Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09

« · 1203083 · » Till forumet

Sv: Frölunda Indians - Brynäs IF Torsdag 19/11-09

GävleLasse:  Ja, det är i sanning ironiskt.
Att man som gnällkärring ekonomiskt stöttar spelare och ledare som man samtidigt klassar som totalt värdelösa och odugliga.
Måste vara en rätt så avancerad form av självplågeri, gränsande till idioti.
Att stötta oduglingar borde väl motverka det syfte man har, skulle man kunna tro...

Kommentera

Huge: Ironiskt nog så är flertalet av dessa "Gnällkärringar" säsongskortsionnehavare och STÖTTAR klubben ekonomiskt. Detta istället för att sitta hemma vid text TV'n och vara besserwisser.
Kommentera

rackham: Kanske förväntningarna stiger ngt inför framtiden efter det här..
Kommentera

Huge: Hellre gnällkärring än sundlövs bitch.,.
Kommentera

Huge:

Med hyggligt lågt ställda förväntningar styr båten mot fastlandet och en drabbning i Kålleseum...

Kommentera

AVGÅ: Niklas Sundström är de facto SPELARE och borde väl vara den som bäst kan bedöma hur han vill att supportrarna ska uppträda. Har inget med ev engagemang och lidelse för att få till stånd förändringar i klubben att göra i övrigt.
Och när en SPELARE talar om medgångssupportrar så bör man lyssna.
Hela poängen med att vara supporter är väl att göra det SPELARNA vill att dom ska göra, dvs stötta genom att gå på matcherna eller ex stötta genom att stå upp för sitt lag även om det handlar om en nätsajt som HS?

Under alla mina år härinne på HS så är det ytterst sällan man får höra uppmuntrande ord eller positiva omdömen om spelare eller ledare.
99% handlar om hur usla alla är, vilka sopor till spelare vi har och det finns inga gränser för hur mkt negativt man verkligen anstränger sig för att gräva fram eller vinkla till ngt negativt?
Brynäs är fortfarande ett ES-lag som hänger med bra i en allt tuffare konkurrens. Har vi verkligen lyckats behålla den positionen genom alla år genom att ha värdelösa spelare eller värdelösa ledare som alltid tar värdelösa beslut?
Tror inte det, ärligt talat.
Det enda som känns värdelöst är väl isf det sätt som vissa supportrar stöttar sitt lag på.

Kommentera

Huge:

"- Det har varit jävligt mycket gnäll på stan och bara negativt från alla håll och kanter. Så vi kände att vi ville gå i bräschen och visa att vi bryr oss och att vi drar vårt strå till stacken genom att bidra på det här sättet. Att vi verkligen vill nånting.
I Modo-tv är Niklas Sundström barsk i sin ton mot de egna fansen och Öviksborna.
- Det är bara att hoppas att många följer med och tänker efter en extra gång i stället för att bara gnälla.
- Nu ska vi se hur mycket medgångsfolk det finns."

Mycket intressant, så dom som funnits på den här siten under alla hundår (eller i alla fall 6-7 sedan HS bildades) och slitit sitt hår, engagerat sig, lidit och försökt få till stånd förändringar eller uttryckt sina idéer för att få Brynäs att bli stort igen, dom skulle vara "medgångsfolk".

Intressant slutsats. Och jag som trodde att medgångsfolk var sådana som sket i allt om det gick dåligt.

Som svar till ditt påhopp skulle jag vilja citera vad en ledare sa i sin bunker någon gång på 40-talet: "Tänk att jag ska vara omgiven av idioter!"
Kommentera

Huge..Tror klubben är ganska glad att inte alla fans är som du. Som sagt, då hade klubben gått bakåt för längesen..
Kommentera

Gurra88: Du kanske har en liten poäng där.
Svårt att säga om dom skulle skratta eller gråta....
Kommentera

Huge: Haha..kanske rentav så att sundström såg ditt inlägg.. och Tänkte.. : Shit, den där Huge är smart, jag kopierar hans citat och skriver om situationen i övik, sen ger jag det till pressen;)
Kommentera

AVGÅ: Haha, så du menar att ett gäng negativa gnällkärringar på HS är detsamma som ALLA andra?
Där fick spelarna/ledarna sig ytterligare ett gott skratt...

Niklas Sundström tar bladet från munnen (se länk) när han på pricken fångar det jag också försöker få fram....

Kommentera

Huge: Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte de sitter här inne och läser. Och skulle de mot förmodan göra det, så ja, då lär dom inte skratta.
Kommentera

Huge: Ja tänk vad konstigt det kan bli ibland. Att ALLA andra har fel, och själv är man den ende som har rätt.
Kommentera

Huge: Grabbarna utan namn:
Referee: Claesson, Pehr
Linesmen: Ulriksson, Fredrik, Lundgren, Ludvig

Kommentera

GävleLasse: Spelarna eller ledarna lär iaf få sig ett par goda skratt när dom läser alla läktarcoachinlägg härinne.
Så på det sättet har många skribenter trots allt bidragit till att höja stämningen hos spelare/ledare.
Tänkte faktiskt inte på den aspekten av det hela...
Kommentera

Huge: Det kanske är det som är felet. De sitter och kollar här istället för att fokusera på hockeyn..

Hmmmm

Men åk ner till götet och var positiv du.

Kommentera

Huge: "Kort sagt: ett perfekt sätt att som supporter verkligen stötta sitt(?) lag."

Japp, eller som Modomatchen.

Ett perfekt sätt att som lag ge nåt tillbaka till sina(?) betalande supportrar.
Kommentera

Enaranger: Klart det måste handla om mindervärdeskomplex och inget annat.
Att dom rika lagen helt enkelt har bättre trupper/lag och att vi därför har lite svårare mot just dessa lag kan det ju absolut inte bero på....

I övrigt noterar man den sedvanligt positiva och härliga uppladdningen härinne inför match.
Vi fejsar en tuff bortamatch efter debaclet senast och då är det självklart att man som supporter försöker stötta laget och spelarna genom att vara positiv.
Och det gör man som bekant bäst genom att gnälla över hur usla alla är, raljera över hur mkt vi som vanligt kommer att förlora med, gärna dra fram ogrundade teorier om att spelarna skulle vilja sparka CZ osv osv.
Kort sagt: ett perfekt sätt att som supporter verkligen stötta sitt(?) lag.

Kommentera

Enaranger:

Vore bra med lite attitydvaccin i svininfluensavaccinet. Eller kanske bara attityd förresten... och mycket... men då kan det ju börja likna underhållning... och så kan vi ju inte ha det...

Kommentera

Här är en ranking över hur bra vi lyckats i de 10 senaste bortamatcherna,
mot våra konkurrenter, i elitserien eller slutspel.

Luleå........ 10 4 2 1 1 2 28-23 18
Södertälje. 10 5 1 1 0 3 22-21 18
Rögle....... 4 2 0 1 0 1 11-8 7
Djurgården 10 1 1 4 2 2 23-25 11
Timrå....... 10 3 0 1 0 6 16-25 10
Skellefteå. 8 1 0 4 1 2 21-24 8
--------------------------------------
Modo....... 10 2 0 2 0 6 20-32 8
HV 71...... 10 1 1 1 1 6 19-32 7
Linköping. 10 1 1 0 1 7 15-43 6
Frölunda.. 10 0 0 4 1 5 15-30 5
Färjestad. 10 0 0 0 0 10 16-42 0

Ingen munter läsning direkt.

På 40 bortamatcher mot de 4 rika har vi alltså lyckats ta ynka 2 trepoängere.
Det verkar nästan som vi har mindervärdeskomplex mot de lagen,
för att de har så mycket pengar.
Kommentera

sylf: Men nu är det "revansch" som gäller. Ska bli intressant att se hur det går. Jag gissar stryk med tre baljor.

Man undrar hur mormor tänker när han först tar in en tydligt defensivt tänkande coach och sedan värvar Eero och Kahna som målspottare? Man får liksom bestämma sig.

Nordquist har sett stel och stabbig ut men det är kanske inte att undra på. När han får lite mer speed och kommer rätt i positionerna skulle en kedja med honom och Bröderna Dyhr bli ett anfallsvapen.

Om coachen tillåter, vill säga.
Kommentera

sylf: "Tror inte ens Yngve Pålsson skulle bryta sitt kontrakt med IK Rosengård div 9 för att komma till Brynäs!"

- Akta!

Farligt att skriva sånt där. Mormors fax kan börja pipa...
Kommentera

arnio: Tror inte ens Yngve Pålsson skulle bryta sitt kontrakt med IK Rosengård div 9 för att komma till Brynäs!
Kommentera

Gurra88: "Absolut.. Så du hävdar att det inte finns bättre alternativ? Flemming var ju intresserad förra året, right?.. CZ är väl inte precis högst rankad bland tränare.."

Jag tvivlar på att Flemming kommer att bryta kontraktet som ass. coach med Edmonton för att komma till Brynäs. Knappast någon mening att sparka NC om inte bättre alternativ finns men dyker någonting intressant upp och Sundlöv rånar en bank så varför inte.
Kommentera

Gurra88: 15-20 år?
Vilken optimist du är!!!
Kommentera

sylf: Visst, han är hyfsat ny.. men med hans filosofi kommer han heller inte bli någon stor coach..

"Undrar förresten hur det går med brynäs målsättning, att leda svensk hockeys utveckling...."

Lugn nu, detta är en långsiktig lösning.. Vi försvarar oss mot toppen, borde inte ta så många år.. 15-20 kanske?..:)
Kommentera

Gurra88: "CZ är väl inte precis högst rankad bland tränare.."

Näe, undrar varför?

Undrar förresten hur det går med brynäs målsättning, att leda svensk hockeys utveckling....
Kommentera

arnio: Absolut.. Så du hävdar att det inte finns bättre alternativ? Flemming var ju intresserad förra året, right?.. CZ är väl inte precis högst rankad bland tränare..
Kommentera

GävleLasse: Ok. Tolkade ditt inlägg där du hänvisade till tidigare säsonger som att det var spelare som varit med ett tag som avsiktligt underpresterade. Men jag håller med om att det ser tamt ut, möjligen att Bertilson och Andersén försöker spela fysiskt men är alldeles för slarviga och långsamma i egen zon för att det ska vara ok. Sunken är helt klart den som spelar med störst hjärta, syns även när han följer med upp i anfallen så är han ändå oftast den som trampar ikapp vid ev spelvändning åt andra hållet.
Kommentera

Gurra88: Visst det är ok att sparka honom precis som det är ok att sparka spelare om vi har bättre alternativ.
Kommentera

arnio: Spelarna nappade på NC:s defensiva tråkhockey förra året.. Men det är inte så förbannat konstigt att de inte vill underkasta sig hans hockey längre.. Alla tröttnar efter ett tag.. Ge CZ ett bottenlag i allsvenskan som han kan försöka spella 0-0 med hela säsongen..
Kommentera

SH: Nämen titta på länken! Nu kan dom ju få underprestera hur mycket dom vill.
Åker vi ner i AS så kan vi ju ansluta till KHL i stället, få mycket nya tunga sponsorer (t ex Philip Morris, som väl äger Kraft Foods som äger Gevalia) och köpa ett nytt lag.

Roligt
Kommentera

SH: Det är ju bara en spelare som verkligen kämpar. Sunken...

Hur många tacklingar har du sett de senaste matcherna? Granis blev påhoppad av Foppa och åkte och bytte med svansen mellan benen..bara en sån sak

Kommentera

GävleLasse: "Underprestera för att man inte är bättre..." talar knappast för att man gör det för att få bort tränaren.
Kommentera

sylf: "Jag står på NCs sida, alla borde jobba tillsamans för lagets bästa."

Det gäller väl även NC själv??

Nog tror jag att NC gör sitt bästa och skulle spelarna göra som han sade till dem så skulle det säkert gå bättre.
Kommentera

arnio: "Jag står på NCs sida, alla borde jobba tillsamans för lagets bästa."

Det gäller väl även NC själv??
Kommentera

GävleLasse: Isåfall så är det ett gäng fjollor som spelar i Brynäs men det är kanske ingen nyhet. Alla som Spelar i Brynäs idag har ju vetat om vilken tränarfilosofi NC har och om det inte passat så borde de ju ha gått till någon annan klubb. Jag står på NCs sida, alla borde jobba tillsamans för lagets bästa.
Kommentera

GävleLasse: "Det börjar mer och mer kännas som att spelarna vill ha bort Cz..."

Ja, lycka till grabbar!!!!!!
Kommentera

arnio: Faktum är att jag har lite kontakter som säger precis det jag tror...
Kommentera

GävleLasse: Då skulle man också kunna spekulera i om Timrå vill ha bort Challe och Frölunda att vill ha bort Ulf. Det är nog mest soffcoacher som vill ha bort NC och vad sjutton skulle alternativet vara?
Kommentera

SH: "Favoriterna" kanske underpresterar för att de inte är bättre. Hansen har aldrig varit något offensivt vapen att tala om. Dackell har varit bra vartannat år.. han var bra föra säsongen...
Kommentera

arnio: I och med att de gör plattmatcher titt som tätt. Det har ju hänt förr och det skulle inte förvåna mig om det händer igen..

Jag tror att spelarna är trötta på att spela strikt och defensivt.

Kommentera

SH: Däremot tror jag att dessa "favoriter" känner sig hotade i hierarkin när coachen börjar snacka offensivare inställning. Så tycker jag det var under Boorkens sista år.
Kommentera

GävleLasse: "Det börjar mer och mer kännas som att spelarna vill ha bort Cz..."

Vad är det som tyder på att spelarna vill ha bort NC? Berätta gärna mer ov vad du får din känsla ifrån.
Kommentera

GävleLasse: Talar lite mot sig själv om det är "favoriterna" som underpresterar.
Kommentera

AVGÅ: Nej Brynäs kopplar in sin självutnämnde advokat Huge som sätter sig och kräver bevis ;)
Kommentera

GävleLasse: Ang: Underprestera.

Joo, det börjar se likadant ut. Mönstret är det samma.

"Who ya' gonna call? - Ghostbusters!"
Kommentera

70 Rodrigues: "hade varit lite stake i karln så hade han bänkat en hel femma och ersatt med J-20 killar"

- MINST en femma skulle det väl stå? :-)

Tror inte J20 + Markström hade gjort ett sämre resultat mot MoDo. I synnerhet som att de kanske inte ens är tillräckligt gamla för att ha någon kunskap om vem Foppa är, och därmed inte skulle stått mitt på isen i en klump och titta på när han seg-åkte i cirklar.
Kommentera

SH:Ja att underprestera. Det gjordes när spelarna ville ha bort Nokelainen och det fanns även tendenser till det för ett par säsonger sedan när man ville ha bort Boork.
Kommentera

För att få igång spelet i numerärt överläge så kanske det är dags att
köra en mer tydligare rollfördelning. De spelare som spelar i numerära
underlägen, spelar inte i numerära överlägen och tvärtom.

Det borde bli piggare spelare som kan koncentrera sig fullt ut på att
lyckas så bra som möjligt i sin respektive uppgift.

De spelare som får spela i både numerära över- och underlägen
kan ju vara så tröttkörda att de ser spelet i numerära överläge
som en liten viloperiod.
Kommentera

« · 1203083 · »