Brynäs IF

728042 inlägg · 7962 ämnen

Frölunda Indians-Brynäs IF

« · 325445 · » Till forumet

Frölunda Indians-Brynäs IF
Så här vill jag se laget på tisdag:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Sjödin-Andersson Malmström-Miettinen-Anger

2:a VPL-Kuparinen Molin-Lind-N Danielsson

3:e Johansson-Björck Nylander-Kyrö-B Danielsson

4:e Karlsson-? Rönnqvist-Johansson-Soling

TIPS: 2-4
Kommentera

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF
Mattias Karlsson kan vi tydligen glömma i matchen mot Frölunda, han har blivit utlånad till Örebro...
Kommentera

Den akut förestående fejden är väl ändå Frölunda borta imorgon, eller har jag missförstått något?

Har tidigare skrivit att vi bör ha en god chans att vinna. Vi var bra med senast och vi bör ha tjänat mer på uppehållet än Frölunda som haft mycket folk borta. Vad jag hört så har GP inte tränat ner truppen utan kört ganska lätta träningspass. Om något vet mer om detta så hör av er. Brynäs åker till Göteborg idag för att vara utvilade imorgon.

Kommer det mycket folk ner från Gävle? Har BT en buss till Göteborg?
Kommentera

Jompe: Håller med dig! Vi vinner med 4-2.
Kommentera

Jompe:
Det är som du skriver att Frölunda har haft ett helt gäng med i Kalla Anka turneringen medans vi har bara haft Beckham kopian med samt att Frölunda har väl 3st skadade också.

BT har ingen Buss ner till Götet, men BSKV lär nog ha ett antal rävar från öarna och kringområdet där!
Kommentera

Jompe: Brokklyn Tigers kommer inte att köra nån resa till götet imorgon, vi åker till karlstad på torsdag istället.......truppen har haft det träningsledigt 2 dagar över helgen, annars så har dom tränat på som vanligt, dom flesta som jag pratat med i laget känner sig hungriga efter att få spela igen och att uppehållet bara varit positivt.........känns som om det finns alla möjligheter till 3 poäng imorgon
Kommentera

65Selander: Kahnberg,Niemi är skadade, Esbjör osäker ännu så länge. Tur det finns resurser att ta av i laget :)
Kommentera

67Noden: tänkte fråga om brooklyn kommer åka upp till matchen mot modo både den 2/12 och 13/12?
Kommentera

Match imorrn mot Frölunda borta, det blir tufft det. Skönt att Elitserein är igång ige, vårat landslag är så fruktansvärt dåligt, därför är det skönt att el börjar igen så man blir lite glad för svensk hockey iallafall.
Föresten de som kan se på canal + så visar de matchen färjestad -brynäs på torsdag kl:19.
Kommentera

Frölunda vinner med 3-2 efter straffar mot Brynäs imorgon tyvärr,målskyttar för Brynäs: Lind och Miettinen.

M.V.H Larry!

Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

Lothar: Svarar istället för Nodén, BT har bara resa till Ö-vik planerad den 13 december.
Kommentera

Lothar: Brooklyn Tigers kör en resa upp till Modo den 13/12
Kommentera

67Noden: ok men ingen planerad resa den 2/12 då?
Kommentera

Lothar: Om du vill veta vilka resor BT ordnar som organiserade så gå in på BTs hemsida och läs reseprogrammet - klicka på bussen.
Kommentera

Se länktips.
En artikel om Anger.
Kommentera

Man kan ju undra om inställningen är den rätta!

Nu kommer du tillbaka till vardagen med tre torskar i ryggen, påverkar det dig?
- Nej, jag tror inte det. Personligen har jag haft det lite tungt i Brynäs, så det var skönt att få ett avbrott. Sedan är de matcher vi spelat i princip träningsmatcher, så så blodigt är det inte.
Kommentera

Enligt hockeyligan så spelar inte Björk i morrn,familjeskäl.M.Karlsson går in istället.Inget Örebro än alltså.VF saknar Sundin,Niemi,Kahnberg,Esbjörs.7-2 till Brynäs !!!!!
Kommentera

I morgon tror jag på en jämn match, där Brynäs vinner på kämparglöd och att laget spelar med hjärtat. Korhonen kommer göra en kanonmatch igen och så kommer äntligen Soling få göra en pyts.

Brynäsvinst med 4-2
Kommentera

Hong Kong: Ok då, ett tips med hjärtat.
1-3 i öppen kasse av Molle.
Kommentera

Laget i morgon:

Målvakter: Korhonen(Lundström)

1:a Andersson-Sjödin Miettinen-Lind-Molin

2:a Johansson-VPL Malmström-Kyrö-B Danielsson

3:e Kuparinen-Karlsson Nylander-Johansson-Anger

4:e N Danielsson-Rönnqvist-Soling

Så är N Danielsson nerpetad i 4:e formationen igen.
Kommentera

Prel laguppställning glömde jag skriva!!
Kommentera

70 Rodrigues: Men han spelar med en (enligt GP) pigg Soling. Hoppas dom kommer igång och får flera byten i början av matchen.
Kommentera

Hong Kong: Fan vad kul det skulle vara om det lossnade för Soling i morgon och han fick hänga ett par kassar!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Själv så nöjer jag mig med om han hänger en. Tror nog han själv gör det också.

Skönt att det snart är dax för "riktig" hockey igen. Enda felet är att man jobbar till 21.30 i morgon.
Kommentera

Matchens domare är Robert Lahti tyvärr,jag vill se ett skärpt försvarsspel över hela plan och att man tar vara på alla lösa puckar i mittzon. Ett smart kontringsspel helt enkelt.

M.V.H Larry!

Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!
Kommentera

sylf: "Enligt hockeyligan så spelar inte Björck i morrn, familjeskäl. Mattias Karlsson går in istället. Inget Örebro än alltså. VF saknar Sundin, Niemi, Kahnberg, Esbjörs. 7—2 till Brynäs!!!"

20 Lindgren: Just det — Jesper Björck var den enda förutom landslagsmännen som inte var med på träningen i söndags.

VF saknar alltså Mats Sundin, Lars-Göran Niemi, Mikael Karlberg och Joacim Esbjörs. Och vilket lag gör inte det? :-)
Kommentera

70 Rodrigues:Snart kommer jag att påstå att GP behandlar N.Danielsson som en idiot!!!
Kommentera

aphac: Han kanske inte har den bästa dagsformen, är det ingen som är på träningarna och kikar som kan berätta hur det ser ut ang D mm
Kommentera

aphac: Laguppställningen på hemsidan är bara preliminär, men om det skulle visa sig att han får harva i 4:e linen så är jag benägen att hålla med dig, nu har grabben gjort mål och är på G, då tycker jag att man ska uttnytja det.
Kommentera

65Selander:GP verkar då visa upp ett jäkla tålamod med vissa.Andra åker neråt i kedjorna bara för att dom dricker vatten på fel sätt under träningarna.
Kommentera

65Selander: Danielsson o Rönnqvist har varit med J-20 på landslagsuppdrag!
Kommentera

aphac: Äh Danielsson är kass inget att göra åt! ;-)

Blir intressant att se om Soling och Anger samt Molin är på bettet i kväll?
Fast Anger kanske tycker att han har gjort sitt för veckan ;-)
Kommentera

65Selander:
Molin har väl inte varit på bettet de senaste 10 åren ? ;)
Kommentera

aphac: Min vän Soling är generationer bättre än Danielsson, du borde veta vid detta lag nu att juniorer är tyvärr ett nödvändigt ont. Jag tycker vi gör som FBK lägg ut kinderäggen på entreprenad :-))

Frasse- Tyvärr så har du lite rätt där, sedan han skrev på 5 års kontraktet så har det varit lite sisådär från Ove. I kväll så kommer han iaf snurra friskt eftersom han är spelsugen efter skadan.
Kommentera

65Selander: Allt är Ove spelsugen, men glöm inte att han fortfarande drass med både skadan i tummen och lillfingret.
dom senaste säsongerna har han fått fem fingrar avslagna tror jag. Kan det beropå att han får mer slag än någonannan för att motståndarna inte hänger med???
Kommentera

tjomme:
Trodde det var slut på avslagna handleder och fingrar nu när Melkersson lagt skridskorna på hyllan ;)
Skämt åsido, denna typ av skador uppstår därför att domarna blivit allt för dåliga på att plocka ut för slashing och dylika förseelser
Kommentera

Attans Frölunda har fullt lag förutom att Niemi saknas. Ja då slipper det bli skriverier att vi spöade ett sargat lag ;-)
Kommentera

65Selander:

Nja, Esa saknas också vad jag förstått?
Kommentera

danoj: Hm då hade man fel i vanlig ordning igen då ;-)

Är inte du på matchen eller jobbar du!
Kommentera

65Selander:

Två ord, sargad ekonomi!!! :)
Kommentera

danoj: SARGAD ekonomi och problemet TACKLAS genom att tillfälligt lägga hockeybesökandet på IS? :D
Kommentera

Ford Prefect:

Visst låter det kasst, men hade du sett mitt saldo hade du förstått mig :)
Kommentera

danoj:
Har någon fått igång webradion ännu?
Kommentera

Ford Prefect: BP efter 27 sek !!!!!
Kommentera

65Selander:

Nope, funkar inte för mig heller, typiskt!
Kommentera

sylf: Hur vet du det?
Kommentera

65Selander:swehockey.
Kommentera

65Selander: Swehockey såklart
Kommentera

Ford Prefect: oki

Har dom inga kompetenta personer i Göteborg som kan få webradion att funka
Kommentera

65Selander: Tja, du såg väl (inte) vilka problem de hade under fotbollsgalan. ;)
Kommentera

« · 325445 · »