Brynäs IF

728087 inlägg · 7962 ämnen

Frölunda Indians-Brynäs IF 28/12-2010

1325617 · » Till forumet

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF 28/12-2010
GävleLasse: Så Dackell skulle alltså bestämma hur mkt istid vissa spelare ska ha?
Dina konspirationsteorier når nya höjder.
I jämförelse påståendet att månlandningen aldrig ägt rum så måste jag säga att din Dackellteori är nästan lika trovärdig....
Kommentera

Huss: "Jajjen: Citat GD "– Nej, inte just nu. Jocke (Rohdin) gjorde ett fint inhopp mot Frölunda och tog verkligen chansen och borde kanske ha fått mer speltid än de sju minuter han fick, menar tränaren Niklas Czarnecki."
Insikt, men uppenbarligen problem att realisera den...."

Alternativt ett argument han inte vågar ta upp för Kapten Dackell som verkar ha väldigt mycket att säga till om när speltider skall fördelas.
Kommentera

Peja: Att en tränare skulle låsa sig vid ett beslut som fattats innan match och sen hålla sig till det beslutet oavsett hur det ser ut på isen, är ett lika korkat påstående som att Leeds är ett topplag i PL...

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen: "Czarnecki har hundratals beslut att fatta under en match. Många blir rätt, några blir fel. Som brynäsare kan man välja att hänga upp hela sin inställning till föreningen kring de felbeslut han fattar. Eller så kan man försöka se till helheten, dvs. till vad han och laget presterar jmf med förutsättningarna."

Fattar verkligen Czarnecki alla sina beslut under matcherna? Fjärdekedjan bänkas ju alltid i tredje perioden, oavsett hur de presterar. Det känns snarare som att han fattade det beslutet innan matchen. Och lagets prestation blev definitivt inte bättre i tredje perioden mot Frölunda.
Kommentera

70 Rodrigues: Har samma känsla i magen nu som man haft inför varje match sedan 96. Det blir torsk!
Kommentera

70 Rodrigues:

Var har du hittat den infon?
Fel tråd förresten;)
Kommentera

Ett nästintill fullsatt LA och en grymt viktigt match är inte Brynäs melodi, tyvärr!!!
Kommentera

Jajjen: It takes one to know one!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag har en jävligt ödmjuk inställning till dina begränsningar.
Kommentera

Jajjen:" Vore snyggt om fler här inne hade samma ödmjuka inställning till sina begränsningar. (Och det sista är inte riktat till dej.)"

Look whos talking, pinsamt!!!
Kommentera

Huss: ”Insikt, men uppenbarligen problem att realisera den....”

Czarnecki har hundratals beslut att fatta under en match. Många blir rätt, några blir fel. Som brynäsare kan man välja att hänga upp hela sin inställning till föreningen kring de felbeslut han fattar. Eller så kan man försöka se till helheten, dvs. till vad han och laget presterar jmf med förutsättningarna.

Eller i just det här fallet – hur många juniorer sammantaget Cz har gett chansen. För det kan väl inte vara Brynäs problem just nu, att för få juniorer spelar i Brynäs A-lag? Eller att Brynäs hade vunnit mot Frölunda om bara Rohdin och Rensfeldt fått göra 4-5 byten till?

Czarneckis kommentar i GD visar bara att han inser att han kunde gjort annorlunda. Vore snyggt om fler här inne hade samma ödmjuka inställning till sina begränsningar. (Och det sista är inte riktat till dej.)
Kommentera

Jajjen: Citat GD "– Nej, inte just nu. Jocke (Rohdin) gjorde ett fint inhopp mot Frölunda och tog verkligen chansen och borde kanske ha fått mer speltid än de sju minuter han fick, menar tränaren Niklas Czarnecki."
Insikt, men uppenbarligen problem att realisera den....
Kommentera

Jajjen: "Perra är ifrågasatt bland timråfansen. Liksom Popovic bland SSK:s fans. Och Challe hos modofans. Osv. osv. Finns det ett mönster?"

Vad kan likheten vara mellan NC, Challe, Perra och Popovic?

Inte armviftningen i alla fall för den varierar kraftigt.
Kommentera

Jajjen: Nja tveksamt, varken Poppe eller Challe talar väl värmländska?

Ja, eller Rödins föräldrar, ungdomstränare, Bäcklin, fystränaren men NC kan säkert få cred för det också.
Kommentera

Huss: Bäst vore att spela med Bissett för direktskott i PP. Givetvis vill jag se Djoos på backen och även Larsson och Molin inne tillsamans med Hansen.
Kommentera

Huss: Jag säger inte att man ska skynda långsamt med juniorerna. Jag konstaterar bara att elitserietränarna i allmänhet tycks anse det.
Kommentera

arnio: "Rensfelt och Rohdin spelade ju en del igår"
Jo, det diskuterades som sagt i tidigare inlägg och då i sammanhanget Hansens nära 19 min. I relation till det kan man fråga sig vem som ev. kan vända en match? Hansen eller Rensfelt? Allt givetvis i förhållande till istid.
(sen skall Hansen givetvis ha mer istid då han lirar bp)
Kommentera

Huss: Perra är ifrågasatt bland timråfansen. Liksom Popovic bland SSK:s fans. Och Challe hos modofans. Osv. osv. Finns det ett mönster?

Att Rödin och co har tagit ett kliv framåt skulle ju lagets coach kunna få cred för.

Och det slår mej plötsligt. Om laget egentligen är moget för plats 4-6, då borde det innebära att Sundlöv gjort ett jäkligt bra jobb med att sätta ihop laget.
Kommentera

Jajjen: Det verkar som du myntat ett nytt begrepp; "age before talent"
Visst skall man skynda långsamt med juniorerna men de kan bidra med energi och irrationalitet när matchbilder behöver ändras.
Om du jämför med Rohdin så har han även erfarenhet från Mora och låg väl i topp i J-20 även förra året oavsett hur du vrider och vänder på det så är han mer meriterad. Hårklyverier som sagt.
Kommentera

Lunkan: Perra har definitivt högre charmfaktor men iom att han pratar obegripligare än Stefan Holms pappa så kan jag för mitt liv inte förstå hur någon spelare förstår honom...men det kanske är hemligheten å andra sidan.

Jo, allt handlar om förväntningar. Men jag tror de byggdes upp under förra våren när det faktiskt framgick vilken talang det finns i laget, framförallt från de unga spelarna. Nu när Rödin, Silfver och Järnkrok tagit nästa steg och blivit "bärande" spelare samt att Nordan nu snäppt upp sig rejält så borde det finnas potential för slutspel och t.om. upp mot 5-6 plats.

När det gäller nuvarande placering så säger den inte så mycket. Att AIK, Modo och SSK skall hamna bakom oss känns bombsäkert men om Timrå börjar få tillbaka sina spelare......
Kommentera

Huss: De tre som spelade med Timrå igår är knappast, om alls, mer än marginellt sämre än de brynäsjuniorer som är kvar. De har en av landets bästa 93-or i laget och som är given i U18-landslaget. Den andra var en poäng efter Rohdin i J20. Hårklyverier. Poängen är att få juniorer kan förvänta sej mer än några byten i början på sina elitseriekarriärer. Oavsett klubb.
Kommentera

Lunkan: Ja, det tjatas om att vi har Sveriges sämsta Sportchef, Coach och trupp men världen rasar för vissa vid varje förlust trots att flera av dem tippat det innan. Jag begriper ingenting.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss:
Rensfelt och Rohdin spelade ju en del igår

Rohdin 06.37
Rensfeldt 06.19
Kommentera

Huss: Så oduglig kan väl ingen vara?

Konstigt att de som har lägst förvntningar alltid skriker högst....

Vi ligger ju trots allt på slutspelsplats med vår "usla" trupp.
Kommentera

Jajjen: "Kan "trösta"dej med att Timrå t.ex. inte matchade sina juniorer mer i gårdagens match. Trots att dom har fler vakanser än Brynäs. Men Perra kanske är lika oduglig som Czarnecki."
Timrås juniorer stod, mig veterligen, inte på randen till JVM laget och kan därmed inte sägas hålla lika hög klass som Brynäs Rensfelt och Rohdin.
Där är väl problemet också att många av de bärande spelarna saknas, Brynäs hur ju trots allt ett "lyxproblem" med sina juniorer.
Om Perra är lika oduglig som NC? Nja, tveksamt ;-)
Kommentera

Jajjen: Den tackar vi för, HS egen Greger von Konow ;-)
Inte helt oväntat resultat tycker jag.
Kommentera

sylf: "Med en riktig tränare hade vi haft en 4:e plats inom räckhåll..."

Hehe. Ja, spelarmaterialet är klart överskattat. Brynäs borde satsa på en tränarakademi och på det sättet spöa skiten ur HV och FBK.
Kommentera

"Det var en stroke på Ekman... Som jag misstänkte."

Ruggigt, hoppas att han blir fullt återställd.

Känslan säger EPO men sånt finns väl inte inom elithockeyn?
Kommentera

Huss: Juniorer och istid är en evig fråga. Inte bara i Brynäs. Men idag finns det få andra svenska elitklubbar som lyckats skola in nya unga spelare som Brynäs. Det är omöjligt att från match till match bedöma om en spelare fått rimligt med istid. På sikt däremot...

Kan "trösta"dej med att Timrå t.ex. inte matchade sina juniorer mer i gårdagens match. Trots att dom har fler vakanser än Brynäs. Men Perra kanske är lika oduglig som Czarnecki.
Kommentera

Huss: Istid per poäng

Jonas Nordquist 0:24:18
Sebastian Lauritzen 0:25:44
Anton Rödin 0:26:21
Jakob Silfverberg 0:26:42
Andreas Dackell 0:28:38
Calle Järnkrok 0:28:41
Ludvig Rensfeldt 0:29:56
Eero Somervuori 0:30:37
Jonathan Granström 0:33:16
Magnus Kahnberg 0:34:17
Mattias Ekholm 0:34:59
Dale Clarke 0:44:03
Lars Jonsson 0:48:27
Alexander Sundström 0:56:33
Jonathan Carlsson 0:59:08
Emil Sandin 1:01:08
Mads Hansen 1:01:09
Sebastian Wännström 1:04:29
Niclas Andersén 1:14:49
Johan Larsson 1:18:32
Simon Löf 1:22:33
Simon Bertilsson 3:10:41
Jörgen Sundqvist 3:43:05
Kommentera

arnio: "Det var bland det dummaste jag har hört."

Idag, ja!
Kommentera

Peja:
LZ spelade väl inget mer e sin markeringsmiss vid 2-1...?
Kommentera

mattias - 74: Ingen fara Mattias, Rodrigues är alltid snäll, han är ju brynäsare.
Kommentera

70 Rodrigues:

Var snäll mot Arnio nu det är snart ett nytt år.
Kommentera

arnio: Ja, du skulle bara veta!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Kul att du i alla fall har vissa krav på mig.
Kommentera

arnio: "Jag har inga som helst krav på dig överhuvudtaget.

Jag tar det med en klackspark att du tror dig veta mer om hockey än tex. NC.
Du är bara en läktarcoach i mängden."

*ASG*
Kommentera

70 Rodrigues: Jag har inga som helst krav på dig överhuvudtaget.

Jag tar det med en klackspark att du tror dig veta mer om hockey än tex. NC.
Du är bara en läktarcoach i mängden.
Kommentera

arnio:" Det var bland det dummaste jag har hört."

Har inte så höga krav på dig så jag är inte förvånad att du tycker det.
Kommentera

70 Rodrigues: "learning by doing"

Det var bland det dummaste jag har hört.
Kommentera

arnio: Jag anser självklart att jag har rätt. Learning by doing, PUNKT!!!
Kommentera

arnio: och vi lär aldrig få reda på svaret så länge NC envisas med att spela Hansen 18-20 min per match och ungtupparna ca 5-6 min per match eller hur?
Kommentera

Peja: Det skulle vara väääldigt intressant att få fram lite statistik på hur många minuter som varje spelare får i förhållande till antalet producerade poäng.
Kommentera

70 Rodrigues: vem vet kanske du har rätt, kanske du har fel.
Kommentera

arnio: Dom var inte sämre än någon annan mot SSK. Hade det varit lite stake i våran sk coach så hade dom massor med mer istid och istället bänkat dom spelare som egentligen ska visa var skåpet ska stå.
Kommentera

70 Rodrigues: "Dom fick istid mot SSK också men alldeles för lite. Igår blev dom bänkade i hela 3:e vilket inte var motiverat "

Det är DIN bedömning. Jag ger mig inte in på att ha åsikt om de fick för lite istid eller ej, men inte visade de speciellt mycket på den tid de fick inte.
Kommentera

arnio: Dom fick istid mot SSK också men alldeles för lite. Igår blev dom bänkade i hela 3:e vilket inte var motiverat utan våran sk coach körde på med iskalla spelare som Kahnberg, Nordqvist, Lauritzen, Hansen tex. Dom unga killarna måste så pass myckedt istid så att dom kan slappna av i sitt spel o inte känna pressen att på kort tid visa vad dom kan, då blir det lätt att överarbeta o stressa o då får man verkligen inte fram det man kan. Learning by doing är min filosofi.
Kommentera

70 Rodrigues: Precis, men mitt tidigare inlägg handlade ju om att de unga måste visa framfötterna för att visa att de vill ha en plats i laget.

Du replikerade med att de ju kommer att nöta bänk. Bevisligen så fick några av ungdomarna istid och de som inte fick fick vara med för att se och lära. Att de som spelar lär sig mer är solklart och jag har inte påstått annat.
Att man sakta spelas in i elitserien är naturligt och de flesta får börja med några minuters speltid och där gäller det att visa framfötterna.
Kommentera

arnio:" De som inte får istid får vara med för att se och lära. Men några av grabbarna får säkert några minuter var."

Förklara då vad du menar med ovanstående??
Kommentera

70 Rodrigues: "Men du har väl läst Jajjen o arnios inlägg ang dom unga tidigare under dagen, man lär sig tydligen mer av att nöta bänk enligt dom?"

Märkligt vad vissa kan misstolka det man skriver. Fantastiskt unikt och fullkomligt underbart.
Kommentera

1325617 · »