Brynäs IF

446450 inlägg · 7961 ämnen

Frölunda Indians-Brynäs IF 28/12-13

1605283 · » Till forumet

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF 28/12-13
Tommy: Håller med om Forsberg. Han ser ut som en klassisk "solospelare" som man ser i pojkmatcher när han deltar i JVM, men jag antar att han inte spelar på samma sätt i sina klubblag. För mig handlar det om ödmjukhet och spelförståelse, därför är det lite förvånande att han är lagkapten.
Kommentera

maddog1970: Filip är grym, bara
Kommentera

bifhjärta: Scott ska vara ok!
Kommentera

SH: Ja Forsberg är alldeles för puckkär!

Å andra sidan är jag rätt kluven till Lindholm...Ger inte intrycket av att vara helskärpt i intervjuer..Börjar varje svar med Eeeehhhh....

Dessutrom är han skyldig BIF flera säsonger innan jag "förlåter" honom :-)

Kommentera

maddog1970: Nu släppte han den... då blev det mål... :) 

Det var  samma ifjol på så sätt att han var puckkär, men däremot var inteLindholm i samma kedja... 

Kommentera

Lite JVM...Filip Forsberg....Den killen älskar att ha pucken! Ger mig 17 på att han sover med puckar i sängen. Lindholm skulle passa bättre i en kedja utan Forsberg....Vart det inte precis samma visa förra året, eller har jag drömt det?

Kommentera

Lindström: "Frågan är varför Modo släppte iväg han?!?"
Han gick från Modo till Nordamerika och OHL. Om han stod under kontrakt eller ej med Modi vet jag inte men varför skulle de stoppa honom om han ville iväg?
Kommentera

dAVydov: Frågan är varför Modo släppte iväg han?!?
Kommentera

Någon som har koll på hur mycket publik det blir imorn? Ska ner själv på matchen...
Kommentera

bifhjärta: Med hjälp av Supermads tror jag att ligans bäste sportchef kommer att landa Olden. Frölunda borde vara proppmätta vad gäller junisar vid det här laget, så jag tror att vi har en bra chans här.
Kommentera

70 Rodrigues: "Hans mål i denna gb är att skapa dålig stämning, det om något är han bra på."

Tack detsamma.
Dina regelbundet återkommande inlägg typ: "Snart får vi veta svaret av han som vet allt!!!" eller tillmälen som "din naiva hjärna" är förstås stämningshöjande och den nivå du verkar sträva efter härinne.
Allvarligt talat: jag höll inte med om att vi inte ville vinna igår (liksom de flesta tycks göra...) och illustrerade det med ett ironiskt inlägg med Bertilsson som exempel.
Om du inte klarar av att ta lite ironi utan att gå i taket och börja svamla om stämningssänkande inlägg så kanske du själv borde lägga ner ditt ironiserande om att jag vet allt osv.
Att gnälla när andra ironiserar samtidigt som du själv gör likadant, det om något är du bra på.
Kommentera

dAVydov: Hoppas han kommer. Riktigt duktig. Nu verkar ju vi vara först ut med att visa intresse för honom, men Frölunda tar säkert honom, som alla andra juniorer nu för tiden,..
Kommentera

Zappaholic: Säkert borta i 3 månader eller så... ;-)
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: "det var härligt å se inställningen hos grabbarna"

Sluta förstöra stämningen i gästboken...    ;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Någon som såg hur det gick med Scott efter målet i förlängningen? Han såg groggy ut efter tacklingen där han for in i sargen.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: det kan bli kanon, Nokke är redan i träning och Rödin är tillbaka.
Kommentera

70 Rodrigues: det var härligt å se inställningen hos grabbarna . Hur ska det bli om vi en dag får spela med tilltänkta a-laget . Lagom till slutspelet . Kan blintressant . Sitter i hotell baren stolt med vårt vackra märke .
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Sista 20 var det kämpa :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Hemma igen efter ett nytt besök i indianernas borg. Jag tyckte vi bjöd upp till en bra match och det är mycket starkt att få med sig bonuspoängen hem.

Återigen får vi se lite schabbel vid egna blå men utöver det som kom ut av det tyckte jag killarna gjorde en stabil bortamatch. Sunken syndabock vid andra målet men revanscherade sig i bp i början av tredje då han täckte ett skott som, från min vinkel, såg ut som det skulle gått in annars...

Starkbaum återigen tät och stabil i målet. 2-2 målet ett riktigt klassmål med Gunde, Nordan och Harju i huvudrollen. I övrigt kul att se att Rödin är tillbaka även om det var lite ringrostigt. Löf gjorde tydligen en bra match senast och jag tyckte han kom undan med den äran även idag.

Riktigt kul att Bertil fick kröna en bra match med att bli matchvinnare.

Roligast?

Det är alltid underbart att jubla sist i ett fullsatt, tyst Scandinavium!

Kommentera

70 Rodrigues:Jag  å frugan var på plats å det var en riktigt kämpar match av vårat gäng , det finns otroligt mycke hjärta när den sidan visas , som idag ,
Kommentera

Alla spelare vill alltid vinna..inget annat! Tycker vi förtjänade poäng idag, försöker alltid se på det objektivt även om det är sjukt svårt. Men grabbarna slet idag och vi får inte glömma att scandinavium är en svår borg att bemästra. 2 sköna poäng! Trevlig helg alla:-)
Kommentera

70 Rodrigues: jag är på plats den 11 jan. Brynäs-AIK. har med mig min bästa polare som är gnagare. Hoppas på att få håna honom hela väggen hem till Uppsala
Kommentera

Huge: *asg* Fortsätt du att lalla och förstöra stämningen i den här gb:n. Jag var på plats i dag, det var inte du. Du är väldigt sällan på plats, how come?
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, jag fattar inte hur du kan hävda att vi inte ville vinna idag, oavsett när du skrev ditt inlägg.
Vi som såg matchen noterade att alla slet hårt i 60 minuter, tror inte att det berodde på att man ville förlora....
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, och med tanke på att vi inte ville vinna idag så blir ju bedriften än mer hjältebetonad....
:-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad håller du på med?
Kommentera

Nyss hemkommen från en riktigt underhållande match, och underbara två poäng. Framförallt var det roligt att höra hur de stöddiga göteborgarna på raden bakom blev tystare för varje minut som gick. ;-)
Kommentera

Stackars Starkbaum, fy fan vad han måste ångra sig när han skrev på för SHL:s sämsta försvar!
Kommentera

rackarns vad starkt av Brynäs trots flertalet spelare som inte håller SHLklass och en oduglig coach. En stor kram till er alla brynäsfans, en sån här dag älskar jag er alla!
Kommentera

mk: Tror inte han har sett en enda match live den här säsongen. Hans mål i denna gb är att skapa dålig stämning, det om något är han bra på.
Kommentera

Huge: Gud va löjlig du är. Lägg av! När man sitter där och är mitt uppe i matchen ,så är det väldigt lätt att man känner sig uppgiven. Gå på en match så kanske du fattar vad jag menar. Det är svårt att hetsa upp sigbakon ett tangentbord.
Kommentera

70 Rodrigues: "Jag begär att man ska visa att man vill vinna, det, det gör man inte idag."

Nä, Bertils viljemål med en huggande och hakande Figren på ryggen visade verkligen att vi inte ville vinna idag.
Synd att du inte såg matchen, den var faktiskt riktigt bra och hade klar slutspelskaraktär....
Kommentera

maddog1970:
Wunderbaum!
Kommentera

70 Rodrigues: Sämst fyra efter ikväll. Raset har börjat. Kvalserien here we come.
Kommentera

Zappaholic: Såja, snabbt som fan ner till Centralstationen o tåget hem till Skåne igen :-(
Kommentera

Bertil, nu 206 matcher o 3 mål!
Kommentera

Zappaholic:
Fann vad gott, har inte sett matchen men att ta 2 pinnar borta mot Frölunda var jävligt starkt.
Det trodde jag INTE.
Kommentera

rafalski: FHC kämpade lika hårt som vi.

Bingospel avgör. Eller inte förresten. Härligt Bertilsson!!

Sämst fyra efter denna omgång!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Bertil!!!!!!!!!
Kommentera

maddog1970: Utan att ha sett en minut av matchen så tror jag att vi återigen kämpat till oss minst en poäng.
Kommentera

maddog1970: Tycker det är för jävla starkt att ta pinne idag borta mot Fiskrens. Bra jobbat!!!!
Kommentera

Se på fan...Blev poäng igen.. :-)
Kommentera

Zappaholic: Ok då ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:Fyfan vad gött!!
Kommentera

Nu ser det lite bättre ut, dock ganska tama avslut.
Kommentera

Jag begär att man ska visa att man vill vinna, det, det gör man inte idag.
Kommentera

Sunken bjuder på sedvanligt friläge eller mål. Om han är så jävla osäker kan han väl dra ett slagskott till icing istället. Det borde han klara.
Kommentera

bifhjärta:
Sunken, Vår försvarsgeneral!
Sådan herre, sådan hund...suck!
Kommentera

1605283 · »