Brynäs IF

727950 inlägg · 7962 ämnen

Frölunda Indians-Brynäs IF den 22/1-13

1552810 · » Till forumet

Sv: Frölunda Indians-Brynäs IF den 22/1-13
Carl Lejonkräk:Bra kommentar!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

faceoff: "fick ett samtal igår kväll direkt vid 1-0 målet av en skadad spelare i bif som ifrågasatte sunkens agerande..han hade väl fel han oxå..."

Är han inte med själv och bidrar så har han fan ingen rätt att ifrågasätta.
Kommentera

Gavva:Du vet va jag menar

Redigerad kommentar

Kommentera

faceoff: ""så händer det att en liten klen forward får stå framför det egna målet" 

Det finns betydligt fler klena backar än forwards i dagens Brynäs! ;)

Kommentera

tjugo8:Fel??? fick ett samtal igår kväll direkt vid 1-0 målet av en skadad spelare i bif som ifrågasatte sunkens agerande..han hade väl fel han oxå...
Kommentera

tjugo8:Finns stora risker med att spela man/man i egen zon,ofta den här sessen har det blivit många sk räknefel+att spelar man man/man så händer det att en liten klen forward får stå framför det egna målet å stångas med forwards,inte bra,jag själv föredrar ett zonförsvar där du hela tiden vet hur du ska agera !!
Kommentera

faceoff:
Du har bara fel
Orkar inte förklara mer, hoppas du kommer förstå en dag
Kommentera

tjugo8:det va väl inte hans spelare ,tror det va harjus,sunken skulle ska inte i den situationen gå ut på honom,sen att dom 2 i hörnet går bort sig spelar ingen roll!å förresten har du aldrig stavat fel någon gång.va är det för nivå!
Kommentera

faceoff:
Tror du att modernt försvarsspel går ut på att hålla ytor/positioner istället för spelare?
Tror du spelare kan spela med säkerhetsmarginaler så han kan täcka upp ifa 2 medspelare går tok bort sig i sin markering i hörnet?
Tror du jag skulle uttala mig utan att sett matchen?
Tror du slottet stavas slåttet?
Kommentera

tjugo8:Såg du inte matchen,han lämnar ju sin position framför målet å går på han som står ute i slåttet!
Kommentera

faceoff:
Vad skulle Sunken ha med 1-0 målet att göra?
Kommentera

Rumpelstiltskin: Äh, nu tycker jag du är negativ. Klart att ett hårdsatsande lag som är nuvarande mästare under ledning av Sveriges bästa sportchef är det mest intressanta alternativet. Dessutom har vi tagit poäng mot elitserielag flera matcher i rad nu.......
Kommentera

Känns ju kul nu när Färjestad också har börjat leta efter en försvarare.. Nu kommer Sundlöv skita ner sig..

Tror nog Jörgen Jönsson är mer omtyckt än vad sundlöv är bland spelarna..

Kommentera

Gurra88:Jag har sett att ni har gjort den jämförelsen tidigare på olika spelare, ni måste ju fatta att det är en person, en journalist som gör sina betyg, betyder ingenting!
Kommentera

tjugo8: Lika bra behöver samma betyg inte innebära, det finns ett visst spann i varje betygssteg om man säger så.
Kommentera

tjugo8: ja det är ju helt löjligt. Om Nordan så kom upp till sin högsta nivå så hade han inte varit i närheten av kroken
Kommentera

faceoff:

Nordquist lika bra som Järnkrok igår, igen...allt enligt gd.se...

Kommentera

faceoff:Måste ha backar som följer med , samt vågar stå kvar på blå när det gäller 40-60 situationer på blå när man ser en anfallare är på väg hem, man måste våga kliva fram!
Kommentera

Huss:det är det som är skillnaden från i fjol!
Kommentera

faceoff: Ekholm, Bertilsson och även Jonsson var riktigt duktiga på det. Ingen av dem finns i laget nu. En del i förklaringen kanske?
Kommentera

Slajsarn:Grejen är att i år så följer inte backarna med upp i anfallen,man anfaller med tre eller att ngn åker å byter när vi vänder spelet!
Kommentera

70 Rodrigues: Eller kanske tränartrojkan som bör rätta mun efter matsäcken...
Kommentera

Huss: " Man försöker spela som i fjol men det går inte med dagens material. "

Något som Sundlöv får ta på sig!!!

Kommentera

Slajsarn: Man försöker spela som i fjol men det går inte med dagens material. Därför blir det ad hoc spel där dump and chase ibland ingår, framförallt när man jagar reduceringar.
Kommentera

Huss: Jag håller inte med att man spelar en konsruktiv ishockey i dagens Brynäs. Det är på tok för mycket dump and chase.

Visst kan man förlora på en kontring. Det ligger väl i farans riktning ed att ligga på.

Varför tror du jag harhängt upp mig på Brynäs ynka 7%-iga effektivitet. Har man bättre effektivitet så brukar man kunna kosta på sig nåt mål bakåt  men vinna ändå.

Kommentera

Slajsarn: Eller också tvärtom, de spelar riktigt bra, har massiv press i tredje men så slutar det med förlust ändå. Vet inte om det boostar självförtroendet direkt...

Helt rätt om backarna, enkelt och mycket disciplin är det som gäller. Om laget med nuvarande backbesättning inte klarar av att följa den konstruktiva spelplan som TJ lagt upp så måste spelplanen ändras.
Kommentera

Huss:Du har så rätt men bra insatserger självförtroende och energi vilket behöv för att vinn matcher.

Med brynäs backbesättning så måste det i princip till att de står på skallen unisont i varje match för att vi ska vinna. Det kladdas fortfarande väldigt ycket med pucken. Okoncentration och sånt måste bort.

Ett typexempel på det ikväll. En back har pucken under full kontroll och passar ett tre meters pass till Lauritz som bågat hem. Han missar ottagningen på ett bra slaget pass. Kontentan blir ett konstant tryck i 2 minuter.

Såna saker har man inte råd med...

Kommentera

Frågan är om man ska vara nöjd med en poäng som svenska mästare? Nu är man det och då är det något som har gått fel.
Kommentera

Tväst: Man kanske skulle lägga lite krut på att utveckla sin humornivå, tråkigt att inte hänga med. Jag har samma problem när mina smågrabbar här hemma 6 och 7 år sätter igång att fnissa. Fattar inte då heller vad som är så roligt.
Kommentera

Slajsarn: En bra insats ger inga segrar. Vi spelade ännu bättre mot FBK borta och det gav inga poäng ö.h.t. 
Det ges inga pluspoäng för skottstatistik eller skönspel. Elitserien är så tajt så det är tillbaka till back to basics. Stenhårt jobb, mer fysiskt spel och disciplinerat försvarsspel. Om TJ skall vända skutan är det 1-0 segrar som gäller. Sen kan vi knappast ligga bra till gällande statistik för hur många skott det krävs innan puckuslingen går i mål....

In med Axman, Lindgren och Brodecki i nästa hemmamatch.

Styrman vs Arell, undrar om Sundlöv ångrar sig....

Kommentera

sniper:

Då är vi två...... fattar inte heller riktigt vad som var så kul, men 4 plus visar väl på att det var ganska kul ändå?

Kommentera

sylf: Nej jag fattade inte poängen.
Kommentera

sniper: Ingen! Fattade du inte poängen!
Kommentera

70 Rodrigues: Näe, han kör nog: 6 miljarder människor har fel, det måste gå att äta Skit!
Kommentera

sylf: Vilka av backarna är det du klassar som skitkorvar?
Kommentera

sylf: Tror att Sundlöv kör efter devisen"En miljard flugor kan inte ha fel, ät SKIT";-)
Kommentera

sylf:japp...där har sundlöv varit tydlig.. ;-)
Kommentera

Slajsarn: En backtränare som ska förvandla skitkorvar till guldtackor. Mission impossible!
Kommentera

sylf:Vi har ju en backtränare istället...;-)
Kommentera

sylf: Ja visst var det så och det skrev jag ju också :-)
Kommentera

Slajsarn: Backsidan är akilleshälen, har varit sen i september. Att inte Sundlöv&co har insett det är tjänstefel!
Kommentera

rafalski: Ja, det var sannerligen ett rejält lyft. Fast än är det en bit kvar. Det är fortfarande för mycket kladd med pucken i egen zon..
Kommentera

70 Rodrigues: Eftersom du inte verkade se att det här var ett jättelyft jämfört med de senaste matcherna inkl Timrå senast.

Många spelare känns på g och vi får hoppas att vi kan fortsätta upp ur gruvan så kan det nog bli bra. Ollas klart bäst ikväll.
Kommentera

Brynäslegenden:En riktigt bra insats av Brynäs. Förutom första perioden.

Snyggt pass av Lauritzpå 2-1 reduceringen. mer sånt

Kommentera

70 Rodrigues: 1 poäng på bortais mot ett formstarkt Frölunda där vi har flera viktiga borta är riktigt bra.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag sa aldrig att det var nån vändning heller, den tror jag aldrig kommer så länge Sundlöv inte värvar. Vad jag menade var att spelet idag, sista halvan, var fan så mycket bättre än de sensate 5-6 matcherna!
Kommentera

Jag är nöjd med straffarna, det vara bara "en sådan där dag" när vid inte har studsarna med oss.....
Kommentera

sylf: Det här är ingen vändning, vi spelade skitbra sista halvan, nu gäller det att följa upp det på torsdag, annars så är det inte mycket värt. Oavsett, vi torskade ikväll.
Kommentera

1552810 · »