt svag länge, men vill ändå försvara honom lite här
Han gör ngt som jag tycker vi varit svaga på i år...när vi är samlade i försvaret o i numerärt övertag, våga kliva fram...jag har sett 1-2 man få anfalla långt in i vår zon trots att vi är samlade 4-5 spelare...
De Basse gör är att han spelar ett egoistiskt, oansvarligt, nonchalant back-check...Han är "3:e man hem" men tar inte sitt ansvar och täcker upp när Sunken går bom...
Första bilden på play.shl.se är väldigt komisk...Basse är den enda som har ryggen åt en 50/50-situation strax före vår blå...
Blir mer tragikomiskt när stressen kommer för honom och han faller i en piruett
Inspelningsbara hårddisken är bästa investeringen på länge...
Zzz:Reaktionerna kanske är överdrivna men det är dock oroande att vi bara har vunnit 4 matcher under ordinarie tid och nu har vi fått stryk tre matcher i rad. Det gäller att vända trenden snabbt så att spelarna inte tappar självförtroendet. Modo är inget att leka med sedan Cuminsky kom tillbaka.
Igår saknade jag aggressivitet i spelet. I tredje perioden tilläts Brynäs att ta över då ställningen var 3 - 0.
tjugo8: Du har rätt, i dom matcher Brynäs faktiskt spelat bäst har man fått med sig minst poäng. Speciellt dom inledande matcherna på hemmaplan, vilket är en svaghet. Sen när man spelat sämre har man lyckats plocka med sig poäng, vilket är en styrka. Men jag är mindre orolig nu än jag var inför säsong, jag trodde det skulle gå åt helvete i år. Men Scott, Rödin, Thuresson och till viss del Sweatt har överträffat mina förväntningar och vi har tagit många fler poäng än vad jag räknat med. Sätter jag min oro nu i realation till vad jag trodde inför säsonen så känner jag mig relativt lugn.
Och om vi pratar om matchen igår så tycker jag att reaktionerna är överdrivna.
Zzz:
Ok, om vi nu är inne i en svacka...när befann vi oss på en spelmässig topp med god poängavkastning...?
Jag har inga direkta krav på placeringar bland slutspelsplatserna och det är inte nu som säsongen kan/ska sumeras
Men jag, flera andra (i viss mån även TJ) blir förbannade och frustrerade när det inte går att få ut mer ur detta material, i 60 hela minuter, i fler än en match...
Jag vidhåller att vi efter 13 omgångar bara gjort 2-3 bra matcher, och det är oroande
Jag tycker många är överdrivet negativa om matchen igår. Brynäs gör ingen bra match men ingen katastrof som man får känslan av här inne. 1:an i BP och 2:an på slarv av Gunderson/Rahm. Efter det är matchen mer eller mindre körd som det känns även om Brynäs sprattlar till i sista. Hade Brynäs kunnat hålla nollan längre tror jag inte Frölunda hade orkat trycka på på samma sätt. Men ingen skam att åka på stryk i Scandinavium i år.
Brynäs är inne i en svacka och den kommer man komma ur och det kommer att komma nya svackor, precis som för alla lag. Dom som är mest negativa härinne är dom som trodde på kvalserien, nu har dom visst reviderat förväntningarna och tror/kräver på topp 4:a.
Jag giller verkligen Rönnberg. Hans eftersnack och när han går in på detalj vad han är missnöjd med i spelet giller jag. Han låter extremt akademiskt och precis. Jag får inte den känslan med Jonsson, han är mer som Hamrén. Det är mer känsla och energi som det talas om när han pratar och väldigt lite innehåll. Eller så väljer han att inte dela med sig..
DavyDjoos:
Och vad anser du då om Lauritzens agerande vid 3-0?
Hur viktig är egentligen Bertilsson? Verkar vara som att laget helt tappar självförtroende när han försvinner.
Skriv livslångt kontrakt med Bertil!
Huge:
Jag såg 2 första perioderna och ni förlorar matchen pga Rahm ger bort 2 - 0 målet. Vad fan är det med dig?
Huge:
Expressen: "Anton Axelsson rakat in 2-0 efter en jättetavla av Brynäs-keepern Robin Rahm."
Fan vad taskigt de skriver om Rahm! ;-)
Så bra som tabellpositionen visade innan (2a) är vi nog inte, min förhoppning är dock att vi är bättre än vad senaste matcherna visat.
Tycker det tar lång tid innan vi kommer in på allvar i matcherna.
Ska vi vara top 6 måste i stort sett alla försvarsspelarna samt målvakterna upp flera procent.
Djoos och Löf's dåliga spel blir extra kännbart med en Sunken helt ur form och Bertilsson/Persson borta.
Tror jag väntar 3-4 matcher innan jag börjar gnälla om nyförvärv.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jajjen:
Synd att domarn fega ur, det var en klar utvisning! Detta med att spela sig ur egen zon var ett problem och lagen läser av Gunderson rätt bra nu vid blå.
Kul att Enterfeldt fick göra mål.
Peja: Fuckin poetry: "Om ni vill prata om varandra kan ni göra det i bubblor."
73-27 i bollinnehav till Tyskland. Är väl ungefär som Frölunda.
Vet ej, fr brynas.se