Brynäs IF

727924 inlägg · 7962 ämnen

Frölunda HC-Brynäs IF 3/2-11

« · 1345587 · » Till forumet

Sv: Frölunda HC-Brynäs IF 3/2-11
MarcusElving: Jag gillar också Kahnberg men han kostar nog jäkligt mycket sett till vad han tillför.
Kommentera

65selander: Är du möjligen uppgiftslämnaren, du passar ju perfekt in på min beskrivning ;).
Kommentera

Lunkan: Det jag kan tänka mig är att han kanske inte får behålla sin nuvarende lön samt att han ev själv vill hemåt.
Men tat lungt snart kommer någon och skriver om onyanserade murvlar ;-)
Kommentera

MarcusElving: "Enligt uppgifter till Sportbladet får Magnus Kahnberg inget nytt kontrakt med Brynäs."

Ta det för vad det är, lämnar man ingen källa kan det vara vilket fyllo som helst som lämnat "uppgiften".
Kommentera

Zzz: Jag tycker att det är lite synd det här med Kahnberg, jag gillar verkligen honom.
Kommentera

Gurra88: För Kahnberg har ju varit helt fantastiskt bra i år, eller hur var det nu? Trots speltid med Nordqvist och Lauritz. Sen har han ju varit skadad vilket inte kan vara Cz fel.
Men du är konsekvent i din kritik som vanligt...

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: Varför man hellre skulle vilja lira i Frölunda än i BIF? Tycker att CZ match för match här inne har bevisat för alla "läktarcoacher" att han coachar laget helt rätt.
Som i gårdagens match när det återstod 1,30 av matchen. De enda spelarna jag i det läget ville ha in var Hansen, Dackell, Sundström osv osv.

Sen kan jag köpa detta med istider sett över en hel match, absolut. Men jag tycker ändå att CZ har gjort ett grymt bra jobb med det spelarmaterial han har att tillgå.
Kommentera

HappyX3: Vi får Niklas Andersson istället ;-)
Kommentera

jag vet inte varför men jag har alltid varit ett stort Fan av Kahnberg.. Var så otroligt glad när han kom till BIF..

Men vill frölunda ha hem honom så förstår jag att han vill dit.. Det är hans klubb, det är hans hem.. Det har varit kul att haft dig hos oss i GÄvle under 2 säsonger hoppas du kan få en nytändning i FHC igen! =)
Kommentera

Zzz: Nu ja!!.. Det förstår väl jag med. vem fan hade inte hellre spelat i frölunda än att ledas under Cz?

Staden i sig är inga problem. Men när inte istid styrs av prestation på isen så är klart att man till slut tröttnar.
Kommentera

Gurra88: Vet att du har fel där. Kahnberg vill hem till Göteborg.
Kommentera

Zzz: Skitsnack. va lite glad att ett sånt namn kan tänka sig att spela i Gävle.
Kahnberg har hela tiden kännts som att han trivts tills det att han tröttnade på Czarneckis skruvade istider.
Kommentera

Gurra88: Släppa och släppa. Vill Frölunda ha hem honom så lär han gå. Skönt att se en spelare som visar lite hjärta för sin "moderklubb". Hoppas vi får se mycket sånt i Brynäs framöver när våra ungdomar ska ut och prova vingarna.

Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag det inte är mer än rätt. Att se Kahnberg som är så pass förknippad med Frölunda i Brynäs har inte känns rätt. Lite om att se Molin eller Dackell hos en konkurrent.
Kommentera

Zzz: Ännut ett tecken på att det är infekterat mellan Kahna och Cz..

Klart vi ska skicka iväg en av få med riktigt spetskompetens. bara att våran tränare inte får ut den..

Kahnberg är dessutom bra varannat år, enligt hans statestik.. Så vore jävligt korkat att släppa han till nästa.
Kommentera

Se där! Med det tänket kanske Frölunda blir att räkna med igen.
Och där fick vi svart på vitt att Sundlövs uttalande om att samtliga spelare var aktuella för nytt kontrakt var skit snack.
Kommentera

Vuollerim: Fan vad tysta alla frölundaiter är här på jobbet idag hehehe!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

GävleLasse:
En underbar vecka som Brynäsare
Veckan inleddes med Karlstad förra torsdagen för att följas upp av Gävle på lördagen. Match i tv-soffan i tisdags innan den avslutades med Göteborg igår. Tre livematcher (8 p mot FBK, HV och VF) på så olika håll i Sverige blir en utmaning att försöka bräcka i framtiden :).

Jag vill passa på att ge en stor hyllning till Brynäsledningen med Sundlöv och NC i spetsen.
Det återstår visserligen ett antal matcher och poäng att spela om och allt kan hända. Men, när det såg som jobbigast ut satt ni lugnt i båten och trodde på strategin och ungdomarna. Övriga bottenlag har i flera fall panikköpt, på förmodat lånade pengar, från nästa års budget och är fortsatt indragna runt kvalstrecket. Jag hoppas verkligen, även om/när ekonomin vänder uppåt, att denna juniorsatsning fortsätter. Det är f*n så mycket roligare att se dessa ungdomar forsa fram än en mängd högavlönade utländska legoknektar.
Kommentera

Zzz: Det kanske är vettigt med tanke på att det är en högriskmatch och att det funnits tendenser till "uppvigling" inne på Jyrgårdarnas hulligansidor.

Att man missar stålar är synd men samtidigt kan man ju tycka att det är ansvarskännande att inte sälja alkohol under en viss match. Här gäller det att smöra upp Plusiluskan som drog igång det här.

Alkoholfritt EN match eller hela nästa säsong och under en lång och oviss framtid....

Bra genomförd match igår förresten. Men att Dale Clarke skulle ha defensiva kvalitéer håller jag inte med om. Det ä'r nödlösningar precis hela tiden. Han håller pucken för länge och tvingas till svåra pass eller att lägga över til en medspelare som hamnar i tidsnöd direkt.

Jag får intrycket att han tänker som en forward men försöker spela som en back. Titta på hans agerande runt sargerna. Inte fan är det så en back jobbar inte.
Kommentera

Peja: Härlig match igår, nu mår man bra. Tänka sig vad roligt det skulle vara att läsa inläggen från ett par veckor tillbaka då de flesta skulle sparkas och lånas ut och kvalserien var klar. Har greiss tagit tillbaka förstspaden?
Kommentera

90Steen_: Vi och vi... Jag kommenterade inte hennes utseende, Mr Gray.
Kommentera

Peja: Hahah hur kom vi från Maries utseende till hennes son? aja :D
Kommentera

Zzz: Ja, det är Marie och Tommy Lehmanns son.
Kommentera

I en kommentar till en artikel på GD står det att det inte kommer att säljas någon alkohol i barerna på lördag. Är det någon som hört något om det eller är det bara någon som yrar?
Kommentera

Zzz: Japp det är hennes son. Skulle jag tippa på iaf.
Kommentera

Zzz: Marie Lehmans son?
Kommentera

mattiaskarlgren: Fan vilken koll ni har grabbar.
Kommentera

90Steen_: det tror jag nog :) Jobbig röst och inte vidare fräsch ;D
Kommentera

sylf: Oja, hon har även ett par (?) barn ihop med honom.. Ingen aning om hur många barn dom har.
Kommentera

Peja: Är inte hon ihop med Tommy Lehman, den gamla AIK stekarn?
Kommentera

Zzz: Hennes man är 47, Wikegård skämtade bara hehe.
Kommentera

mattiaskarlgren: haha tror jag icke :D

ZzZ: Wike sa ju fel :)
Kommentera

90Steen_: Det är nog bara du..
Kommentera

90Steen_: Taggade du igång för att du fick reda på att hon dejtar en 30åring? =)
Kommentera

Är det bara jag, eller är inte Marie Lehmann förvånansvärt fräscccchh för en ålder på 46? ;)
Kommentera

Brynäs imponerar på mig - för tredje gången samma säsong, har man fått ordning på grejorna igen, efter att tre gånger tappat försvarsspelet totalt, rasat i tabellen och fått börja om från början. Starkt, tyder på nån form av moral. Många skulle ha kastat in handduken flera gånger om. Jag är fortfarande osäker på hur mycket den här berg-och-dal-banan beror på att man har den yngsta truppen i serien. Jag förstår dock varför NC har blivit betydligt gråhårigare.
Kommentera

Hahahahha nån som såg på Hockeykväll nyss??

Staffan Lindeborg till Fredrik Norrena:

- Ja, Perra Johnsson sa att han brukar kolla i Jakttidningar när han kommer hem på kvällarna. Du då, Fredrik. Vad ska du göra nu när du kommer hem, innan du lägger dig?

- Ehh, jaa... jag ska nog stretcha lite iaf ..

HAHA vilken underbar fråga! Lindeborg e KUNG!
Kommentera

65selander: Va fan äre mä er? Den här gästboken som var så kul att läsa när ni låg på torsk....;)
Kommentera

90Steen_: Ja, vinner vi den finns det inget annat än uppåt, så högt det går!
Kommentera

Vinner vi mot DIF på lördag tycker jag att vi ska sikta uppåt och knipa fjärdeplatsen ist för att kolla neråt..!
Kommentera

sylf: Med andra ord så var Greiss felfri :-)
Kommentera

65selander: Ja, han tar med sig den i steget och flyttar den i sidled. Inget mål alltså!!

1-4!!
Kommentera

sylf: Jag kan inte reglerna men han flyttar pucken bra i sidled
Kommentera

MarcusElving: Ju fler ggr jag ser deras 1-0 så tycker jag att det är en felaktig handstoppning.......
Kommentera

Fy fan vilken skön seger, och med tanke på att man gör fler mål än Frölunda så är den så rättvis också.

Idag sitter defensiven riktigt klockrent och Greiss är idag riktigt bra.

Silfverberg, Larsson, Dackell osv osv är riktigt bra framåt.

Enda lilla minuset jag kan hitta så här tätt inpå är att Lasse Jonsson ser så grymt loj ut ibland, nästan så att han skiter i vilket. Lite synd för det är en grymt bra spelare..
Kommentera

sylf: Hockeykväll suger!!!

Brynäs tar de sist som en parantes, som vanligt!

Kommentera

MarcusElving: My bad!!

Aldrig att vi missar slutspel!
Kommentera

sylf: Det är väl ändå 10 poäng ner till ingemansland?

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Titta uppåt istället, nu går vi för topp 4!
Kommentera

MarcusElving: 7 min Modo nu........inte slut än!
Kommentera

Lesky: 7 poäng ner till strecket, på 9 matcher. Det innebär att de lag som ska ta våran plats i slutspel måste vinna typ 3 matcher mer av dessa 9. ALDRIG!
Kommentera

« · 1345587 · »